Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משקלי ג'אנטים


NMP
שימו לב! השרשור הזה בן 6745 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ניר/מריוס/מישהו

אני ישמח להבין מהו בידיוק ה-OFFSET?

דרך הקישור לא הבנתי הרבה,והאם הגאנט שאני מעונין בו יתאים לרכב?

תודה מאור.

תעלה את המידות של האופן\ג'אנט כולל הOFFSET :idea: ותקבל תשובה.

אגב אין תקינה\אופציה נוספת למידות המקוריות של האופנים בקליאו ספורט MK1 RS172 והן:

7J 15 OFFSET 43 . במקרה של בדיקת בוחן אתה צפוי לדו"ח ואף הורדה מהכביש.

 

מריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסבר קטן על רגל אחת (בליווי של תמונה מהלינק למשל):

הקטע של אופסט זה איפה הגלגל יושב ביחס לציר שלו (החלק באוטו שמסתובב וגורם לגלגל גם להסתובב :wink:).

אם מרכז הג'אנט נמצא בדיוק על הציר אז אין אופסט.

במקרה הזה הגלגל מסתובב עם הציר שלו. ככל שתרחיק את הגלגל מציר הסיבוב תקבל מומנט חזק יותר על הגלגל. יותר כוחות ויותר עומס מה שמעלה את הסיכוי לנזקים.

זה אופסט שלילי (הג'אנט יוצא החוצה), כלומר מחובר בקצה הפנימי של הג'אנט כשרוב הגלגל מסתובב מחוץ לציר שלו. כך אתה גם מגדיל את בסיס הגלגלים.

המצבים האלה הם די נדירים (לפחות ברכבי הנעה קדמית רגילים), בדרך-כלל האופסט הוא חיובי.

 

אופסט חיובי זה אומר שהגלגל נכנס יותר פנימה לכיוון המרכב וציר הסיבוב שלו נמצא יותר לכיוון חלקו החיצוני של הג'אנט.

 

יש הרבה השפעות על ההיגוי ובכלל, אתה משנה את כל גיאומטריית המתלים.

אולי מוטי ירצה לעשות איזה מאמר מעמיק בנושא :wink:

אם אתה רוצה להרחיב תתחיל לקרוא הרבה מאמרים על כיול מתלים וההשפעות השונות. מניסיון, זה בור ללא תחתית :?

 

לענייננו:

בקליאו שלי, mk2, הג'אנטים הם 16x7 עם אופסט של ET48.5

הצמיגים הם 195/45/16.

לא התכוונתי לשנות את המידות מעבר אולי למחשבה להרחבה קטנה של הצמיגים ל-205/45/16, אולי גם הרחבה של הג'אנט ל-7.5 אם אפשרי בעקבות עצתך, מוטי (יש לי בעיה אסתטית איתם אבל אני לא מוכן לשום פשרות בתחום הביצועים/התנהגות).

הבעיה שלי היא שכמעט כל הג'אנטים בנמצא הם באיזור של 37.

 

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניר

תודה,התחלתי לקבל איזשהו מושג.

לגבי עליה למידת רוחב של 205 גם אני חשבתי על זה,אבל אני דיי מפחד מכיוון שכבר עכשיו עם המידות המקוריות יש לפעמים מצבים שהגלגלים שלי משתפשים בפח(יש לציין שהרכב מונמך)

לגבי האופסט אצלי? אם אני באמת יקנה את הסופר לגירה זה יגרום לי לבעיות למיניהם?

GT-STI בשביל הפאן(נמכרה :( ).

ktm 690 smc ליום יום ולחסכון בדלק :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בורבט מציעים כמעט את כל התוצר שלהם עם אופסט 45-50, שווה להעיף מבט.

 

ותמיד ישנה את האפשרות היקרה יותר בסגנון CM שירכיבו לך מגוון של חישוקים באופסט שתחפוץ בו...

די... מספיק. נגמרה התקופה הזאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Tubular, אתה יכול לכתוב את שמם באנגלית או לתת לינק ? אני לא מכיר.

 

מאור, קודם כל אתה צריך לוודא מה יש לך כרגע ברכב (אולי בכלל תגלה שיש לך כרגע 37 ואז הכל טוב).

השאלה שלך היא לגבי איזה סוג של בעיות ? ברגע שאתה מקטין את האופסט, אתה מוציא את הגלגל יותר החוצה (מאחר ואנחנו מדברים על אופסט חיובי שקטן). זה אומר יותר עומס על כל המכלולים.

ברגע שיש שינוי כלשהו זה גם משנה את כיול המתלים ומשפיע על ההיגוי/התנהגות הרכב.

מבחינת 'יכנס' או לא, אני ראיתי שאנשים עברו ל-37 בפורום של קליאו ולא היו בעיות אבל צריך גם לבדוק אצלך כי אתה הנמכת. איפה עכשיו השפשופים ? בחוץ, בפנים, בפניות, איפה בדיוק ? אתה יכול לנסות להסתובב קצת בפורום שם ולשאול.

 

אגב, לגבי הג'אנטים שאני מחפש. יש עוד סיבה מעבר לאסתטיות והיא בכלל לא נוגעת להחלפה של ג'אנטים אלא לרצון שלי להחזיק סט נוסף. עם כל האירועי ג'ימקאנה שיש לאחרונה (וגם קורסים שאני עושה באופן נפרד), חבל לי על הסט הראשי ואני רוצה להחזיק סט נפרד להתעללות (נעשה פרישה מוקדמת מהסט הראשי למשני). ב-206 כבר עשיתי את זה עם סט של ג'אנטים מפח שקניתי בזול ובסוף לא יצא לי בכלל להשתמש בהם (התעצלתי). יש לי עדיין את הג'אנטים המקוריים של ה-15 אינץ'. אולי נעשה משהו איתם ? :wink: סתם, זה לא מתאים.

 

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהתחלה הייתי שם לב שיש לי שפשופים בבטנות הפנימיות בגלגלים האחוריים,חתכתי את הבטנות ועדיין תחת עומס לפעמים יש שפשוף ועדיין לא הצלחתי להבין מאיפה,כמובן שאני גם בקושי יכול לנסוע עם יותר מ- 2 נוסעים ברכב,עם 2 נוסעים זה כבר מתחיל לגעת לא מעט בעיקר מגלגל אחורי שמאלי.

למעשה האופסט עובד בעיקרון של כמו הספייסרים? אם הבנתי נכון.

אם כן אני באמת מעדיף להשאיר את האופסט כמה שיותר מקורי,למרות שזה יכול להיות ולהראות נחמד עם הגלגלים טיפה יותר בחוץ.

 

נ.ב

אם תהיה מעונין אני מוכן לוותר על ה-15" שלי תמורת סכום סימלי.

GT-STI בשביל הפאן(נמכרה :( ).

ktm 690 smc ליום יום ולחסכון בדלק :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

...ועדיין לא הצלחתי להבין מאיפה...
שפשוף זה דבר שקל לראות.

פרק את הגלגל, העמד את האוטו על בוק ולא רק על הג'ק (!!) ותציץ פנימה.

בדרך כלל ניתן לראות סימנים על הצמיג באיזה צד הוא משתפשף, מבפנים או מבחוץ וגם אם לא ניתן לראות על הצמיג תמיד תוכל לראות בחלק הפנימי של הכמף איפה הצמיג נוגע.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Borbet

 

www.borbet.de יש גם גרסה אנגלית בתחתית הדף.

 

CompoMotive

 

www.comp.co.uk

 

אפשרות נוספת שיש לך ותחסוך קצת עבודה היא להשתמש במאגרי מידע באינטרנט כמו של Tirerack, שמציג בפניך אוטומטית את האפשרויות שמתאימות לרכב שלך.

 

נדמה לי של- www.performancealloys.com יש רנו במאגר.

די... מספיק. נגמרה התקופה הזאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיפשתי לא פעם בשביל למצוא תשובה איפה זה נוגע,גם פירקתי גלגלים בשביל לבדוק ולא ראיתי סימני שפשוף,מה שאני חושב שאולי זה יכול להיות שהצמיג אולי נוגע בחלקו העליון ולא בכתפיים.

GT-STI בשביל הפאן(נמכרה :( ).

ktm 690 smc ליום יום ולחסכון בדלק :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתעלק על הthread:

אני מתכנן בקרוב להחליף ארבעה צמיגים (הגיע הזמן, הם עברו 70,000 ק"מ וכבר מתחילים להראות סימני שחיקה...)

 

מכוון שהמידות הנוכחיות(205/55/16) לא מסתדרות טוב עם המומנט של האוטו (האוטו חופר בראשון, שני ואם יש קצת מים אז גם בשלישי ולפעמים ברביעי...) חשבתי להגדיל קצת את המידה.

פה הבעיה - המידה היחידה שמותר לי חוץ ממה שמגיע עם הרכב היא 225/45/17

אני לא מעוניין להעלות את המשקל הבלתי מוקפץ, האם יש טעם בכל זאת להחליף? האם זה סביר שאמצא חישוק קל יותר מהסגסוגת של אודי ואפצה ע"י כך מול המשקל?

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Borbet

 

www.borbet.de יש גם גרסה אנגלית בתחתית הדף.

 

אפשרות נוספת שיש לך ותחסוך קצת עבודה היא להשתמש במאגרי מידע באינטרנט כמו של Tirerack, שמציג בפניך אוטומטית את האפשרויות שמתאימות לרכב שלך.

 

נדמה לי של- www.performancealloys.com יש רנו במאגר.

אתה יודע מי מביא את הבורבט לארץ ?

 

ב-performancealloys אין פרטים של offset. הם גם מביאים לי bmw במקום התמונה של הרנו בהתאמה הגרפית :roll:.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיפשתי לא פעם בשביל למצוא תשובה איפה זה נוגע,גם פירקתי גלגלים בשביל לבדוק ולא ראיתי סימני שפשוף,מה שאני חושב שאולי זה יכול להיות שהצמיג אולי נוגע בחלקו העליון ולא בכתפיים.

אגב, מלבד ההנמכה גם החלפתה אופנים\ג'אנטים וצמיגים?

האם כיוונו לך את זויות המתלה הקדמי לאחר ההנמכה?

נראה שבעצם לא מעניין את אף אחד ששינויים אלו-חלקיים, גורמים במקרה ה"טוב" רק להוצאות ובמקרה הגרוע לנזקים מכניים נוספים - תקן אותי אם אני טועה.:?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6745 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...