Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סל"ד מנוע - מה מומלץ? מה האופטימום?


YTHCHAK
שימו לב! השרשור הזה בן 583 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 8 דקות, shellcase כתב:

קוראים לזה מנתק הצתה והוא לא מאפשר למנוע לעבור סל"ד שהוגדר לו מראש ע"י כך שהוא לא שולח פולס למצת להצית את התערובת.

רק תיקון קטן, מנתק הצתה זה גם מונח שגוי מהעבר. 

 

אם מנתקים הצתה, ועדיין המזרקים מזרימים דלק, דלק לא שרוף יוצא למערכת פליטה, מזהם והורס את הממיר הקטליטי. 

 

לכן מגביל סל"ד מנתק את הזרקת הדלק, לא את ההצתה. 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 7 דקות, shellcase כתב:

אין לי מושג מה זה 'טורים' ומי המציא את זה ואיך, אבל בואו נוציא את זה מהלקסיקון בחיאת.

כרגיל - אשמת הצרפתים. וכמובן שבני ישראל מסתכלים על הסימון בלוח המחוונים ומחלקים ב-1000

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, shellcase כתב:
לפני כשעה, stx כתב:

חוץ מבקקטוס, יש עוד רכב עם גיר רגיל בלי שעון סל״ד?

 

המון, בעיקר הזולים והקטנים

וואלה, הייתי בטוח שזו מניירה צרפתית, כי הלוח שעונים דיגיטלי ממילא - הם לא חסכו שם כסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Buki כתב:

חלק מהאנרגיה לא מתבזבז. בעליה כשאתה נותן יותר גז ועדיין נמצא נגיד בהילוך הגבוה ביותר, ה lock up של ממיר המומנט משתחחר, הסל"ד עולה וזה לא ביזבוב אלא ממיר מומנט מבצע המרת מומנט (בשביל זה הוא נקרא כך) ומעביר יותר מומנט לגלגלים למרות שהמהירות היא אותה מהירות. 

נכון מאוד, וזו בדיוק היתה כוונתי. המילה בזבוז אכן לא בקונטקסט המתאים.

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבלאי הכי גבוהה למנועי טורבו קטנים זה סל"ד נמוך עם דוושא מלאה , בזמן הזה הלחץ והעומס במנוע הם הגבוהים ביותר.  ( התוכנה של המנועים והגירים מכוונת למצה הזה כדי להראות נתוני צריכת דלק וזיהום נמוכים על חשבון בלאי גבוה למנוע ) 

 

הטיפים שלי:

1. לחכות שהשמן יתחמם ויגיע לטמפרטורת עבודה  לפני שעולים בסל"ד.

2. במנועים אטמוספרים בהאצות ובעליות להיות מעל הסל"ד של הממומנט המקסימלי.

3. לא לפחד להגיע לקו האדום מידי פעם.

4. במנוע  טורבו קטן עם גיר רובוטי או אוטמטי שהמנוע תחת עומס ( בהאצה או בעליות )  להיות במצב ספורט או ידני ולדאוג שהמנוע יהיה מעל 3000 סל"ד

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.10.2022 בשעה 21:29, ron.c כתב:

1. לחכות שהשמן יתחמם ויגיע לטמפרטורת עבודה  לפני שעולים בסל"ד.

 

 

איך תדע שהשמן התחמם אם המדחום מודד לך רק טמפ' מים שמתחממים הרבה יותר מהר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

יש מכוניות עם תצוגה של טמפרטורת שמן (c4 פיקאסו לראת סוף חייו, מאפשר זאת כשנכנסים לקסטומיזציה של המסך).

 

ואם לא - סע רגוע עוד כמה דקות אחרי שמד חום המנוע הרגיל הגיע לטמפרטורת עבודה.

 

אל תשכח שיש מכוניות שבהן בכלל לא רואים טמפרטורת מנוע.  וגם אין נורת "קר".  כן, כן, יונדאי טוסון החדשה.  עליך אני מדבר! (אבל יש מול העיניים את טמפרטורת הסביבה .....).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 583 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...