Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נעילת דיפרנציאל אחורי - סובארו פורסטר


RBRB
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לצורך שיפור יכולות השטח של הרכב (פורסטר דור 3) החלטתי להזמין נעילת דיפרנציאל ולהתקין אותה לבד. הדבר דורש גם החלפת דיפרנציאל במלואו כי הדיפרנציאל שהגיע עם הרכב במקור לא מתאים לנעילה המדוברת. העבודה דורשת התקנת נעילה בדיפרנציאל עצמו, פירוק הדיפרנציאל הישן כולל הציריות מהרכב, התקנת דיפרנציאל מתאים (עם הנעילה בתוכו) כולל ציריות תואמות.

 

אז התקנת נעילה בדיפרנציאל עצמו עברה בשלום, אבל פה זה נגמר. 

 

בנסיון פירוק הדיפרנציאל הישן , אחת הציריות סירבה לצאת למרות מאמצים אינסופיים (מכיוון הנאבה). מכות פטיש בלי סוף, חימום, נסיון לפרק את הנאבה - כלום לא הזיז אותה אפילו במ"מ. 

 

כשהתקרבנו לשעות אחה"צ והבנו שתיכף נכנסים לחושך הוחלט לסגור בחזרה את מה שאפשר והרכב נגרר להמשך ביצוע העבודה במוסך אצל מכונאי שאני מאוד מעריך. במוסך העבודה הושלמה במלואה וסופסוף השיפור המיוחד הגיע. הצירייה אגב נשלפה בסופו של דבר עם הנאבה והותקנה גם נאבה חדשה.

 

בנסיעה על הכביש לא הרגשתי הבדל, בשטח אמור להיות שינוי שהוא עולם ומלואו.

 

בטח עכשיו יגיע @discoTD5 ויגיד כמו שאוהבים להגיד אצלם בג'יפולוג: " אבל אחרי כל זה, אתה עדיין עם פורסטר!" 😁

IMG-20211127-WA0015.jpg

IMG_20211127_073037.jpg

IMG-20211127-WA0014.jpg

IMG-20211127-WA0024__01.jpg

IMG-20211129-WA0005.jpg

IMG_20211127_083836.jpg

IMG_20211127_073803.jpg

IMG_20211127_131612.jpg

IMG_20211127_075714.jpg

  • אהבתי 8
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש ותהנה!

 

מותר לשאול כמה עלה התענוג כולל עבודה במוסך?

 

 

מה השלב הבא.

להתקין הילוך כוח🤣

עריכה אחרונה על ידי om2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נעילות נמכרות כולל משלוח ומיסים עד הבית במחיר של 1000 עד 1500 שקל, תלוי מאיזה יצרן. מדובר בחלק שמותר בייבוא.

 

למוסך שילמתי 600, מחיר בהחלט הוגן.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  

בתאריך 2.12.2021 בשעה 18:54, om2 כתב:

מה השלב הבא.

להתקין הילוך כוח🤣

 

תצחק תצחק, היה בדגמים הישנים (אם אני לא טועה עד 2006).

הדגם הידני הגיע עם תיבת העברה והילוך כוח:

1964799141_sub7-Copy.jpg.45c38030c2ac5e57b5a7462ab256e7a3.jpg

עריכה אחרונה על ידי f31

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.12.2021 בשעה 13:16, RBRB כתב:

לצורך שיפור יכולות השטח של הרכב (פורסטר דור 3) החלטתי להזמין נעילת דיפרנציאל ולהתקין אותה לבד.

אשמח אם תוכל לפרט יותר. 

 

היחידה האחורית החדשה, מאיזה רכב מגיעה? פורסטר טורבו? 

 

איזה סוג נעילה זו? 

 

מה זה המספרים והסימנים שרואים בתמונות?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Buki כתב:

אשמח אם תוכל לפרט יותר. 

 

פורסטרים דור 3 אוטומטים הגיעו לארץ עם דיפרנציאל קטן יחסית שמכונה "152" בעוד שרובן המוחלט של הנעילות מיועדות לדיפרנציאל 160.

 

יש יצרן רוסי שהוא היחיד שמייצר נעילות לדיפרנציאל 152 אבל נתקלתי בלא מעט דיווחים שעם הנעילה הזו הציריות נשברות בקלות ובנוסף מנגנון הנעילה נשבר בתוך הדיפרנציאל. לדעתי לא היה כלל שווה להתעכב על זה ולכן החלטתי לחפש דיפרנציאל 160 עם ציריות תואמות.

 

גם בדיפרנציאלים 160 יש שני סוגים, פתוח או מוגבל החלקה. רק בפתוח ניתן להתקין נעילה כי נדרש לפרק את בית הסטיליטים.

 

לפני 8 שעות, Buki כתב:

היחידה האחורית החדשה, מאיזה רכב מגיעה? פורסטר טורבו? 

 

הדיפרנציאל שמצאתי ירד מסובארו B3 מנוע 2.0. לא קל להשיג בארץ דיפרנציאל 160 פתוח, בנוסף צריך לוודא שהוא מתאים ליחס ההעברה שברכב. פורסטרים דור 3 הגיעו לארץ ביחס העברה 4.111, הרכבים היחידים (למיטב ידיעתי) שהגיעו עם דיפרנציאל 160 פתוח ביחס זהה הם B3 מנוע 2.0 או פורסטר דור 3 ידני, רכבים נדירים למדי. בנוסף צריך ציריות תואמות, סיפור בפני עצמו.

 

לפני 8 שעות, Buki כתב:

איזה סוג נעילה זו? 

 

טורק מאסטר האמריקאית, נעילה אוטומטית. לינק למוצר: 

https://www.torqmasters.com/torq_locker_tl_r1605b_subaru_r160_five_bolt

 

לפני 8 שעות, Buki כתב:

מה זה המספרים והסימנים שרואים בתמונות?

 

הסימון היחיד שאני סימנתי זה סימון הטיפקס הלבן כדי להחזיר את הקורונה בדיוק לאותו מצב לפני הפירוק, שאר הסימנים היום שם, כנראה מהייצור וההרכבה הראשונית.

בנוסף קיים מיספור (שלא מופיע בתמונה) שמסמן על מספר השיניים בקורונה ובפיניון - 37 ו9, שזה בעצם יחס ההעברה שלנו (4.111).

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה, כעת זה יותר אינפטרמטיבי 👍

מספרים 8 ו 4 ליד הסימן שלך נראים לגמרי כמו מספרים שסומנו ביד, הייתי בטוח שאתה סימנת. מעניין מה המשמעות שלהם... 

 

מה הבדל בעצם בין יחידה 152, 160 ו 180?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב ידיעתי ההבדל הוא פשוט בגודל הפנימי של כל העסק - בית סטליטים, גלגלי שיניים וכל היתר (ובגודל החיצוני כמובן). אולי יש עוד דברים שאני לא מכיר.

 

אגב, 180 מגיע רק מוגבל החלקה. הוא מגיע במקור על סובארו STI. בחו"ל מישהו כבר התקין לו נעילה ידנית נשלטת.

 

אגב, הנה סירטון הסבר על הנעילה האוטומטית:

https://youtu.be/JcbAZOak974

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 6.12.2021 בשעה 10:52, Buki כתב:

מה הבדל בעצם בין יחידה 152, 160 ו 180?

 

הנה דוגמא שממחישה מעט את ההבדל. נעילה שמיועדת לדיפרנציאל 152 מול נעילה שמיועדת לדיפרנציאל 160. שתיהן אגב של היצרן הרוסי KMZ.

 

 

 

 

FB_IMG_1639685940940.jpg

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, RBRB כתב:

שתיהן אגב של היצרן הרוסי KMZ.

קראתי קצת באתר אצלם, מה שמגניב שיש סרטון הדגמה של פורסטרים מישראל, הסרטון הראשון בעמוד. 

 

https://www.diffblock.com/video

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...