Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

הסטטיסטיקה האמריקאית אומרת ששכיחות השריפות ברכב חשמלי היא פי 60 פחות(!) מאשר ברכב בע״פ (ביחס למספר כלי הרכב הרשומים)

https://www.blazestack.com/blog/8-differences-between-ev-and-internal-combustion-engine-vehicle-fires

אבל אכן אם כבר קורה שריפה כזו, לפעמים יותר קשה לכבות אותה.
יש פתרונות לעניין: לפחות יצרן חשמליות אחד (רנו, ואא״ט יש עוד) מתקין מנגנון מיוחד בסוללה לשימוש הכבאים שמציף את נוזל הקירור בין כל התאים בסוללה, למנוע מתא אחד להצית תא שכן עקב חום. אני מניח שיותר ויותר יצרנים ישתמשו בזה.
https://www.renault.co.uk/safety/firefighter-technologies.html
 

  • מעניין 1
פורסם

לא ראיתי במאמר, התייחסות לגיל הרכב הנשרף. רכבי בנזין/סולר יש גם בני עשרות שנים, מה שכיחות הרכבים הנשרפים בהתאם לגיל הרכב?

שהרי רכבים חשמליים, הם הרבה יותר חדשים.
ציינו במאמר ששריפת רכבים מנועים בנזין/סולר נגרמו ברובם מדליפת דלק מצינור וכנראה סביר להניח (לי) שצינור בלוי וישן מהתייבשות הוא זה שדולף ולא צינור חדש. כנ"ל סביר להניח (לי) שרכב ישן שבוצעו בו עם השנים שינוים ותוספות למערכות החשמל, וגם ייתכן שצמות שנמצאות בסמיכות למקור חום יש התייבשות של בידוד ומכאן קצרה הדרך לקצרים וניצוצות. 
רכבי חשמל כאמור ברובם ממש חדשים, והרבה יותר שמורים.

 

ובסדר הבדל בשכיחות בסדר גודל של פי 60, מה הפער בהיקף הנזק הכספי?

בהתייחס לנזק לסביבה בהיקף מרחב ובהיקף זמן.

  • אהבתי 2
פורסם
בתאריך 26.5.2025 בשעה 23:09, פאטון כתב:

איך אתה (או מישהו בכלל) יכול לדעת כזה דבר בכזה ביטחון? לא מזלזל, יותר מסוקרן.


ידע וניסיון. אי אפשר להסביר.

זיהוי הצורה של האוטו יחד עם צורת הצלחת האחורית , שעדיין לא נשרפה

  • אהבתי 1

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם
לפני 11 שעות, Ron Poh כתב:

לא ראיתי במאמר, התייחסות לגיל הרכב הנשרף. רכבי בנזין/סולר יש גם בני עשרות שנים, מה שכיחות הרכבים הנשרפים בהתאם לגיל הרכב?

שהרי רכבים חשמליים, הם הרבה יותר חדשים.
ציינו במאמר ששריפת רכבים מנועים בנזין/סולר נגרמו ברובם מדליפת דלק מצינור וכנראה סביר להניח (לי) שצינור בלוי וישן מהתייבשות הוא זה שדולף ולא צינור חדש. כנ"ל סביר להניח (לי) שרכב ישן שבוצעו בו עם השנים שינוים ותוספות למערכות החשמל, וגם ייתכן שצמות שנמצאות בסמיכות למקור חום יש התייבשות של בידוד ומכאן קצרה הדרך לקצרים וניצוצות. 
רכבי חשמל כאמור ברובם ממש חדשים, והרבה יותר שמורים.

 

ובסדר הבדל בשכיחות בסדר גודל של פי 60, מה הפער בהיקף הנזק הכספי?

בהתייחס לנזק לסביבה בהיקף מרחב ובהיקף זמן.

ברור שגיל הרכב משפיע -- אבל אלה נתונים ל-2023, וכבר יש בארה״ב לא מעט רכבים חשמליים בני 8-12 שנה, ו-12 זה גם הגיל הממוצע של רכב על הכביש (אגב, אותו דבר באירופה ואא״ט גם בארץ).
הרי מע׳ ההינע היא לא עיקר הרכב (40% מעלותו והרבה פחות מזה ממספר החלקים), וכל מע׳ החשמל מתח נמוך (שהיום עם בקרה ממוחשבת מגיעה לכל תת-המערכות) קיימת באופן די זהה ברכב חשמלי ובע״פ.
אבל דלק מתנדף ובוער בקלות מדהימה (סולר פחות) -- וזה כנראה המקור לחלק גדול מהשריפות.
לגבי הפער בהיקף הנזק הכספי -- שאלה טובה, לא יודע ואני חושד שעדיין אין מספרים על זה.

פורסם
בתאריך 20.5.2025 בשעה 22:05, אלעדית כתב:

אולי מישהו מחכמי הפורום יצליח לזהות?

אללה ירחמה.

לדעתי פיאט 127 חשמלית משודרגת עם מנוע בוקסר אחורי ומתלי עלים של כוסברה.

  • מצחיק 2
פורסם
לפני 49 דקות, motior כתב:

לא מעט רכבים חשמליים בני 8-12 שנה?

הנה מה שמצאתי על מכירות רכב חשמלי בארה"ב במשך השנים כאחוז מכלי הרכב בכלל מאז 2014:

https://caredge.com/guides/electric-vehicle-market-share-and-sales

 

image.thumb.png.d6ac9da652c646f0f1352f7878c2f4e8.png

 

 

כאמור, הסטטיסטיקה שמניתי (יחס של 1:60 כבר לוקחת בחשבון את הפערים במס׳ הרכבים הרשומים) -- זו סטטיסטיקה של כמה שריפות פרצו ב-100000 רכבים רשומים ב-2023.
וכן, ב-2017 התחילו מכירות משמעותיות בארה״ב של הטסלה מודל 3 -- המודל S/X עלו כמו מרצדסים אז לא רלוונטים לרוב האוכלוסיה.
אבל ב-2017 התחילו גם המכירות של ה-Bolt הזול (גם 160000 יח׳ עד היום בארה״ב), וב-2011 של ה-Volt ה-פלאג-אין שמכר סה״כ 157000 יחידות בארה״ב.
הניסאן ליף גם התחיל להימכר ב-2011 ומכר עד היום 166000 (ועדיין נמכר שם, למרות שהוא כבר ממש מיושן).

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...