Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1029 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
קצת ארוך מקווה שלא אתיש אתכם.. אבל הפרטים חשובים.
מבקש לשמוע חוות דעת מומחים לגבי טיפול ברכב MAZDA CX-30 שנת 2021 (מנוע אטמוספרי סקאי אקטיב 2.5) הרכב אצלי יד שניה כחצי שנה, עבר אצל הבעלים הקודם טיפול ראשון ב 10,000 במרץ 2022 וטיפול שני ב 26,290 בינואר 2023 שני הטיפולים במרכזי של מאזדה, בשניהן מתועד שהוחלף בין היתר שמן ופילטר.
הספידומטר ברכב עומד עכשיו על 31.094 ק"מ והשמן קצת כהה. הרכב עדיין באחריות יבואן עד אמצע מרץ 2024, אני מעוניין להחליף לשמן ופילטר שמן חדשים לפני הזמן שממליץ היבואן ( בינואר 24 או עוד 4800 ק"מ )
בררתי, השמן שהוחלף במרכזי (המומלץ ע"י היבואן) חצי סינטטי בצמיגות 5W30 של Motorcraft, תוספי שמן ודלק כנראה של FVP USA.
אני מעוניין להחליף לשמן סינטטי מלא איכותי יותר (כבר רכשתי)
MOTUL 8100 ECO-LITE 5W-30
השמן מתאים בהגדרות גם למאזדה ( בדקתי במפרט השמן ) מצ"ב לינק
מעבר לזה קבלתי המלצה להשתמש בתוסף שמן ננו פעיל FORCH NANO, וגם בתוסף דלק MOTUL VALVE & INJECTOR CLEANER.
השאלה למומחים, האם במקרה של הרכב שלי כפי שתיארתי מומלץ בהחלפת השמן, לבצע שטיפת פלשינג למנוע לניקוי והוצאת בוצה ( חברת BG ) ?
שלושה מוסכים מרכזיים איתם שוחחתי היו מאוד נגד הרעיון הזה ואמרו שהנזק יכול להיות רב על התועלת ולא מומלץ בכלל, מומחה בתחום הרכב עליו אני סומך מאוד ייעץ לי בעד ואמר שאפילו רצוי מאוד , אגב גם עוד בעל מוסך (לא מרכזי) אצלו בצעתי טיפולים ברכב אחר שלי ייעץ לי בעד.
אני מעוניין לעשות את הדבר הנכון ולא להזיק - אשמח לשמוע דיעות מומחים על מנת לקבל החלטה נכונה.
תודה רבה מראש,
עדי.
  • רעיון טוב! 1
פורסם

בשנתון הזה עדיף לטפל במוסך היבואן עם הרכיבים שהוא נוהג לשים ולא להסתבך חלילה בטענות עתידיות במקרה שתידרש לממש את האחריות.

השמן החצי סינטטי הוא פחות טוב ממה שרכשת אבל מהיכרות אישית, גם בנסועה של פי 10 מזו שרכבך עבר לא נוצרת בוצה במנועים של מאזדה עם שימוש בשמן הזה.

לגבי תוספים עדיף לא להשתמש בהם, בטח כאשר אין לך אף בעיה בטווח הנראה לעין ולדעתי גם לא בטווח הרחוק.  

הרצון לבצע פלשינג והצאת בוצה במאזדה בשנתון הזה ובנסועה הזו לדעתי מיותרת לחלוטין כי פשוט אתה מנסה לפתור בעיה שלא קיימת. 

אם בא לך להשקיע קצת ברכב, תוכל לבצע דברים קוסמטיים, לגבי דברים מכאניים, אישית לדעתי אתה עלול להזיק ולא להועיל.  

רכב נהדר, תהנה !

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני כשעה, Moshe c כתב:

בשנתון הזה עדיף לטפל במוסך היבואן עם הרכיבים שהוא נוהג לשים ולא להסתבך חלילה בטענות עתידיות במקרה שתידרש לממש את האחריות.

השמן החצי סינטטי הוא פחות טוב ממה שרכשת אבל מהיכרות אישית, גם בנסועה של פי 10 מזו שרכבך עבר לא נוצרת בוצה במנועים של מאזדה עם שימוש בשמן הזה.

לגבי תוספים עדיף לא להשתמש בהם, בטח כאשר אין לך אף בעיה בטווח הנראה לעין ולדעתי גם לא בטווח הרחוק.  

הרצון לבצע פלשינג והצאת בוצה במאזדה בשנתון הזה ובנסועה הזו לדעתי מיותרת לחלוטין כי פשוט אתה מנסה לפתור בעיה שלא קיימת. 

אם בא לך להשקיע קצת ברכב, תוכל לבצע דברים קוסמטיים, לגבי דברים מכאניים, אישית לדעתי אתה עלול להזיק ולא להועיל.  

רכב נהדר, תהנה !

 תודה לך על ההתייחסות העניינית, אני מאוד מעריך את זה.

פורסם

אני משתמש בקסטרול A5 5w30 כבר כמה שנים בשני רכבים בני חמש-שש אשר נקנו מיד ראשונה וטופלו רק במורשה בשמן בפח-קראפט.

לא צריך שום תוסף או פלאשינג.. פשוט לרוקן את השמן עד הסוף כשהוא חם וזהו. אם אתה ממש רוצה להחמיר תוכל להחליף עוד פעם לאחר 2000 ק"מ - ואז ממש לנסוע בראש שקט.

 

הקסטרול עושה אחלה עבודה, קצת יותר יקר מהמוטול. כשטסתי לחו"ל הרכב הניע בחרישיות לאחר 10 ימים שעמד ללא תזוזה.

 

  • רעיון טוב! 1

Mazda CX5

Škoda FABIA

פורסם

רכב זהה לשלך, מנוע 2.0. מחליף שמן פילטר שמן כל 10,000 ק"מ.
בהתייעצות עם מחלקת שירות הלקוחות בדלק מוטורס, שביקשתי מהם המלצה על תקן לסינטטי מלא, משתמש בתקן API SN PLUS ומעלה.
למה זה מה שהם ממליצים? להערכתי בגלל היחס דחיסה הגבוה יחסית של מנועי ה SkyActive ומערכת ה iStop שמופעלת ע"י הזרקת דלק ולא ע"י המתנע.
אפשרויות לדוגמה:
1.  Castrol Edge 5w30 M שתומך API SN PLUS. שים לב - יש כל מיני דגמים של הקסטרול אדג'. אותו אני שם ב 2 וב CX5.
2. שמן נוסף בתקן API SP שתואם אחורה ל API SN PLUS ומותאם במיוחד למכוניות יפניות וקוריאניות הוא Liqui Moly SpecialTec 5W30 AA. אותו אני שם ב CX30.
יש עוד שמנים שתואמים לתקנים אלה. תוסף שמן מיותר בעיני ואולי אף מזיק. כנ"ל פלאש.
לתשומת - בספר הרכב הדרישה היא לתקן נמוך בהרבה - API SL. והאמת - הטבלאות שם די מבלבלות.. לינק:
Mazda CX30 owners manual oil specification

  • רעיון טוב! 1
פורסם

מיותר להחליף שמן לפני הזמן אבל אתה כמובן יכול להחליף לסינטטי מלא.

 

לא לעשות פלשימג, זה מיותר, אין במנוע משקעים שצריך להוריד. 

בשום אופן לא להכניס תוספים כלשהם לשמן מנוע, היצרנים אוסרים את זה באופן מוחלט. 

  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם
לפני 13 שעות, ניצן א כתב:

מיותר לעשות פלאש לרכב עם כ"כ מעט ק"מ, בכלל בשמנים טובים זה בד"כ מיותר. 

תודה על התגובה שלך.

פורסם (נערך)
לפני 10 שעות, BassDriver כתב:

רכב זהה לשלך, מנוע 2.0. מחליף שמן פילטר שמן כל 10,000 ק"מ.
בהתייעצות עם מחלקת שירות הלקוחות בדלק מוטורס, שביקשתי מהם המלצה על תקן לסינטטי מלא, משתמש בתקן API SN PLUS ומעלה.
למה זה מה שהם ממליצים? להערכתי בגלל היחס דחיסה הגבוה יחסית של מנועי ה SkyActive ומערכת ה iStop שמופעלת ע"י הזרקת דלק ולא ע"י המתנע.
אפשרויות לדוגמה:
1.  Castrol Edge 5w30 M שתומך API SN PLUS. שים לב - יש כל מיני דגמים של הקסטרול אדג'. אותו אני שם ב 2 וב CX5.
2. שמן נוסף בתקן API SP שתואם אחורה ל API SN PLUS ומותאם במיוחד למכוניות יפניות וקוריאניות הוא Liqui Moly SpecialTec 5W30 AA. אותו אני שם ב CX30.
יש עוד שמנים שתואמים לתקנים אלה. תוסף שמן מיותר בעיני ואולי אף מזיק. כנ"ל פלאש.
לתשומת - בספר הרכב הדרישה היא לתקן נמוך בהרבה - API SL. והאמת - הטבלאות שם די מבלבלות.. לינק:
Mazda CX30 owners manual oil specification

תודה רבה על התשובה המפורטת, נראה שעשית מחקר רציני בדיוק לגבי אותה נקודה שאני נמצא כרגע.

את השמן מוטול כבר רכשתי ואני שם לב שהוא בתקן API SERVICE SP-RC

 

האם ההבדל משמעותי לעומת הליקווי מולי בו אתה משתמש?

לפני 9 שעות, Buki כתב:

מיותר להחליף שמן לפני הזמן אבל אתה כמובן יכול להחליף לסינטטי מלא.

 

לא לעשות פלשימג, זה מיותר, אין במנוע משקעים שצריך להוריד. 

בשום אופן לא להכניס תוספים כלשהם לשמן מנוע, היצרנים אוסרים את זה באופן מוחלט. 

בוקי, תודה רבה  אני מקבל את ההמלצה לא לבצע פלשינג וגם לא להוסיף תוספים! 

שני מוסכים מרכזיים למודל שלי מוסיפים תוספים בטיפול דרך קבע - זה מופיע בפירוט בחשבונית.

עריכה אחרונה על ידי adiber
פורסם

התוספים ששמים במוסך הם לדלק, איתם אין בעיה.

אני דיברתי על איסור הוספת תוספים לשמן מנוע.

 

  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם (נערך)

אם הרכב באחריות

תעשה את הכל בתיאום עם המוסך ובטיפול המוסך על מנת לא לפגוע באחריות. 

לגבי פלאש - אין צורך. אני לא חושב שאם תעשה זה יעשה נזק היות והרכב יחסית חדש ולא נראה שהזניחו לו את הטיפולים. 

בהצלחה 

עריכה אחרונה על ידי netanel1014
  • רעיון טוב! 1
×
×
  • תוכן חדש...