Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שקע חשמל רגיל ברכב


anonport

פוסטים מומלצים

המטען ללפטופ שבדקתי בעלי עלה בסביבות 70 ש"ח. מטעני PD מסוג GaN יהיומאולי יותר יקרים, יספקו גם יותר זרם וכם יותר מיציאה אחת יכסו כמה מכשירים במקביל למשל מטען 65 ואט של בסיאוס סביב 20-25 דולר.

 

במקום כירה חשמלית קנה גזיה. הרבה יותר פשוט.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ממירי מתח גם עושים רעש מעצבן של מאווררים. מניסיון, משגע לנסוע ברכב עם כאלה שהם לא בתא מטען סגור.

מקרר משרדי בכלל לא בנוי לעבודה תוך כדי תנועה. הדלת שלו תיפתח, השימוש שלו באנרגיה יהיה לא יעיל.

למקרר נייח גם יש הוראה לא להפעיל אותו כמה שעות אחרי תזוזה.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, WE988244 כתב:

לי באוטו (פאגרו) עם מצבר 90A ואלטרנטור גדול,

יש ממיר של 3000W

עם כבילה מהמצבר עד לנקודה עם כבל חסין אש בעובי 35 מ"מ עם פיוז הגנה ליד המדחס של 200A

זה נותן אחלה עבודה,

אבל באמת צריך אוטו שיכול לספק את העוצמות האלו.

תשמע אני רואה שיש פה אנשים מומחים שמדברים איתי ואני ממש לא מהתחום. בוא נעשה סדר מה צריך כדי שיהיה שקע: מצבר (מה הדרישות ממנו? אני מבין שהוא צריך להיות עם אמפר גבוה, נכון). הלאה, צריך אלטרנטור אחר? נתקדם עכשיו צריך ממיר? 

תייצרו תרשים זימה מה צריך כדי שאבין קצת יותר 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאנשים אומרים לך פשוט מאוד. כמאמר נשיא ארה״ב:  Don’t!

 

לכל מה שאתה רוצה יש פתרונות פשוטים וזולים שפורטו בשרשור, אתה תשקיע הרבה כסף בהתקנה מיותרת והתעסקות לא פשוטה במערכות הרכב.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, anonport כתב:

תשמע אני רואה שיש פה אנשים מומחים שמדברים איתי ואני ממש לא מהתחום. בוא נעשה סדר מה צריך כדי שיהיה שקע: מצבר (מה הדרישות ממנו? אני מבין שהוא צריך להיות עם אמפר גבוה, נכון). הלאה, צריך אלטרנטור אחר? נתקדם עכשיו צריך ממיר? 

תייצרו תרשים זימה מה צריך כדי שאבין קצת יותר 


כלל הבסיס; אתה מחשב הכל בוואטים (W).
אם אתה רוצה להפעיל ממיר מתח שיתן לך 2000W לכירה חשמלית, אתה צריך לקחת את ה 12-14V שהאלטרנטור\מצבר נותנים ולהכפיל אותם בזרם (אמפר) בשביל לקבל את ההספק (ב-וואט... W).
בשביל להוציא מרכב 2000W AC אתה צריך אלטרנטור של לפחות 150 אמפר (ולתת לו לעבוד בסלד מתאים שיספק אותם, לא סל"ד סרק).

מקרר 12V על מדחס נותן לך תפוקה נהדרת כי מדחס נחשב לכלי מאוד יעיל אנרגטית (אתה מקבל פי 3-4 ממה שאתה משקיע) ולכן עוד לא הומצא למדחס למזגנים\מקרר תחליף יעיל יותר.

כיום אין שום היגיון למצוא פתרון לשקע 220V ברכב שמסוגל להגיע להספקים גבוהים. מה שבד"כ מסופק עם הרכב (150-200W) הוא מספיק ללפטופים או מטען רגיל USB וזה יותר בשביל נוחות מאשר פונקציונאליות אמיתית.

מה שאני עשיתי - וזו גם המלצתי:

קנה מקרר 12V לרכב (על מדחס), לא תאמין איך זה עובד וכמה זה חסכוני.

קנה מתאם להטעין בו את הלפטופ שלך.

קנה כירה על גז (סט עולה 100 וכמה שקלים) ותצטייד בכמה מיכלי גז של 220 גר' (כל אחד עולה באיזור 8-10 ש"ח).
 

איציק

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא יכול לקבל יותר אנרגיה מכפי שאתה משקיע. אם זכרוני אינו מטעני היעילות התיאורטית המרבית של מקרר היא 50%, אבל זה תיאורטי, מעשית פחות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 57 דקות, anonport כתב:

תשמע אני רואה שיש פה אנשים מומחים שמדברים איתי ואני ממש לא מהתחום. בוא נעשה סדר מה צריך כדי שיהיה שקע: מצבר (מה הדרישות ממנו? אני מבין שהוא צריך להיות עם אמפר גבוה, נכון). הלאה, צריך אלטרנטור אחר? נתקדם עכשיו צריך ממיר? 

תייצרו תרשים זימה מה צריך כדי שאבין קצת יותר 

כמו שאמרו לפני,

DONT'

להחליף אלטרנטור, זה גם להחליף את כל הכבילה בתוך תא המנוע,

ואז התוצאות מאלטרנור גדול על רכב קטן אף אחד לא יכול לצפות,

לכן או שתקנה רכב שבביס הוא עם אלטרנטור גדול, בדגש על רכב דיזל שצריכת החשמל ברכב נמוכה,

ומשם תמשיך,

כל אופרציה אחרת לא תגיע רחוק.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, sperial כתב:

אתה לא יכול לקבל יותר אנרגיה מכפי שאתה משקיע. אם זכרוני אינו מטעני היעילות התיאורטית המרבית של מקרר היא 50%, אבל זה תיאורטי, מעשית פחות.

אתה מקבל יותר הספק, לא יותר אנרגיה.
למדחס יש מקדם יעילות אנרגטית של פי 3-4 ממכשיר בסיסי אחר (במקרה של מקרר זה לוחות פלטייה לצורך הדוגמא) וזה בא לידי ביטוי בחיסכון באנרגיה ותפוקת קירור מעולה תוך זמן קצר.
זה למה מזגן של 1 כ"ס (750W) נותן תפוקה טובה יותר ממפזר חום (של 2000W) בשליש עלות חשמל ואף פחות - מהסיבה הפשוטה שההספק שלו הוא יותר בכיוון של 2200-2800W למרות שצריכת האנרגיה שלו היא באיזור 750-800W (כ 3.5 אמפר בקירוב).

  • אהבתי 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, איציק נ. כתב:

בשביל להוציא מרכב 2000W AC אתה צריך אלטרנטור של לפחות 150 אמפר (ולתת לו לעבוד בסלד מתאים שיספק אותם, לא סל"ד סרק).

סליחה אבל מה עושים טנדרים או משאיות קירור שהמקפיא עובד כל הלילה? יצא לי לראות משאיות כאלה שמקררות כל הזמן גם בלילה שהנהג בכלל ישן בבית. איך האופרציה הזאת מתאפשרת?

לפני 3 שעות, איציק נ. כתב:

מה שאני עשיתי - וזו גם המלצתי:

קנה מקרר 12V לרכב (על מדחס), לא תאמין איך זה עובד וכמה זה חסכוני.

קנה מתאם להטעין בו את הלפטופ שלך.

קנה כירה על גז (סט עולה 100 וכמה שקלים) ותצטייד בכמה מיכלי גז של 220 גר' (כל אחד עולה באיזור 8-10 ש"ח).

שאלתי גם מחוץ לפורום והציעו לי צידנית אמרו שיש צידניות קרח שמקררות שעות ולצידן יש גם צידניות נטענות חשמלית. מוכר פה למישהו? יש פה קאץ'?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה לא יוצא לטיולים של יותר מיום צידנית קרחומים תעשה את העבודה. פריט זול, כיום עשוי מחומרים רכים כך שניתן לקפל כדי לחסוך מקום באחסנה. 

צידנית חשמלית? לפני איזה 8 שנים נתתי מתנה לבן שלי. עדיים מאוחסנת במחסן בקרטון המקורי, מעולם לא נעשה בה שימוש, כי לטיולים קצרים מספיקים הקרחומים ואנחנו לא יוצאים לטיולי שטח ממושכים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, anonport כתב:

סליחה אבל מה עושים טנדרים או משאיות קירור שהמקפיא עובד כל הלילה? יצא לי לראות משאיות כאלה שמקררות כל הזמן גם בלילה שהנהג בכלל ישן בבית. איך האופרציה הזאת מתאפשרת?

שאלתי גם מחוץ לפורום והציעו לי צידנית אמרו שיש צידניות קרח שמקררות שעות ולצידן יש גם צידניות נטענות חשמלית. מוכר פה למישהו? יש פה קאץ'?


כל הצעצועים של ציידניות נטענות וכו - זה פטנטים ב 99.9% של לוחות פלטייה. לא יעיל בשיט.


בנוגע למשאיות וטנדרים, שם יש פתרונות CUSTOM MADE. בעבר (ואולי גם היום) היה זה מנוע חשמלי מחובר ברצועה למדחס מהסוג הפשוט שאנחנו מכירים במכוניות (המנוע החשמלי עובד במקום המנוע של המשאית) ובכלים כאלה יש מצברים מספיק גדולים בשביל שהמדחס יוכל לעבוד "בקטנה" במהלך הלילה מבלי לרוקן את המצברים לחלוטין. 
בגדול, היום כבר יותר נפוצים מדחסים חשמליים (כמו ב...רכב חשמלי) שלא מצריכים רצועות או עניינים מסובכים, וזה בגדול - עובד יפה מאוד.


אני פחות מכיר היום מקרים של משאיות שהקירור עובד כל הלילה, אבל הכל יכול להיות.

דבר אחד בטוח: זה לא ממיר מתח מ 12V ל 220V שגורם לאותם מדחסים לעבוד גם בלילה.

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, איציק נ. כתב:

אתה מקבל יותר הספק, לא יותר אנרגיה.
למדחס יש מקדם יעילות אנרגטית של פי 3-4 ממכשיר בסיסי אחר (במקרה של מקרר זה לוחות פלטייה לצורך הדוגמא) וזה בא לידי ביטוי בחיסכון באנרגיה ותפוקת קירור מעולה תוך זמן קצר.
זה למה מזגן של 1 כ"ס (750W) נותן תפוקה טובה יותר ממפזר חום (של 2000W) בשליש עלות חשמל ואף פחות - מהסיבה הפשוטה שההספק שלו הוא יותר בכיוון של 2200-2800W למרות שצריכת האנרגיה שלו היא באיזור 750-800W (כ 3.5 אמפר בקירוב).

עשית סלט. אנרגיה היא הספק ליחידת זמן. אי אפשר להגיד שרכב יעיל יגיע מתל אביב לחיפה באותו זמן כמו רכב רגיל, אבל במהירות קטנה יותר.
משאבות חום (מקרר מבוסס מדחס או מזגן) יותר יעילות בחימום/קירור, כי הן לא מייצרות חום (כמו גוף חימום) אלא מעבירות את החום הקיים ממקום למקום וזה יוצא יותר "זול".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשיב במשאית קירור לא עובד כל הלילה, הוא נכנס מדי פעם לשמור על הקור ולזה מספק בנק מצברים.

גם ברכבי שטח עם מקרר 12v אפשר להשאיר אותו עובד לילה שלם ובאיכותיים עם בידוד טוב הוא בקושי מפעיל מדחס.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...