ייעוץ ברכישת רכב
בואו לשאול את חברי הקהילה המנוסים והמומחים שלנו כל דבר שעולה לכם לראש לפני שאתם קונים רכב חדש או משומש, לוקחים רכב בליסינג, או חושבים לעשות טרייד אין.
כללי פורום ייעוץ לפני קנייה והנחיות כלליות
רגע לפני שאתם מקליקים על העכבר ומשגרים את ההודעה שלכם לפורום, אתם מתבקשים לקרוא ולהפנים את הכללים הבאים.
הודעות שלא יפורסמו עפ"י הכללים ימחקו ללא כל הסברים וללא כל מענה. אל תגידו אכלו-לי-שתו-לי.
עיצה גרועה שניתנה על גבי הפורום יכולה לעלות כמה אלפי שקלים במקרה הטוב ויכולה גם להגמר במוות במקרה הקיצוני ביותר.
אם אתם לא יודעים, לא בטוחים, "חושבים ש...", "מאמינים ש..." או כל וריאציה אחרת שבסופו של דבר אומרת שאין לכם מושג במה מדובר - אל תגיבו!
אם אין לכם רישיון נהיגה - תשמרו את הדיעות שלכם לעצמכם. ביקורות על רכבים ממושב הנוסע לא מקובלות ויטופלו ביד קשה. ראו, הוזהרתם!
רכב שמתאים לסטודנט תפרן כנראה שלא יתאים לאמא לשלושה ילדים. רכב עבודה שמתאים לשיפוצניק לא יתאים לזוג מבוגר שצריך בסך הכל לנסוע לקופ"ח.
ככל שתספרו לנו יותר על אופי השימוש והדרישות שלכם מהרכב, נוכל לעזור לכם לצמצם את הבחירה מבין הדגמים. רכבים מסוימים עליהם כבר התמקדתם והם בסגנון שלכם גם כן יוכלו לעזור לנו להבין לאן נושבת הרוח.
ארכיון הפורום מלא באין ספור שביבי מידע קטנים על כמעט כל רכב שנמכר בארץ בשנים האחרונות.
רגע לפני שאתם שולחים את ההודעה הדחופה שלכם וממתינים לתגובה, הקדישו כמה דקות למנוע החיפוש של הפורום ואולי תופתעו לגלות שהשאלה שלכם כבר נדונה בעבר על גבי הפורום.
אם יש לכם שאלות נוספות שטרם נענו, אתם כמובן מוזמנים לשאול אותן על גבי הפורום ולקבל תשובה.
92,540 נושאים בפורום הזה
-
- 0 תגובות
- 987 צפיות
אני מחפש רכב שיהיה מהיר, האצה מהירה אחיזת כביש... בקיצור רכב ספורט או משהו בסיגנון.... תודה לעוזרים........................
הודעה אחרונה מאת ^עמית^, -
- 9 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
עשיתי חיפוש ומצאתי כל מיני נושאים לגבי השרייד. אבל זה לא ממש ענה על שאלתי האם זהו רכב אמין... אני מעוניין ברכב שנת 95-96 CS\CSI. האם זהו רכב אמין?(אממ בהשווה לפג'ו 205 למשל \ לפורד פיאסטה מאותם שנים). האם מישהו מוכן להגיד לי אם כדאי להתקרב לרכב הזה בכלל? איך הנסיעה, דלק, בטיחות , במיוחד חשוב לי שהאוטו יהיה אמין והתיקונים יהיו זולים. והאם כל זה עולה על הרמה של פיאסטה יותר' 96 כי את זאתי בנתיים התעייפתי מלחפש, כמעט הכל יד 3 כאשר הראשונה מהשכרה .
הודעה אחרונה מאת B-T, -
-
- אחראי פורום
- 8 תגובות
- 5.4 אלף צפיות
שלום לכולם!! אחרי שהתלבטתי קשות, וחיפשתי אין-ספור, מצאתי טויוטה קורולה, 93, יד ראשונה(!), 190 אלף ק"מ. בבדיקה התגלו הריג'קטים הבאים : מנוע: (מה שלא כסתח): מערכת שמן: נזילת שמן, בוכנות: דליפות יתר, בנוסף: צריכת שמן: רעש שסתומים, מובילי שסתומים. מערכת דלק: לתיאום, לתיקון (מה הכוונה?) כיווני מתלים קדמיים. מרכב: סימני תיקון במרכב (צבעים לא אחידים), חלודה חודרת מתחת לצבע, מדחס מזגן - נזילות שמן ממנו. מערכת בלמים: להחליף משאבה מרכזית (הרכב אחרת לא עובר טסט), בלמים אחוריים: לתקן רפידות. מצמד: החלפה לקוייה. להלן שאלותיי: 1. חוות דעת המומחים בקשר לרכב - מה דעתכם בכלליות, הייתם קונים? כמה הייתם משלמים (אשמח אם תוכלו לפרט עלויות) . …
הודעה אחרונה מאת B-T, -
-
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 2.6 אלף צפיות
מבקש עזרה בניסיון למצוא רכב שיענה על הדרישות הבאות: - רכב מסחרי בעל כושר העמסה של לפחות חצי טון - אפשרות להסעת ארבעה נוסעים - שני הדרישות אמורות לבוא במקביל ולא אחת על חשבון השניה - בתקציב של עד 10,000 לרכישה בלבד - בנזין נגד דיזל - דיזל, אך לא החלטה סופית שני האופציות היחידות שקופצות לי בראש הם רנו אקספרס או מיצובישי L200 מתצורת תחילת שנות ה90, מה תוכלו לספר לי עליהן מבחינת יתרונות/חסרונות או שיש לכם אופציות אחרות? תודה, עידן.
הודעה אחרונה מאת AssafO, -
-
- 6 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
יש למישהו המלצות\הזהרות\חסרונות\יתרונות של כל דגם אחד על מישנהו? תודה
הודעה אחרונה מאת גרשון המשפר, -
- עוקב אחד
- 0 תגובות
- 956 צפיות
האם יכול להיות טנדר סובארו 91 עם מנוע חדש, זאת אומרת המנוע לא מפירוק או אחרי תאונה אלא הבנאדם אומר שזה מהחברה ביבוא אישי ביצעו שינוי ברשיון הרכב. אך האם יש דרך על פי מספר המנוע לדעת אם הוא באמת חדש מיבוא הוא שהוא מפירוק?? תודה!!!
הודעה אחרונה מאת danielk, -
-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 926 צפיות
אז ככה, ראיתי 205 GTI 1600 שנת 89, סאן רוף, צבע שחור. ויש לי כמה שאלות ..אז נתחיל (אודה לכם אם תענו לי על כולן {ולעניין , כביכול שאלה תשובה, תודה}): 1. הדשבורד בפנים גמור , יש מצב למצוא כזה? (לכל רוחב הדש,כולל האמצע) חדש, משומש לא משנה שיהיה במצב טוב והאם של 205 רגילה יתאים? מה סביבות המחיר ואם יש מצב למצוא כזה, איפה? 2. שאני הולך לבדוק אותו, למה כדאי לשים לב? מכלולי מנוע, מכלולי היגוי, פח, שילדה - האם יש נקודות מסוימות באוטו שצריך לשים לב אליהם במיוחד? 3. האם ניתן למצוא מנוע חדש/כמו חדש היום לרכב הנ"ל ? כמה אמור לעלות עם עבודה ובלי עבודה? 4. האם יש חלקים זמינים עבורו? או שזה שונה מכל ה205 שאליהם יש חלקים זמינים דווקא? 5. כל טיפ שקשור לאוטו הנ"ל יתקבל בברכה…
הודעה אחרונה מאת srack, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 16 תגובות
- 2.9 אלף צפיות
שמתי עיןן על ההונדה סיוויק esi ( האצבק ) .. אבל אני עדיין פתוח לעוד דברים.. מישהו יכול לעזור לי.... תציעו הצעות לרכב לצעיר בגיל 18 .. משהו עם סגנון משהו יפה ועם מחיר שלו
הודעה אחרונה מאת omri75, -
-
- עוקב אחד
- 10 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
אני רוצה לקנות סיאט איביזה שנת 94 ידנית כשהלכתי לראות את האוטו אז הוא השפריץ מים או שמן מהאגזוז אני לא ממש יודע איך לבדוק מה זה אומר על האוטו? נראה לכם ששווה לקנות סיאט איביזה 94 ב8 אלף?
הודעה אחרונה מאת lior066, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 6 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
אני מדבר על שנתונים 97/98. האם הרכבים ישרתו אותי נאמנה 60 ק"מ ביום ? או ש 1400 עדיף יותר ? - אני מעוניין בתצרוכת דלק מזערית..
הודעה אחרונה מאת Drx, -
-
- 1 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
שלום לכולם, ידוע לי שיש 2 דורות ל-106 ראלי, השאלה היא איזה מהן נחשבת לטובה יותר ? יתרונות וחסרונות ? כמו כן אם אפשר נתונים על שתיהן, אילו מנועים היו, ואם יש עוד משהו שכדאי שאני אדע אז בבקשה תכתבו זאת. תודה מראש !
הודעה אחרונה מאת שמר, -
- 10 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
שלום לחברי הפורום! למרות שאני ותיק בעניין של נהיגה ובחיים בכלל (37), אני עומד לרכוש עכשיו את הרכב הראשון שלי (עד עכשיו הייתי קיבוצניק), ודי מתלבט איך בכלל להתחיל אם כל העניין הזה. מבחינת סדרי עדיפויות, חשוב לי: 1. בטיחות (קודם כל ומעל הכל)! 2. אמינות (אין לי זמן וכוח להתרוצץ במוסכים). 3. מחיר (לרבות מחיר התחזוקה והדלק). 4. נוחות (לא לצאת עם גב תפוס ובכלל להינות קצת מהנהיגה). לא קבעתי תקציב מדויק, אבל לא נראה לי סביר לעלות מעל 50-60 אלף ¤. ארגיש יותר טוב עם מחיר בין 30 ל-40. אמנם יש לי כסף, אבל יש עוד כמה הוצאות מסיביות מתוכננות... משיקולי בטיחות אני פוסל את הרעיון לקנות רכב סופר-מיני וקופה, ומבחינת מחיר לא אעלה מעל מה …
הודעה אחרונה מאת rehud, -
ZX או סוויפט?
מאת Juan-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 886 צפיות
שלום לכולם, קודם כל - סחתיין. באמת. אחד הפורומים המושקעים שנתקלתי בהם, המון אינפורמציה ורצון של אנשים לעזור - למדתי הרבה מדפדוף אחורה. אשמח אם תוכלו לעזור לי בדילמה הבאה: אני מחפש רכב בתקציב 15K-20K . אני סטודנט דלפון, כך שאני צריך רכב זול לאחזקה ואמין. לפי מה שקראתי עד כה הסוויפט תענה לי בצורה טובה על הדרישות האלו, אך רצה הגורל ונסעתי גם על ZX אאורה 1.8 94 - ומה יש להגיד, מדובר בנסיכה (בהתחשב בתקציב) - אוטו מפנק, יפה, תענוג של נסיעה. אחרי שלקחתי את האקזמפלר הספציפי לבדיקה, כולי בהתלהבות, מצאו שם חור קורוזיה עם נזילת מים בבלוק מנוע. דיכאון. הבוחן הסביר שזו בעיה נפוצה מאוד בסיטרואן - בגלל שהבלוק עשוי מאלומיניום. אמרתי יפה שלום והמשכתי לחפש. שאלתי…
הודעה אחרונה מאת Juan, -
-
- 2 תגובות
- 1 אלף צפיות
אני מעוניין לרכוש רכב מסוג זה! שנים 93-96 מה מומלץ ואם בכלל הרכב הזה מומלץ? ואם אפשר לקבל פרטים על הרכב?
הודעה אחרונה מאת tamirashwal, -
-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 3.2 אלף צפיות
שלום לכולם, אני קורא הרבה חוות דעת של חברי הפורום לגבי תוצאות בדיקת רכב לפני קנייה, בהרבה מההודעות מדברים על תקלות שהם כסת"ח של מכון הבדיקה. אפשר לקבל רשימה מסודרת של ה"תקלות" שהמכון מוצא בכל רכב, בכדי לדעת למה להתייחס ברצינות? אני חייב להוסיף כי אני לא עומד לבדוק רכב בקרוב אך מעניין אותי לדעת, גזור ושמור . ניתן גם להניח שרשימה כזו תעזור לכל מי שכן עומד לפני בדיקה במכון. בתודה מראש לכל העונים. נ.ב. - אני מקווה שזה המקום הנכון לפרסום השאלה.
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
- 10 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
לאחר מספר התפתחויות (לימודים בחו"ל בעוד כשנה) נגוז לו חלום מכונית השרירים... בעצם לא נגוז כי אם נגנז. בבוא היום...... כרגע אני מחפש רכב לשנה הקרובה. הדרישות הן: 1. אמינות 2. נוחות (קרוב ל-1.90 אז בלי קופסאות סרדינים למיניהן בבקשה) 3. הנאה (פוזה + ביצועים) 4. חייב להיות דגם שכיח יחסית כך שהחיפוש אחר אקסמפלר במצב טוב יהיה קצר ככל האפשר. על סעיף 3 אפשר לוותר/להתפשר אם הוא מתנגש עם 4. דרך אגב, זה שבכותרת כתוב עד 70K לא אומר שאני לא אסתכל על רכבים בפחות (להיפך ) תודה מראש לכל העוזרים.
הודעה אחרונה מאת sk, -
- 3 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
אני מתלבט ומחפש עדיין פיאסטה יות' 96 ופתוח גם לכוונים אחרים כמו למשל פיאסטה clx, ראיתי אחת היום ממש מהממת עם סאן רוף לבנה מבריקה כזאת והכל ממש "נדלקתי עליה" חיחי. שנת 95 שזה יוצא בערך באותו המחיר כמו של היות' שאני מחפש. עכשיו מישהו מוכן להגיד לי מזה clx ומה ההבדלים בין המנוע המיושן של היות' והclx...
הודעה אחרונה מאת BigMak, -
אלפא 145 1 2
מאת buli_gadol- 17 תגובות
- 3.6 אלף צפיות
השתחררתי לא מזמן אני עובד ומת כבר לקנות את הרכב הראשון שלי...אני חם על ה145 (מודל 98-95) 2000 אש!!!...אבל הייתי רוצה לקבל תמונה קצת ברורה יותר אולי ממי שיש לו כבר אלפא והוא מכיר את המחלות והבעיות של האוטו,תצרוכת דלק וכו'...וכמה יוצאת האחזקה בממוצע לשנה(חלקים -טיפולים-ביטוח)...ואם למישהו יש הצעה יותר מפתה ככה בסביבות ה30-35 אלף אני פתוח להצעות...
הודעה אחרונה מאת burshtein, -
קורת רוחב קדמית
מאת joe_q-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 2 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
דיברתי בטלפון עם מישהו שמציע מגאן למכירה, והוא אמר לי שהייתה לרכב תאונה קטנה וכתוצאה מכך יש פגיעה בקורת הרוחב הקדמית. מה המשמעות הבטיחותית של פגיעה כזו? אני מבין שזה כמובן תלוי בחומרת הפגיעה, אבל אודה לכל מי שיוכל להרחיב בנושאבתודה
הודעה אחרונה מאת joe_q, -
-
סליקה ואוברול.
מאת fizban-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 10 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
לקחתי את הסליקה 93 לבדיקה וחוץ משאסי תקין, בכל השאר יש בעיות. 2 הבעיות שהכי מדאיגות אותי: המנוע כבר משפריץ שמן וזקוק לאוברול לפי הבוחן. הבעלים הקודם טרח והוריד את הממיר הקטליטי על מנת לשפר ביצועים (+ רעש מזויע). אז כמה עולה להחזיר ממיר ואוברול למנוע? 2.0 GT-i 16v והאם באמת להחליף מנוע. (השאלה מופנית בעיקר לבני ו kompy שדיברו הרבה על הנושא, אבל אשמח לקבל תשובות מכל מביני העניין) כמובן יש תיקוני פח וצבע שמורידים מערך הרכב. וג'נטים שלא מאושרים ברישיון. בקיצור, חגיגה לבוחנים משטרתיים. בכל מקרה אני אדבר עם אחים קצב שהומלץ פה בפורום. אגב, אחד הסוחרים שם איבד את העשתונות כשלא הסכמתי שיצלמו את טופס הבדיקה ודרשתי עבורו כסף. תודה.
הודעה אחרונה מאת redroze, -
-
- עוקב אחד
- 2 תגובות
- 1 אלף צפיות
**** הכותרת נערכה **** אם כל אחד ששואל בפורום ייעוץ ייתן כותרת כמו שלך ("עזרה בקניית רכב") יהיה קשה לעקוב אחרי הודעות בפורום. להבא - נא להפעיל הגיון, או פשוט לקרוא את כללי הפורום. ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ברשותי רנו מגאן 1.6 אוטומטית שנת 2000. סה"כ אני מרוצה מהאוטו למרות המחלות המאפיינות אותו כגון חלונות חשמליים סוררים ובעיות בגיר. בכל אופן אני מרגיש שזה הזמן להיפרד מהרכב הזה... ולפיכך שאלתי אליכם היא- על איזה רכב …
הודעה אחרונה מאת שלומי, -
- 0 תגובות
- 2 אלף צפיות
מה דעתכם על DAIHATSU YRV 2002-2003 ? מה דעתכם על רכישת הרכב הזה ב-AVIS ? תודה מראש
הודעה אחרונה מאת wolly, -
- 5 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
אשמח מאוד לגבי מידע על רכב זה: אמינות \ צריכת דלק\ טיפולים או האם ישנם דברים מיוחדים שצריך לבדוק ברכב זה??
הודעה אחרונה מאת הנסיך., -
-
- אחראי פורום
- 12 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
היום בדקתי טווינג 95 124K טסט ל-11 חודש: ממצאים: דפיקות מימין ומשמאל, מעיכות קלות בגג, פנסים אחוריים סדוקים, פגושים רופפים בעיקר בחיבור הצדדי. שריפת שמן, לחץ עוקה גבוה ואיבוד הספק. סיבובי מנוע לא יציבים- לתאם מנוע. נזילת שמן גיר ומערכת הנעה. מתנע פגום- זר שיניים בגלגל תנופה תקול כנראה. נזילת מים מצינור תחתון אל הרדיאטור- בעלת הרכב: "אני ממלאת מים פעם בשבועיים". בלמים אחוריים לא בולמים עם הדוושה, אבל עם האנדברקס כן (אוטו עבר טסט לפני חודש!) שחיקת צמיגים, כיוון זוויות היגוי. איוורור פנימי רועש. ידית איתות לא חוזרת. חופש במערכת הנעה. חופשים במנגנוני הילוכים. המחירון 12.5. חבר של בעלת הרכב, צעיר חצוף ונמרץ, אומר שחבר שלו, ממש משפחה, שיש לו מוסך, …
הודעה אחרונה מאת shooka, -
-
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
האם יש גם דגמים ידניים (אצלנו במשפחה מעדיפים דווקא את התצורה האירופית ) . בגדול מחפשים רכב שיסע כ 2000 ק"מ בחודש (יש בנוסף כלי רכב אחרים כולל לשטח ) בנסיעות פרבריות בעיקר , עם אמינות מוחלטת (יפני?) ומחיר הגיוני. מה ממליצים הבקיאים?
הודעה אחרונה מאת חן פרחי, -
-
פורד מונדאו 2004
מאת דביר-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 5.4 אלף צפיות
חברים!!! היום לאחר לבטים רבים (פאסאט,מאזדה 6) ועצות רבות מועילות יותר ומועילות פחות סיכמנו על רכישת פורד מונדאו 2004 מ"אלבר". המכונית גמעה כ-15,000 ק"מ ונראית מצוין. אנחנו לוקחים אותה מחר לבדיקה וברצוני לדעת מספר פרטים: א.על מה לשים דגש בבדיקה (ע"פ "אלבר" המכונית נקייה לחלוטין) ב.האם האחזקה של המונדאו יקרה (צריכת דלק,טיפולים וכו') ג.מה הפרוצדורה כעת (העברת רכב וכיוצ"ב) ד.אימי מוכרת כנכה האם יהיו יתרונות לרשימת הרכב על שמה? ה.כמובן דעות כלליות לגבי רכישת הרכב תורה רבה מראש, דביר
הודעה אחרונה מאת Guy, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 15 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
**** הכותרת נערכה **** אם כל אחד ששואל בפורום ייעוץ ייתן כותרת כמו שלך ("ייעוץ ברכב חדש") יהיה קשה לעקוב אחרי הודעות בפורום. להבא - נא להפעיל הגיון, או פשוט לקרוא את כללי הפורום. ________________________________________________________________ ידידה שלי הוציאה רישיון . יש לה 100 אלף שקל +פטור ממיסים עד 60 אלף שקל . היא צריכה לקנות רכב מהחברה שיהיה אוטומטי עד 1800. היא רוצה שיהיה עד 3 דלתות. אבל צריכה להשאיר גם מקום לשיפורים חיצוניים כגון ג'אנטים ועד כמה דברים+ מערכת חזקה מה אתם מציעים לה ? תודה מראש לעונים
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
-
- אחראי פורום
- 18 תגובות
- 4.4 אלף צפיות
לכל "המבינים" שמשמיצים את הדייהו לאנוס אין לכם מושג על מה אתם מדברים קניתי את האוטו הזה מיד ראשונה שנת 99 הדגם 5 דלתות בעל מראה קרבי ונותן תמורה מצויינת למחיר !!!!!!! פשוט כנראה נתקלתם ברכבים שעברו הרבה ידיים או מחברות שונות . האוטו נוסע מצויין ואני אומר את זה כטכנאי דיאגנוסטיקה למערכות הזרקה ... הוא לא מרצדס... אבל בשבילי הוא עדיף על קולט או הונדה מסריחה בעלת שנתון נמוך ומנוע שעבר התעללות . לסיכום אם יש לכם בסביבות ה30.000 אלף לכו על שנתון מתקדם ולא על "מותג" אחרי הכל עם האוטו לא מתחתנים שנמאס פשוט מחליפים
הודעה אחרונה מאת Guy, -
-
- 0 תגובות
- 939 צפיות
******הכותרת נערכה ******* אולי זה יסביר למה : http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=45250 ______________________________________________________________ שלום לכם. אז הינה הסיפור העצוב: אח שלי (שהוא רופה שיניים מתחיל ואני מאד אוהב אותו, אני האח הקטן) קנה מכונית ליפני כמה חודשים, מכונית לא יקרה מידי ולא חדשה מידי, כזאת שתספק את הצרכים שלו (שהם לא מוגזמים) מדובר על מכונית מדגם פיאט אונו שנת 93 שחורה. עכשיו ליפני שבוע המכונית שלו למרבה הצער נגנבה! כפי שאתם יודעים לא קשה מידי ליפרוץ למכוניות הפיאט ביחוד שאין את המנעול לידית הילוכים זוהי מכונית שעלתה בסביבות ה-8000 אלף ש"ח שזהו סכום לא קטן (המכונית הייתה שמורה ובמצב טוב) חשוב לציין שלמכונית …
הודעה אחרונה מאת -ZorD-, -
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 2.7 אלף צפיות
מה הרכב הכי כדאי בתקציב עד 20 אלף? קרעטריונים: מנוע לא גדול יותר מ 2.0 צריכת דלק שלא תהיה גבוה מאוד אלה סבירה כמה שיותר ספורטיבי ואם פוזה (כמו 205 ג'י טי איי) רצוי שיהיה קטן אבל לא צפוף מדיי... כמובן ללא הרבה בעיות או טיפולים... שיהיה זול לטיפולים וכו' זהו נדמה לי
הודעה אחרונה מאת Fireball, -
