Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1206 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בתאריך 22.2.2023 בשעה 14:06, Michazzz כתב:

לא מאוד בטיחותי אבל כנראה שכדאי לך לקנות אטמים ולשחק איתם כך שתוכל לשמוע את הסביבה אך פחות את התדרים שמפריעים לך. אולי תשקול גם אזניות לכבדי שמיעה שידעו לסנן את הרעשים שמפריעים לך - שווה להתייעץ עם מומחה. תשקיע את הכסף באזניים שלך במקום במנוע ובמכונית.

קו מחשבה בריא. כבר הושקע כסף רב אצל מיטב המומחים, גם מעבר לים, וגם כמובן באטמים

 

בתאריך 25.2.2023 בשעה 16:42, avi60769 כתב:

שלום

ברשותי הונדה סיויק 2021 שעברה פרוייקט בידוד ברוב חלקי הרכב, ייעוץ וקניית חומרים דרך ספונסר פורום אודיו פה באתר, אסימפקס.

השתמשתי בחומרים מתוצרת חברת stp, ובכמה סוגי חומרים, כשביחד אתה משיג תוצאות טובות.

רעשי הנסיעה היצטמצמו בצורה ניכרת, אך עדיין בנסיעה בכביש , ישנם רעשי רוח וצמיגים , למרות שהרכבתי צמיגים בעלי רעש מופחת בסביבות 70 דציבל,

זה תלוי גם בסוגי כבישים שאתה נוסע עליהם.

תודה. האם מדדת לפני\אחרי?
מה סדר גודל העלויות ומה בוצע אם אתה מוכן לשתף בבקשה?
אתה מסכים עם התגובה של זה שמתחתיך- שסיוויק 2021 רועשת לעומת המקבילות?

 

בתאריך 22.2.2023 בשעה 22:30, borsood כתב:

לא בטוח שמוניות זה המדד לבחינת רכבים.

הייתי קונה רכב בקצת פחות מהתקציב לפי הצרכים הרגילים ומשאיר סכום מסוים ל"השקטת" הרכב לאחר הקניה תוך התמקדות בסוגי הרעשים שמפריעים לך.

תודה. קיבלתי, כמה להערכתך כדאי להשאיר?

 

בתאריך 24.2.2023 בשעה 18:07, PinkDolphin כתב:

מחזק מאד את ההמלצה הזו. זה מה שרוב רוכבי האופנוע הרצינים עושים (מי שלא, נוטה מגיע בגיל 40 לחירשות חלקית).
יש תחום מאד רחב של אטמים מבחינת חומר, צורת התאמה לאוזן ומידת הנחתה לאורך קשת התדרים, כך שצריך לנסות כמה סוגים עד שתגיע למה שמתאים לך.

חשוב שאלה יהיו אטמים שלא ימסכו צליל או סירנה, או צפירה -- אבל אין בעיה כזו עם הסוגים הרגילים.

הטור הבא נכתב לרוכבים, אבל נותן בסיס מצויין:
https://www.mitsu.co.il/?p=8315

ועוד הערה לגבי רכב חשמלי:
יש גם צליל מסויים למנוע חשמלי, אם כי הוא נוטהלהיות די נמוך.
הרעש הנגרם מצמיגים ומעבר גוף הרכב באויר (התנגדות, ומערבולות אם ישנן) אינו שונה ככלל בין רכב דלקי לחשמלי -- ובמהירות מעל 50-60 קמ״ש כבר בד״כ לא שומעים את המנוע בכלל מעל רעש הרוח (תלוי גם בחומר הכביש). רכב אוירודינמי יהיה יותר שקט מרכב שלא.
יש יצרני חשמליות שכדי שהנוסעים לא ירגישו פסיכולוגית שרעש הרוח גדול (בגלל היעדר רעש מנוע), מוסיפים יותר בידוד בדלתות וחלונות.
אבל רק יצרניות היוקרה ממש כמו מרצדס עושות עבודה מלאה של השתקה בדגמי החשמל (לפי הביקורות).

לי יש כרגע רכב דלקי מאד מאד שקט (עד מהירות תלת-סיפרתית בינונית אי אפשר לדעת שהמנוע עובד), וזה בעיקר כי (1) אוירודינמי (2) בידוד אקוסטי בדלתות (3) זכוכיות אקוסטיות בחלונות. זה היה אחד השיקולים לקנות אותו.

תודה. איזה רכב יש לך?
איך הרעש במהירות דו ספרתית? ממדידות שעשיתי ברכבים עם בעירה פנימית בהם נסעתי לאחרונה הטווח היה 40-60 דציבל בנסיעה עירונית ב 40-60 קמש
הרכב הגיע מהמפעל עם החלונות האקוסטים או שהחלפת?
אם ביצעת בעצמך- אשמח לדעת מה הסדר גודל של עלויות, ואם אצל מישהו אז אשמח לקבל המלצה. אפשר בפרטי אם אתה מעדיף. תודה

 

בהנחה שהתקציב הוא 100 (עדיפות אינטואיטיבית ליד 2), על איזה דגמים כדאי להסתכל?

ראיתי ביד2 שרכבי רנו זואי נכנסים בתקציב, תוהה לגביהם אך לא ניסיתי לסוע בהם.

פורסם
בתאריך 2.3.2023 בשעה 23:20, ריקולה כתב:

תודה. איזה רכב יש לך?

איך הרעש במהירות דו ספרתית? ממדידות שעשיתי ברכבים עם בעירה פנימית בהם נסעתי לאחרונה הטווח היה 40-60 דציבל בנסיעה עירונית ב 40-60 קמש
הרכב הגיע מהמפעל עם החלונות האקוסטים או שהחלפת?
אם ביצעת בעצמך- אשמח לדעת מה הסדר גודל של עלויות, ואם אצל מישהו אז אשמח לקבל המלצה. אפשר בפרטי אם אתה מעדיף. תודה

 

בהנחה שהתקציב הוא 100 (עדיפות אינטואיטיבית ליד 2), על איזה דגמים כדאי להסתכל?

ראיתי ביד2 שרכבי רנו זואי נכנסים בתקציב, תוהה לגביהם אך לא ניסיתי לסוע בהם.

יש לי סיטרואן פיקאסו C4 קצר (5-מושבי) בנזין -- לא חשמלי -- 2017. לא יודע מה מחיר השוק האמיתי, אבל לפי מחירון יד2, משהו כמו 55000 ש״ח. אא״ט, הדגם נמכר בארץ עד 2018 (החל מ-2019 סיטרואן הפסיקו לייצר את ה5-מושבי ומוכרים רק את ה-7-מושבי שארוך ב-15 ס״מ).

הרעש במהירות דו-סיפרתית נמוך עוד יותר מאשר בתלת-סיפרתית -- פחות רעש רוח/צמיגים, וכאמור, לא מעט נוסעים אמרו לי שבכלל אינם יכולים להבחין שהמנוע פועל.
אין לי מד דציבל ייעודי, אבל יש לי תוכנה בטלפון שאמורה לתת דיוק סביר. אשתדל לזכור לעשות כמה מדידות במהירויות שונות ולדווח כאן.
הרכב ללא שום שינויים -- הגיע במקור מהיצרן עם דיפון רעש בדלתות וחלונות מבודדים אקוסטית .

 

אני לא מתכנן למכור את הרכב בעתיד הניראה לעין, אבל אם אתה שוקל גם רכב דלקי ובמקרה מגיע לאזור השרון, אשמח לתאם איתך נסיעה משותפת שתוכל להרגיש/למדוד בעצמך. ברור לי שקשה למצוא פתרון כשאין הרבה אנשים עם אותן הדרישות, ואם תוכל למצוא מכונית שכפי שהיא שקטה מספיק עבורך, זה יהיה הרבה יותר פשוט מלהיכנס לשינויים פיסיים, במיוחד שאני מעריך שלא יתחייבו לך מראש על רמות  dB בסוף.
אגב, לגבי רעש צמיגים, האתר הזה נותן קצת יותר מידע:
https://www.lesschwab.com/article/want-quiet-tires-look-for-these-features.html
בכל מקרה, בהצלחה!

×
×
  • תוכן חדש...