Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עוקץ רכבים חדש


פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, zaf כתב:

מה שלא ברור בכל הכתבות הכתובות והמצולמות, מהיכן היה לאותו נוכל רשיון הרכב ״הנימכר״ אם הבעלים לא מסר מעולם רשיון רכב לאיש, כמו אותו אחד בכתבה הראשונה שיש לו רכב חדש בשווי 300 אלף. 

אם יש לך ת.ז. של הבעלים (למשל מנסח טאבו), אתה יכול להוציא כפל רישיון בעלות 11 ש"ח.

עריכה אחרונה על ידי אלעדית
  • אהבתי 1
  • מבאס 1
פורסם

חור אבטחה רציני. ברישיומט חייבים לשלם בכ״א של בעל הרכב, והאתר הממשלתי יודע לבצע אימות באמצעות הטלפון של בעל הרכב. למה לא מופעל כאן?

  • מבאס 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

זו בדיוק הבעיה: לא צריך את אתר ההזדהות (שמוגן בהרשמה מסובכת ו-2FA). מקישים בגוגל ״כפל רישיון רכב״, ומשם הדרך פתוחה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 53 דקות, sperial כתב:

זו בדיוק הבעיה: לא צריך את אתר ההזדהות (שמוגן בהרשמה מסובכת ו-2FA). מקישים בגוגל ״כפל רישיון רכב״, ומשם הדרך פתוחה.

זה בדיוק מה שכתבתי ל- @zaf

ואח"כ כתבתי שלכאורה אין לזה פיתרון, אלא לבטל את האפשרות להוציא כפל רישיון (כי לא באמת צריך אותו). מצד שני, בכלל לא בטוח שהנוכל צריך את העתק הרישיון כדי לבצע את ההעברה בדואר(?).

פורסם

פעם, עד לפני 5 או 10 שנים, היה לרישיון הרכב העתק אחד, זה שמגיע בדואר והוחתם במכון הרישוי. מרגע שעלתה האפשרותֶלהדפיס אותו בבית הייחודיות הזו נעלמה, וקיומו אינו מהווה הוכחה לדבר.

 

כפי שכתבתי כאן לפני מספר שבועות - צריך להעביר את העברת הבעלות לבנקים, שבהם יש תרבות מפותחת של זיהוי הלקוח - בניגוד לדואר שבו הכל פארטאצ׳, ועם ההפרטה זה מחמיר. ואולי גם לבטל את האפשרות להעברת בעלות באינטרנט.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 7 שעות, sperial כתב:

ואולי גם לבטל את האפשרות להעברת בעלות באינטרנט.

 

עד שבמשרד הכושל הזה עשו משהו טוב אחד שאשכרה משרת את הציבור, אתה מבקש לבטל אותו?

  • מצחיק 1

פורסם

אם הדבר הזה מנוצל לרעה בהיקף משמעותי אז הוא אינו טוב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

עד כה לא נאמר בשום מקום שהגניבות האלו בוצעו באמצעות העברת בעלות באינטרנט,

וכפי שאמרת בעצמך - להתחזות לבן אדם ולהכנס לאיזור האישי הממשלתי שלו (ובמיוחד מבלי שהוא יודע) זה מאוד קשה.

אז ההימור שלי (ונדמה לי שגם ראיתי באחת הכתבות) שמדובר בפקיד דואר שנותן שירות מיוחד.

פורסם
לפני שעתיים, sperial כתב:

אם הדבר הזה מנוצל לרעה בהיקף משמעותי אז הוא אינו טוב.

 

לפי כל מה שאני שומע הבעיה היא בדואר.
למען האמת, האימות הדו-שלבי שמבוצע באתר הממשלתי ו(לאחרונה) בחלק מאתרי הבנקים, מאובטח יותר מהאימות שבוצע ברוב הביקורים שלי בסניף הבנק שלי, שדמה יותר לאימות בבנק הדואר.

  • אהבתי 1
פורסם

לאור ירידת תדירות הביקורים שלי בבנק בכל ביקור מבקשים ממני להציג ת.ז., למרות שאני לקוח בסניף למעלה מ-40 שנה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 8 דקות, sperial כתב:

לאור ירידת תדירות הביקורים שלי בבנק בכל ביקור מבקשים ממני להציג ת.ז., למרות שאני לקוח בסניף למעלה מ-40 שנה.

 

גם בבנק הדואר, עד שהגורם האנושי מחליט אחרת.

לרוב הגורם האנושי יהיה החוליה החלשה ולא מערכת אימות ממוחשבת שנבנתה בסטנדרטים מקובלים. זה לא שאי אפשר לפרוץ גם את זה, אבל יהיה הרבה יותר קל לשחד/לעבוד על מישהו.

  • רעיון טוב! 1
  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם (נערך)
ציטוט

עוקץ מכוניות היוקרה: "רצתי לחנייה לראות שלא גנבו לי את הרכב, לא הבנתי איך זה קרה"

 

תופעה מדאיגה של העברת בעלות על רכבי יוקרה בלי ידיעת הבעלים פוגעת בנהגים ברחבי הארץ. הנוכלים מצליחים להשיג הלוואות במיליוני שקלים, לשעבד את כלי הרכב ואף למכור אותם מחדש, כל זאת בשיטה מתוחכמת שמנצלת ליקויים בבדיקות חברות המימון ובמנגנוני משרד התחבורה

https://www.mako.co.il/men-men_news/Article-71d88395f68a891027.htm

 

יש בסוף המלצה לשיעבוד כדי למנוע העברת בעלות, מסתבר שאפשר לעשות את זה גם בין אנשים פרטיים

https://www.gov.il/he/service/registration_lien_cancellation

עריכה אחרונה על ידי shake
פורסם (נערך)

תודה על השיתוף @shake - הטיפ עם השעבוד הוא שימושי ביותר!

 

הכנתי מדריך קצר, מקווה שיעזור :) 

 

 

איך להגן על הרכב מפני גניבת בעלות?

 

1️⃣ השחירו את לוחית הרישוי בתמונות ברשת.
 

2️⃣ אל תשלחו בוואטסאפ/מייל מסמכי רכב מקוריים או צילום ת"ז.
אם חייבים - מחקו/השחירו פרטים רגישים.
 

3️⃣ בצעו שעבוד עצמי - שעבוד הרכב לטובת אדם/חברה שאתם סומכים עליהם (בלי לקחת הלוואה).

🔒 השעבוד חוסם כל העברת בעלות בלי אישור מהנושה, בתוספת תשלום אגרה במשרד הרישוי.

 

 

איך עושים שעבוד עצמי בפועל ?
פרטים מלאים זמינים בקישור הזה ב-gov.il
 

  • בוחרים נושה אמין (בן משפחה/חבר/חברה בבעלותכם).
     

  • ממלאים את שני הטפסים (זמינים בקישור הזה ב-gov.il)

    • נספח א’ - בקשת הגוף המשעבד לרישום שעבוד.

    • נספח א’2 - הסכמת בעלי הרכב הרשומים לביצוע השעבוד
       

  • מצרפים: ת"ז של הבעלים, רישיון רכב, שני הטפסים חתומים.
     

  • בעל הרכב ניגש למשרד הרישוי, או שולח מיופה כוח עם ייפוי כוח חתום ותעודת הזהות המקורית של בעל הרכב.
     

  • משלמים אגרה ומקבלים אישור רישום (לשמור!).

 

דגשים חשובים:

  • השעבוד אפשרי גם בלי הלוואה - המטרה היא הגנה, לא אשראי.

  • בעת מכירה אמיתית יש להסיר את השעבוד או להציג אישור מהמשעבד.

  • בחרו נושה שאתם סומכים עליו במאה אחוז.

  • שמרו את כל מסמכי רכישת הרכב ואישור השעבוד.

 

בירור מול חברת הביטוח:
לפני שמבצעים את השעבוד, כדאי לבדוק עם חברת הביטוח:

  • האם יש צורך להוסיף את הנושה כ"מוטב" בפוליסה.

  • האם יש השפעה על פרמיית הביטוח.

  • כיצד יתבצע תשלום במקרה של טוטאל לוס או גניבה.

עריכה אחרונה על ידי fusion-x
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...