ייעוץ ברכישת רכב
בואו לשאול את חברי הקהילה המנוסים והמומחים שלנו כל דבר שעולה לכם לראש לפני שאתם קונים רכב חדש או משומש, לוקחים רכב בליסינג, או חושבים לעשות טרייד אין.
כללי פורום ייעוץ לפני קנייה והנחיות כלליות
רגע לפני שאתם מקליקים על העכבר ומשגרים את ההודעה שלכם לפורום, אתם מתבקשים לקרוא ולהפנים את הכללים הבאים.
הודעות שלא יפורסמו עפ"י הכללים ימחקו ללא כל הסברים וללא כל מענה. אל תגידו אכלו-לי-שתו-לי.
עיצה גרועה שניתנה על גבי הפורום יכולה לעלות כמה אלפי שקלים במקרה הטוב ויכולה גם להגמר במוות במקרה הקיצוני ביותר.
אם אתם לא יודעים, לא בטוחים, "חושבים ש...", "מאמינים ש..." או כל וריאציה אחרת שבסופו של דבר אומרת שאין לכם מושג במה מדובר - אל תגיבו!
אם אין לכם רישיון נהיגה - תשמרו את הדיעות שלכם לעצמכם. ביקורות על רכבים ממושב הנוסע לא מקובלות ויטופלו ביד קשה. ראו, הוזהרתם!
רכב שמתאים לסטודנט תפרן כנראה שלא יתאים לאמא לשלושה ילדים. רכב עבודה שמתאים לשיפוצניק לא יתאים לזוג מבוגר שצריך בסך הכל לנסוע לקופ"ח.
ככל שתספרו לנו יותר על אופי השימוש והדרישות שלכם מהרכב, נוכל לעזור לכם לצמצם את הבחירה מבין הדגמים. רכבים מסוימים עליהם כבר התמקדתם והם בסגנון שלכם גם כן יוכלו לעזור לנו להבין לאן נושבת הרוח.
ארכיון הפורום מלא באין ספור שביבי מידע קטנים על כמעט כל רכב שנמכר בארץ בשנים האחרונות.
רגע לפני שאתם שולחים את ההודעה הדחופה שלכם וממתינים לתגובה, הקדישו כמה דקות למנוע החיפוש של הפורום ואולי תופתעו לגלות שהשאלה שלכם כבר נדונה בעבר על גבי הפורום.
אם יש לכם שאלות נוספות שטרם נענו, אתם כמובן מוזמנים לשאול אותן על גבי הפורום ולקבל תשובה.
92,540 נושאים בפורום הזה
-
-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
אני צריך שתעזרו לי להחליט לגבי בעייה שנתקלתי בפנייה. אני מחזיק ברכב מסוג דייהו סופר רייסר שנת 95 עם 90K , כמו כן אחותי נותנת לי את המכונית שלה טויוטה קורולה שנת 97 עם 165K. אני יודע שהטויוטה עדיפה על הדייהו אבל הקילומטרז' מפריע לי , הטויוטה אוטומטיט ואני מפחד שסופו של הגיר קרב. באיזו אוטו עדיף להחזיק? אולי כדאי לשקול למכור את שניהם ?
הודעה אחרונה מאת rodon, -
-
- 0 תגובות
- 907 צפיות
רציתי לדעת אייך האוטו מבינת אמינות? וגם אייך הוא מתנהג בכביש? תודה מראש שמעון
הודעה אחרונה מאת bmf18, -
דייהו מאטיז 1 2
מאת mazda626-
- אחראי פורום
- 24 תגובות
- 2.9 אלף צפיות
עלה באפשרותי הרעיון לרכוש רכב כזה לבני. חשבתי על שנת 2001. איך הרכב בכלליות? האם הוא אמין? אשמח לקבל נתונים לגבי המנועים, התיבות וכו'. ואם אפשר לשים תמונה של הרכב מבפנים ומבחוץ, מאחר שבגוגל לא מצאתי כ"כ. תודה.
הודעה אחרונה מאת חן פרחי, -
-
- 4 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
היי, אני מעוניין לקנות רכב בסביבות 25000 שח (25 אלף) פלוס מינוס. איזה רכב כדאי? אני מחפש רכב חסכוני מבחינת דלק ואחזקה ויחסית חדש. אני מעדיף רכב 5 דלתות ולא רכב גדול, אבל זה לא חובה במקרה ויש לכם הצעות אחרות . אשמח לכמה שיותר עזרה. תודה
הודעה אחרונה מאת Shmulik_Miata, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 17 תגובות
- 2.4 אלף צפיות
מחפש רכב בשביל חבר... הדרישות: אמין חסכוני נוח בינתיים ההתלבטויות הן סובארו פשע פג'ו 405 פיאט טמפרה מיצובושי לנסר
הודעה אחרונה מאת beresford, -
-
- 1 תגובות
- 955 צפיות
ברצוני לקנות רכב יותר זריז ממה שיש לי פונטו עם מנוע 1200. היית רוצה לשמוע פרטים ודעה אישית על הדגם הנ"ל. והאם הרכב יכול לשמש כרכב ספורט בהשוואה לדגמי הפגו' XS XSI? שאלה נוספת: איזה רכב יפני יתן לי חווית נהיגה כמו דגמי הספורט של פג'ו (עד 40K)?
הודעה אחרונה מאת R'n'B, -
- 7 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
אז ככה הלאנסר היא יד ראשונה מאדם ששומר עליה נורא, יש לה מגנזיום מנוע שנוסע מצויין וכך גם נראה. הלאנסר היא 1600 אוטומט יצור של 94 הניסן סאני יד שניה 122 אלף קילומטר ויד שניה דגם slxi משהו כזה... גם כן 1600 אוטומט. בעיקרון שניהן יפניות אם אותם כוחות פחות או יותר ומהירות סגירה דומה. ושניהן עולות 23 אלף כל אחת מהן. על איזה רכב הייתם הולכים, מבחינת אחזקה, אמינות, נוחות, איכות סבירה ומראה? אשמח לקבל כל פרט בעיינין גם כאן וגם בהודעה פרטית תודה רבה כפיר.
הודעה אחרונה מאת Aviram-C, -
- 2 עוקבים
- 10 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
האם 200 אלף ק"מ למזדה 323 שנת 96 זה הרבה. עפ"י ידוע לי זה די הרבה וכמה צריך להוריד????
הודעה אחרונה מאת RedR, -
- 17 תגובות
- 2.7 אלף צפיות
בקרוב מתקבן לירכוש Impreza אבל לא מוצה שום חברת ביטוח עם מחיר סביר. מצב: ראשיון משנת 2001 בן 21 ללא ביטוח בעבר. מה הוא המחיר למקיף?(מחיר למקיף נטו, בלי חובה) הכל מה שמצתי בנתיים הוא 9000(רק מקיף). העם זה המחיר ואין פחות?
הודעה אחרונה מאת sronis, -
-
- אחראי פורום
- 11 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
שלום לכם מצאתי יונדאי אקסנט בסוכנות רנו עם בערך 60000 ק"מ יד שניה האמת היא שאני די לחוץ ברכב ואמרו לי גם פה באתר שיונדאי זה אוטו חסכוני מה דעתכם אשמח לקבל עזרה נ.ב יכול להיות שיש לו 60000 קמ או שבצעו איזה כיוונון?
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
- 12 תגובות
- 3.1 אלף צפיות
שלום אני חדש בפורום, רכבי נגנב לפני כחודש וחצי וכרגע אני מחפש רכב כלבבי(רודסטר) בעדיפות שניה (רכב ספורטיבי), בעדיפות שלישית רכב סקסי (מיני קופר) אני יותר אוהב את המראה של ה Z3 אבל גם המיאטה מתאימה לי מאד.התקציב שלי מאוד גמיש (מ-70 עד 120 אלף) . השיקול משמעותי שלי הוא ההפסד הכספי השנתי על כל אחד מהרכבים משמע (עלויות תחזוקה, טסט, ביטוח, ירידת ערך, ריבית הלוואה) . מהסתכלות במחירון לוי יצחק : ירידת הערך לMx5 שנתונים 2005-2003 : 163 - 2005 140 - 2004 - ירידה של 14 אחוז 126 - 2003 - ירידה של 10 אחוז ירידת הערך לMx5 שנתונים 1998-1995 : 83 - 1998 76 - 1997 - ירידה של 8.5 אחוז 69 - 1995 - ירידה של 5 אחוז לשנה לעומת זאת Z3 מנוע 1800 ידנית 104- 19…
הודעה אחרונה מאת Guy, -
- 2 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
שלום, האם ניתן לבטח רכב בביטוח מקיף לתקופה של שבוע / שבועיים? בקשר לביטוח חובה, כבר שאלתי פעם וקומפי ענה שניתן לבטח לתקופה של מינימום 7 ימים, השאלה היא האם חברות הביטוח יבטחו לתקופה דומה בביטוח מקיף. אם מישהו יודע בערך מה העלות של זה, זה גם יעזור (עלות משעורת, לדוגמא האם זה פרופורציונאלי או שפי 2 יותר יקר)... מדובר בסיוויק האצ'בק 94 אגב... תודה
הודעה אחרונה מאת Q-PiXeL, -
שלום לכולם, אני מתלבט לגבי רכישת אלפא 156 משומשת ולגהי הגיר שלה. כמובן מכל מה שמעתי וכן העדפה האישית שלי היא לגיר ידני, אולם כרגע אני שוקל קניית 156 עם סלספיד משני סיבות: האוטו ישמש את אשתי רוב הזמן וגיר זה יהיה לה יותר נוח קל יותר למצוא אקזמפלר עם סלספיד המחירים של הדגמים עם גיר סלספיד נמוכים משמעותית ממחיר גיר ידני. האם ההשערות נכונות? מה דעתכם על תיבת הסלספיד שבאלפא?
הודעה אחרונה מאת BMW, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 12 תגובות
- 4.9 אלף צפיות
שלום רב ! החברה בה אני עובד מעוניינת לרכוש מגנום / איפון 4X4 שמעתי ממספר אנשים שבמכוניות אלו ישנה בעייה של התחממות המנוע במאמץ אפילו לא רציני. האם זה נכון? אם כן האם יש פיתרון לבעייה ? תודה לכל העונים.
הודעה אחרונה מאת נמרוד רחמימוב, -
-
- עוקב אחד
- 1 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
שלום לכולם, אני מתכוון לקנות רכב שצריך טסט בסוף החודש. סיכמתי עם בעלת הרכב שאני אעביר טסט אבל היא תשלם על תיקון הליקויים. האם בנוסף לטסט רצוי להעביר את הרכב בדיקה לפני קניה במכון או שהבדיקות עוברות על אותם דברים? צריך לציין שמחיר הרכב הוא 15 אלף שקל ולכן מחיר הוא גורם משפיע. (למרות שאם לא הייתי מעביר אותו טסט בטוח הייתי לוקח אותו לבדיקה לפני הקניה- אני מעדיף ליפול ב400 שקל מאשר ב15K) אשמח על תגובות מהירות
הודעה אחרונה מאת R'n'B, -
-
- אחראי פורום
- 11 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
למישהו היה או יש סיירה או מכיר את הרכב ויכול להמליץ איזה דגם כדי ליקנות ואיזה בעיות או יתרונות יש לרכב הזה. תודה
הודעה אחרונה מאת 2000i, -
-
- 1 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
מי מבצע את המכירות מטרייד אין של פיאט?
הודעה אחרונה מאת spidrman, -
- 1 תגובות
- 7.9 אלף צפיות
אני בקרוב רוכש רכב חדש. הכיוון הוא 60-65 אלף שקל. בעיקרון אני מעדיף לא לקנות רכב יפני. לגבי הצרפתיות אני חושש קצת כי האוטו חייב להיות אוט' ( האישה רוצה אתם יודעים.. ) חשבתי ללכת על הפורד פוקס 5 דלתות. יש לי חיבה מיוחדת ל 5 דלתות וביפניות נדיר למצוא. ההתלבטות שלי היא האם הפורד מכונית אמינה מבחינת מנוע , גיר וכו' ? דבר נוסף לגבי השוק. אני יודע ש 4 דלתות יש כמו לחמניות ואני מפחד שיהיה לי קשה למכור אחר כך את ה 5 דלתות. מה דעתכם ? בנוסף תרשמו מה דעתכם על האוטו באופן כללי - התנהגות כביש , ביצועים וצריכת דלק. מדובר על מנוע 1.6 ליטר. תודה לכם.
הודעה אחרונה מאת drugstore, -
- עוקב אחד
- 9 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
שלום! אני מעוניין לרכוש רכב מסוג מיצובישי לנסר בין השנים 90-91. מצאתי כמה למכירה: אחת שיש לה מנוע 1600 של סופר לנסר גיר ידני,אבל מוזר לי שיש לה מנוע של סופר לנסר בן 4 שנים...האים המנוע הזה מתאים לרכב מבחינת התאמה לגיר....ולשאר המכלולים? חישנים וכו?? האים כדאי לרכוש רכב כזה? השניה: שנת 90 גיר אוטומט 8 שסתומים... אמרו לי שמנוע ה 8 שסתומים עושה הרבה בעיות וגם הגיר האוטומט עושה המון בעיות ואין דרך לשמור או למנוע את הבלאי שלו...האים זה נכון?? ואיך התיבות הידניות של הלנסר נחשבות אמינות ?? טובות?? והאים מישהו יכול לתת לי נתונים על הרכב מבחינת ביצועים 0-100 תצרוכת דלק? אמינות? תודה רבה לכול מי שעוזר ! חג שמח
הודעה אחרונה מאת gaiv, -
- 2 עוקבים
- 10 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
שלום, אני חושב על לקנות רנו מגאן מודל 2001, 5 דלתות RXT אוטומטית או ידנית מצד אחד, אני שומע אנשים שיש להם את המגאן והם ברובם שופעי מחמאות על האוטו וטוענים כי מלבד טיפולים שגרתיים הוא לא רואה מוסך. כולם כמובן מציינים בטיחות ונוחות ולא נתקלו בבעיות כרוניות כלשהן מצד שני, קיימת האסכולה של "לברוח ממכונית צרפתית בכלל ומרנו בפרט". בין מי שאמרו לי את זה היה חשמלאי ממוסך מורשה פיאט. הוא טען כי יש בלאי נורא גדול של חלפים בכלל ושל רכיבי ומנגנוני חשמל בפרט, שההרכבות חפיפיות וחובבניות, שהחומרים מתבלים, המחשבים סובלים מבעיות חוזרות ונשנות עד כדי שיתוק האוטו, המזגן לא להיט ושהיתה במגאן בעיה של גיר בכלל (לרבות חילוף הילוכים לא סדיר) ושל קלקול הגיר האוטומטי עקב חדירת מים בפרט. …
הודעה אחרונה מאת shooter h, -
- 5 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
מדובר בדגם HSD מנוע 1300 1. בלוק מנוע-> נזילות שמן, מערכת זימון ושסתומים רועשת, רצועת זימון -> לבדוק/להחליף לפי הוראות יצרן, תושבות מנוע פגומות, מנוע-> שורף שמן, אגן שמן מנוע->מעוך, מערכת קרור -> דרוש טיפול וניקוי כללי, חימום יתר. 2. מערכת פליטה - דליפות ורעש יתר 3. ציר קדמי - לתקן ולכוון ציר קדמי 4. בולמי זעזועים אחורה חלשים 5 מערכת בלמים לפרק גלגלים לבדיקה ותירון במוסך 6. צמיגים אחורה פגומים 7. מצמד מפריד גבוה (בלאי) וקשה, מערכת הנעה וגיר - רעש וחופש לגבי פגיעות שילדה הבוחן אמר שהאוטו נקי, הוחלפה כנף אחת מה אתם אומרים? מה פה כסת"ח? תודה!
הודעה אחרונה מאת rolling_stony, -
- עוקב אחד
- 9 תגובות
- 2.4 אלף צפיות
הייתי רוצה חוות דעת על כמה רכבים, אמינות, דלק, התנהגות כביש, יתרונות חסרונות וכו'... *מאזדה 323F שנת 1996 *פיג'ו 106 XS שנת 1996/1997 *פיג'ו 306 XT או XR שנת 1995 (דגם ה-1,800 3 ד') *מצובישי סופר לאנסר GLXI שנת 1996 לגבי הסופר לאנסר שמתי לב שדיברו פה הרבה על צריכת דלק גבוהה, זה צריכה ממש גבוהה או שאפשר לחיות עם זה? ורק עוד משהו קטן... מתי הישתנה הדגם של הפיג'ו 106 לדגם הזה: תודה רבה!
הודעה אחרונה מאת Snorki, -
- עוקב אחד
- 8 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
אחרי הרבה זמן שחיפשתי טווינגו מצאתי אחת ואני ממש אוהב אותה. מתישהו אני ישפר אותה עוד, אבל בינתיים היא בובה, מרווחת אש, מזגן פריזר, נוחה וחכמה. לא אוטו מטוס, בפרט לא בעליות, אבל מצד שני אני מרוצה שהאוטו מרסן את נטיות הטיסה המיתרות שלי... עכשיו תכלס- כמה טיפים למחפשים: 1. לא לאבד תקווה. גם בארץ יש טווינגו אחת שמחכה לכם. 2. המסקנה שלי אחרי הרבה זמן שחיפשתי- בכל שבוע\שניים נמכרת איזה טווינג בארץ. כל הרעיון הוא להגיע אל הבן אדם שמוכר ראשונים, להבהיר לו שאתם רציניים ולקבוע איתו מה יותר מהר. 3. למרות זאת- לא לקחת טווינג שהיא גרוטאה רק כי היא טווינג. פרוייקטים הם כיף כשיש כסף, לא כשאתם תפרנים. לתקן רכב ששחטו אותו בהזנחה הרבה יותר יקר מלשמר רכב מטופל עם חריקות קלות. אל …
הודעה אחרונה מאת אייל, -
- 7 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
טוב, אז אחרי די הרבה התלבטויות החלטתי לחפש לעצמי טויוטה קורולה אוטומטית מהשנים 97 ומעלה. חשבתי שזה רכב בטוח, אמין, חזק וסחיר, בתחום מחירים שאני עוד יכול להרשות לעצמי (סביב ה-50 אלף). בינתיים עלו כמה התלבטויות שכנגד: היה מי שאמר שעלויות האחזקה של הקורולה יקרות לעומת אחרות, כיוון שמדובר בטויוטה שגובה מחירים גבוהים יחסית לחלפים. יש בזה משהו? תהיתי לעצמי האם מבחינת חישוב כלכלי של עלויות אחזקה (לרבות ביטוחים ודלק) כדאי ללכת על רכב קצת יותר זול ומיושן, או דווקא על רכב שיעלה עוד 10-20 אלף, שיחזירו עצמם מבחינת עלויות אחזקה במשך חמש שנים של נסיעה (כולל עלויות עקיפות כמו אובדן ימי עבודה). מה אומרים על זה? תהיתי שוב גם לגבי ההחלטה שלי לרכוש …
הודעה אחרונה מאת ירון פ, -
ביטוח ל205 GTI
מאת DRIVEN-
- אחראי פורום
- 14 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
שלום לכולם רציתי לברר אולי מישהו יודע כמה יעלה לי ביטוח חובה +מקיף ל205 GTI 1900? דרך אגב אני בן 21 + עדיין נחשב לנהג צעיר אז כמה יעלה בערך כולל זה?
הודעה אחרונה מאת Nakamichi, -
-
-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
לקחתי ג'סטי 93 1200 לבדיקה לפני קנייה במכון ואלו הם התוצאות: מנוע שורף שמן, תושבות מנוע פגומות, רעשים ונקישות פנימיים( פין בוכנה) , נזילות שמן , רעש במערכת תזמון שסתומים ,קורוזיה וסימני נזילה בחיבורים, לתאם מנוע מנוע מזייף - סעפת סדוקה , ממיר קטליטי לא תקין -לתקן זווית היגוי, חופש מייצב קדמי - איכול\ עמוד קדמי איכולקורה אורכית מעבר לתושבת ריתום המתלה\מנוע. -תיקון פגיעת פח חזית ( מולחם ) -מצמד מפריד גבוה בלאי. כל השאר היה תקין ורצוי מאוד לעשות אוברול בגלל החופש של הפין בוכנה.
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
-
- אחראי פורום
- 18 תגובות
- 2.8 אלף צפיות
שלום אני מחפש כבר חודש וחצי רכב ואני לחוץ לאלה אני מתחיל לימודים ונתקעתי בלי רכב חשבתי ללכת למגרשים חשבתי ליסינג כל מכונית פרטית שאני מוצא היא על הפנים ונמאס לי לקחת לבדיקה אתמול מצאתי רובר חבל על הזמן ואמרו לי שזה אוטו על הפנים אשמח עם תוכלו ליעץ לי מה לעשות ועם איזה רכבים להתעסק תודה קובי
הודעה אחרונה מאת Barakx, -
-
אופל אסטרה
מאת totinka- 3 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
האם אופל אסטרה 5 דלתות אוטומטית (מודל 2000) או ידנית (2001) היא קנייה מוצלחת לדעתכם? מסגרת התקציב - בסביבות ה 60K
הודעה אחרונה מאת rehud, -
- 1 תגובות
- 4.6 אלף צפיות
הנני מחפש רכב מסחרי דיזל ב 20 אלף, על איזה רכב הייתם ממליצים לי??? מה דעתכם על רנו אקספרס??? (דיזל 1.9)
הודעה אחרונה מאת מצמץ, -
- 1 תגובות
- 948 צפיות
אני מאוד לחוץ בזמן ורציתי לדעת אם יש מצב לגשת למגרש ולסגור עניין
הודעה אחרונה מאת Shmulik_Miata,
