Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 766 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

סליחה, אבל החליפו שמן ב25k בשנת 2020 כשהרכב בן 11. שזה היה בטח החלפה חלקית. אם יש לך קבלות אפשר יהיה להבין את זה. מוסכים שודדים על השטות הזאת. החלפה מלאה עם קרטר גיר זה אלפייה לפחות.  כנראה שזה רכב שנסע בין עירוני בלבד.

אז זה מאוד סביר, אפילו היה עדיף לעשות קודם.

הרכב נקנה ב2024, לא היו קפיצות כאלה? אז או שיש בעיה קשה בגיר, שהחביאו אותה בשיטות שונות ומשונות או שזה אתה עם היישור קו המוגזם/לא תקין.

שב ותחשוב אם עצמך - תגיד אתה כמה נסעת (קמ, סוג נסיעות ברכב) עד שהתחלת עם היישור קו, כמה נסעת אחרי היישור עד שהתחילו הבעיות?

בשפה הנדסית - יש לך בעיה לא מוגדרת, שב, תחשוב ותגדיר אותה ורק אז תוכל לפתור אותה. בינתיים אתה לדעתי האישית עושה שטויות.

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
לפני שעתיים, KipodYam כתב:

 

בשפה הנדסית - יש לך בעיה לא מוגדרת, שב, תחשוב ותגדיר אותה ורק אז תוכל לפתור אותה. בינתיים אתה לדעתי האישית עושה שטויות.

מדוע אתה כותב בסגנון התקפי ולא מפרגן? 

הפורום נועד להחלפת עצות ודעות בין אנשים שכבר חוו תקלה או שתיים בחייהם ומוכנים לחלוק את נסיונם עם חברים אחרים. 

יכולנו להציע לפותח השרשור ללכת ישירות למוסך היבואן או להחליף את האוטו בחדש, אבל לא בשביל זה נועד הפורום הטכני. 

כאחד שפירק מנועים וגירים כבר בגיל 13, אוכל לומר לך שגם מומחים טועים, ולכן כאשר הבעיה עמומה ולא מוגדרת ב100% מתחילים לאבחן מהקל לכבד, מהפשוט למורכב, או מהזול ליקר. 

ייתכן שההשערה שלך נכונה וייתכן שלא, אף אחד לא מנסה להיות חכם יותר מהשני ואם החברים יכבדו זה את זה הערך המוסף יהיה גבוה יותר לכולם. 

 

פורסם

ממש לא באתי לתקוף.

שמתי פה קצה קצה של פרקטיקה מעולם פתרון הבעיות.

אני חושב שלפותח שירשור יש רכב שנחשב לאמין יחסית, גם אם לא חדש.

נשמע שאין הבנה אם הבעיות הגיעו עם הרכב או שנוצרו עי היישור קו.

לי נשמע שהן קרו אחרי היישור קו, אבל אני לא מצליח להבין את זה לחלוטין לכן אני שולח את פותח השרשור לשבת עם עצמו ולנסות להבין מה קדם למה, מה הגורם ומה התוצאה. לדעתי יש לו סלט.

זה קורה גפ למצועניים, יש דוגמאות מלאפות לכל אורך ההיסטוריה.

יש פרק בנטפליקס פורמולה1 של חברת haas שבעקרון באו וניסו להוזיל עלויות עי מיקור חוץ. המכונית היתה בינונית. הם עשו כמה שינויים ביחד, המוכנית השתפרה משמעותית ואז עשו עוד כמה דברים והמכונית הפכה לזבל מוטורי. לא היה להם מושג מהשינויים להשאיר ומה להסב לאחור.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 14 שעות, Alberrto כתב:

מדוע הוחלף שמן גיר ב25 אלף (עושים כל 50k, לא ?) לפי ספר טיפולים קודם, אולי זה יכול לעזור לך לאבחן את הבעיה או להביא כיוון.
לגבי הצבע של שמן הגיר, נראה בסדר לגמרי, לא צריכים להיות שום החלקות.
במידה ואתה מחליט להחליף שמן גיר שוב, הייתי מוודא שהמוסך ישתמש בשמן לפי התקן של היצרן,
אך יותר טוב אם תבדוק לבד איזה שמן מתאים לפי ספר הטיפולים ותקנה לבד ותספק להם להחלפה,
יש מוסכים שלפעמים אוהבים להשתמש בשמנים זולים ולחסוך לעצמם הוצאות...
אולי גם כדאי להוריד את אגן השמן של תיבת ההילוכים שתתבצע ההחלפה של השמן על הדרך, לראות מה המצב שם ביפנים ואם יש הרבה ביצה על המגנט 
ועל הדרך תבדוק את הפילטר שהתקינו בטיפול של ה25 , אולי הוא עושה את הבעיות (אולי התפורר ?)
 

אם אני לא טועה עושים כל 165 אלף, ובין לבין בודקים ואם צריך מחליפים.

השמן שהוחלף היה כחלק מהטיפול שנתי, אני אברר עם המוסך לגבי השמן, אני מתכנן לשים רק שמן שהיצרן ציין במפורש שזה או השמן של סוזוקי או שמן של מובּיל.

גם אין שום החלקות, האוטו מעביר הילוכים מצויין ובזמן, פשוט מאוד מוזר שהוא פתאום מעביר הילוכים כמו תלמיד נהיגה שנוהג על ידני, כלומר מאוד מורגש ובועט, כשהוא עבד חלק כמו חמאה לפני כן.

פורסם
לפני 7 דקות, ציקציק כתב:

אם אני לא טועה עושים כל 165 אלף, ובין לבין בודקים ואם צריך מחליפים.

השמן שהוחלף היה כחלק מהטיפול שנתי, אני אברר עם המוסך לגבי השמן, אני מתכנן לשים רק שמן שהיצרן ציין במפורש שזה או השמן של סוזוקי או שמן של מובּיל.

גם אין שום החלקות, האוטו מעביר הילוכים מצויין ובזמן, פשוט מאוד מוזר שהוא פתאום מעביר הילוכים כמו תלמיד נהיגה שנוהג על ידני, כלומר מאוד מורגש ובועט, כשהוא עבד חלק כמו חמאה לפני כן.

עם הזמן השמן מתלכלך ונהיה יותר צמיגי ולכן ההחלפות הגסות. 

ההיפך קורה שהשמן חדש נקי ודליל ולכן ייתכנו החלקות בהעברת ההילוכים עד שהוא מתלכלך קצת. 

זו הסיבה שהמוסכניק המליץ על החלפה, וזו הסיבה שגם אני ממליץ. 

 

פורסם (נערך)
לפני כשעה, ציקציק כתב:

אם אני לא טועה עושים כל 165 אלף, ובין לבין בודקים ואם צריך מחליפים.

השמן שהוחלף היה כחלק מהטיפול שנתי, אני אברר עם המוסך לגבי השמן, אני מתכנן לשים רק שמן שהיצרן ציין במפורש שזה או השמן של סוזוקי או שמן של מובּיל.

גם אין שום החלקות, האוטו מעביר הילוכים מצויין ובזמן, פשוט מאוד מוזר שהוא פתאום מעביר הילוכים כמו תלמיד נהיגה שנוהג על ידני, כלומר מאוד מורגש ובועט, כשהוא עבד חלק כמו חמאה לפני כן.

אני לא יודע מה הדגם המדוייק שיש לך, אבל מחיפוש קצר swift גם מגיעה עם CVT
אם השתמשו בשמן לא נכון בהחלפה הקודמת כנראה אלו תוצאות לוואי של אותה החלפה ואולי נגרם כבר נזק.

לפי הגדרות היצרן, השמן לא נועד להחלפה הם טוענים שיש "אחריות" לכל החיים (כמבון שזה לא נכון, כי בדר"כ הערכה של "לכל החיים" היא עד ק"מ מסויים)
בכל הרכבים החלפות שמן גיר מתבצעת באינטרוולים של 70 אלף בערך אולי קצת יותר או קצת פחות
אבל בהחלט לא 160 אלף ולא 25 אלף.

השמן שיש לך כרגע(בתמונות שהעלת) נראה כמעט חדש, הצבע אדום ואין בכלל שרוף, מצב מצויין.
לא ברור לי מה הסיבה להמלצה של החלפת אותו השמן

במקום שלך הייתי מנסה להחליף לשמן הנכון ולשמן המקורי כדי להיות בראש שקט שאולי זה יפתור את אותה תקלה, ובמקרה ולא לפחות השמן המקורי לא יחמיר את אותה תקלה.
תוודא איזה תייבת הילוכים יש לך ותחליף לשמן המתאים ותוודא מספר פעמים שהשמן אכן מתאים, תיבית הילוכים CVT מאוד רגישה לשמן הלא נכון ואף יגרם נזק במקרה של שימוש שמן לא מתאים
 

עריכה אחרונה על ידי Alberrto
פורסם
לפני שעתיים, Alberrto כתב:

בכל הרכבים החלפות שמן גיר מתבצעת באינטרוולים של 70 אלף בערך אולי קצת יותר או קצת פחות
אבל בהחלט לא 160 אלף ולא 25 אלף.

יש לך סימוכין לטענה הזאת?

 

גם אני מחזיק בסוויפט (2012, אוט')

בספר הרכב מצוין במפורש החלפת שמן גיר כל 165 אלף.

פורסם

הכל טוב. אבל הבוחן רכב לא הרגיש את זה. הפותש לא הרגיש בזה. 

אז או שכל המנןע רעד וזה בעיה מסדר שניה שהורגשה רק אחרי שבעיה מסדר ראשון נפתרה (כל ענייני היישור קו), או שזאת בעיה חדשה. שזה מוזר מאוד. דברים כאלה לא קורים ביום אחד בדרך כלל, זה תהליך של שחיקה.

אז לדעתי האישית צריך להבין כמה זמן , כמה קמ ומה היתה התשומת לב לזה - והאם זה קרה אחרי כל ההתעסקות עם הפרונט, הבולמים, והתושבת מנוע.

אולי צריך להחליף לא רק תושבת ימנית.

פורסם (נערך)

כשמחליפים תושבת אחת, מופעל עומס יותר גדול על התושבות הישנות.

אולי זה גם נוזל גיר, כשאתה מעביר הילוכים כשהאוטו בעמידה עם בלמים, גם יש מכות? ואם אתה תומך בגיר מלמטה ומעביר הילוכים, גם יש מכות?

עריכה אחרונה על ידי Coro

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, דג כתב:

יש לך סימוכין לטענה הזאת?

 

גם אני מחזיק בסוויפט (2012, אוט')

בספר הרכב מצוין במפורש החלפת שמן גיר כל 165 אלף.

צודק טעות שלי'
(בתנאים מחמירים רשום 30k)
image.thumb.png.26ec437d84be266c9972f3fa78e36a44.png
 (בדקתי בספר אחר לפני כן, ראיתי 50k טעות שלי)

עריכה אחרונה על ידי Alberrto
פורסם (נערך)
לפני 8 שעות, Alberrto כתב:

אני לא יודע מה הדגם המדוייק שיש לך, אבל מחיפוש קצר swift גם מגיעה עם CVT
אם השתמשו בשמן לא נכון בהחלפה הקודמת כנראה אלו תוצאות לוואי של אותה החלפה ואולי נגרם כבר נזק.

לפי הגדרות היצרן, השמן לא נועד להחלפה הם טוענים שיש "אחריות" לכל החיים (כמבון שזה לא נכון, כי בדר"כ הערכה של "לכל החיים" היא עד ק"מ מסויים)
בכל הרכבים החלפות שמן גיר מתבצעת באינטרוולים של 70 אלף בערך אולי קצת יותר או קצת פחות
אבל בהחלט לא 160 אלף ולא 25 אלף.

השמן שיש לך כרגע(בתמונות שהעלת) נראה כמעט חדש, הצבע אדום ואין בכלל שרוף, מצב מצויין.
לא ברור לי מה הסיבה להמלצה של החלפת אותו השמן

במקום שלך הייתי מנסה להחליף לשמן הנכון ולשמן המקורי כדי להיות בראש שקט שאולי זה יפתור את אותה תקלה, ובמקרה ולא לפחות השמן המקורי לא יחמיר את אותה תקלה.
תוודא איזה תייבת הילוכים יש לך ותחליף לשמן המתאים ותוודא מספר פעמים שהשמן אכן מתאים, תיבית הילוכים CVT מאוד רגישה לשמן הלא נכון ואף יגרם נזק במקרה של שימוש שמן לא מתאים
 

הדגם שלי הוא גיר 4 הילוכים, אז ככל הנראה הוא פלנטרי רגיל.

בהיסטוריה של הרכב רשום שהחליפו לשמן מקורי של סוזוקי ATF3317 עם מקט של חלקים מקוריים, כלומר מתחיל בP כשחלקים חליפיים או לא של סוזוקי עצמה מתחילים במק''טים אחרים אצלם.

 

אני אנסה לצרף את ההיסטוריה של הטיפולים שיש בידי בתגובה הבאה (לא הצלחתי כאן)

 

לפני 4 שעות, KipodYam כתב:

הכל טוב. אבל הבוחן רכב לא הרגיש את זה. הפותש לא הרגיש בזה. 

אז או שכל המנןע רעד וזה בעיה מסדר שניה שהורגשה רק אחרי שבעיה מסדר ראשון נפתרה (כל ענייני היישור קו), או שזאת בעיה חדשה. שזה מוזר מאוד. דברים כאלה לא קורים ביום אחד בדרך כלל, זה תהליך של שחיקה.

אז לדעתי האישית צריך להבין כמה זמן , כמה קמ ומה היתה התשומת לב לזה - והאם זה קרה אחרי כל ההתעסקות עם הפרונט, הבולמים, והתושבת מנוע.

אולי צריך להחליף לא רק תושבת ימנית.

לא התעסוקתי עם הפרונט, כל מה שהרכב עבר זאת החלפת תושבת, היה עוד קצת בלאי שהיה צריך להחליף לקראת טסט אבל העדפתי לא לעשות את הכל במורד  כי זה שחיטה במחיר.

הקדמתי את הטסט וההכנה לטסט כי הגעתי למוסך בעקבות הבעיה של הבעיות והרעידות, ושם כבר תיקנתי את הבלאי והעברתי את הרכב טסט כדי שיהיה לי דבר אחד פחות לדאוג לגביו.

האיזון גלגלים שעשיתי וההחלפה של הכריות בולמים והמוטות קישור זה רק לאחר שהבעיה הופיעה ולכן אין קשר ביניהם.

 

לפני 4 שעות, Coro כתב:

כשמחליפים תושבת אחת, מופעל עומס יותר גדול על התושבות הישנות.

אולי זה גם נוזל גיר, כשאתה מעביר הילוכים כשהאוטו בעמידה עם בלמים, גם יש מכות? ואם אתה תומך בגיר מלמטה ומעביר הילוכים, גם יש מכות?

יש מכות, לרוב זה במעבר מR ולR.

אין לי איך לתמוך בגיר, אני אולי אלך לקנות ג'ק באופיס דיפו כי יש מבצע טוב כרגע על ג'ק עגלה אצלם.

 

הקטע הוא שהרכב גם מעביר ויברציות אליי כשאני עומד ברמזור והרכב בהילוך, בניוטרל הרעידות כמעט ולא מורגשות, ולחיצה על הבלם בזמן עמידה גורמת לי אישית להרגיש את כל הויברציות דרך הרגל.

יש מצב שזה פשוט עניין של תושבות מנוע?

לאחר מחשבה בשבת הזאת החלפה של שמן גיר נשמעת קצת מופרכת, אני מבין את המכונאי שרוצה לעזור והציע את זה, הוא פשוט לא ידע מה להגיד כי הוא כבר ראה את הרכב ואמר שהוא תקין וכל מה שהיה בלוי הוחלף.

 

אני מתכוון ללכת לקבל חוות דעת בעוד מוסך, ואולי גם ללכת למוסך סוזוקי ולראות אם הם יצליחו לסרוק אם יש קוד תקלה בגיר אם יש להם איזה סורק מיוחד רק אצלם.

 

 

IMG_20240404_215019.jpg

IMG_20240404_215029.jpg

IMG_20240404_215125.jpg

עריכה אחרונה על ידי ציקציק
הוספת תמונות
פורסם

יכול להיות שאפשר להסתפק פה באיפוס לימוד גיר אם השמן תקין.

לא בטוח שעוד החלפת שמן תפתור את הבעיה (רכב עם ק"מ ובלאי נמוך ועבר החלפת שמן לא מזמן).

 

 

פורסם
לפני 10 שעות, TZR84 כתב:

יכול להיות שאפשר להסתפק פה באיפוס לימוד גיר אם השמן תקין.

לא בטוח שעוד החלפת שמן תפתור את הבעיה (רכב עם ק"מ ובלאי נמוך ועבר החלפת שמן לא מזמן).

איפוס לימוד גיר, כל מכון גיר יכול לעשות או רק המוסכים של סוזוקי?

אני כרגע בכיוון של החלפת שתי התושבות האחרות, במיוחד האחורית שכנראה מקבלת את רוב השוק מההעברה.
 

פורסם

החלפת תושבת מנוע אחת גרמה לבלאי מואץ מאוד בתושבת גיר. 

הרעידות בורחות לכיוון התושבת החלשה. לא ברור מה ההחלפות של השמן גיר יעשו מאחר שהבענ קרתה אחרי שביצעת טיפול גדול שכנראה משהו בו לא היה טוב (כמו התושבות.) רשמו לך את זה.

 

פורסם
לפני 13 שעות, ציקציק כתב:

איפוס לימוד גיר, כל מכון גיר יכול לעשות או רק המוסכים של סוזוקי?

אני כרגע בכיוון של החלפת שתי התושבות האחרות, במיוחד האחורית שכנראה מקבלת את רוב השוק מההעברה.
 

לדעתי כל מוסך שיש לו איש דיאגנוסטיקה טוב שיודע לעבוד עם מחשב.

 

 

 


×
×
  • תוכן חדש...