Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נורת שמן מנוע


יונדאי i30 2009
מעבר לפיתרון נפתר ע"י colauti 9,
שימו לב! השרשור הזה בן 1010 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הי לכולם יש לי יונדאי i30 שנת 2009 נורת שמן מנוע מהבהבת לי אחרי 20 דקות נסיעה בדקתי את השמן ויש לי מלא ואני משתמש בשמן של יונדאי לפי ספר הרכב מזה יכול להיות ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נורת שמן מנוע לא מתריעה על מפלס אלא על לחץ.
יתכן ויש בוצה במערכת וחלק מהמעברים חסומים, יתכן ומשאבת השמן לא תקינה ויתכן שהאופן בו בדקת את השמן אינו נכון.
דבר ראשון, עד שהבעיה תפטר הימנע מאד מלאמץ את הרכב ותשאר בסיבובי מנוע נמוכים ככל הניתן והאצות בקצב סבתא.

ממליץ לקפוץ לבעל מקצוע שאתה סומך עליו.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • פיתרון

אהיה קיצוני יותר מקודמי כיוון שאני למוד ניסיון רע ומר מרכב זהה שבו החזקתי כמעט 6.5 שנים.

אצלי נדלקה המנורה ב 70000 קמ -מייד עצרתי והזמנתי גרר.

הבעיה טופלה ולקראת מכירת הרכב ב 103000 קמ חזר הרעש ללא הידלקות המנורה-שוקפה האמת לקונה והרכב נמכר.

מדובר ב 99.99% בבוצה במנוע בכמות גבוהה ומכאן, אם תמשיך לנסוע עלול להיגרם למנוע נזק גדול.

ממליץ לך לא להמשיך לנסוע על הרכב  להזמין גרר למוסך ושם לבקש:

פירוק אגן שמן וביצוע פלאשינג יסודי, ניקוי או החלפת רשתית משמרת שנסתמה מהבוצה, מילוי שמן סינתטי מלא איכותי שעומד בתקן+ מסנן שמן איכותי.עלות הטיפול: +-800 שח.

כל זה בתקווה, שהמנוי לא דופק ולא נגרמו נזקים נוספים.

 

  • מעניין 1

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

https://drive.google.com/file/d/1s_4tqYWF27yephtgs7P4sHU3eZUXA0Rw/view- זה מה שקרה אצלי בדיוק ב 74,000 ק"מ- מפורט בשורת הקובץ בדיוק מה נעשה..

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 21.6.2021 בשעה 14:52, colauti 9 כתב:

אהיה קיצוני יותר מקודמי כיוון שאני למוד ניסיון רע ומר מרכב זהה שבו החזקתי כמעט 6.5 שנים.

אצלי נדלקה המנורה ב 70000 קמ -מייד עצרתי והזמנתי גרר.

הבעיה טופלה ולקראת מכירת הרכב ב 103000 קמ חזר הרעש ללא הידלקות המנורה-שוקפה האמת לקונה והרכב נמכר.

מדובר ב 99.99% בבוצה במנוע בכמות גבוהה ומכאן, אם תמשיך לנסוע עלול להיגרם למנוע נזק גדול.

ממליץ לך לא להמשיך לנסוע על הרכב  להזמין גרר למוסך ושם לבקש:

פירוק אגן שמן וביצוע פלאשינג יסודי, ניקוי או החלפת רשתית משמרת שנסתמה מהבוצה, מילוי שמן סינתטי מלא איכותי שעומד בתקן+ מסנן שמן איכותי.עלות הטיפול: +-800 שח.

כל זה בתקווה, שהמנוי לא דופק ולא נגרמו נזקים נוספים.

 

אני צריך לעשות טיפול 10,000 האם זה כולל בטיפול או לא ?

ואילו נזקים יכולים לקרות לי מזה ?

בתאריך 21.6.2021 בשעה 13:34, shellcase כתב:

נורת שמן מנוע לא מתריעה על מפלס אלא על לחץ.
יתכן ויש בוצה במערכת וחלק מהמעברים חסומים, יתכן ומשאבת השמן לא תקינה ויתכן שהאופן בו בדקת את השמן אינו נכון.
דבר ראשון, עד שהבעיה תפטר הימנע מאד מלאמץ את הרכב ותשאר בסיבובי מנוע נמוכים ככל הניתן והאצות בקצב סבתא.

ממליץ לקפוץ לבעל מקצוע שאתה סומך עליו.

המוסכניק שלי בדק לי את השמן וגם חיבר את הסורק תקלות ולא מצא כלום .. 

הוא אמר לי שהכל בסדר ושאני יכול ליסוע כרגיל 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך הוא בדק את השמן? שלף את המדיד והסתכל שהמפלס בסדר? זה לא רציני.

תראה. אם זה קרה חד פעמית ולא חזר על עצמו - סבבה, שחרר.
אם מצד שני הנורה נדלקת בכל פעם שאתה מבקש מהמנוע שיתאמץ קצת זה אומר שיש לך בעיה בספיקת השמן.
אם לתאר לך את זה במילים פשוטות שלא יגרמו לך לסתום אוזניים ולהגיד 'אני לא מבין כלום וסומך על המוסכניק' אז הנה:
בתחתית המנוע יש קערה (אגן שמן בעברית או קארטר שמן בשפה לא ברורה כלשהי).
השמן שוכב לו שם (ולשם יורד המדיד - זה למה הוא כזה ארוך), אל תוך אותה קערה יורדת זרבובית או צינורית קטנה ממתכת שבקצה שלה יש רשת ברזל הצינורית הזאת מחוברת בצידה העליון למשאבה שמסתובבת יחד עם המנוע ובעצם שואבת את השמן בלחץ אל תוך מערכת צינורות שמפזרת אותו בכל הנק' הרלבנטיות במנוע (ואח"כ הוא פשוט מטפטף חזרה לקערה בעזרת כח המשיכה). הלחץ הנדרש מהמשאבה משתנה בהתאם לעומס הנדרש מהמנוע (כמו שאתה צריך להוסיף לחץ אוויר לצמיגים כשאתה מעמיס את הרכב, כך צריך להוסיף לחץ שמן כשאתה מעמיס את המנוע - כלומר לוחץ יותר גז ומעלה סל"ד). אם הזרבובית נסתמת, זה קצת כמו לגרום למנוע לרוץ מרתון במסכה, הוא יחנק.
שמן ישן, או לא מתאים עלול להפוך לבוצה בתחתית אגן השמן, אם הבוצה הזאת תתפס במסנן של הזרבובית ששואבת את השמן או גרוע יותר תתקע באחד ממעברי השמן הצרים במנוע - אתה בבעיה.
כדי לבקר את עצמו למנוע יש חיישן לחץ שנמצא בד"כ מיד אחרי המשאבה החיישן מחובר ישירות לנורה וברגע שהלחץ יורד מסף מינימום היא תדלק.

ועכשיו לחלק המורכב יותר והמסוכן יותר (ואת זה גיליתי על בשרי פעם):
לחץ השמן הנדרש מהמשאבה ב4000 סל"ד שונה מלחץ השמן הנדרש ב1000 סל"ד כשאתה סתם עומד. אבל החיישן והנורה מכוונים רק לרף התחתון ביותר. מה שאומר שאם המשאבה מתקשה לייצר לחץ מינימאלי לפעמים, יתכן וכשאתה מאיץ בהשתלבות לכביש מהיר למשל, או נוסע בסל"ד גבוה בעליה - מצב בו נדרש לחץ גבוה פי(!) כמה (פי 5-10 לפעמים) המשאבה בכלל לא מצליחה לייצר את הלחץ הזה והמנוע לא משומן כראוי.
וכמו שכולנו יודעים - אין חיכוך בלי סיכוך (זה ברמה שזה יכול להרוג את המנוע).

עכשיו שמע - אחרי שקראת את כל זה ונלחצת:
יש 2 בדיקות שהייתי ממליץ:
הראשונה היא לעבור על החוטים של החיישן ולראות אם לא התפורר שם בידוד וסתם מדובר בקצר.
השנייה היא להקדים את אותו טיפול 10K לזמן הקרוב מאד ובמהלכו לפרק את אגן השמן (זה לא סיפור רציני, סך הכל לפתוח ברגים - לא יותר מורכב מלבנות ארון של איקאה אפילו למכונאי חובבן) ולבדוק אם אין בפנים בוצה מגעילה ולראות שהרשתית נקייה ושהמשאבה נראית שלמה. העלות של זה לא גבוהה אם האוטו כבר גם ככה על הליפט בטיפול, אולי שעה עבודה (וזה אם המכונאי עייף ושותה קפה באמצע), וקצת חומר אטימה כדי לאטום מחדש את אגן השמן (או שאם יש שם אטם אז להחליף על הדרך).

  • רעיון טוב! 2

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, shellcase כתב:

אבל החיישן והנורה מכוונים רק לרף התחתון ביותר.

ברכבי פולקסווגן עוד בשנות ה 80 היו שני חיישני לחץ שמן.

 

 

אחד עם סף 0.5 באר שפועל כל הזמן, השני עם סף 2.5 באר שפעול מעל 2500 סל"ד.

 

 

זאת אומרת שאם לא נבנה לחץ מספיק בסל"ד בינוני, תהיה אינדיקציה. 

 

 

מעניין אם במכוניות מודרניות יש משהו כזה. האם נשארו עם אותה דגימה של סביב 0.5 באר בסרק או שזה השתכלל?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב ידיעתי זה לא קיים ברכבים מודרניים ובאלו (הספורטיביים\נדירים) שזה קיים בהם אז תהיה לך ממש תצוגה של הלחץ.
הסיבה היא כסף, תקלות כאלה הן כלכך נדירות שהיצרנים לא רואים בזה צורך, בדיוק כמו שרכבים כבר לא ממש מתחממים ועברנו לנורת קר לי\אכלת אותה.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1010 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...