Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם מסוכן ליסוע - פיג'ו 306 קבריולט?


יוגב R
שימו לב! השרשור הזה בן 6837 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לגבי ה SL עם הקשת הקופצת,

 

מישהו העלה פה בפורום סרטון מ"ההילוך החמישי" שבו רואים את ויקי נוהגת ב SL55 AMG ובאחד הסיבובים קופצת לה הקשת התהפכות, מה שגורם לה להבהל ולקלל...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיכוי הנמוך ביותר להתהפכות קיים ברודסטרים. זה מידע רשמי שמפורסם באתר הרשות הפדרלית בארה"ב. המדידות בוצעו בהתבסס על חישוב מרכז הכובד. ככל שהאוטו נמוך יותר כך הסיכוי להתהפכות נמוך יותר. דרך אגב, המיאטה עומדת בראש הטבלה כבטיחותית ביותר מבחינה זו.

 

ה- 306 תוכננה בתקופה שלא הייתה מודעות לנושא. כיום מרבית הקבריולות, להבדיל מרודסטרים, מצויידות בהגנה כלשהי נגד התהפכות וזאת עקב מרכז כובד גבוה יחסית, כמו מכונית האם ממנה היא נגזרת.

 

בשום מקום בעולם אין מבחן רשמי בנושא התהפכות ו/או הגנה מפניה. היחידים שמטפלים בנושא הם האמריקאים וזאת רק ע"י חישוב סיכויים, לא מבחן מעשי!

התקינה האמריקאית דורשת שאם יניחו את האוטו על גבו, תחזיק מסגרת השימשה הקדמית את האוטו. זה הכל. האירופאים לא דורשים אפילו את זה.

 

בישראל היה לנו לאחרונה אירוע עם מיאטה באילת שהתהפכה במהירות לא גבוהה בצומת עקב סטיה מהנתיב ועליה על מדרכה שגרמה לה לאבד את שווי המשקל. הבחור יצא ללא סריטה, ברוך השם.

 

אף יצרן רכב לא מתיימר לטעון שהקשת שלו מגנה מפני התהפכות וזאת מסיבות משפטיות. אפילו במיאטה החדשה, שיש בה קשתות, הפרסום הרשמי מדבר על אביזר נוי!

 

היחידים בעולם שמבצעים תקינה מקומית לקשתות התהפכות הם מועדוני ספורט למינהם ומארגני מירוצים. כולם, ללא יוצא מהכלל, מחייבים נהיגה עם קסדה על מנת להגן על הראש מפני מכה שעלולה להיגרם ע"י קשת התהפכות.

BMW Car Club Israel

Official BMW Club

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בישראל היה לנו לאחרונה אירוע עם מיאטה באילת שהתהפכה במהירות לא גבוהה בצומת עקב סטיה מהנתיב ועליה על מדרכה שגרמה לה לאבד את שווי המשקל. הבחור יצא ללא סריטה, ברוך השם.

שכחת רק לציין שבמקרה שהזכרת המסגרת של החלון הקדמי קרסה לחלוטין. איך לא קרה שום דבר לבחור, מזל גדול לדעתי. ולא דוגמא לזה שהמסגרת של החלון עמדה בהתהפחות, אלא להפך. (התמונות נלקחו מהודעה שפתח הבחור שהתהפך בפורום הרודסטרים). במירוצים נוסעים עם קסדה נקודה, בלי קשר לעובדה שיש או אין לך כלוב התהפכות \ קשת כל שהיא.

 

כאן יש קישור נוסף שמראה הבדלים, עם קשת, ובלי. ידוע לי כי לדעתך הקשת לא רק מיותרת, אלא מסוכנת, אני חולק על דעתך, לא מדובר על כלוב התהפכות אלא על קשת שנמצאת מאחורי הראש. לפי התמונות המצורפות נראה שבניגוד למה שאתה טוען רוב הסיכויים שהחלון הקדמי כולל המסגרת המחוזרת פשוט יקרוס (לפחות במיאטה, אין לי מושג לגבי האחרות). הנה קישור לדיון בעניין בפורום הרודסטרים.

 

pict00698ee.jpg

 

pict00619xn.jpg

 

 

pict00658vd.jpg

 

ולפותח השירשור, אם כבר הבטיחות מטרידה אותך, אז 306 קבריו לא בטוחה במיוחד גם בריסוק רגיל, ללא התהפחות, פשוט מדובר ברכב לא מודרני במיוחד. 307CC לצורך העניין תהיה בטוחה יותר משמעותית (אבל גם יקרה יותר משמעותית...).

 

לאיתי סמוראי - הדוגמא עם הטרקטורנים אכן לא קשורה לעניין הזה לחלוטין (כפי שכבר רשמו לפני) לגבי השאלה שלך, האם אתה נוסע תמיד עם חגורה, אני לפחות נוסע ת-מ-י-ד עם חגורה, לעולם לא תצליח למצוא אותי נוסע בלי חגורה, גם אם זה להוציא את הרכב מהחניה הסגורה של הבית החוצה. מי שנוסע בלי חגורה הוא חמור (בניסוח הכי עדין שיש).

גיא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי גאי,

 

היות ואתה לא נוטה להתבלבל מעובדות, אז הנה כמה-

 

1. התמונות של "לפני-אחרי" לקוחות מאתר שמקדם מכירות של קשת התהפכות מסויימת. אף גורם רשמי בעולם לא בחן את תוצרתו. אף גורם רשמי בעולם לא בחן תוצרת של אף אחד.

2. התקנה של קשת התהפכות שלא נבחנה ע"י אף גורם רשמי ולא אושרה ע"י היצרן עלולה לגרום לנזק הרבה יותר גבוה מהתועלת העלומה הגלומה בהתקנתה.

3. בהתאם למדידות הרשות הפדרלית האמריקאית, הסיכוי להתהפכות במיאטה הוא הנמוך ביותר מכל מצבת הרכב המשווקת בארה"ב.

4. תאונות לעיתים נראות לאחר מעשה זוועתיות ולנוסעים לא קרה דבר, או יצאו בנזק מזערי. ככה זה ברכב מודרני שמתוכנת לקריסה מדורגת. עובדה שאין לפקפק בה- הבחור האילתי יצא ללא סריטה. תשומת לבך למצב הכסאות- ללא סריטה! האוטו נראה רע- אז מה? דרך אגב, התאונה הנ"ל במיאטה NA. מרבית המיאטות בישראל כיום הן NB עם מסגרת חלון מחוזקת משמעותית.

5. גם במיאטה NC החדשה לא הותקנו קשתות התהפכות רשמיות וגם לא נטען כך ע"י היצרן בפרסומיו.

 

עיון מעמיק בקישור שמסרת, מרחיב את יריעת העובדות.

 

שנהיה בריאים ונמשיך להנות! אמן!

BMW Car Club Israel

Official BMW Club

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

רק ניסיתי לתת דוגמא ממה שמוכר לי, רק אחרי התגובות האחרונות הבנתי

מה ההבדלים...

 

אני מתנצל בקרב לב....:wink: לפחות למדתי עוד משהו.

 

איתי. (כבר מזמן לא סמוראי)

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6837 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...