Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

אני לא מבין למה קונים הרבה מכוניות חשמליות.
מי שגר בבית משותף להתקין מטען זה כאב ראש רציני עם הסכמת הדיירים ותשתית מתאימה.
כולם גרים בביתים פרטים?

פורסם (נערך)
לפני כשעה, shmulik88 כתב:

אני לא מבין למה קונים הרבה מכוניות חשמליות.
מי שגר בבית משותף להתקין מטען זה כאב ראש רציני עם הסכמת הדיירים ותשתית מתאימה.
כולם גרים בביתים פרטים?

 

אני מקבל את ההנחה הבסיסית שבלי עמדת טעינה פרטית זה בעייתי לרכוש רכב חשמלי. אבל אם מתגברים על המכשלה הזו יש לעניין שפע יתרונות שאתה מתעלם מהם בשאלתך.

לאור היתרונות הללו אז כאב הראש של התקנת עמדה פרטית בבית משותף שווה את זה.

 

היתרונות:

1. חסכון דרמטי בעלות חשמל לעומת בנזין/היברידי/דיזל. זה בסוף עניין מכריע.

2. למעט בנסיעות חריגות מי שיש לו רכב חשמלי ועמדת טעינה מעלים מחייו את כל עניין התדלוק בתחנות דלק. זו אמנם לא צרה גדולה אבל יותר כיף בלי.

3. רכבים שקטים, מהירים (חלקם מאוד) ונעימים.

4. עלויות תחזוקה פחותות אף מעבר לתדלוק

5. אמינות

5. עדיין המיסוי עליהן פחות מאשר על רכבי בערה פנימית לסוגיהם. כך שיש כאן הטבה משמעותית ברכישה שמשפרת את יחס עלות התועלת.

 

ברור שאפשר להתווכח על עניין העלויות והאמינות. כל מקרה לגופו. אבל מי שרוכש רכב חשמלי עושה זאת בשאיפה להנות מיתרונות בהיבט הזה. אני לא ממחה או מנוסה לדעת עד כמה זה נכון אבל זה מניע אנשים לשם.

 

אני חושב שהמצב הוא שמעט מאוד אנשים חוזרים מחשמל להנעה אחרת כל עוד אין אילוצים של עמדת טעינה. זה אומר הרבה.

 

נכון שיש לזה חריגים. אבל זה באמת מצומצם.

 

אם היתה לי אפשרות להתקין עמדת טעינה בהחלט הייתי רוכש רכב חשמלי

עריכה אחרונה על ידי razi_pazi
  • אהבתי 3
פורסם

אין צורך לקבל הסכמה מדיירים בבניין משותף, כל עוד מתחברים ללוח חשמל של הדירה.

זה מעוגן בחוק, גם כאשר החיווט עובר במקומות גלויים,  השכנים לא יכולים למנוע התקנה פרטית כזאת.

  • מעניין 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם (נערך)
לפני שעה, vladclar כתב:

אין צורך לקבל הסכמה מדיירים בבניין משותף, כל עוד מתחברים ללוח חשמל של הדירה.

זה מעוגן בחוק, גם כאשר החיווט עובר במקומות גלויים,  השכנים לא יכולים למנוע התקנה פרטית כזאת.

שקע של 16A אני מניח שזה לא מספיק?

אם אני מעביר כבל מאריך מהבית דרך החלון לחנייה יש עם זה בעייה ?
או איך אני מעביר 40A מהלוח שבחדר מדרגות לחנייה?

עריכה אחרונה על ידי shmulik88
פורסם

 

לפני 30 דקות, shmulik88 כתב:

שקע של 16A אני מניח שזה לא מספיק?

אם אני מעביר כבל מאריך מהבית דרך החלון לחנייה יש עם זה בעייה ?
או איך אני מעביר 40A מהלוח שבחדר מדרגות לחנייה?

את זה תשאיר למתקינים לשבור את הראש. יש תקן שהם חייבים לעמוד בו. בבניה חדשה עם חניון תת קרקעי זה אפילו פשוט כי יש פיר שיורד בין הקומות. קח בחשבון שמעבר לעלות ההתקנה הבסיסית (לרוב עד 50 מטר כבילה) יש תוספת על כל מטר רץ של כבל+ בין 200-300 על כל קומה. 

אם אתה מתעניין ברכב תבדוק עם מי יש ליבואן (בהנחה שהרכב מסוכנות) הסכם וברר איתו איך לבצע סקר (תמונות וסרטונים) לקבל הצעת מחיר, אם יד שניה, לך תמצא חשמלאי אמיו עם תעודה של זרם גבוהה (ולא חסר) שמתקין (אתר מדרג מומלץ) שיבוא ויתן הצעת מחיר

  • אהבתי 1
פורסם

כי זה מוצר הרבה יותר טוב מרכב בנזין\דיזל.

ואם זה מתאים לפרופיל הנסיעות שלך ויש לך טעינה יחסית נוחה אין סיבה שלא לקנות חשמלי.

  • אהבתי 1
פורסם

המדינה לא נותנת לנסוע בחינם. דוחפים את האף שלהם רוצים כסף גם מהחשמליות. העיקר אמרו רוצים אנרגיה ירוקה אולי כסף ירוק.

העולם הולך אחרי הטכנולוגיה זה מה שכופים עלינו.(כאילו שזיהום אוויר מעניין אותם  הכסף מעניין אותם)

 

  • אהבתי 2
פורסם
בתאריך 7.1.2025 בשעה 20:04, shmulik88 כתב:

שקע של 16A אני מניח שזה לא מספיק?

אם אני מעביר כבל מאריך מהבית דרך החלון לחנייה יש עם זה בעייה ?
או איך אני מעביר 40A מהלוח שבחדר מדרגות לחנייה?

שקע 16A ו"כבל לסבתא" מספיקים אבל הטעינה תהיה איטית מאוד. למשל אם יש ברכב שלך סוללה 60 קילווואט, טעינה מלאה בתנאים אידאליים תקח כ 17 שעות ובפועל יותר. 

 

 

איך אתה מעביר 40 אמפר מהלוח לחניה?

קודם כל אם החיבור לדירה שלך מחברת החשמל הוא 40 אמפר, אתה לא יכול לקחת 40 אמפר לטובת עמדת טעינה כי לא ישאר חשבל לשום דבר אחר באוטו. 

 

אם יש לץ חיבור תלת פאזי 25*3, אתה יכול למשוך 16 אמפר מכל פאזה שיתנו לך 48 אמפר כפול 230 וולט - 11 קילווואט שזה הספק של עמדת טעינה בייתית סטנדרטית. אם אין חיבור תלת פאזי אפשר להזמין מחברת החשמל בעלות כ 4000 ש"ח. 

 

מריצים כבל 5 גידים (3 הפאזות, 0 והארקה) מהלוח חשמל שלך לחניה, את הכבל סוללים בצמוד לתשתיות האחרות של הבניין שרצות בין הקומות ובתוך החניות בתעלות על הקיר או על התקרה. 

 

זה יכול להגיע להשקעה חד פעמית של משהו כמו 8000 - 9000 ש"ח פלוס מינוס,  אותם אתה תחזיר תוך זמן מסויים על צריכת דלק. (תלוי הקילומטרז' שלך), זה במצב המיסוי הנוכחי שכנראה ישתנה. 

  • אהבתי 1

 

 

פורסם (נערך)

 

בתאריך 7.1.2025 בשעה 20:40, Nadav_funcky_Cat כתב:

 

את זה תשאיר למתקינים לשבור את הראש. יש תקן שהם חייבים לעמוד בו. בבניה חדשה עם חניון תת קרקעי זה אפילו פשוט כי יש פיר שיורד בין הקומות. קח בחשבון שמעבר לעלות ההתקנה הבסיסית (לרוב עד 50 מטר כבילה) יש תוספת על כל מטר רץ של כבל+ בין 200-300 על כל קומה. 

אם אתה מתעניין ברכב תבדוק עם מי יש ליבואן (בהנחה שהרכב מסוכנות) הסכם וברר איתו איך לבצע סקר (תמונות וסרטונים) לקבל הצעת מחיר, אם יד שניה, לך תמצא חשמלאי אמיו עם תעודה של זרם גבוהה (ולא חסר) שמתקין (אתר מדרג מומלץ) שיבוא ויתן הצעת מחיר

אני בעלים של סקודה אניאק 2022 עם 35 אלף ק"מ.

רכשתי את הרכב יד 2 לאחר שמכרתי את הניסן קשקאי סולר שלי.

כיום יש לי עסק של התקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים (אני חשמלאי ראשי).

 

לפני הרכישה הכנתי לעצמי טבלת כדאיות האם משתלם לקנות רכב חשמלי, היום אני יכול להגיד שאני מאוד מרוצה.

את עמדת הטעינה שלי חיברתי ללוח חשמל ציבורי של הבניין ואני מעביר תשלום בסוף החודש לחברת הניהול. בגלל שהתחברתי מהציבורי והמונה של הבניין הוא מונה תעו"ז יוצא שאני משלם רק 37 אגורות פלוס מעמ על החשמל (0.46 כולל מעמ לעומת 0.61 לחיבור ממונה דירתי).

בחודשיים האחרונים צרכתי 433 קילוואט חשמל שהעלות עומדת על סך 199 ש"ח כולל מעמ.

אם נמיר את הקילוואט לסולר אז זה שווה ערך לכ-220 ליטר סולר (שהקשקאי שלי הייתה צורכת).

העלות של הסולר עומדת על כ-1600 שח לעומת 199 בחשמל (פער של 800%).

 

כמו כן עשיתי לעצמי חישוב עלות החזקת רכב ל-3 שנים הבאות:

(החישוב מתבסס על ניסיון עבר והערכות)

 

שנה 1:

מחיר:

סקודה אניאק: 140K |   ניסאן קשקאי 80K

 

ביטוח:

מחיר זהה לשני הרכבים

 

טיפולים:

סקודה אניאק: 600 |   ניסאן קשקאי 600

 

תקלות:

סקודה אניאק: 0 |   ניסאן קשקאי 500

 

חשמל/דלק:

סקודה אניאק: 1200 |   ניסאן קשקאי 9600

 

ירידת ערך:

סקודה אניאק: 20K|   ניסאן קשקאי 10K

שנה 2:

מחיר:

סקודה אניאק: 120K |   ניסאן קשקאי 70K

 

ביטוח:

מחיר זהה לשני הרכבים

טיפולים:

סקודה אניאק: 600 |   ניסאן קשקאי 1500

תקלות:

סקודה אניאק: 0 |   ניסאן קשקאי 500

חשמל/דלק

סקודה אניאק: 1200 |   ניסאן קשקאי 9600

ירידת ערך:

סקודה אניאק: 20K|   ניסאן קשקאי 10K

שנה 3:

 

מחיר:

סקודה אניאק: 105K |   ניסאן קשקאי 60K

 

ביטוח:

מחיר זהה לשני הרכבים

 

טיפולים:

סקודה אניאק: 600 |   ניסאן קשקאי 1000

 

תקלות:

סקודה אניאק: 0 |   ניסאן קשקאי 500

 

חשמל/דלק

סקודה אניאק: 1200 |   ניסאן קשקאי 9600

 

ירידת ערך:

סקודה אניאק: 15K|   ניסאן קשקאי 10K

 

 

לסיכום:

לאחר 3 שנים שילמתי על הניסן 63K כולל ירידת ערך והוצאות נלוות (מלבד הוצאות ביטוח רכב)

לעומת זאת על הסקודה שילמתי 60K כולל ירידת ערך והוצאות נלוות (מלבד הוצאות ביטוח רכב)

בהתחשב בעובדה שאני נוסע ברכב חדש, בטיחותי, נוח ועם המון יתרונות נוספים, אין לי ספק שעשיתי את הבחירה הנכונה.

 

החישוב הנ"ל לא לוקח בחשבון מיסוי עתידי על קילומטר.

לעומת זאת החישוב לוקח בחשבון ירידה חדה של שווי הרכב . קיימת אפשרות שהרכב ישמור יפה מאוד על הערך שלו בגלל שמיסוי הרכבים החשמליים צפוי לעלות גם הוא.

 

 

 

 

DDD.jpg

עריכה אחרונה על ידי pronella
  • אהבתי 2
  • מעניין 2

Seat Leon FR 2.0TSI

6speed manual

פורסם
לפני 4 שעות, NTZSV כתב:

המדינה לא נותנת לנסוע בחינם. דוחפים את האף שלהם רוצים כסף גם מהחשמליות. העיקר אמרו רוצים אנרגיה ירוקה אולי כסף ירוק.

העולם הולך אחרי הטכנולוגיה זה מה שכופים עלינו.(כאילו שזיהום אוויר מעניין אותם  הכסף מעניין אותם)

 

 

זה ממש לא נכון.

נכון לעתה המצב בדיוק הפוך.

רכבים חשמליים נהנים בהשוואה לרכבי בערה פנימית במספר היבטים של רגולציה:

1. מיסוי מופחת ביבוא/רכישה

2. יש היתל בלו על בנזין שמייקר אותו באופן דרמטי. אין כזה על חשמל לבית או לרכב. ובכלל החשמל בישראל אינו יקר יחסית

3. האגרה השנתית על רכבי חשמל מופחתת.

 

בקיצור החשמליות נהנות מהטבות משמעותיות.

 

לעומת זאת רשימת העניינים בהן הרגולציה מחמירה עם החשמליות ריקה לחלוטין.

 

יצא לך הפוך לגמרי. מדינה מכבידה על כל הרכבים שאינם חשמליים ולא להיפך. 

 

רכבי החשמל יוצרים בור תקציבי ישיר (מה שפרטתי קודם). וגם יש לאוצר המדינה נזק עקיף בכך שיש פחות תחזוקה (פחות מס מנותני שירות ופחות מיסים מייבוא חלפים). 

וכל זה כשיכולת ייצור החשמל בישראל סובלת ממצוקה מאוד מאוד קשה.

 

 

פורסם

אני מניח (לא יודע, מניח) שרוב ההטענה נעשית לא בשעות צריכת השיא.

בנוסף, כנראה שברגע שיהיו מספיק רכבים חשמליים בשביל להוות בור תקציבי, הם ימוסו מהר מאוד בשביל לסגור את הבור.

  • אהבתי 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...