Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1691 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 44 דקות, roy007 כתב:

אז אתה רוצה להגיד לי שמאזדה נפגעת מנצילות מכאנית בגלל הגיר?

למה אתה מכניס לי מילים לפה? :)
כל מה שאני יכול לכתוב זה שבתור אחד שמבין איך עובד גיר אוטומטי עם ממיר מומנט - עם חוקי הפיסיקה קשה להתווכח. מוזמן לצפות בכמה סרטוני הסברה ברשת ולהווכח בעצמך.

  • אהבתי 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

  • תגובות 121
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 6 שעות, Uri-G כתב:

טויוטה בזמנו עם הגיר הרובוטי החד מצמדי, חייבה נסיעת מבחן להרגיש את ההבדל והחתימה לקוחות שהם מודעים שלא מדובר בגיר אוטומטי רגיל. צ'מפיון שולחת אנשים לדרכם בלי שהם יודעים שזה גיר עם התנהגות שונה.

 

ההבדל הוא שה-DSG הוא גיר עם התנהגות "רגילה" לחלוטין בעוד שאותו גיר של טויוטה היה, בלי שום ספק, הגיר הגרוע ביותר שנוצר אי פעם ואני מרחם בכל לבי על מי שרכש רכב שהוא היה מותקן בו. 

הטענה של צ'מפיון היא כמובן פאתטית ועלובה, אבל עדיין לא הבנתי אם הם מחליפים את המצמדים על חשבונם או לא?

פורסם
לפני 10 דקות, MiniMiz3r כתב:

 

ההבדל הוא שה-DSG הוא גיר עם התנהגות "רגילה" לחלוטין בעוד שאותו גיר של טויוטה היה, בלי שום ספק, הגיר הגרוע ביותר שנוצר אי פעם ואני מרחם בכל לבי על מי שרכש רכב שהוא היה מותקן בו. 

הטענה של צ'מפיון היא כמובן פאתטית ועלובה, אבל עדיין לא הבנתי אם הם מחליפים את המצמדים על חשבונם או לא?

זכור לי גם את הגיר הרובוטי של פיאט פונטו ש"כיכב" בזמנו.

פורסם
לפני 13 דקות, MiniMiz3r כתב:

לא הבנתי אם הם מחליפים את המצמדים על חשבונם או לא?

הרכב באחריות, הם מחוייבים להחליף.

את ההאשמות שלהם על נהיגה לא נכונה הם יכולים לדחוף..

לפני 3 דקות, ליצן צהוב כתב:

זכור לי גם את הגיר הרובוטי של פיאט פונטו ש"כיכב" בזמנו.

גם הגירים החדשים של פיקנטו וi10 מחורבנים

  • אהבתי 1
פורסם
לפני שעתיים, roy007 כתב:

למה בעצם יצרנים לא משתמשים בתיבה פלנטרית?

היא הרבה יותר יקרה לייצור וגם לגיר רובוטי הפסדי כוח נמוכים יותר וכתוצאה מזה גם זיהום האויר נמוך יותר.

פורסם (נערך)

כל הדרישות של הנמכת זיהום אוויר רק גרמו להוצאות ענק לנו לצרכנים, הם חוסכים בקטנה בבדיקות מעבדה ואנחנו מחליפים רובוטים/מגדשי טורבו/ קלאצ'ים/מצברים יקרים ומיליון ואחד חלקים.

 

במה הם תורמים לאוויר נקי אם המנועים ה"ירוקים" החדשים לא שורדים אפילו 100K בחלק מהמכוניות ומתחילים לישרוף שמן בכמויות? 
 

שמח שהמהפכה החשמלית הגיעה ויש כבר אפשרות להיפטר מכל כאב הראש הזה לדעתי.

 

עריכה אחרונה על ידי hwgeek
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 6

Peugeot 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

פורסם

אין קשר לשם המותג בצפון אמריקה. מן הסתם תקנות הזיהום שם שונות ובהשוואה לאירופה מקלות.  כמות הזיהום שמייצרים הטנדרים והוואנים הדיזלים בארצות הברית עצומה ורובם פטורים מחלק מהבדיקות המחוייבות של רכבי בנזין. לכן אין ל VW כל צורך להרכיב גיר רובוטי בכלים המיועדים (ומיוצרים) לארצות הברית.  KV יש דגמים כמו האטלס למשל שנועדו לשוק האמריקאי ולא נמכרים בשוטף באירופה. גם ה JETTA ממכסיקו נותרה בצפון אמריקה ושיווקה באירופה נפסק מזמן.  יש VW בארצות הברית עם DSG אבל לא הרבה.

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני שעתיים, hwgeek כתב:

כל הדרישות של הנמכת זיהום אוויר רק גרמו להוצאות ענק לנו לצרכנים, הם חוסכים בקטנה בבדיקות מעבדה ואנחנו מחליפים רובוטים/מגדשי טורבו/ קלאצ'ים/מצברים יקרים ומיליון ואחד חלקים.

 

במה הם תורמים לאוויר נקי אם המנועים ה"ירוקים" החדשים לא שורדים אפילו 100K בחלק מהמכוניות ומתחילים לישרוף שמן בכמויות? 
 

שמח שהמהפכה החשמלית הגיעה ויש כבר אפשרות להיפטר מכל כאב הראש הזה לדעתי.

 

 

תקנות זיהום האוויר היו דבר טוב בהתחלה. היום הם איבדו את גבול הטעם הטוב וזה לא יותר מפופוליזם ואופנה שאיבדה כיוון.

בפתרון בעיות אמיתיות לא משקיעים כמו בשטות הזאת בגלל שזה לא כזה אופנתי ולא כזה "הייפ". למשל תעשיית הבשר אחראית על פי לא מעט הערכות לאותה כמות של גזי חממה כמו תחבורה (הכוונה לא רק לרכבים אלא לכלל התחבורה) אבל לא מושקע שם כלום-0-נדע בניסיון לצמצם את הנזק שהיא עושה. מצד שני מושקעים מיליונים, חונקים והורסים רכבים כדי לחסוך 0.1% ממה שתחבורנ מזהמת שזה כלום ושום דבר.

 

תוותר פעם בחודשיים על ארוחה בשרית ותצמצם יותר זיהום אוויר ממה שכל היורו 5-6-7 צמצמו.

  • אהבתי 3
  • מעניין 1
פורסם (נערך)

הבעיה הזאת קיימת בכל התיבות הדו מצמדיות של כל היצרנים ולא רק בDSG.

אני ב2014 קניתי קיה סיד חדשה מהחברה אף אחד לא אמר לי בזמנו לנהוג בצורה מיוחדת והלכו לי מצמדים וגלגל תנופה ב40 אלף.

חבר קיבל רנו מגאן קופה דיזל מעבודה לפני 5-6 שנים והלכו לו מצמדים ב60 אלף כשהרכב היה שנתיים וחצי על הכביש.

 

מאז לא מתקרב לתיבות הדרעק האלה יותר. אין לי שום כוונה להתאים את עצמי לרכב. זה אמור להיות להפך. במיוחד שהפתרון הוא לתת לרכב לפניך פער זה הדבר המתסכל ביותר שיכול להיות לנהג בארץ.  על כל מרווחון קטן בפקק מישהו ישר יחתוך וידחף לפניך.

אם הייתי גר בדרום או בצפון באזור של כבישים פתוחים ברב הזמן הייתי שוקל אחרת את הנושא אבל לגור במרכז הצפוף עם כזאת תיבה זה עונש.

 

עריכה אחרונה על ידי TZR84
  • אהבתי 2
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2

 

 

  • ספונסר פורום
פורסם
בתאריך 29.10.2021 בשעה 13:24, nev כתב:

מתוך עניין - למה נהיגה כזו לא בריאה לגיר רובוטי אבל לא בעייתית (למיטב ידיעתי) בידני רגיל?

לא בריא גם בגיר ידני.

המצמד עשוי מ-2 דסקיות חיכוך, שהבלאי שלהן גדל ככל שהן מבלות זמן רב יותר לא צמודות לחלוטין זו לזו, אבל גם לא מופרדות לחלוטין.

הפרש המהירויות בין 2 החצאים הוא שיוצר את החיכוך הגבוה והמהיר יותר.

 

לפני 4 שעות, TZR84 כתב:

אם הייתי גר בדרום או בצפון באזור של כבישים פתוחים ברב הזמן הייתי שוקל אחרת את הנושא אבל לגור במרכז הצפוף עם כזאת תיבה זה עונש.

אכן, לאופי הנסועה יש השפעה ישירה על חיי המצמדים (כמו בגיר ידני).

השילוב של חוסר המודעות של הנהגים יחד עם תנאי נהיגה קשים (פקקים) מביא

לבלאי המואץ שעליו כולנו מדברים פה.

 

ונכון - אם היתה מודעות גבוהה יותר ללקוחות - אז אולי היו פחות מקרים של מצמדים שכושלים מהר, אבל היצרן מעוניין להציג מצג של נהיגה רגילה כמו בכל תיבה אוטומטית משיקולי שיווק (כפי שאומרים פה, ובצדק, אותם נהגים שלא מעוניינים "להתרגל" למשהו חדש אלא לנהוג כפי שכבר התרגלו עד עתה).

 

נהיגה מרובה בפקקים יוצרת קונפליקט בין 2 הצרכים, ולכן המלצתי למי שכן קנה רכב עם DSG ומבלה בפקקים - לנהוג כפי שכתבתי למעלה, למען יאריכון ימי המצמדים...

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

פורסם
בתאריך 29.10.2021 בשעה 19:51, gabizon79 כתב:

מה לגבי האיוניק? אחד הרכבים הפופולארים, גם שם הגיר בעייתי?

ברכבים יונדאי איוניק וגם באחיו קיה נירו - הגיר לא בעייתי בנסיעה בפקקים.
זאת מאחר והרכבים הם רכבים היברידיים.
במהירות נמוכה/זחילה בפקקים בא לידי ביטוי השימוש של הרכבים במנוע החשמלי.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
בתאריך 29.10.2021 בשעה 15:37, roy007 כתב:

העניין הוא שכמה כבר גירים כאלו יש, שלא מצריכים ״נהיגה נכונה״

הרוב כבר עברו לרובוטי או לרציף

יש עוד יצרנים חוץ ממאזדה שיש להם גיר פלנטרי?

כל PSA(פיגו), גם BMW למיטב זכרוני בחלק מהרכבים עם אוטומט רגיל, פורד, מניח שיש עוד אבל אלו העיקריים בארץ.

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

פורסם

אני אמשיך לכתוב כמו תקליט מקולקל. מתחילת השנה עלו על כבישי ישראל כמעט 30000 כלי רכב המצוידים ב-DQ200 (הנקרא בפי העם DSG7) מעטים מהם חוו תקלות בגיר והגיעו למוסך. (כנראה לא משהו שחורג מכמות התקלות המתגלות בכלי רכב חדשים) 

 

אתם יכולים להמשיך לקלל את הגיר הזה כאוות נפשכם. הוא ימשך להיות הדגם הכי של גיר כלשהוא במדינת ישראל, ולפי הביקוש שיש לדגמים אלה בשוק המשומשות ובשוק הליסינג, כנראה שכמות התץקלות קטנה בהרבה ממה שניתן להבין ממה שכותבים גיבורי המקלדת שמעולם לא היה להם רכב המצויד בגיר הזה, אבל יודעים לספר סיפורי זוועה.

 

למעלה מ-200000 כלי רכב עם הגיר הזה נמכרו בישראל מאז 2010 כל הדגמים נהנים משוק די טוב כמשומשות - אז כנראה שהעובדות בשטח קצת אחרות מהמתואר כאן.

  • אהבתי 8
  • רעיון גרוע 1
  • מבאס 1
  • מעניין 1

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם (נערך)

מכיוון שלא רוצה להיות "גיבור מקלדת" , לא בא לי להיכנס לוויכוחים מעל דפי הפורום.

אני ,באופן אישי חוויתי מרורים עם הגיר הזה ואיתי כמה עשרות נהגי מוניות  שיצא לי לשוחח איתם.

לא אכתוב את דגם הרכב מאחר וזה לא רלוונטי והתופעה הזו קיימת במספר מותגים.

רוב ציבור הנהגים אינו מכיר את הגירים האלה (מודה שגם אני לא הכרתי) ,ורובם לא נמצאים בפורום הזה .

ובקשר ל"עובדות בשטח"- לא חסר .

https://www.ynet.co.il/wheels/news/article/rJEakXbWw

 

https://www.icar.co.il/חדשות_רכב/יצוגית_נגד_דאצ'יה:_''תיבות_ההילוכים_כושלות''/

עריכה אחרונה על ידי MOTIOZ
  • אהבתי 1

×
×
  • תוכן חדש...