Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

205 או אונו???


The-Devil
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7944 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

טוב הכותרת דיי מספרת הכול

 

אבל רציתי לדעת מה חסרונות והיתרונות של כול אחת מהמכוניות

כמובן שאני מדבר על מנוע 1400

וכרגע שנת 95

 

תודה לכול העוזרים....

פורסם

זה לא כל כך משנה - מה שתמצא במצב טוב תקנה.

 

(הרגשה סובייקטיווית שלי ה-205 אמינה יותר והחלפים שלה יותר זולים ויותר מצויים)

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם
טוב הכותרת דיי מספרת הכול

 

אבל רציתי לדעת מה חסרונות והיתרונות של כול אחת מהמכוניות

כמובן שאני מדבר על מנוע 1400

וכרגע שנת 95

 

תודה לכול העוזרים....

חלקי החילוף לפיאט זמינים יותר, נגישים יותר וזולים מאוד. לפיאט יש לדעתי פחות מחלות קריטיות (בפג'ו יש מגוון מחלות שבתור משומשת יכולות לעשות לך חור גדול בכיס: החל מגומיות שסתומים, פריצת אטם ראש, מחלה כרונית במיסביי מוט הפיתול האחורי, דשבורד מתפורר וכד'). לפיאט יש את החסרונות שלה, אבל בתור משומשת החיים איתה יכולים להיות יותר קלים. לשתיהן יש בעיות חשמל קלות בד"כ.

 

בקיצור: לדעתי הפג'ו נוחה יותר אבל סובלת מבלאי גבוה.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
חלקי החילוף לפיאט זמינים יותר, נגישים יותר וזולים מאוד. לפיאט יש לדעתי פחות מחלות קריטיות (בפג'ו יש מגוון מחלות שבתור משומשת יכולות לעשות לך חור גדול בכיס: החל מגומיות שסתומים, פריצת אטם ראש, מחלה כרונית במיסביי מוט הפיתול האחורי, דשבורד מתפורר וכד'). לפיאט יש את החסרונות שלה, אבל בתור משומשת החיים איתה יכולים להיות יותר קלים. לשתיהן יש בעיות חשמל קלות בד"כ.

 

בקיצור: לדעתי הפג'ו נוחה יותר אבל סובלת מבלאי גבוה.

 

איציק

זה נכון אבל אם האוטו מטופל ואני לא מדבר על החלפת שמנים

הוא יחזיק מעמד אני יש לי 205 שנת 89 כבר 5 שנים ותודה לאל הנזק הכי גדול שהיה לי

זה להחליף מצבר "לא כולל טיפולים רגילים" פשוט אני אגיד את האמת אנשים מזניחים את המכוניות שלהם עד שמתקלקלות ואז נכנסים למוסך עם נזק גדול

פורסם
חלקי החילוף לפיאט זמינים יותר, נגישים יותר וזולים מאוד. לפיאט יש לדעתי פחות מחלות קריטיות (בפג'ו יש מגוון מחלות שבתור משומשת יכולות לעשות לך חור גדול בכיס: החל מגומיות שסתומים, פריצת אטם ראש, מחלה כרונית במיסביי מוט הפיתול האחורי, דשבורד מתפורר וכד'). לפיאט יש את החסרונות שלה, אבל בתור משומשת החיים איתה יכולים להיות יותר קלים. לשתיהן יש בעיות חשמל קלות בד"כ.

 

בקיצור: לדעתי הפג'ו נוחה יותר אבל סובלת מבלאי גבוה.

 

איציק

הכיצד ? את האונו הפסיקו לייצר כבר ב-96, את ה-205 הפסיקו לייצר ב-99.

(והמנועים שלה בשנויים קלים חיים בדגמים אחרים של PSA עד היום)

האם עדיין נראה לך שהחלפים של 205 פחות זמינים ?

אולי אתה צודק שבגדול חלפי פיאט זולים מחלפי פיג'ו אבל החלפים שמתקלקלים תדיר באונו 1.4ie יקרים יותר.

 

משתי המכונות הנזכרות היתה לי רק אונו 60 1987 ולא רוויתי ממנה נחת בלשון המעטה.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

בקיצור קניתי 205

ראיתי גם שלרוב הפורום פה יש 205

והיא ממש בובה...

 

שנת 95

טסט לשנה מנוע 1400

ממש כמו שרציתי

 

אבל יש כמה בעיות קטנות

המנוע של השפריצר לא עובד

הדלת של הנהג לא "נתפסת"

הענית האחורית של השפריצק חסרה

וגנבו לא לפני יומיים את המראה הימנית :(

 

אז מאיפה ללכת למוסך לקנות את החלפים או שללכת למגרש גרוטאות ולנסות לחבר לבד??

ואם כן אז לאיזה מוסך או איזה מגרש מכוניות

באיזור ת"א ר"ג

פורסם
בקיצור קניתי 205

ראיתי גם שלרוב הפורום פה יש 205

והיא ממש בובה...

 

שנת 95

טסט לשנה מנוע 1400

ממש כמו שרציתי

 

אבל יש כמה בעיות קטנות

המנוע של השפריצר לא עובד

הדלת של הנהג לא "נתפסת"

הענית האחורית של השפריצק חסרה

וגנבו לא לפני יומיים את המראה הימנית :(

 

אז מאיפה ללכת למוסך לקנות את החלפים או שללכת למגרש גרוטאות ולנסות לחבר לבד??

ואם כן אז לאיזה מוסך או איזה מגרש מכוניות

באיזור ת"א ר"ג

כמה עלה?
פורסם

אז מאיפה ללכת למוסך לקנות את החלפים או שללכת למגרש גרוטאות ולנסות לחבר לבד??

תדמית הפירוקיות היא לא כזו וורודה שאתה לוקח משהו ויוצא מרוצה.

בדר"כ הבעלים לא כ"כ אוהב להתעסק עם חלקים קטנים. ודרך אגב, לא תמיד זה יותר זול...:roll:

מנוע של דלת ושפריצרים פנה למוסך/בעל מקצוע, שתהיה בראש שקט. יכול להיות שתשיג בפירוקיה (רכבים כאלה בדר"כ עוברים תאונות ולא תמיד הכל עובד) אך תצטרך להשקיע פי 2 זמן על הרכבה.

לגבי המראות שאחת מהן חסרה - אני לא יודע איך עובדות המראות ב205 אבל אם הן לא בעלות כוונון חשמלי - תשקיע עוד קצת כסף ותקנה מראות חדשות.

 

קנית כבר רכב, עכשיו מגיע החלק הקשה והמתאגר: לעשות את יישור הקו ולאחר ביצועו להתחיל לתחזק את הרכב.

עצה שלי - ביישור קו אל תחסוך (אין הכוונה אומרת שלא תעשה השוואת מחירי שוק וחוות דעת על אופן עבודתם של בעלי מקצוע), כי מה שתחסוך ותחפף עכשיו יתנקם בך יותר מאוחר. במיוחד במכוניות צרפתיות (ובואו לא נכחיש) שלא אוהבת התעללות והזנחה פושעת.

 

 

בהצלחה

פורסם
הכיצד ? את האונו הפסיקו לייצר כבר ב-96, את ה-205 הפסיקו לייצר ב-99.

(והמנועים שלה בשנויים קלים חיים בדגמים אחרים של PSA עד היום)

האם עדיין נראה לך שהחלפים של 205 פחות זמינים ?

אולי אתה צודק שבגדול חלפי פיאט זולים מחלפי פיג'ו אבל החלפים שמתקלקלים תדיר באונו 1.4ie יקרים יותר.

 

משתי המכונות הנזכרות היתה לי רק אונו 60 1987 ולא רוויתי ממנה נחת בלשון המעטה.

לשתיהן יש חלפים זמינים, ללא ספק, רק שמבחינת החלפים (BY DEFINITION) של האונו אני סבור (מניסיוני בתוך עובד בחנות חלפים) שלאונו יש מגוון רחב של חלפים (חלפים במובן של חלקים לא מקוריים) לא פחות ממה שיש ל 205.

 

בנוגע ל 205 - זה שהמנועים שלה חיים גם בדגמים אחרים של PSA עדיין לא הופך אותה למבריקה בתחום. למעשה מדובר במנועים סופר רגישים שלא יודעים לשרוד יפה את תלאות השנים - ואם תשווה אותם מול מנוע שכן יודע לשרוד, הנ"ל יחוויר.

 

בנוגע לתכנון ואיכות - ב 205 (ובכלל בכל הקונצרן) קיימת תופעת איכול המייסבים במוט פיתול האחורי, הוצאה לא קטנה עבור רכב כ"כ זול. ברוב הדגמים הדשבורד מתפוצץ לרסיסים (ואם בדקת כמה אונו-אים בחייך, תראה שהדשבורד שם שורד הרבה יותר טוב) והמנוע עובר טיפול גומיות שסתומים ו/או אטם ראש כבר באיזור ה 100-150K ק"מ, לא מבריק במיוחד.

כמו כן רגישות הרדיאטור חימום הפנימי (גם בפיאט זה קיים) לא גורמת לתחושת השובע מעמידות הרכב - וגם מערכת הקירור בו, ממוחשבת לעיתים ורב-ממסרית, לא מבריקה במיוחד (לעומת הפיאט שמשתמשת ביוניט פשוט להחריד שעולה 25 ש"ח מחובר לממסר אחד - בלי הרבה בעיות - ועושה עבודתו נאמנה לחלוטין כמעט כמו בכל מותג אחר).

מעבר לכך, חלקים באופן שוטף זולים יותר (משולשים מול זרוע פרונט, בולמי זעזועים, הברקסים כמעט זהים לגמרי וגם מסרקי הגה).

 

שני הדגמים המוזרקים במכוניות אלו סובלים לעיתים מבעיות חיישנים - ובתחום זה אין יתרון ל 205 על האונו.

 

לאור הבלאי הגבוה והאיכות הפנימית המפוקפקת של תא הנוסעים ב 205, אני לא רואה שום יתרון מיוחד שיש לה על אונו S70 מקבילה.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

×
×
  • תוכן חדש...