Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עוקץ רכבים חדש


פוסטים מומלצים

פורסם
לפני שעה, עצלן כתב:

בהנחה והבעלים החדש בא לקחת את הרכב עם גרר והבעלים המקורי מונע ממנו, הגרר מזמין שוטר והבעלים המקורי נעצר ובא מול שופט או עותר לבית משפט, האם שופט לא יפסוק לטובת הבעלים המקורי?

 

הרי אומנם הייתה העברה דרך האתר אך לא התקבל תשלום עבור הרכב, אין שום הוכחה לסיבה להעברה, כלומר טובת הנאה או תשלום בדרך כזאת או אחרת, אין שום קשר, יחסים או אפילו אינטראקציה בין הבעלים המקורי לבין הבעלים החדש של הרכב/הסוחר/הגנב.

 

זוהי גניבת זהות לכל דבר, פה פשוט במקום לרכוש דברים באינטרנט או להעביר אשראי בקיוסק הוא מעביר בעלות על הרכב דרך האתר הממשלתי או הדואר.

ברגע שהבעלות אצלו, חובת ההוכחה עליך שהוא לא שילם לך. קשה מאוד (בכלליות, לא דווקא פה) להוכיח שלא. אולי עם חוק המזומן זה יותר קל.

עם הרמה של הדואר כאן, מפליא אותי שלקח לנוכלים 70 שנה לעלות על הרעיון הזה.

 

הפתרון כרגע לדעתי הוא להקים יחידה ייעודית שתטפל במצבים כאלה (מקווה שלא יציפו אותם בתלונות סרק), עם ענישה אפקטיבית לעוקצים ופרסום מיידי. שייראה שיש כאן יד מתכללת, כי כרגע נראה שאין.

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 49 דקות, אלעדית כתב:

ברגע שהבעלות אצלו, חובת ההוכחה עליך שהוא לא שילם לך. קשה מאוד (בכלליות, לא דווקא פה) להוכיח שלא

עד כמה שאני יודע מותר לשלם בין אנשים פרטיים עד 15,000 ש"ח במזומן, ולכן כיון שמדובר ברכבים חדשים ויקרים, יהיה קל להוכיח שלא היו תשלומים - תאורטית הגנב יכול להגיד "שילמתי לחשבון הסודי שלו באיי קיימן", אבל אני לא רואה שופט שקונה את זה.

 

בגדול נכון ש"המוציא מחברו עליו הראיה", אבל פשוט מאוד בשביל השופט לבקש אישור על התשלום מהגנב, מה שבקלות יראה שלא היתה עסקה כזו.

פורסם

שיקח את הרכב לתל אביב תוך כדי שהוא נוהג בנתיב תחבורה ציבורית ויחנה בכחול לבן.

זה יגרום לנהג להצטער על מה שהוא עשה 

ועכשיו ברצינות 

בתאריך 11.6.2025 בשעה 16:42, פינדר כתב:

עוד פרטים.

 

image.thumb.png.cf9d7f03cd3b398c409a06edf36f3247.png

 

 

 

image.thumb.png.68495fc9deaa927c8e7675c22ccbebba.png

שם של חברה "פמה" נשמע מוכר. אם אני זוכר נכון נראה לי מאיזה פוסט כאן שקנה רכב ב 18,600 שקל, שילם 6000 שקל ואז ראה חוב של 18,600 שקל. 

מישהו זוכר?

  • אהבתי 1
  • מצחיק 2
פורסם
לפני 6 דקות, עדי-אל כתב:

שיקח את הרכב לתל אביב תוך כדי שהוא נוהג בנתיב תחבורה ציבורית ויחנה בכחול לבן.

זה יגרום לנהג להצטער על מה שהוא עשה 

ועכשיו ברצינות 

שם של חברה "פמה" נשמע מוכר. אם אני זוכר נכון נראה לי מאיזה פוסט כאן שקנה רכב ב 18,600 שקל, שילם 6000 שקל ואז ראה חוב של 18,600 שקל. 

מישהו זוכר?

שישאיר את הרכב בנתב"ג (כמובן אחרי שעבר בכל נתיב תחבורה ציבורית אפשרי והאיץ לפני כל מצלמת מהירות).

 

אתה מתכוון לשרשור הזה? לא כתוב את שם החברה בתמונה שהוא שלח אבל יכול להיות שהוא ציין את זה באחת התגובות.

  • רעיון טוב! 1
  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

הסבר של אביר קארה בפייסבוק:

 

שאלו אותי איך זה מתבצע?
אנסה להסביר שיהיה פשוט זה קצת יותר מסובך אבל אני עושה מאמץ:
‏1. ממליצים לאנשים באתרי אינטרנט שונים על הלוואות זולות בחברת חלפון חלפון אשראי רק בשביל הדוגמא.
‏2. אנשים מתקשרים לשמוע פרטים וכדי שיבדקו אם יכולים לקבל את ההלוואה הם מעבירים צילום ת״ז, חותמים על יפוי כוח ומוסרים תעודת זהות בנקאית. אומרים להם שכדי לקבל הלוואה זולה מומלץ להם לבקש הלוואה לרכב.
‏3. מחפשים באתרי יד 2 רכבים למכירה, פונים לבעלי רכב ומתעניינים ברכישה. שואלים את בעל הרכב שאלות לגבי הרכב ובפרט אם יש שיעבוד על הרכב (אם יש שיעבוד לא יכולים להעביר את הרכב עוד יש)
‏עכשיו בחלק מהמקרים מבקשים מבעל הרכב לשלוח צילום רשיון רכב כדי ״לוודא״ שאין שיעבוד.
‏4. עכשיו יש קונה שביקש הלוואה ויש מוכר שרוצה למכור עם הזהויות של השניים הולכים לדואר עם יפוי כוח מזויף ועם תז מזויפות או צילום שהצליחו להשיג.
‏5. מעבירים בעלות על הרכב מבעל הרכב לרוכש שביקש הלוואה.
‏6. על הרכב מבקשים הלוואה מחברות כמו בלנדר או ביטוח ישיר או פמה ומבקשים שיעבירו את הרכב למגרש מכוניות שכביכול תיווך בעסקה.
‏הרכב נשאר אצל הבעלים אבל הוא כבר לא רשום על שמו והבחור שחיפש הלוואה זולה מוצא את עצמו עם רכב על שמו, בלי הרכב ועם הלוואה.
עד שרשויות החוק יעבדו ויבינו מה קרה כאן הגנב כבר בעוקץ הבא…
 
 
  • מעניין 1

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

פורסם
לפני 10 שעות, Michazzz כתב:

4. עכשיו יש קונה שביקש הלוואה ויש מוכר שרוצה למכור עם הזהויות של השניים הולכים לדואר עם יפוי כוח מזויף ועם תז מזויפות או צילום שהצליחו להשיג.

שאלה אולי טיפשית.

אני מאוד משתדל לא להעביר תצלום תעודת זהות ברשת מסיבות מובנות, אך כשאני חייב אני סורק למחשב ובעזרת תוכנה גרפית (הכי פשוטה, PAINT למשל) כותב על התעודה את התאריך ואת השימוש ("לביטוח בלבד", "לקרן הפנסיה בלבד" וכו'). עד היום לא נתקלתי בבעיות וכל מי שקיבל את התעודה עם התוספת לא התלונן.

האם בדואר יסכימו להעביר בעלות עם צילום ת.ז. כזה?

  • רעיון טוב! 1
פורסם

תודה על ההסבר

ציטוט
6. על הרכב מבקשים הלוואה מחברות כמו בלנדר או ביטוח ישיר או פמה ומבקשים שיעבירו את הרכב למגרש מכוניות שכביכול תיווך בעסקה.
‏הרכב נשאר אצל הבעלים אבל הוא כבר לא רשום על שמו והבחור שחיפש הלוואה זולה מוצא את עצמו עם רכב על שמו, בלי הרכב ועם הלוואה.
עד שרשויות החוק יעבדו ויבינו מה קרה כאן הגנב כבר בעוקץ הבא…

אני מבין שזו טעות ומדובר שאת הכסף מעבירים ל"מגרש שתיווך בעסקה" אחרת לא ברור מה הגנב הרוויח מכל הסיפור.

בכל מקרה, אם כך יש כתובת ידועה לפנות אליה, אפשר בקלות לדעת מי הוא הגורם שקיבל בפועל את כספי ההלוואה. אלא אם הם טוענים שהם בכלל שה תמים ועל פי המסמכים אכן הייתה כאן בקשה מהם לתיווך עסקה שכרגע המוכר והקונה מתכחשים לה.

פורסם
לפני 11 שעות, Michazzz כתב:

הסבר של אביר קארה בפייסבוק:

 

שאלו אותי איך זה מתבצע?
אנסה להסביר שיהיה פשוט זה קצת יותר מסובך אבל אני עושה מאמץ:
‏1. ממליצים לאנשים באתרי אינטרנט שונים על הלוואות זולות בחברת חלפון חלפון אשראי רק בשביל הדוגמא.
‏2. אנשים מתקשרים לשמוע פרטים וכדי שיבדקו אם יכולים לקבל את ההלוואה הם מעבירים צילום ת״ז, חותמים על יפוי כוח ומוסרים תעודת זהות בנקאית. אומרים להם שכדי לקבל הלוואה זולה מומלץ להם לבקש הלוואה לרכב.
‏3. מחפשים באתרי יד 2 רכבים למכירה, פונים לבעלי רכב ומתעניינים ברכישה. שואלים את בעל הרכב שאלות לגבי הרכב ובפרט אם יש שיעבוד על הרכב (אם יש שיעבוד לא יכולים להעביר את הרכב עוד יש)
‏עכשיו בחלק מהמקרים מבקשים מבעל הרכב לשלוח צילום רשיון רכב כדי ״לוודא״ שאין שיעבוד.
‏4. עכשיו יש קונה שביקש הלוואה ויש מוכר שרוצה למכור עם הזהויות של השניים הולכים לדואר עם יפוי כוח מזויף ועם תז מזויפות או צילום שהצליחו להשיג.
‏5. מעבירים בעלות על הרכב מבעל הרכב לרוכש שביקש הלוואה.
‏6. על הרכב מבקשים הלוואה מחברות כמו בלנדר או ביטוח ישיר או פמה ומבקשים שיעבירו את הרכב למגרש מכוניות שכביכול תיווך בעסקה.
‏הרכב נשאר אצל הבעלים אבל הוא כבר לא רשום על שמו והבחור שחיפש הלוואה זולה מוצא את עצמו עם רכב על שמו, בלי הרכב ועם הלוואה.
עד שרשויות החוק יעבדו ויבינו מה קרה כאן הגנב כבר בעוקץ הבא…
 
 

 

זה מה שטענתי מהתחלה שיכול להיות, 

מקבלים צילום של רשיון רכב ממוכר רכב, כותבים עצמאית יפוי כוח, ומשתמשים במידע מהרשיון על מנת ליצור תעודת זהות מזוייפת שאין ביכולת הפקיד בדואר לדעת שהיא כזאת, ואז עושים העברת בעלות. 

זה שונה לגמרי מההפחדות המטופשות שהוא פיזר מקודם של "כול אחד לראות מספר של הרכב בחניה ולהעביר את הרכב לבעלות שלו" 

לפני כשעה, Haim_gds כתב:

שאלה אולי טיפשית.

אני מאוד משתדל לא להעביר תצלום תעודת זהות ברשת מסיבות מובנות, אך כשאני חייב אני סורק למחשב ובעזרת תוכנה גרפית (הכי פשוטה, PAINT למשל) כותב על התעודה את התאריך ואת השימוש ("לביטוח בלבד", "לקרן הפנסיה בלבד" וכו'). עד היום לא נתקלתי בבעיות וכל מי שקיבל את התעודה עם התוספת לא התלונן.

האם בדואר יסכימו להעביר בעלות עם צילום ת.ז. כזה?

 

בדואר אי אפשר להעביר עם צילום תעודת זהות. צריך תעודת זהות מקורית.

לזייף תעודת זהות בכרטיס פלסטיק שיראה דומה ברמה מספקת לפקיד בדואר, זה כניראה לא קשה מדי. 

 

מה שכן מקבלים בדואר, זה צילום של רשיון הרכב. 

פורסם
לפני 18 דקות, davemustaine87 כתב:

בדואר אי אפשר להעביר עם צילום תעודת זהות. צריך תעודת זהות מקורית.

לזייף תעודת זהות בכרטיס פלסטיק שיראה דומה ברמה מספקת לפקיד בדואר, זה כניראה לא קשה מדי

עד שיכניסו אימות ע"פ השבב... בקרוב בימינו

  • אהבתי 1
פורסם

פתרון אפשרי, זה שיפתחו פיצ׳ר באתר ההזדהות הממשלתית שחוסם העברת בעלות על הרכב\חוסם העברת בעלות בדואר.

ככה מיד אחרי שאתה קונה רכב, אתה נועל את האפשרות להעביר בעלות עד שאתה באמת מתכוון לעשות את זה.

ואז אם הנוכלים מגיעים לדואר - computer says no.

 

אבל זה בחלומות, כשנבחרי הציבור\פקידים אשכרה מחפשים דרכים לעזור לאזרח.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

פורסם

לעשות קמפיין על ״דרך שווה״ ידעו, כולל פרסומות בכל מקום ושילוט בכל תחנת אוטובוס, אז גם לשווק את זה אפשר. 

שוב, הכל מתחיל ונגמר בכמה אכפת להם, ואני מניח שהתשובה היא 0.

 

פורסם
בתאריך 22.7.2025 בשעה 09:48, davemustaine87 כתב:

ברמה מספקת לפקיד בדואר

לעבריינים בד״כ יש פקיד דואר שמעלים עין תמורת כסף או תמורת זה שלא יהרגו לו את הילדים.

  • מבאס 1

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
בתאריך 10.6.2025 בשעה 10:34, Michazzz כתב:

גם זה פורסם עכשיו:

תושב מיתר התחדש ברכב ב-300 אלף שקל, אך לאחר שביקש להחליפו בעקבות נזק שנגרם לו, גילה כי הבעלות עליו כבר לא שלו. "המשטרה מכירה את השיטה. בן אדם יכול ללכת לחנייה שלך, לצלם את הרכב, לקחת פרטים - והרכב שלו"

https://sheva7.walla.co.il/item/3752469

מה שלא ברור בכל הכתבות הכתובות והמצולמות, מהיכן היה לאותו נוכל רשיון הרכב ״הנימכר״ אם הבעלים לא מסר מעולם רשיון רכב לאיש, כמו אותו אחד בכתבה הראשונה שיש לו רכב חדש בשווי 300 אלף. 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם

אולי ״קשרים״ במשרד הרישוי או גוף אחר שיש לו גישה לפרטי הרכב.

 

סיפרתי כאן פעם על סוחר מדרכות בחיפה בתחילת שנות ה-90 שאישתו, פקידה במשרד הרישוי, היתה משפצת היסטוריית ידיים של רכבים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...