Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 865 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי
יש לי טיגואן 2014 מנוע 2000

המנוע אוכל שמן קרוב לליטר שמן בחודש.
הרכב נסע 143אלף קמ.

 

היה לי בעבר גולף gti, אותו מנוע והיה אוכל אולי כוס אחת או שתיים בחודשיים, לא ציפיתי לאכילה כל כך אגרסיבית בטיגואן.

 

יש לי כמה שאלות:
1. האם יש כאן לעוד את הבעיה הזאת?
2. מה הפיתרון?
3. האם כדאי להשקיע עוד 300-400שח על הוספת שמן בשנה או למכור או לטפל בבעיה?
4. האם יש לזה השלכות? נזק שמחמיר עם הזמן וילך מנוע?
5. אני משתמש בשמן של castrol 5w40 (גלון בצבע זהב). באיזה שמן אתם משתמשים? אולי השמן הזה "נאכל" מהר? (השמן עומד בתקן היצרן).

 

אני אוהב את הרכב אבל הבעיה הזאת מבאסת..

האשכול מתייחס לבעלי פולקסווגן אבל מי שבעל ידע נוסף אשמח לשמוע.

פורסם (נערך)

רוב הבעלים של הרכב הזה שאני מכיר, מקטרים על צריכת הדלק שלו. על שמן פחות שמעתי.

וכולם משבחים את הביצועים והשימושיות.

 

תן את הנתון של צריכת השמן בקילומר לליטר ולא בליטר לחודש.

כמה קילומטרים בממוצע את עושה בחודש / שנה.

כמה זמן הרכב ברשותך?

כמה ק"מ עשית איתו?

ואם לא איכפת לך בבקשה, מה צריכת הדלק ובאיזה תנאי נסיעה? (כלומר: נסיעה בעיר בכפר  בהר ?)

עריכה אחרונה על ידי IsraCar
פורסם
לפני 15 שעות, IsraCar כתב:

רוב הבעלים של הרכב הזה שאני מכיר, מקטרים על צריכת הדלק שלו. על שמן פחות שמעתי.

וכולם משבחים את הביצועים והשימושיות.

 

תן את הנתון של צריכת השמן בקילומר לליטר ולא בליטר לחודש.

כמה קילומטרים בממוצע את עושה בחודש / שנה.

כמה זמן הרכב ברשותך?

כמה ק"מ עשית איתו?

ואם לא איכפת לך בבקשה, מה צריכת הדלק ובאיזה תנאי נסיעה? (כלומר: נסיעה בעיר בכפר  בהר ?)

 

קמ בחודש בערך 300

הרכב אצלי 5 חודשים

הרכב נסע 143אלף קמ

נוסע בעיקר בתוך העיר (תל אביב)

 

פורסם (נערך)

הרינגים נשחקים מהר במנועים האלו. 

נסה לעבור לשמן של חברה אחרת. שמעתי ממישהו שזה עזר לו.

אגב הרכב מעשן?

עריכה אחרונה על ידי netanel1014
פורסם
לפני 42 דקות, netanel1014 כתב:

הרינגים נשחקים מהר במנועים האלו. 

נסה לעבור לשמן של חברה אחרת. שמעתי ממישהו שזה עזר לו.

אגב הרכב מעשן?

לא מעשן בכלל

אין גם רעש חשוד מהמנוע

אתה יכול להמליץ לי על שמן אחר ?

וזה אומר שאני אצטרך להחליף פילטר ואת כל השמן שיש כרגע... אבל שווה בדיקה לדעתי.

פורסם

גש לרון אוחנה, מוסך רון בתל אביב.  רחוב ישראל בק.
קבל ממנו חוות דעת מסודרת ומשם תקבל החלטה. עם כל הכבוד לפורום, התופעה במנוע כשלך, מוכרת, וכל נסיון למשוך עם שמנים שונים מהמומלץ על ידי היצרן יוביל לנזק מתמשך. (אל תשאל איך אני יודע ☺️)


 

  • רעיון טוב! 3

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם (נערך)

הנשם נסתם כי טבעות האטימה על הבוכנות כבר שחוקות. גם אם תנקה או תחליף את השסתום, אין ערובה לזה שהוא לא יסתם שוב. 

אם אין לך ידע , המאמץ לא כדאי. אתה גם צריך כלי לקריאת קודי תקלה.  תראה כאן ותחליט.

אני חוזר על ההמלצה, אתה תל אביבי, אז גש למוסך רון, בתל אביב . 

 

 

עריכה אחרונה על ידי zaf
  • רעיון טוב! 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני 7 שעות, zaf כתב:

הנשם נסתם כי טבעות האטימה על הבוכנות כבר שחוקות. גם אם תנקה או תחליף את השסתום, אין ערובה לזה שהוא לא יסתם שוב. 

אם אין לך ידע , המאמץ לא כדאי. אתה גם צריך כלי לקריאת קודי תקלה.  תראה כאן ותחליט.

אני חוזר על ההמלצה, אתה תל אביבי, אז גש למוסך רון, בתל אביב . 

 

 

מחר אדבר איתו

פורסם
בתאריך 28.1.2024 בשעה 18:40, Aviv1010 כתב:

ליטר שמן בחודש

בתאריך 29.1.2024 בשעה 15:43, Aviv1010 כתב:

קמ בחודש בערך 300

ליטר שמן על כל 300 ק"מ ולא מעשן?! 🤔

או שטעות והכוונה 3000 ק"מ?

 

אם הראשון, אתה בטוח שאין נזילה?

אם השני, אז לכאורה עוד לא קטסטרופלי במובן של מה "מותר" - בדר"כ מוזכר לגבי עד ליטר לכל 1000-1500 ק"מ.

פורסם
בתאריך 31.1.2024 בשעה 20:40, Tom_22 כתב:

ליטר שמן על כל 300 ק"מ ולא מעשן?! 🤔

או שטעות והכוונה 3000 ק"מ?

 

אם הראשון, אתה בטוח שאין נזילה?

אם השני, אז לכאורה עוד לא קטסטרופלי במובן של מה "מותר" - בדר"כ מוזכר לגבי עד ליטר לכל 1000-1500 ק"מ.

הייתי במוסך רון כשהוא נתן כמה לחיצות חזקות על הגז אז יצא עשן שחור..

אז כן מעשן פשוט לא יצא לי ללחוץ כל כך חזק בשביל שאני אראה שהוא מעשן

 

בכל מקרה, יש תוסף שיכול להפחית את שריפת השמן?

פורסם (נערך)
לפני 6 דקות, Tom_22 כתב:

עשן שחור זה בדר"כ עודף דלק. 

שמן שרוף הוא בדר"כ כחלכל.

 

לא ענית לענין מס' הק"מ. 

 

מה היה לרון להגיד?

לגבי הקמ על כל 400 450קמ אני צריך למלא ליטר שמן.

רון אמר שזה דורש שיפוץ מנוע 

 

ולגבי העשן שיצא בנסיעה רגילה לא רואים כלום

הוא לחץ תדוושה עד הסוף 4 5 פעמים ורק אז יצא עשן שחור..

 

ואם אני שם תוסף דבש.. יתרונות חסרונות? מה יש לך להגיד על התוסף ?

עריכה אחרונה על ידי Aviv1010
×
×
  • תוכן חדש...