Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נוזל הגה כח יונדאי גטס 2005


gil5
 שיתוף

פוסטים מומלצים

ברח כל הנוזל של הגה הכוח מהמיכל כתוצאה מהעלמות החבק שמחזק את צינור הגומי לצינור המתכת ואז ההגה עבר להיות קשה ביותר. רואים בתמונה ומשם ראו שהתיז שאריות השמן.

השאלה שלי, אחרי חיזוק הצנרת עם חבק מחדש, אם יש תהליך כל שהוא חשוב להחזרת נוזל חדש? כמו הוצאת אויר, משהוא אחר או סתם למלא ולשחק עם ההגה לצדדים כשמנוע עובד ולוודא גובה נוזל תקין וזהו.

הצינור (הבעיתי) הולך מתחת למיכל המילוי (לא מתחבר אליו) קדימה לכיוון הרדיאטור וחוזר משם צינור אחר לפתח עליון במיכל, האם הנוזל עובד קירור ליד הרדיאטור?

שאלה שנייה, בספר כתוב שמן הגה כוח מסוג PSF-3 ולא כתוב מה כל כמות התכולה המלאה האם יודעים?

בנוסף קשה להשיגו האם יש שמן תחלפי אחר מומלץ?

 

חסר הבאנד בצינור.jpg

עריכה אחרונה על ידי gil5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תכולת נוזל הגה כח ברכבך היא 0.9 ליטר.  אני מאמין שאתה תזדקק לפחות מזה.

 

https://www.justmotor.co.il/product/שמן-הגה-יונדאי-psf-3-0310000100

 

הצטרף עוד היום לארגון צדקה "אימוץ והצלת חמורים בישראל".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה מרק.

אז אני מבין שצריך להגביהה הגלגלים הקדמיים שתהיה אפשרות לסובב ההגה לצדדים הרבה פעמים בתהליך ובפחות מאמץ.

בהתחלה למלא השמן הזה במיכל, לסובב ההגה כשמנוע כבוי (לא חייב עם סטרטרים ללא ההנעה), העיקר שההגה יגיע ל2 הצדדים עד סופו הרבה פעמים עד שלא רואים אוויר מגיע למיכל הרזרבי או עד שהנוזל נראה לא חלבי, לשים לב שגובה הנוזל במיכל תקין. אחר כך לחזור על התהליך עם מנוע עובד.

הסוף הוא כשגובה הנוזל במיכל לא משתנה יותר מ 5 מ"מ וגם כשמכבים המנוע ואז הכול תקין.

האם נכון?

מדברים בהסבר על איזה שהוא פילטר, איפה הוא נמצא?

זה נכון שהשמן הולך לקירור ליד הרדיאטור?

כנראה הצינור הזה הוא של שמן חוזר (אם נכון שהולך לקירור) ולא אמור להיות בו לחץ חזק שממש התיז חזק מהחיבור, יש סיבה? האם יכולה להתהוות סתימה בצינור?

 

עריכה אחרונה על ידי gil5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השמן לא זורם דרך הרדיאטור.

לדעתי מדובר על פילטר בצורת רשת או משהו דומה הנמצא בתחתית מיכל השמן.

 

הצטרף עוד היום לארגון צדקה "אימוץ והצלת חמורים בישראל".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להיזהר - יש לחץ הידראולי חזק בצנרת המשאבה, והנוזל חם לאחר התנעת המנוע והמשאבה

רצוי שני אנשים לעבודה, אחד ברכב מניע ומכבה ומסובב את ההגה, והשני ממלא את מיכל נוזל ההגה

 

א - בדוק את חיבורי הצנרת, ונקה טוב את המחברים מנוזל ישן.

ב - מלא את מיכל נוזל ההגה עד ה MAX , עם נוזל הגה הידראולי / שמן ממסרה.

ג - הנע את המנוע ל 5-10 שניות וכבה את המנוע - מלא קצת נוזל במיכל להשלמה ל MAX .

ד - הנע את המנוע ל 10-20 שניות - כאשר המנוע עובד  סובב את ההגה לצד אחד, ואז לצד השני עד הסוף

* לא צריך להחזיק את ההגה מסובב עד הסוף הרבה זמן, להגיע לסוף המהלך ולהחזיר לאמצע.. לעשות זאת 2-3 פעמים..

.. הנוזל העובר לצדדים ידחף את האויר למיכל והחוצה --- לכבות את המנוע - למלא עוד נוזל הגה במיכל עד ל MAX .

ה - להניע רגיל את הרכב.. עכשיו מערכת ההגה צריכה לעבוד רגיל -

 

לפעמים יש רעש צרצור .. למספר שניות, עד שהמשאבה מתמלאת בנוזל והאויר יוצא.

במידה ונסעו ברכב והמשאבה עבדה ללא נוזל הגה.. יש אפשרות כי המשאבה תרעיש עכשיו.. לא להלחץ

אפשר והרעש יעבור אחרי נסיעה אחת.

במידה ולא - יש נוזל ממסרה מיוחד, המשפר את צמיגות את נוזל ההגה ומוריד את רעשי המשאבה - ואפשר כי הוא יעזור..

לשאוב את הנוזל ממיכל נוזל ההגה עם מזרק גדול , ולמלא את מיכל נוזל ההגה, עם כ 150CC מנוזל הממסרה החדש

המוריד רעשים ומשפר צמיגות - עלות כ 65-85 ש"ח.

בהצלחה..

 

1 - תכשיר לשיפור שמן ממסרה אוטומטית ATC PLUS

https://www.otopoint.co.il/items/1670211-תוסף-שמן-גיר-אוטומט-ATC-plus-BG 

 

2 - תוסף שמן לגיר אוטומט PRO TEC 

https://www.mosheparts.co.il/product/תוסף-שמן-לגיר-אוטומט-pro-tec 

 

 

 

אייל.

 

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה אייל על ההסבר המפורט.

רציתי לשים את השמן PSF-3 כמו שהיצרן כותב, לא הצלחתי היום להשיגו, כולם ניסו למכור לי שמן גיר דקסטרון3 וכאלו אחרים.

מה דעתכם, איזה שמן לשים אם לא מוצא בקלות? יש לי את שמן הגיר האוטומט של יונדאי ATF-SP3 הוא אפשרי?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, gil5 כתב:

תודה אייל על ההסבר המפורט.

רציתי לשים את השמן PSF-3 כמו שהיצרן כותב, .....

מה דעתכם, איזה שמן לשים אם לא מוצא בקלות? יש לי את שמן הגיר האוטומט של יונדאי ATF-SP3 הוא אפשרי?

 

כן, אפשר להשתמש בשמן הגיר האוטומט של יונדאי בתקן ATF-SP3.. 
הוא שמן איכותי על בסיס סינטטי, ולפי קטלוג מוטול - (ATF-SP3 (MULTI ATF , הוא גם מתאים 

 

https://www.motul.com/fr/en/lubricants/recommendations/abda2b601dfb3d1391d055c2390a8894?category_id=1&mileage=high&model_id=bab739842d61d3d2 

 

 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי וכן יש קירור לשמן הגה הכוח בדגם הרכב הזה,.

זה לופ של צינור מתכת שמונח מלפני הרדיאטור, הנוזל שמגיע ממערכת ההגה, בדרך חזרה למיכל, הוא עובר קירור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסתבר שהבאנד שהיה אמור להיות על קצה צינור הגומי שמושחל על צינור המתכת, היה בכלל באמצע צינור הגומי (אפשר לראות בתמונה למעלה, הבאנד מימין לאצבע והקצה הצינור משמאל), כנראה באחד המוסכים הזיזו אותו בכוונת זדון או ששכחו להחזירו למקום לאחר התעסקות איתו שלא ידוע לי שהיה צריך, לפי סימני הטביעות החזקים על הצינור גומי זה היה ממש מזמן ומכיוון שאין בצינור הזה לחץ זה החזיק מעמד שנים ככה עד שהרעידות הכניעו אותם והצינורות נפרדו.

מזל שלא קרה באמצע הדרך כי הנהג היה מופתע מתגובת ההגה ויכול היה להסתיים לא טוב. נכון שההגה עדיין מכנית עובד, אבל קשה ביותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החזרת המערכת לעבודה הייתה פשוטה משחשבתי.

כמובן מנוע כבוי. חיבור הצינורות מחדש. מרימים את שני הגלגלים הקדמיים שלא יגעו בקרקע. ממלאים השמן הידראולי מלא. מסובבים הגה עד הסוף לשני הכיוונים הרבה פעמים עד שמפסיקים לצאת הבועות במיכל השמן. כל פעם שהנוזל יורד למינימום ממלאים מחדש למקסימום. מפעילים המנוע. חוזרים על סיבוב ההגה כמו מיקודם עד שאין יותר בועות, אם רמת השמן יורדת ממלאים עוד. מוודאים בסוף שבזמן הסיבובים של ההגה הנוזל לא משנה את רמתו יותר מ 5 מ"מ ושאין רעשים מוזרים. אם כן עדיין יש אוויר במערכת וממשיכים בסיבובי ההגה עד הסוף לשני הכיוונים. מכבים מנוע ומורידים הרכב לקרקע וסימנו.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...