Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7473 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני בעלים (דיי מרוצה חייב לציין) של פאג'רו קינג קצר שנת 2001, 131,000 ק"מ ואני יד שניה אצלי כשנה וחודשיים.

אני שוקל לשדרג לאותו רכב, רק יותר חדש- עם מעט ק"מ, שנת 2003 או 2004 או לעבור לרכב ספורטיבי.

 

מבין הג'יפים שנהגתי, הפאג'רו משלב כל מה שאני חיפשתי, אם זה גיר טיפטרוניק, הגה מעולה והתנהגות כביש טובה מאוד ביחס לג'יפ גבוהה, נוחות והנדסת אנוש מעולים ואיכות טובה מאוד וכמובן לדעתי גם יופי, עוד משהו זה האפשות לסוע עם הנעה אחורית ולשלב מתי שצריכים ממש (שטח, גשם) להנעה כפולה. בחרתי בזה אחרי שנהגתי אלפי ק"מ על טויוטה פרדו ארוך (עם המנוע החזק יותר - 163 כ"ס), שחוץ מזה שהוא עדיף בשטח טכני, פחות עדין מהפאג'רו, ויש לדגם שהתלבטתי בינו מושבי עור ולוח שעונים נוסף עם מצפן ומד זווית ושטויות דיגיטליים אין כלום ממש שהוא עדיף על פני הפאג'רו.

 

סלחו לי ההקדמה, עכשיו לנקודה.

 

אני שוקל למכור את הפאג'רו ולקנות רכב פרטי ספורטיבי- הנעה אחורית או כפולה.

האפשרויות שחשבתי עליהן הן:

- BMW 325/330 סדאן או קופה, משנתונים 2002/2003, כמובן הייתי רוצה ידני אבל זה בלתי אפשרי למצוא.

- סובארו אימפרזה: או STI או WRX PRO DRIVE, שנתונים 2003/2004.

- מיצובישי EVO8.

- אלפא 156 ידנית בלבד (המכונית היחידה שאני מוכן לקנות עם הנעה קדמית).

 

עכשיו, גולף V6 4MOTION ירדה מהפרק כי רוב הכוח רוב הזמן מוזן לגלגלים הקדמיים.

עוד משהו, יש בכלל AUDI S3 בארץ? כי אני רואה שיש במחירון, למרות שבחיים לא נתקלתי באחת.

אני מחפש מכונית שתהיה איכותית, מהנה לנהיגה (האגרסיביות של האימפרזה והמנוע המוגדש קורץ לי), אמינה (לא יודע כמה מחזיק למשל טורבו במכונית כמו הSTI שעוברות התעללויות ולפעמים אנשים לא מחכים כמו שצריך במכוניות עם מגדש טורבו, לתת למנוע לרוץ בסרק חצי דקה דקה אחרי נסיעה).

 

 

בכללי, נסיון עם מכוניות (סיבוב של כמה דקות לא נכלל פה): הייתה לי 206GTI, נסעתי למשך בערך חצי שנה על טויוטה לנדקרוזר פרדו דיזל ארוך, גרתי בקנדה 7 חודשים ונהגתי כמה חודשים על אודי A8 4.2L קוואטרו, ועוד כמה חודשים על משהו מקביל לפורסטר של סובארו בקנדה מאין ג'יפון של טויוטה בשם HIGHLANDER.

כמובן הפאג'רו שלי, למשך שנה וקצת ועדיין..

עשיתי גם קורס מירוצים על מכונית FORMULA 1600 בקנדה.

 

תודה

Some days your the bug; Some days your the windshield

פורסם

1. אני לרוב לא ממליץ על קפיצה בין דגמים רק בשל השנתון ואבזור. אם יש לך פאג'רו שאתה מרוצה

ומכיר אותו טוב אזי לדעתי עדיף לך להישאר עימו. אולי זו דעה קצת שמרנית אך אם אתה מרוצה אזי

לטעמי עדיף להישאר עם ציפור טובה, מוכרת ואהובה שאתה מסתפק בה מאשר לנסות לתפוס 2

ציפורים שאין ערובה שתהיה מרוצה מהן יותר מאשר מה שכבר יש לך.

2. כבר יצא לי לראות סדרה 3 ידניות מהשנתונים הנ"ל (גם למכירה) ולכן אל לך להתייאש.

3. אימפרזה וEVO לא נוחות ואינן מציעות איכות חיים כמו סדרה 3 (ואף לא כמו 156) ולכן אתה צריך

להחליט מה בדיוק יתאים לך יותר, הארד-קור או יום-יומי עם התנהגות משובחת (אם יורשה לי

להגדירן באופן פשטני שכזה).

4. ישנן S3 בודדות בארץ (אני ראיתי 2, אולי יש יותר)

5. אם התקציב בידך אזי תוכל לשים את ידך על אימפרזה שמורה ומטופלת ביד אוהבת. עם זאת במידה

ואתה מחפש מציאות אז תתרחק.

 

בגדול זו תשובתי על רגל אחת ובקצרה.

פורסם

למה אם אני מחפש מציאות להתרחק? מה כוונתך?

 

האמת נראה לי האולטימטיבית זו האודי S3 אם הייתי יכול למצוא אחת, ואני אישית בכל הלוחות לא מצאתי BMW אחת בקריטריונים שלי ידנית...

בכלל, בקושי ראיתי BMW ידניות מעל שנת 98...

הWRX PRODRIVE לא יותר נוחה לחיי יום יום מאשר הSTI?

 

אגב, כנ"ל לגבי 156 ידניות... או לסירוגין במצב שאני מצפה לקנות את הרכב הבא שלי, במידה ואני מחליף: מקסימום יד שניה, עדיפות ראשונה, ק"מ נמוך, מטופלת ללא פגיעות שילדה, ומוכר שעושה רושם שהיה מטפל ברכב כמוני.

האלפא פחות נראת לי מכמה סיבות: היא הנעה קדמית, הערך יורד שנתי בערך באיזה 40% יותר מהמכוניות שנחשבות המתחרות שלה בקטגוריה, וזהו..

 

 

ירדתי מלשדרג לשנתון יותר חדש של הפאג'רו, באמת לא שווה את זה.

Some days your the bug; Some days your the windshield

פורסם
למה אם אני מחפש מציאות להתרחק? מה כוונתך?

 

האמת נראה לי האולטימטיבית זו האודי S3 אם הייתי יכול למצוא אחת, ואני אישית בכל הלוחות לא מצאתי BMW אחת בקריטריונים שלי ידנית...

בכלל, בקושי ראיתי BMW ידניות מעל שנת 98...

הWRX PRODRIVE לא יותר נוחה לחיי יום יום מאשר הSTI?

 

אגב, כנ"ל לגבי 156 ידניות... או לסירוגין במצב שאני מצפה לקנות את הרכב הבא שלי, במידה ואני מחליף: מקסימום יד שניה, עדיפות ראשונה, ק"מ נמוך, מטופלת ללא פגיעות שילדה, ומוכר שעושה רושם שהיה מטפל ברכב כמוני.

האלפא פחות נראת לי מכמה סיבות: היא הנעה קדמית, הערך יורד שנתי בערך באיזה 40% יותר מהמכוניות שנחשבות המתחרות שלה בקטגוריה, וזהו..

 

 

ירדתי מלשדרג לשנתון יותר חדש של הפאג'רו, באמת לא שווה את זה.

1. WRX תהיה נוחה יותר מSTI ,אבל לא הייתי עושה עניין כזה גדול מבחינת הבדל הנוחות בינהן ואם כבר אתה הולך על הארד-קור אז יתכן ועדיף שתלך עד הסוף.

 

2. לעניין "מציאה" וכיו"ב, כוונתי היא שאל תתפשר ותקנה רכב שהוא אינו מטופח בשביל לחסוך כמה אלפים, או שתקנה לדוגמא STI במצב בינוני כי זה האקסמפלר היחיד שמצאת (שכן יתכן ותצטרך להוציא אח"כ כספים רבים על תיקונים ואחזקה ואף לשלם בדיעבד יותר כספים מהצפוי). תרכוש אימפרזה (XYZ) רק אם יש לך כסף לרכוש אקסמפלר במצב טוב (גם אם היא תעלה לך יותר מהמחירון, כמובן שבגבול הסביר).

 

3. אני בכל זאת לא הייתי מתייאש מחיפוש אחר סדרה 3, אך פסימי לעניין S3.

 

4. לגבי האלפא, אתה לא יכול לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה (לאלפא יש יתרונות וחסרונות ואתה צריך להחליט אילו מהתמורות עדיפות לך). בכל מקרה לא הייתי פוסל אותה בשל ההנעה, לפחות לא כל עוד שלא נהגת באחת (אוכל לומר לך שהדגם המומלץ הוא דווקא ה2.0, תוכל לחפש מידע בנושא בפורום).

פורסם

קודם כל החלטת כבר שבטוח אתה עובר לכביש? מה כמות הנסיעות שלך בשטח?

 

ה-WRX לדעתי מצויינת בשבילך, מהנה, חזקה, אתה לא מקריב יותר מידי מבחית הנוחות. ואפשר למצוא אחת שמורה יחסית שטיפלו בה ביד אוהבת.

EVO משומשת יהיה קשה מאוד למצוא.. למרות שבדיוק ראיתי אחת בלוח פוקוס נדמה לי (שחורה).

תמשיך לחפש BMW, רכב מדהים לדעתי, אבל שונה מה-WRX ו-EVO, פחות חזק, ואבל הרבה יותר מפואר, נוח ומפנק. לגבי ההנאה, זה כבר עניין של בחירה אישית.. לדעתי בזה היא לא נופלת מהנינג'ות היפניות.. שווה את החיפוש.

פורסם

בין STI שנת 2003 ל2004 יש הבדלים?

אם אני מוצא STI 2002 עם עיני חרק במצב טוב, עדיין שווה לשהשקיע עוד לSTI VR-8?

 

עכשין, במידה ונוסעים נגיד רגוע (אם בכלל אפשר) עם STI, בין עירוני על 110קמ"ש, עדיין תהיה צריכת דלק של 1 ל5?

 

כמה בלתי נסבל זה לחיות עם STI בעיר?

 

אני אמשיך לחפש גם סדרה 3 שנת 2002-2003 ידנית.

Some days your the bug; Some days your the windshield

פורסם

נשמע כאילו אתה מחפש את הריגוש בנהיגה יותר מהכל.

התשובות הנכונות יהיו STI או איבו.

צריכת הדלק עומדת בהתאמה מלאה לכובד משקלה של רגל ימין שלך, אין שום בעיה ליסוע עם רגל קלה ולהוציא צריכת דלק סבירה לאללה מהן, לא טויוטה פריוס אבל גם לא 1 ל-5.

 

האלפא לא שייכת לרשימה ולא הייתי נוגע בה אם אתה יכול להרשות לעצמך את הנינג'ות או הבימר.

 

מוטי

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

עוד כמה שאלות, כי אני כנראה אמכור את הג'יפ בזמן הקרוב.

 

קראתי את הכתבה ב"אוטו" של החודש שמשווה את ה-STI VR9 וVR10 החדשה ביותר.

באיזהשהוא מקום שמחתי לשמוע שלפחות על פי הם, המנוע היותר גדול והמחודש לווא דווקא עדיף או יותר מהנה, או לצורך העניין עדיף ומאיץ מהר יותר ובכלל על פי הם הVR9 עדיפה.

לצורך העניין, במבחן רק הVR10 הייתה DCCD והVR9 הייתה הגרסה הרגילה, זה רק מגביר את האכזבה מהדגם החדש.

 

הייתי רוצה לדעת, מהי חלוקת הכוח בין הדיפרנצייל הקדמי לאחורי בVR8 (שנת 2003-2004) ומה חלוקת הכוח בVR9 (שנת 2005), זו ללא DCCD.

 

בכל מקרה הVR9 (שהיא שנת 2005) מעל התקציב שלי בכמה עשרות אלפים, אבל לידע כללי היא באמת שווה את התוספת של 30,000ש"ח (לפי מחירון) עבור ההתנהגות המשופרת שהיא מציעה מעל הVR8 למשל משנת 2004?

 

תודה לעונים.

Some days your the bug; Some days your the windshield

פורסם
עוד כמה שאלות, כי אני כנראה אמכור את הג'יפ בזמן הקרוב.

 

קראתי את הכתבה ב"אוטו" של החודש שמשווה את ה-STI VR9 וVR10 החדשה ביותר.

באיזהשהוא מקום שמחתי לשמוע שלפחות על פי הם, המנוע היותר גדול והמחודש לווא דווקא עדיף או יותר מהנה, או לצורך העניין עדיף ומאיץ מהר יותר ובכלל על פי הם הVR9 עדיפה.

לצורך העניין, במבחן רק הVR10 הייתה DCCD והVR9 הייתה הגרסה הרגילה, זה רק מגביר את האכזבה מהדגם החדש.

 

הייתי רוצה לדעת, מהי חלוקת הכוח בין הדיפרנצייל הקדמי לאחורי בVR8 (שנת 2003-2004) ומה חלוקת הכוח בVR9 (שנת 2005), זו ללא DCCD.

 

בכל מקרה הVR9 (שהיא שנת 2005) מעל התקציב שלי בכמה עשרות אלפים, אבל לידע כללי היא באמת שווה את התוספת של 30,000ש"ח (לפי מחירון) עבור ההתנהגות המשופרת שהיא מציעה מעל הVR8 למשל משנת 2004?

 

תודה לעונים.

שלום לך,

לגבי המבחן ב "אוטו", שני דברים :

1- ה VER9 כן עם DCCD, רשום שם, וגם זה אותו רכב הדגמה שנבחן בגליון 225.

2- לגבי המנוע, הבעיה נעוצה יותר מכל בשני דברים - מנוע פחות מתפרץ והילוכים יותר ארוכים.

משמעות הדבר היא שהרכב פחות פראי ויותר מתורבת, והתאוצות שלו לא חזקות כמו הישן (הקטן והחלש).

 

תודה

Mazda CX5

Škoda FABIA

פורסם

אם הS3 קורצת לך, מדוע לא גולף GTI חדשה? (כן, כן, אני יודע...) כנראה שהיא יותר ספורטיבית ומהנה, חדשה, מאובזרת, נעימה ועדיין מהנה כשצריך.

 

היא לא ממש ברת השוואה לSTI\EVO, אבל מכל היבט שאינו נסיעה במוד תקיפה היא עדיפה בצורה מוחצת (עלויות, נוחות, אבזור, בטיחות, WHATEVER).

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

לגאסי, תודה על התיקון, אחרי שכתבתי עיינתי עוד פעם בכתבה, טעות שלי, עדיין לא משנה את הנקודה שלי.

 

לגבי הסעיף השני שלך, הכל טוב ויפה, מנוע פחות מתפרץ והילוכים יותר ארוכים זה לא בשבילי ולדעתי גם לא בשביל מכונית כמו הSTI. אז אפילו אם הייתה לי האפשרות לרכוש את החדשה ביותר לא הייתי רוכש אותה.

 

רועי, בוא תעזור לי למצוא S3 אחת טובה (אממ, או אחת בכלל?) ובכיף היא תהיה האחת.

לגבי גולף GTI חדשה - לא, כי אני רוצה אך ורק הנעה אחורית או כפולה.

לכן למרות שה156 מכונית מדהימה היא נמחקה. הוחלט על STI ובתאוריה אם היו כאלו, אז גם S3.

Some days your the bug; Some days your the windshield

×
×
  • תוכן חדש...