Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

מתלבט בקניית פיג'ו 5008 דיזל בשנים 2018-2020. דגמי הפרימיום או GT.
כל הביקורות של מגזין אוטו וכו' מהללות את הרכב הזה   (לא יודע האם הם משוחדות או אובייקטיביות)

תקציב- עד 100,000 ש"ח. אבל השאיפה להרבה פחות, ראיתי מודעות גם ב60,000 ש"ח וב70,000ש"ח.
שיקולים:
- הבעיה הידועה של האוריאה, האם ניתן לתקן לצמיתות? האם הבעיה חוזרת גם אחרי תיקון? האם אחרי ביטול של המערכת הרכב עובר טסט ואין צורך בהפעלה שלה?
- מצד אחד שמעתי שהוא נחשב מאוד אמין ומצד שני מדברים על תקלות בגיר אחרי 100,000 ק"מ. מישהו יכול להגיד מנסיון? שנסע איתו הרבה ק"מ ולהגיד לגבי אמינות, ואיזה תקלות?
- סחירות במכירה, כמה קשה למכור? 
- משפחה עם 4 ילדים קטנים.

- אני מחפש עם ק"מ נמוך (פחות מ100,000), אבל יכול להיות שאתפשר פה אם אבין שהרכב אמין וסחיר יחסית.
 

* היה לי מיצובישי אאוטלנדר שהושבת, אז אני מכיר את הרכב, מחפש רכב יותר מפנק.

בבקשה תגובות מאנשים שמכירים את הרכב הספציפי הזה ולא פחדני צרפתיות (כמוני).

פורסם

יש 2 סוגי מנועים - 1.6 ובשנתון היותר גבוה 1.5.

1.6 - ידוע עם בעית האוריאה כמו שאר רכבי סיטרואן פיג'ו, ניתן לתקן זאת לצמיתות ע"י ביטול האוריאה ע"י מומחה שיודע מה הוא מבטל.

אין צורך בהפעלת המערכת מחדש בעת ביצוע טסט, הרכב עובר טסט ללא בעיית זיהום אוויר. ידוע שמנוע זה הוא מנוע מוצלח עיין ביד 2 ותראה מנועים כאלו שעשו כ400-500K.(מודעה יד 2 וכו') יש שטענו על מנוע זה שהוא לא שיא האמינות אבל גם הם מודים שלעת עתה הוא המנוע המוצלח ביותר של הקונצרן.

1.5 - ידוע עם בעיית שרשרת הטיימינג שמתארכת וגומרת לנזק במנוע עד השבתה, החלפתה של שרשרת זו בשרשרת טיימינג משופרת תפתור את הבעיה, חוץ מזה לא ידוע על תקלות נוספות.

מדובר על רכב מרווח מאוד בקטגוריה לעומת המתחרים האחרים, ולכן זה יהיה בהרבה עדיף מהאאוטלנדר.

על תקלות בגיר לא שמעתי אפילו פעם אחת בשני הסוגים. (לא החזקתי עדיין ברכב הזה למרות שגם אני מחפש כעת לקנות ולמכור את ה301 1.6 דיזל ולקנות 5008)

פיג'ו צרפתי ובישראל השוק הצרפתי חלש, ל5008 יש שוק אבל עדיין חלש וייתכן שתיתקל בקשיים במכירה.(ולכן אם התקציב מאפשר וודאי שעדיף לקנות עם ק"מ נמוך)

מקווה שעזרתי

  • מעניין 1
פורסם

בעיית האוריאה נפתרת לצמיתות על ידי ביטול האוריאה, אין אחרי זה שום בעיות לעבור טסט וכו...

 

הגיר אמין מאוד אין איתו בעיות, מה שכן כמו אצל כל גיר אוטומטי מומלץ להחליף שמן גיר, בגיר הנ"ל זה אחת ל60-100 אלף קילומטר, למען אריכות חייו ופעולה נעימה.

 

לגבי המנועים אני הייתי ממליץ להתמקד ב1.6 דיזל או אפילו יותר טוב ב2.0 דיזל, שני המנועים דיי אמינים ה2.0 נחשב לעוד יותר אמין.

 

ה1.5 הוא מנוע שהייתי שוקל רק במידה ואני יכול לוודא ב100% שהוחלפה שרשרת קאמשאפטים לגרסה המחוזקת, אחרת זה סיכון גבוהה מידי.

פורסם

 Deutz912 ,  Gavrik דבר ראשון תודה על העזרה!!
יש לכם נסיון עם הרכב הזה? 
ועוד שאלה, בעיות חשמל, מנורות שנדלקות וכו'? מחלות של צרפתיות, יש לרכב הזה?
ירידת ערך, ידוע? 
ולגבי טיפול ברכב, עדף רק מוסכים של פיגו' או שכל מוסך יכול לטפל?

בגדול אני ממש התלהבתי ממנו, אבל לא בא לי להפסיד הרבה כסף על תקלות וגם על ירידת ערך.

 

פורסם

בעיות חשמל היו בדגמים הישנים של פיג'ו 5008 וכן C4. בדגמים החדשים לא ידוע על בעיות חשמל שאר בעיות ידועות, ב 1.6 יש צינור גומי קטן בצבע כתום 15 ס"מ (של הטורבו) שהוא מזיע מעט (לא משהו רציני בכלל), ידוע לפיג'ו על זה והם הוציאו מק"ט חדש של צינור גומי תקין. אם לא החליפו אתה יכול לקנות ולהחליף בעצמך זה במכסה מנוע זה נגיש מאוד ורק 2 בנדים.

טיפול כל מוסך יכול לטפל גם אתה בעצמך יכול לטפל

  • 6 חודשים מאוחר יותר...
פורסם
בתאריך 21.7.2025 בשעה 00:22, noam742 כתב:

מתלבט בקניית פיג'ו 5008 דיזל

 

בתאריך 21.7.2025 בשעה 08:19, Gavrik כתב:

לגבי המנועים אני הייתי ממליץ להתמקד ב1.6 דיזל

הבנזין  1.6 (165 כ״ס) יותר אמין מדיזל או פחות?

פורסם

הבנזין פחות אמין מהדיזל 1.6

לבנזין יש מספר מחלות כמו ממיר קטליטי, שרשרת טיימינג, נטיה לצריכת שמן, הצטברות פיח על השסתומים ועוד....

לדיזל יש רק בעיה אחת והיא מערכת האוריאה שגם אם היא מתקלקלת ניתן פשוט לבטל אותה.

פורסם

לגרסאות הבנזין Euro6 ואילך (THP 165 ואילך), אין בעיות בשרשרת התזמון ו/או הצטברות משקעים על שסתומי היניקה - אלו בעיות שהיו אופייניות למנוע יורו 5 (THP 156).

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם
בתאריך 21.7.2025 בשעה 00:48, Deutz912 כתב:

יש 2 סוגי מנועים - 1.6 ובשנתון היותר גבוה 1.5.

1.6 - ידוע עם בעית האוריאה כמו שאר רכבי סיטרואן פיג'ו, ניתן לתקן זאת לצמיתות ע"י ביטול האוריאה ע"י מומחה שיודע מה הוא מבטל.

אין צורך בהפעלת המערכת מחדש בעת ביצוע טסט, הרכב עובר טסט ללא בעיית זיהום אוויר. ידוע שמנוע זה הוא מנוע מוצלח עיין ביד 2 ותראה מנועים כאלו שעשו כ400-500K.(מודעה יד 2 וכו') יש שטענו על מנוע זה שהוא לא שיא האמינות אבל גם הם מודים שלעת עתה הוא המנוע המוצלח ביותר של הקונצרן.

1.5 - ידוע עם בעיית שרשרת הטיימינג שמתארכת וגומרת לנזק במנוע עד השבתה, החלפתה של שרשרת זו בשרשרת טיימינג משופרת תפתור את הבעיה, חוץ מזה לא ידוע על תקלות נוספות.

מדובר על רכב מרווח מאוד בקטגוריה לעומת המתחרים האחרים, ולכן זה יהיה בהרבה עדיף מהאאוטלנדר.

על תקלות בגיר לא שמעתי אפילו פעם אחת בשני הסוגים. (לא החזקתי עדיין ברכב הזה למרות שגם אני מחפש כעת לקנות ולמכור את ה301 1.6 דיזל ולקנות 5008)

פיג'ו צרפתי ובישראל השוק הצרפתי חלש, ל5008 יש שוק אבל עדיין חלש וייתכן שתיתקל בקשיים במכירה.(ולכן אם התקציב מאפשר וודאי שעדיף לקנות עם ק"מ נמוך)

מקווה שעזרתי

שאלה , איך הזיהום אוויר לא נהיה חריג ועובר טסט אחרי ביטול אוראה? 

פורסם

כי האוריאה מטפל ב-x ובטסט בודקים y.

אם אני לא טועה, x זה תחמוצות חנקן ו-y זה פחמן חד חמצני, אבל לא בטוח לגבי זה.

פורסם

אוריאה מפחיתה את פליטות תחמוצת החנקן (NOx) כפי ש stx ציין

NOx נחשב לפחות טוב לסביבה מאשר CO2, לדוגמא. (אבל מסוכן מ CO, בטסטים למכוניות בנזין בודקים CO)

 

NO2 אפשר לגלות עם בדיקת גוון כהות כמו שעושים בטסט למכוניות דיזל בלבד. לא יודע לגבי NO3, חושב שאין לו צבע כלל. הוא גם מסוכן יחסית לאטמוספירה. לא חושב שזה נבדק. מעניין למה.

 

כאן יש את ההודעות של בוקי שמסבירות את העניין:

 

 

פורסם
בתאריך 23.1.2026 בשעה 16:32, גולדן191 כתב:

אוריאה מפחיתה את פליטות תחמוצת החנקן (NOx) כפי ש stx ציין

NOx נחשב לפחות טוב לסביבה מאשר CO2, לדוגמא. (אבל מסוכן מ CO, בטסטים למכוניות בנזין בודקים CO)

 

NO2 אפשר לגלות עם בדיקת גוון כהות כמו שעושים בטסט למכוניות דיזל בלבד. לא יודע לגבי NO3, חושב שאין לו צבע כלל. הוא גם מסוכן יחסית לאטמוספירה. לא חושב שזה נבדק. מעניין למה.

 

כאן יש את ההודעות של בוקי שמסבירות את העניין:

 

 

איזה סיפור הזוי

פורסם
בתאריך 23.1.2026 בשעה 14:25, Stavik כתב:

שאלה , איך הזיהום אוויר לא נהיה חריג ועובר טסט אחרי ביטול אוראה? 

שמעתי שבדיזל בטסט לא בודקים את רמת זיהום האוויר אלא אם יש צבע שחור כהה לגזי הפליטה, בכל אופן תמיד עברתי בטסט..

פורסם
בתאריך 23.1.2026 בשעה 10:44, menir1 כתב:

לגרסאות הבנזין Euro6 ואילך (THP 165 ואילך), אין בעיות בשרשרת התזמון ו/או הצטברות משקעים על שסתומי היניקה - אלו בעיות שהיו אופייניות למנוע יורו 5 (THP 156).

 

אלו בעיות שנשארו גם בדור 2 ודור 3 של המנוע, פשוט הן פחות תדירות ונפוצות ובמקום שרשרת תזמון ופיח על השסתומים כל 50,000 אלף זה קורה אחרי 100,000 אבל עדיין קיים.

פורסם (נערך)
לפני כשעה, Gavrik כתב:

 

אלו בעיות שנשארו גם בדור 2 ודור 3 של המנוע, פשוט הן פחות תדירות ונפוצות ובמקום שרשרת תזמון ופיח על השסתומים כל 50,000 אלף זה קורה אחרי 100,000 אבל עדיין קיים.

 

תדירות הבעיות ביורו 6 ירדו לרמה שהסיכוי שיהיו בעיות טיימינג ופיח ב THP זהה לסיכוי שיהיו בעיות כאלה בכל רכב אחר. זה לא שהצרפתים שמו טיימר שאחריו פתאום הרכב מתחיל להתפרק, ועכשיו פינקו אותנו בהארכת זמן.

 

המחלות שנשארו הן בעיקר הממיר שיקר מאוד להחלפה ובחלק מרכבי הקונצרן גם דליפה במאייד המזגן - אבל מכל המקרים שאני מכיר, הרכב ממשיך לעבור זיהום בטסט הרבה אחרי שהמחשב מתריע על כך. אולי אפשר לפתור את זה ב"ביטול הנורה" בדומה לביטול האוריאה.

שתיהן לא תקלות משביתות, אבל אותי זה בהחלט השבית לנסוע שבועיים ביוני בלי מזגן מתפקד.

עריכה אחרונה על ידי nadavd4

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...