Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הפתענו אותו ליום הולדת 80 עם הרכב שהוא חלם עליו


EliC25

פוסטים מומלצים

לפני 9 שעות, BoazB11 כתב:

לפני שבנו את מחלף הסירה, הכניסה להרצליה מכביש החוף היתה בפנייה מתהדקת

שבשיא שלה היתה כמעט כמו כיכר. הרבה רכבים היו ממשיכים לשדה בגלל זה.

אני הייתי גאה שלקחתי אותה במהירות של 60, תוך חריקת צמיגים של ה-1400DL.

באחת השיחות של חולי ההגה,

התערב האח הקטן של אחד החברים וסיפר שהוא לוקח את הפנייה הזו על 90 עם הסוסיתא שלו.

רצינו לכפכף אותו ולהגיד לו שיסתום, אבל אחיו אמר לנו שזה נכון ועוד נשמע על הילד הזה...

שמו היה (ועדיין) און יעקבסון...

און חבר יקר, עזר לי גם עם הBX :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השטיח המעופף הזה נח וייחודי לתקופתו, או שגם בעידן הנוכחי עדיין הוא נח באופן חריג?

 

אגב זו אותה מערכת שקיימת בc5 משנות ה2000?

 

רציתי לקנות אחת כזו - אני מת על הצורה המוזרה שלה ובכלל בפנים המושבים נראים  כמו סלון בבית. שכן שלי שמע על זה (היתה לו כזו) ונתן לי הרצאה למה לא כדאי ואז ירדתי מזה.

 

* כיום בעלים של C4 פיקאסו- אין זכר לנוחות המדוברת אולי בגלל שהדגם שלי עם ג'אנט 17 וחתך נמוך יחסית. מרגישים כל גרגיר בנסיעה.

 

עריכה אחרונה על ידי yd b-4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה נוח יותר ברכבים מודרניים? אין שום הבדל משמעותי בעיניי, בתור מי שנוהג גם באלו וגם באלו. רכבים קטנים פחות נוחים מרכבים גדולים (בדרך כלל), בעבר גם הקטנים היו יכולים להיות נוחים משמעותית (ה204 שלי דוגמא מצוינת)

וכן, הוא יחודי מאוד בכל אופן, ללא תלות בתקופה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלי - כבוד והערכה, גם למצב שבו אני מחזיק את המכוניות וגם לסבלונות ולעזרה.

 

לי הייתה אחת בציר 1992 הדגם המפאר ולי היא נתנה סבל של אחזקה, הוצאות לא נגמרות, אמינות אפסית עד שנפתרתי מהנבלה בנזיד עדשים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעברנו 3 כאלו, אוטו נפלא אבל רק בגרסה הידנית.
הגיר הארור, הלא אמין והלא אפוי של ZF הורס את האוטו בגרסה האוטומטית.
אגב בצרפת שדכו ל BX גם את המנוע 1.1, מעניין איך/אם בכלל הדבר הזה נוסע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, teyal כתב:

אגב בצרפת שדכו ל BX גם את המנוע 1.1, מעניין איך/אם בכלל הדבר הזה נוסע

 

לדעתי זה שיקוץ שהומצא בגלל איטליה (מיסוי נמוך בגלל נפח מנוע)

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שהצלחת לרגש @EliC25

 

הדבר הזה, התופעה הזו שרכב, מצליח לחבר בין אבא לבן - לא רק שאני מכיר אותה, אני נהגתי היום לעבודה על הB4 2010 במקום על האיירקרוס (לתת לרכב נסיעה טובה לטעינת מצבר, שימון, מאמץ ופירוק פיח...) וזה הרי רכב שהבעלים הקודמים שלו הוא אבא שלי, שאתמול ישבתי איתו לארוחה משפחתית על חוף הים. 

 

וזה רכב שהוא אולי הדור הכי פחות יפה ממשפחת הLEGACY, אולי המנוע שלו (2 ליטר אטמוספרי) קצת קטן עליו - אבל הוא נוח להפליא וכן באופן קסום ביחס לסרטון שהעלית - מתקרב ל160 אלף קילומטרים (ויש לו הגה כוח). 

 

ואני תוהה לעצמי אם באמת אמכור אותו בעוד שנתיים שלוש? כי בסופו של דבר - יש דבר אחד שקושר אותי לרכב הזה יותר מכל וגורם לי לאהוב את הרכב הזה יותר מכל אחד אחר - זה רכב שהיד הראשונה שלו הוא אבא שלי ואין לזה תחליף. 

 

את הB4 שהוא קנה מיד אחריה - פחדתי לרכוש (וזו היתה טעות הייתי צריך למכור את הDS כבר אז) - במחשבה שיהיה לי רכב אחד שקניתי וחס וחלילה רכב אחד שירשתי ואני סוג של "אתקע" עם שניהם ריגשית. 

 

הארוחה אתמול היתה טובה! והסרטון שלך ריגש, מאוד!

 

בהחלט יכול להיות מקום טוב לעשות סרטון ריאיון עם חתן הבר-מצווה (בן 80) על מוטוריקה כפי שהוא זוכר אותה. 

 

אבא שלי אפרופו חגג השנה 79, כל כך הרבה קווים דומים שלא יכלתי שלא להזיל דמעה. 

 

תודה!

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאבי ז"ל הייתה את המתחרה מבית, 405GL ידני, 1992.

אני מת לעשות סיבוב על אחת כזו!!! הרכב הראשון שנהגתי שהוצאתי רשיון. יצא לי גם לנהוג בזמו על 405 1.9 ידני, 8 שסתומים. 

הנוחות לא הייתה כמו ה BX, אבל לא רחוק בכלל. בנוסף הייתה ענקית מבפנים.

כל הכבוד אלי על הנכונות והעזרה, יישר כח!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, lanosforce כתב:

אין ספק שהצלחת לרגש @EliC25

 

הדבר הזה, התופעה הזו שרכב, מצליח לחבר בין אבא לבן - לא רק שאני מכיר אותה, אני נהגתי היום לעבודה על הB4 2010 במקום על האיירקרוס (לתת לרכב נסיעה טובה לטעינת מצבר, שימון, מאמץ ופירוק פיח...) וזה הרי רכב שהבעלים הקודמים שלו הוא אבא שלי, שאתמול ישבתי איתו לארוחה משפחתית על חוף הים. 

 

וזה רכב שהוא אולי הדור הכי פחות יפה ממשפחת הLEGACY, אולי המנוע שלו (2 ליטר אטמוספרי) קצת קטן עליו - אבל הוא נוח להפליא וכן באופן קסום ביחס לסרטון שהעלית - מתקרב ל160 אלף קילומטרים (ויש לו הגה כוח). 

 

ואני תוהה לעצמי אם באמת אמכור אותו בעוד שנתיים שלוש? כי בסופו של דבר - יש דבר אחד שקושר אותי לרכב הזה יותר מכל וגורם לי לאהוב את הרכב הזה יותר מכל אחד אחר - זה רכב שהיד הראשונה שלו הוא אבא שלי ואין לזה תחליף. 

 

את הB4 שהוא קנה מיד אחריה - פחדתי לרכוש (וזו היתה טעות הייתי צריך למכור את הDS כבר אז) - במחשבה שיהיה לי רכב אחד שקניתי וחס וחלילה רכב אחד שירשתי ואני סוג של "אתקע" עם שניהם ריגשית. 

 

הארוחה אתמול היתה טובה! והסרטון שלך ריגש, מאוד!

 

בהחלט יכול להיות מקום טוב לעשות סרטון ריאיון עם חתן הבר-מצווה (בן 80) על מוטוריקה כפי שהוא זוכר אותה. 

 

אבא שלי אפרופו חגג השנה 79, כל כך הרבה קווים דומים שלא יכלתי שלא להזיל דמעה. 

 

תודה!

האמת שאבא שלי גם מתקרב כבר ל80 בגיל (אוטוטו 76...) ועם כמה שהוא לא פריק של רכבים או חובב הגה, הוא תמיד אהב לשבת מאחוריו ולהעריך רכבים טובים. אז תמיד כשאני מביא ענתיקה 'חדשה' לאוסף אני דואג שיצטרף אליי לסיבוב וזה פשוט מספק כמה שהנסיעה הקצרה הזו יכולה להעלות חיוך ואושר על הפנים של האבות שלנו.

לפני 13 דקות, bjlb כתב:

לאבי ז"ל הייתה את המתחרה מבית, 405GL ידני, 1992.

אני מת לעשות סיבוב על אחת כזו!!! הרכב הראשון שנהגתי שהוצאתי רשיון. יצא לי גם לנהוג בזמו על 405 1.9 ידני, 8 שסתומים. 

הנוחות לא הייתה כמו ה BX, אבל לא רחוק בכלל. בנוסף הייתה ענקית מבפנים.

כל הכבוד אלי על הנכונות והעזרה, יישר כח!

ראיתי אחתץ לחלקים לדעתי למכירה, אבל אני לא מאמין שנשארו כאלו נוסעות במצב נורמלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, מלטבשי כתב:

לדעתי זה שיקוץ שהומצא בגלל איטליה (מיסוי נמוך בגלל נפח מנוע)

 

גם בארץ היו היה מיסוי כזה. 

עד שנת 87 המיסוי הנמוך היה עד נפח 1300 (מה שהשפיע על מכירות הפיאט ריטמו, שהיתה בנפח 1301 סמ"ק), וב87 המדרגה עלתה ל1600, מה שהביא את הBX לראש טבלת המכירות באותה השנה. 
הייתה בארץ במספרים נמוכים גרסת 1400 שנקראה 14E, וגם ה1600 GTI , כפי שכתבתי בהודעתי הקודמת, הייתה ייחודית לישראל ולעוד מספר שווקים בהם נפח המנוע השפיע על המיסוי. 

 

 

Citroen_BX_14_RE_1987.jpg

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שהעלת זו BX מהדור הראשון, שלדעתי לא נמכרה בארץ. וחבל, היה לה סלון הרבה יותר יפה (בעיקר לוח השעונים העתידני)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק. המאותתים האלה היו עד ל86, וב87 הBX עברה "רענון" (ממש לא "דור ראשון/ דור שני" 😄)
הE נמכרה בארץ בעיקר ב87-88 אם זכרוני אינו, וגיגול קצר מעלה שהיו לה רק את המאותתים האלה, גם בשנים מתקדמות יותר.

 

אחרי עריכה- הBX נמכרה בארץ מ85, במספרים נמוכים יחסית, והמפץ הגדול הגיע, כאמור, ב87, עם ה"גרסא המעודכנת", והרוב לא זוכרים את גרסאת ה85-86. 

 

https://wheel.co.il/נוסטלגיה-לשבת-סיטרואן-bx-המשפחתית-הטוב/

עריכה אחרונה על ידי שביט

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק, לא דור שני אלא פייסליפט.

את החזית עצמה והפגושים המכוערים של הגרסה הראשונה אני פחות אוהב..

אבל תא הנוסעים, הוו.. תא הנוסעים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, yd b-4 כתב:

השטיח המעופף הזה נח וייחודי לתקופתו, או שגם בעידן הנוכחי עדיין הוא נח באופן חריג?

 

* כיום בעלים של C4 פיקאסו- אין זכר לנוחות המדוברת אולי בגלל שהדגם שלי עם ג'אנט 17 וחתך נמוך יחסית. מרגישים כל גרגיר בנסיעה.

 

גם ביחס לרכבים כיום הוא נח באופן חריג.

אגב גם הפיקאסו ביחס להמון רכבים אחרים, יחסית די נוח. לא יודע מה קורה עם גלגל 17.

 

אלי זה באמת מרגש, אין מה לעשות מי שיש לו סטייה לסיטרואן זה לא עוזב אותו גם בגיל 80.

בשנות ילדותי אבא שלי החזיק gsa, ואחר כך-xm, ה-xm הייתה שבוע נוסעת שבוע במוסך, אבל בשבוע שהיא הייתה נוסעת זה היה שווה כל מחיר..

הרכב הראשון שלי בגיל 19 היה c5 שנת 2002, הייתה סיטרואן עם בעייה, 3 שנים החזקתי אותה ומה שהתקלקל היה פולי רצועת מנוע ודליפת גז במזגן. בסוף הלכה טוטלאוס בתאונה וקיבלתי קצת יותר ממה ששילמתי.

אני אשמח לקפוץ פעם להעיף מבט על הרכב.

עריכה אחרונה על ידי - XM -

מי שחי לפי הספר - סופו שימות מטעות דפוס (ר' משה שפירא)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...