Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

השוואה בין סיטרואן C3 לפיג'ו 208


yoni2sh
 שיתוף

פוסטים מומלצים

האם באמת ישנם הבדלים ?

שמסתכלים בצורה שטחית על ה SPEC רואים אותו מנוע,אותה תיבת הילוכים,איכות החומרים דומה בשני הרכבים,כנראה גם השלדה דומה או אותה שלדה בדיוק.

אותו מחיר כמובן

ובכל זאת,לאחר כמעט כשנה עם ה 208 ונסיעות עם ה C3 בשבוע האחרון,הרגשתי הבדלים שלא היייתי מגדיר אותם כמינוריים,לדוגמה :

בידוד הרעשים ב C3 יותר טוב

המזגן ב C3 מרגיש יותר אפקטיבי,מקרר הרבה יותר מהר את הקבינה

המנוע ב C3 קצת יותר חסכוני,שזה דבר הזוי לחלוטין כי זה אותו קוד מנוע בדיוק,ועל 47 ליטר בסיטרואן אני נוסע קצת יותר מ 50 ליטר ב 208,,,ועשיתי השוואה מדוייקת

אבל,,,ה C3 רועדת יותר,בהתחלה חשבתי שאני מדמיין,ואז נתקלתי בשרשור דומה וגם ביקורות באתרים אחרים.

מישהו בכלל מבין למה היא רועדת יותר מה 208 ?

פעולת תיבת ההילוכים קצת פחות מעודנת בהעברת הילוכים מה 208,,,

ב C3 ישנה תופעה קלה של התדרדרות אחורה ביציאה מעליה,,,דבר שלא היה ב 208,,,

 

ההשואה בוצעה בין ה 208 שלי ( 2020) שעברה עדכון תוכנה לא מזמן (חלק מחברי הפורום זוכרים את השרשור שלי)

לבין שלושה C3 חדשות שעלו על הכביש בחודש האחרון,של זוגתי וחברה שלה שרכשו את המכוניות בהבדל של שבועיים,ושל שכן שלי שרכש את שלו לפי כחודש.

 

וסתם לידע כללי,אני מוסיף עוד מידע פיקנטי,,,ב C3 של זוגתי,הרעידות רק כאשר הרכב נכנס לנסיעה ובטורים נמוכים,ב C3 של חברה שלה הרעידות מורגשות גם כאשר הרכב ב P,אצל השכן שלי הרעידות רק בעמידה על D .

(שלושת הסיטרואנים יוצרו בסוף 2020)

 

 

אשמח לתובנות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי צריכת דלק, אחרי שמנוע ״נפתח״ צריכת הדלק תשתפר.

לגבי הרעידות, גם אני הרגשתי אותם ב c3 ובקקטוס.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב 208 המנוע כבר נפתח,ב C3 צריכת הדלק יותר טובה,המנוע גם קצת יותר רועש,רועד יותר,וכנראה תוכנת ניהול מנוע שונה,,,אולי זה מסביר את הרעידות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, yoni2sh כתב:

שמסתכלים בצורה שטחית על ה SPEC רואים אותו מנוע,אותה תיבת הילוכים,איכות החומרים דומה בשני הרכבים,כנראה גם השלדה דומה או אותה שלדה בדיוק.

כי רק מספר דגם מנוע EB2ADT זה לא מספיק להשוואה,תלוי לפי איזה תקן EURO זה יוצר (סוג/כמות המערכות המטפלות בהפחתת זיהום אוויר)

אני משוכנע אם תנהג ברכבים עם אותו מנוע אבל מיוצרים בתקן EURO 4 (עד היום מייצרים בתקן כזה למדינות עניות) תרגיש הבדל מול מנוע שהעמיסו מערכות לפי תקן EURO 6.

הרי כבר לא נמכרים רכבים חדשים מזהמים באירופה....פשוט הזיהום ממשיך להתרכז ביבשות אחרות בכדור הארץ ;)

https://www.bbc.com/news/science-environment-54665545

הרכב החדש שלך שיוצר ב-2021 לפי תקן EURO 6.3 כבר מכיל
Emission control:GPF, 3-way catalyst, Lambda-Sensor

להבדיל מ-208 שלך משנת 2019,עכשיו קיבלת עוד "סוכריה" חדשה,עוד משהו שיכול להתקלקל,אז מן הסתם כל תוכנת ניהול מנוע שלך שונה באליל.

אז אחרי שהתרגלנו ברכבי בנזין ל-EGR ולצרות ברכבים מסויימים עם קולרים שלהם,תגידו שלום ל-PPF/GPF :cool:

לא מכיר איך זה מיושם אצל הצרפתיות,אבל הנה ההסבר לשני סוגים קיימים אצל קבוצת VAG,לאחרונה עברו רק ל-underbody petrol particulate filter

 

2021-06-19_1-01-15.thumb.png.e70e4aaeb7260963560cc57d4b9a5412.png

2021-06-19_0-47-06.thumb.png.40df8d2e63b291590ad5d7a98cbf6bdc.png

כמובן הכל מנוהל ע"י מחשב מנוע

2021-06-19_1-08-28.thumb.png.44bc85d337cf51c000c86145eb2c6cbd.png

2021-06-19_1-09-05.thumb.png.4252f8199d515227fea5e584fd5aa600.png

 

 

הנה עוד קצת הסבר על הדרישה,תפקוד של המערכת

 

GPF.thumb.png.eaf2f874db432c4637f6356b9e85c0e3.png

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי ocsi4u
  • אהבתי 2
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם נניח בצד את המנוע החשמלי,שכמובן זה העתיד.

בהחלט נראה שהגיעו לשיאים חדשים במנוע המכני.

 

עשיתי ניסוי והשוואה בין ה 208 שלי ולאחר עדכון התוכנה בהחלט צריכת הדלק השתפרה.

 

כאשר נסעתי באותו מרחק ונתיב עם ה C3 החדשה בהחלט קיבלתי תוצאה יותר טובה של חסכון בדלק.

 

אני נוסע כמעט כל שבת לחיפה,והנסיעה בחזרה למרכז מבוצעת בערב כאשר הכביש די זורם.

את התדלוק אני מקפיד לעשות בפז מרכז הכרמל,תחנת דלק ותיקה עם מוניטין טוב.

 

ב 208 לפני עדכון תוכנה המחשב הראה שנותר 450,לאחר עדכון זה קפץ 520.

 

ב C3 זה כבר הגיע ל 600.

 

זה נראה שמנועי הבנזין החדשים,הגיעו לתצרוכת כמו הדיזל מלפני 10 שנים.

 

הרעידות ותצרוכת הדלק מזכירות לי את C3 פיקאסו שלי אי שם ב 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...