ייעוץ ברכישת רכב
בואו לשאול את חברי הקהילה המנוסים והמומחים שלנו כל דבר שעולה לכם לראש לפני שאתם קונים רכב חדש או משומש, לוקחים רכב בליסינג, או חושבים לעשות טרייד אין.
כללי פורום ייעוץ לפני קנייה והנחיות כלליות
רגע לפני שאתם מקליקים על העכבר ומשגרים את ההודעה שלכם לפורום, אתם מתבקשים לקרוא ולהפנים את הכללים הבאים.
הודעות שלא יפורסמו עפ"י הכללים ימחקו ללא כל הסברים וללא כל מענה. אל תגידו אכלו-לי-שתו-לי.
עיצה גרועה שניתנה על גבי הפורום יכולה לעלות כמה אלפי שקלים במקרה הטוב ויכולה גם להגמר במוות במקרה הקיצוני ביותר.
אם אתם לא יודעים, לא בטוחים, "חושבים ש...", "מאמינים ש..." או כל וריאציה אחרת שבסופו של דבר אומרת שאין לכם מושג במה מדובר - אל תגיבו!
אם אין לכם רישיון נהיגה - תשמרו את הדיעות שלכם לעצמכם. ביקורות על רכבים ממושב הנוסע לא מקובלות ויטופלו ביד קשה. ראו, הוזהרתם!
רכב שמתאים לסטודנט תפרן כנראה שלא יתאים לאמא לשלושה ילדים. רכב עבודה שמתאים לשיפוצניק לא יתאים לזוג מבוגר שצריך בסך הכל לנסוע לקופ"ח.
ככל שתספרו לנו יותר על אופי השימוש והדרישות שלכם מהרכב, נוכל לעזור לכם לצמצם את הבחירה מבין הדגמים. רכבים מסוימים עליהם כבר התמקדתם והם בסגנון שלכם גם כן יוכלו לעזור לנו להבין לאן נושבת הרוח.
ארכיון הפורום מלא באין ספור שביבי מידע קטנים על כמעט כל רכב שנמכר בארץ בשנים האחרונות.
רגע לפני שאתם שולחים את ההודעה הדחופה שלכם וממתינים לתגובה, הקדישו כמה דקות למנוע החיפוש של הפורום ואולי תופתעו לגלות שהשאלה שלכם כבר נדונה בעבר על גבי הפורום.
אם יש לכם שאלות נוספות שטרם נענו, אתם כמובן מוזמנים לשאול אותן על גבי הפורום ולקבל תשובה.
92,540 נושאים בפורום הזה
-
- 5 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
אני מחפש רכב מסחרי או פרטי דיזל עד סכום של 40000 שיהיה אמין חסכוני ולמי שיש מידע חגבי אגרת רישוי וביטוח לרכב דיזל האם יותר יקר מבנזין תודה מראש לעונים
הודעה אחרונה מאת saar5555, -
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
מישהו מכיר את הרכב? את תיבת ההילוכים? אין עליו כלום באינטרנט (גם לא בגוגל...) טוב? רע? לא נורא? אני הולך לראות אחת כזו בקרוב ומעוניין במידע... כן רפי, דיברתי עם אייל וכנראה אקפוץ אליו ביום ו' העניין הוא שאני מכיר בעיקר דדרות ידניות אז אני מחפש אחרים עם ניסיון.
הודעה אחרונה מאת burshtein, -
-
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 850 צפיות
חבר שלי שמחפש רכב ראשון, מצא רנו 5 שנת 90, 1250 סמ"ק דגם TL. הרכב הוא יד ראשונה עם 65,000 ק"מ. נראה פשוט חדש, גם מבפנים וגם מבחוץ. בכל לחיצת גז חזקה הרכב נחנק, זה סימן שיש צורך לנקות את הקרברטור ? הברקסים מרגישים מאוד חלשים, והוא גם לא זוכר מתי החליף אותם פעם אחרונה. המחירון בסביבות 9 אלף, המוכר מבקש 7. האם כדאי ? איזה בעיות מיוחדות יש לרכב ? מה לבדוק ? אמינות ? עלות חלפים ?
הודעה אחרונה מאת גרשון המשפר, -
-
- 1 תגובות
- 853 צפיות
אחרי 6 שנים ו170 אלף ק"מ, הגיע הזמן להיפרד /להיפטר מהרנו אקספרס שבבעלותנו, ולקנות רכב חדש, באותו כיוון (1900 דיזל, ידני). הנושא מועלה כאן להתייעצות כפולה : הנושא הראשון, והחשוב יותר - בנוגע לעיסקה. הנושא השני שאשמח לתגובות גם עליו, הוא בנוגע לסוג הרכב. ולסיפור : אנחנו מחפשים רכב מסחרי בסגנון הקנגו/ברלינגו/פרטנר, עם אפשרות לקונקט או דובלו. תנאי חשוב הוא שהעיסקה תכלול מקדמה כמה שיותר קטנה, והשאר פרוס בתשלומים לטווח כמה שיותר ארוך. אחרי שבחנו את האפשרויות של רכב שנת 00'-02', בדקנו חברות ליסינג ופרטיות, הוחלט ללכת על סיטרואן ברלינגו, חדשה. (אם אתם צועקים עכשיו : " למה לעזאזל החלטתם את זה ? " - אני אשמח לשמוע מה דעתכם). קיבלנו 2 דילים (שניהם לגבי ברלינגו…
הודעה אחרונה מאת zohar_clio, -
- 2 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
שלום לכול חברי הפורום המכובדים ולמנהליו, מרוב התלבטויות בקשר לרכישת רכב, כבר החלטתי כמעט לוותר ... אז אנא אודה לכם מאוד באם תעזרו לי למצוא כיוון ... אני מחפש רכב שני למשפחה, בו תנהג בעיקר אישתי בלבד עם הילד (ללא נוסעים נוספים) הרכב חייב להיות אוטומטי, בתקציב של בערך 40,000 ש"ח (פלוס מינוס). סדר החשיבות שלי ברכב הוא: 1. אמינות (כמה שפחות מוסכים ותיקונים) 2. אחזקה זולה (גם בחלקי חילוף ורצוי גם בדלק) זהו ... אלה הם הפרמטרים החשובים לי ביותר, כמובן שאני לא אתנגד שהרכב יהיה גם בטיחותי כמה שיותר. פרמטרים כגון: יופי, ביצועים, גודל הרכב וכו' ממש לא חשובים לי (הרכב בקושי אמור לנסוע, וצריך להגיע ממקום למקום, לעשות את העבודה באמינות וזהו !) בהת…
הודעה אחרונה מאת sk, -
- 3 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
אני נהג חדש, ויש לי תקציב של +-35k, קראתי אשכולות רבים בפורום, ועלו לי בראש מספר רעיונות למכונית. אני מחפש לקנות מכונית כמובן לא חדשה, מה שחשבתי היה בכיוון של פיגו 106 ראלי דור שני רנו קליו RSI קורסה GSI אני רוצה חוות דעת של חברה פה שמבינים אם דעתם אם תקציב של 35k+- שווה בכלל לחפש מכוניות מסוג זה, מכיוון שהסכום שיש לי כולל גם את הכסף לישור קו לאחר הקניה. במידה ואתם חושבים שבסכום זה לא מתאים לקנות מכוניות מסוג זה, אנא השאירו לי הצעות לדגמים אחרים בתודה, אמיר.
הודעה אחרונה מאת 123456, -
מ'ס רכב
מאת bravo - boy- 1 תגובות
- 948 צפיות
שלום לכם יש לי שאלה , אם יש לי מ'ס של רכב מסוים האם ? ואיפה ? אני יכול לדעת מי הבעלים והיכן הוא גר או השם שלו ומשפחתו, תודה לכולם ושנה טובה .
הודעה אחרונה מאת shark, -
- עוקב אחד
- 2 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
הייתי רוצה הצעה לרכב בתקציב של עד-35,000 ש"ח, רכב משפחתי (יש אפשרות לקופה או האצ'בק) משנת 93 ומעלה ושיהיה אוטומט. תודה מראש לכל העונים.
הודעה אחרונה מאת Snorki, -
- 11 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
בחרתי כמה רכבים ואני רוצה לעשות השוואה ביניהם, ולפי זה ליראות מה בהמשך... אני מתלבט בין: 1)אופל קורסה GSI, בין השנים 93- 95. 2)רנו קליאו RSI, בין השנים 94- 97. 3)פורד אסקורד XR31 קבריולט, בין השנים 92- 96. עכשיו..רציתי לשמוע את דעתם על המכוניות האלו, איזה מכונית הכי טובה? אמינה? בעיות ששמעתם/ראיתם? בקיצור הכל...ומה לדעתכם המכונית הכי עדיפה מבין השלושה.. תודה לעוזרים....
הודעה אחרונה מאת ^עמית^, -
שלום ראיתי MG-ZR לא מזמן ואני מחפש רכב וחשבתי להפוך אותו לאופציה.......... מה דעתכם על הרכב האם הוא אמין מיכנית?? מפנק?? יש לי משפחה אז אני צריך רכב משפחתי,איך הוא בתור רכב משפחתי?? האם הוא נותן תמורה טובה??
הודעה אחרונה מאת Popps, -
- 1 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
אני עומד בפני רכישת מזדה 3 שנת 2004/ 2005 אשמח לקבל חוות דעת כללית. תודה.
הודעה אחרונה מאת גרשון המשפר, -
דיאטשו שרייד
מאת ivgenig- 0 תגובות
- 842 צפיות
שלום. אני מעוניין לקנות רכב בסביבות ה 9000-12,000 ש"ח. חשבתי על דיאסטו שרייד משנת 90-93. רכב זול, אמין וחסכוני. אני מבקש לדעת אודות הדגמים שעומדים לרשותי. אני מכיר את רצף האותיות CS על הפורום. מה זה אומר, והאם קיימים דגמים נוספים? אשמח אם תענו תודה וחג שמח לכולכם!
הודעה אחרונה מאת ivgenig, -
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
הרכב הנבדק: סקודה פאביה דיזל 2002 מהשכרה, 70,000 ק"מ. בסעיף המנוע נרשם כך: נזילות שמן קלות, שריפת שמן ממובילי שסתומים. בסעיף מערכת הפליטה: רקבון כללי במערכת. בסעיף העברת כוח: בלאי במצמד. הבעיה היא שמצד אחד הבוחן אמר שהרכב במצב סביר לקילומטרז', מצד שני מכונאי ששאלתי אמר ששריפת שמן ממובילי שסתומים זו בעיה חמורה ביותר אשר אמורה להופיע במנוע דיזל רק לאחר מאות אלפי קילומטרים. מישהו יכול לסייע לי בפרשנות התוצאות ?? כדאי או לא כדאי לקנות ?? תודה מראש !
הודעה אחרונה מאת m&t, -
-
- עוקב אחד
- 3 תגובות
- 870 צפיות
אם יש למישהו את המחיר לפי לוי יצחק של סיויק 4 דלתות SR אוטומטית שנת 99 עם סאנרוף ו100,000 ק"מ. ובלי להיות חוצפן אם אפשר גם את המחירון של ניסאן טראנו,ארוך,דיזל אוטומט,שנת 2001 מנוע 2700סמ"ק,עם פס צבע דגם SR עם 160,000 ק"מ. תודה מראש.
הודעה אחרונה מאת אייל, -
- 3 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
שלום אני עומד לפני קניית רכב מיד ראשונה 206 1.6L ידנית מודל 2001. ביצעתי לרכב בדיקה בדינמומטר וישנן כמה תוצאות לא ברורות לי. אשמח אם מישהו יוכל להסביר לי את חומרתן. התקלות הן: *רעש מערכת שסתומים, רצועה פגומה, קורוזיה בית טרמוסטט,קורוזיה וסימני נזילה בחיבורים,סיבובי מנוע לא יציבים. *לתקן זווית היגוי. *בולם זעזועים אחורי שמאלי חלש. *מצמד מפריד גבוה וקשה, חופשים במנגנוני ההילוכים,נזילות שמן במערכת ההנעה, רעש מתיבת הילוכים, חריקה בשילוב הילוך אחורי.
הודעה אחרונה מאת אייל, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 16 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
בת דודתי,מצאה פיז'ו 106 1.4 ל' XR 98,במחיר של-23,000 ש"ח. ידני האוטו שמור,נוסע טוב(ממה שהיא ואבא שלה אמרו),וממש ניראה אחלה. לבעל הרכב יש את כל הסטוריית הטיפולים... אין נפילת קומפרסייה,אטם ראש המנוע הוחלף ב-100,000 ק"מ. נזילת שמן קלה,ממש קלה בגיר. צריך לבצע כיוון פרונט. היתה תאונה בחלק ימיני אחורי(באגז'). הם עשו בדיקה במכון של אלדן[שני הצדדים(המוכר והקונה)לא מכירים את המכון אישית],והבוחן היה מרוצה מהתוצאות. לבסוף,הם סגרו על מחיר של-21,500 ש"ח. הם לוקחים את האוטו ביום ראשון. מה שאני בא לשאול כאן, איך הקניה הזאת לדעתכם? בתודה, רועי
הודעה אחרונה מאת אייל, -
-
XSI אל מול S16 1 2
מאת דניאל-
- אחראי פורום
- 27 תגובות
- 2.5 אלף צפיות
חבר טוב שלי רוצה לקנות 306 ספורטיבית. יש לו את הסכום לקנות גם את הGTI-6 אבל הוא רוצה לקנות אחת ישנה יותר ולהשאיר לו כסף בצד לישר קו בצורה פרפקציוניסטית ואולי לשים לה איזה מגדש יום אחד . בכל אופן ישבנו ודיברנו ואין תשובה ברורה איזה יותר מוצלחת מבין 2 הספורטיביות הללו. הנתונים היבשים ברורים לשנינו, אך אני מאמין שישנם דברים מעבר לזה כגון אמינות לאורך השנים, היגוי (?), איזה מנוע יותר "מתאים" לאופי של הרכב וכו'... אז לפי מה בוחרים ? ניקח נניח 2 אקסמפלרים מושלמים האחד XSI והשני S16 באיזה הייתם בוחרים ? וכמובן מדוע ? תודה, דניאל.
הודעה אחרונה מאת dror_r, -
-
- 2 תגובות
- 6.4 אלף צפיות
מעוניין בעזרה ברכישת רכב שני במשפחה קטן/משפחתי קטן עבור ילדי. סכום הרכישה עד 60K. כמו כל אבא רוצה שהרכב יהיה בטיחותי, אוטומטי, אמין, לא יקר באחזקה, שנה מתקדמת 2000+ זול ברכישה ושומר על ערכו במכירה. המליצו לי על דייהטסו סיריון או YRV מה דעתכם?
הודעה אחרונה מאת Philip R, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 10 תגובות
- 8.1 אלף צפיות
יש משהו מומלץ?
הודעה אחרונה מאת neo19, -
-
מזדה 6 ומזדה 3
מאת ebari- 8 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
היי, מבקש חוות דעתכם על שני דגמים אלו בעיקר על "מחלות" ידועות ונפוצות במידה וישנן. תודה.
הודעה אחרונה מאת toonami, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 13 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
יש לי כרגע 2500 שקל! ולהורים שלי אין מכונית ויש לי כבר 3 חודשים רישיון ואני לא נוהג אז אני חייב למצוא משו.. שאני ישים דלק וייסע..כמו שאומרים.. למישהו יש הצעות?
הודעה אחרונה מאת carisma kfir, -
-
- 9 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
כמובן יד שניה ללא תקלות ותקין??? האם ניתן להוסיף לו שיפורים שישפרו את מהירותו בצורה משמעותית?
הודעה אחרונה מאת adi_n, -
- 10 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
עד לפני מספר שעות הייתי "נעול" על רכב, אלפא 145 תלתן...שעליו אני מפנטז בקביעות מספר לא מבוטל של לילות!!!...אבל פתאום צצו להן אופציות חדשות:אסטרה gsi שנת 95 (כי הבנתי שמשנת 95 ומעלה האוטו מתחיל להיות יקר..יקר זה מעבר ל35k) ופונטו gt גם שנת 95 מאותה הסיבה...מה עליי לעשות...? בהתחשב בעובדה שאלפא שנת97 אני קונה במחיר של אסטרה ופונטו שנת 95 ויש אפילו מצב שזה יצא קצת יותר כי עם שיפורים האוטו שווה יותר ממחירון...עד כמה השנתון משחק במקרה הספציפי הזה? ובאופן כללי מה דעתכם על האלטרנטיבות לאלפא?
הודעה אחרונה מאת גרשון המשפר, -
- 1 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
*** הכותרת נערכה *** אם כולם יתנו כותרת "דרוש ייעוץ" בפורום ייעוץ יהיה קצת קשה לעקוב אחרי הודעות, לא ? ________________________________________________________________ שלום לכולם אני מעוניין לקבל ייעוץ בנושא רכישת רכב, על מנת שהעניין יהיה ממוקד אציג תחילה את הצרכים, תקציב והאלטרנטיבות שששקלתי: צרכים: זוג +1 ועוד אחד (בדרך), מגורים בירושלים. במהלך השבוע נסיעות בתוך העיר לפחות פעם בשבוע נסיעה לאזור המרכז (פ"ת-רעננה) עם ציוד רב. אני מעוניין ברכב אמין!, מרווח גם מאחורה (אשתי או אני נשב שם עם התינוק) אשר יעלה את עליות ירושלים בזריזות עם כל הציוד. היום יש לי אימפרזה גראנד לאונה (הילוכים), 94 ואני די מרוצה אך חושש שעוד מעט יגיעו הבעיות. אני מעדיף …
הודעה אחרונה מאת גרשון המשפר, -
-
- אחראי פורום
- 8 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
אני מחפש רכב עם גג נפתח [קבריולט] בכמה שיותר זול... חשבתי עד עכשיו רק עם הפורד אסקורד קבריולט, למישהו יש מה לומר עליה? טובה? לא טובה?.. תוד לעוזרים
הודעה אחרונה מאת Hugo, -
-
- עוקב אחד
- 6 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
שבת שלום ושבוע טוב לכולם!!! יש לי התלבטות קשה אני מעוניין לבחור בין 3 רכבים פאקטור הכסף עומד עד 90000 האופציות הן 1. סיאט איביזה דגם מפוער שנת 02 עדיף אוטו' 2. פיזו' 206 שנת 01 דגם XS 3. אלפא 147 שנת 02 מנוע 2 ליטר אוטו' בבקשה עזרה חברים!!!
הודעה אחרונה מאת dirk, -
-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
אני (כמו רוב הפורום הזה) בחיפושים אחר אוטו קטן, זול ואמין. נכון לעכשיו, אחרי הרבה התייעצויות, הכיוונים הנוכחיים שלי הם (רכב אוטומט): יפניות: - טויוטה סטארלט 97-99 (לא סביר, בקושי מצאתי מודעות) - שרייד 97-00 אירופאיות: - פורד פיאסטה 97-00 עד עכשיו נטיתי לכיוון הפיאסטה בגלל הנוחות היחסית שהיא מעניקה לעומת השרייד, אבל לפני כמה ימים דיברתי עם מוסכניק בקשר לאוטו. הוא אמר חד משמעית שלא מומלץ בכלל לקנות אוטו אירופאי אוטומט, כי תרבות הנהיגה באירופה גורמת לכך שהיצרנים שם לא ישקיעו בתיבה אוטומטית איכותית ומסתפקים בבינונית שנהרסת מהר... מישהו יכול לתרום מניסיונו לנושא? אמינות היא בחשיבות הכי עליונה לאוטו מבחינתי, כך שאם הדבר נכון, אאלץ כנראה לזנוח את ה…
הודעה אחרונה מאת dream-weaver, -
-
- עוקב אחד
- 4 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
אהלן, הייתי שמח לקבל עוד תגובות (כבר קיבלתי כמה אבל לא לגבי כל הרכבים) של אנשים שמכירים ובעיקר מתוך נסיון מה הצריכת דלק של ק"מ לליטר עבור אחת מהמכוניות הבאות: 1. דייהטסו שרייד 98-00 1300 ידנית 2. יונדאי אקסנט 98-00 1500 ידנית 3. מזדה 121 97-00 ידנית (אני חושב שהמנוע 1400 אבל לא בטוח) תודה רבה, שי
הודעה אחרונה מאת dobon, -
היי רציתי בבקשה לדעת מה דעתכם על האוטו הזה.. אני מוכן להשקיע עד 20 אלף ש"ח, איזה שנה אני יוכל להביא? (יוכל להביא = אוכל לרכוש). גם האם יש לדגם הזה גיר אוטומט או רק ידני? ומהם המחירונים לשנים 94 עד 96?? תודה רבה
הודעה אחרונה מאת Herman, -
-
- אחראי פורום
- 10 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
אני מחפש רכב בשבילי,הדרישות שלי הן: 1.קטן (גם 3 דלתות יתקבל בשמחה). 2.אמין ככל האפשר. 3.חסכוני בדלק. 4.רצוי שיהיה גם קצת נוח. 5.ידני. ראיתי שבתקציב שלי אני יכול להכניס פיז'ו 106 שנת 95 (1400), וגם סיאט איביזה שנת 94 (1600). מישהו יכול להמליץ לי על רכב בתקציב שלי שיספק את דרישותיי ? כמו כן,מה אתם חושבים על האיביזה\106 בשנתונים שציינתי,ומה חשוב לבדוק ברכבים האלה ? (אני לא אקח את הרכב כנראה למכון בדיקה,אלא אבדוק בעצמי יחד עם אבי).
הודעה אחרונה מאת חן פרחי, -
