Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פונטו 95 החלפת מי קירור


YavinR
שימו לב! השרשור הזה בן 6859 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

 

אני מעוניין להחליף את מי הקירור ברכב (PARAFLU) כחלק מטיפול בעיה (אבל זה כבר נושא אחר).

מהי הדרך הטובה ביותר לריקון הנוזל?

האם הרכב צריך לעמוד בזוית כלשהי?

היכן נימצאים הברזים ברדיאטור ובבלוק המנוע?

 

לאחר מילוי הנוזל

היכן נימצאים פתחי ניקוז אויר?

 

כמובן שטיפים נוספים יתקבלו בברכה

 

תודה רבה :-)

SENA לשעבר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנושא נטחן עד דק, אנא ממך תריץ חיפוש אני בטוח שתמצא תשובות לריקון עבור אונו, והיה ולא תחזור

כבר חיפשתי לפני כן, השירשור היחידי שמצאתי הוא של עידו

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=75664&highlight=%E4%E7%EC%F4%FA+%F7%E9%F8%E5%F8+%E0%E5%F0%E5

 

האם באונו זאת אותה המערכת בדיוק?

שלבי העבודה הם אותם השלבים?

לפי התמונות לא הבנתי בדיוק היכן נימצאים פתחי הניקוז אויר

SENA לשעבר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן יבין, הרדיאוטור באונו ובפונטו (כמו הדור שלך) הם מאוד דומים !, אני עשיתי כך שקודם רוקנתי במשאבה את המים, ואת השאר הוצאתי את הצינור שאר המים יצאו, כדאי לך גם לנקות את הצינור (לפרק ולנתק) ולנקות אותו במידה והוא מלוכלך.

 

בהצלחה !

Suzuki Jimny

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן יבין, הרדיאוטור באונו ובפונטו (כמו הדור שלך) הם מאוד דומים !, אני עשיתי כך שקודם רוקנתי במשאבה את המים, ואת השאר הוצאתי את הצינור שאר המים יצאו, כדאי לך גם לנקות את הצינור (לפרק ולנתק) ולנקות אותו במידה והוא מלוכלך.

 

בהצלחה !

אני יודע שצריך לנתק את הצינור של הרדיאטור

שאלתי מה שאני לא יודע, ומה שאני צריך זה תשובות ספציפיות לשאר השאלות שלי

SENA לשעבר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם

 

אני מעוניין להחליף את מי הקירור ברכב (PARAFLU) כחלק מטיפול בעיה (אבל זה כבר נושא אחר).

מהי הדרך הטובה ביותר לריקון הנוזל? פתיחת צינור רדיאטור תחתון.

האם הרכב צריך לעמוד בזוית כלשהי? משטח ישר.

היכן נימצאים הברזים ברדיאטור ובבלוק המנוע? ברזים?

 

לאחר מילוי הנוזל

היכן נימצאים פתחי ניקוז אויר? אחד ליד פתח מילוי המים, רואים מעין בורג שחור עם ראש פרפר שכזה.

 

כמובן שטיפים נוספים יתקבלו בברכה תכין מספיק נוזל ותמהול 30% פרפלו והשאר מי מזגן או מים שעברו סינון רך (ראה שרשור של ניצן בדף הקישורים הגדול).

 

תודה רבה :-)

בבקשה.

...Carpe Diem

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבקשה.

tkamin תודה רבה

  • ברזים הכוונה היא שכאשר אני פותח את הצינור רדיאטור התחתון, האם כל המים יוצאים (גם מהבלוק מנוע)
  • אתה בטוח שהבורג השחור שייך לרדיאטור? הבנתי שהוא של הצינור מזגן (רסקור)
  • כתחליף למי מזגן, אפשר להשתמש במיים מזוקקים?

SENA לשעבר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברזים - למיטב ידיעתי כל המים יוצאים. לא בטוח בזה אבל אצלי יצא הכל (מילאתי לאחר מכן מים רגילים ורוקנתי שוב - הם יצאו נקיים ולא ירוקים - משמע לא נותר נוזל קירור במערכת).

אם תראה לי תמונה אהיה בטוח.

הבורג מגומי שחור שנמצא מאוד קרוב לפתח המילוי שייך בוודאות לרדיאטור. לא מכיר שום בורג (או שום נוזל) שקשור למזגן.

מים מזוקקים מהסופר פארם/כל חנות שכזו ממש ממש לא כי הם לא מזוקקים באיכות הראויה - שוב, אני מציע לקרוא את השרשור של ניצן ביסודיות, זה מסביר הכל.

 

שמח לעזור,

צביקה

...Carpe Diem

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם

 

אני מעוניין להחליף את מי הקירור ברכב (PARAFLU) כחלק מטיפול בעיה (אבל זה כבר נושא אחר).

מהי הדרך הטובה ביותר לריקון הנוזל?

האם הרכב צריך לעמוד בזוית כלשהי?

היכן נימצאים הברזים ברדיאטור ובבלוק המנוע?

 

לאחר מילוי הנוזל

היכן נימצאים פתחי ניקוז אויר?

 

כמובן שטיפים נוספים יתקבלו בברכה

 

תודה רבה :smile:

עשה חיפוש כתבתי על הנושא המון.

תשובות:

 

הכי טוב נתק את הצינור התחתון של הרדיאטור תן למים לרדת.

 

לא צריך זווית.

 

ברדיאטור אין ניפל פריימינג, יש לך רק אחד על הצינור שהולך לרדיאטור חימום שנמצא מאחורי המנוע ממש ליד קיר האש.

 

עניתי לך על זה.

 

איזה דגם הרכב?

 

אם יש לך עוד שאלות דבר איתי או עם NIGER21 (יש לנו שני רכבים עם מע' קירור קצת שונה, עשינו החלפה לא מזמן)

 

בברכה L.A

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לך

שלב ראשון

פתח את צינור המים התחתון כל המים במערכת יצאו החוצה כולל מהבלוק .

ולאחר מכן סגור את הצינור חזרה .

שלב שני

כך פחית פרפלו ושפוך אותה לגלון 4 ליטר ומלא את הגלון במים .

שלב שלישי

שפוך את המים לתוך הרדיאטור עד הסוף .

שלב רביעי

ישנם במערכת שני פקקים להוצאת אוויר

1 בצינור מים אחורי שעובר למערכת חימום פנימית .

2 על הרדיאטור בצד ימין ( בצד הנגדי לפתח מילוי המים) למעלה .

שלב חמישי

פתח את שני הפקקים והוסף מים כנידרש עד שיצאו מים משני הפקקים .

סגור תחילה את הפקק שעל צינור מערכת החימום ולאחר מיכן את הפקק

שעל הרדיאטור .

מלא מים עד הסוף ושוב פתח את הפקק שעל הרדיאטור עד שהמים יורדים

בערך לגובה רשת הרדיאטור העליונה .

שלב שישי

תניע את הרכב שים את כפתור החימום הפנימי על האדום .

בדוק את מפלס המים ברדיאטור שהוא במקסימום .

המתן עד שהטרמוסטט יפתח הוסף מים כנידרש וסגור את המיכל .

תן למאוורר לעבוד ולהכבות לפחות פעמיים ואז כבה את המנוע והמתן

בערך רבע שעה ואז פתח את פתח המילוי ובדוק שוב את מיפלס המים

הוסף מים אם חסר וסגור את המיכל .

דרך צלחה לך .

פרוט יותר מדויק מיזה לא תימצא .

 

מקווה שעזרתי אייל מוסך סמיילי יקנעם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לך

שלב ראשון

פתח את צינור המים התחתון כל המים במערכת יצאו החוצה כולל מהבלוק .

ולאחר מכן סגור את הצינור חזרה .

שלב שני

כך פחית פרפלו ושפוך אותה לגלון 4 ליטר ומלא את הגלון במים .

שלב שלישי

שפוך את המים לתוך הרדיאטור עד הסוף .

שלב רביעי

ישנם במערכת שני פקקים להוצאת אוויר

1 בצינור מים אחורי שעובר למערכת חימום פנימית .

2 על הרדיאטור בצד ימין ( בצד הנגדי לפתח מילוי המים) למעלה .

שלב חמישי

פתח את שני הפקקים והוסף מים כנידרש עד שיצאו מים משני הפקקים .

סגור תחילה את הפקק שעל צינור מערכת החימום ולאחר מיכן את הפקק

שעל הרדיאטור .

מלא מים עד הסוף ושוב פתח את הפקק שעל הרדיאטור עד שהמים יורדים

בערך לגובה רשת הרדיאטור העליונה .

שלב שישי

תניע את הרכב שים את כפתור החימום הפנימי על האדום .

בדוק את מפלס המים ברדיאטור שהוא במקסימום .

המתן עד שהטרמוסטט יפתח הוסף מים כנידרש וסגור את המיכל .

תן למאוורר לעבוד ולהכבות לפחות פעמיים ואז כבה את המנוע והמתן

בערך רבע שעה ואז פתח את פתח המילוי ובדוק שוב את מיפלס המים

הוסף מים אם חסר וסגור את המיכל .

דרך צלחה לך .

פרוט יותר מדויק מיזה לא תימצא .

 

מקווה שעזרתי אייל מוסך סמיילי יקנעם

רפי לין אמר שבפונטו, תמיד יש זרימת מיים ברדיאטור הפנימי, ככה שאין צורך שהבורר יהיה על "אדום".

יאאלה, איך בא לי ג'חנון עכשיו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6859 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...