Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סמי סליקס - יתרונות וחסרונות ברכב שמשמש לנסיעות מעטות ביומיום


שימו לב! השרשור הזה בן 1109 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קיימת האפשרות שמערכת ההיגוי תקרוס הרבה לפני הצמיג בשל העומסים הגבוהים המופעלים עליה (בעיקר בפניות תוך כדי האצה). אני חושב שזו הכוונה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • חברי המעגל הראשון

אז טוב עשיתי כששדרגתי  גם וגם וגם 😈... 

מתכלה מתחת לכיסוי:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, _DownLoaD_ כתב:

קיימת האפשרות שמערכת ההיגוי תקרוס הרבה לפני הצמיג בשל העומסים הגבוהים המופעלים עליה (בעיקר בפניות תוך כדי האצה). אני חושב שזו הכוונה .

הבעיה העיקרית היא לא מערכת ההיגוי - למרות שבכלליות אתה אכן מעביר ה ר ב ה יותר עומס לכל המערכות שמסביב - כלומר הכל יסבול מבלאי משמעותית יותר גבוהה.

הבעיה היא דברים כמו התהפכות ואכן אובדן שליטה מאוד פתאומי כשאתה מאבד אחיזה.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, Liviur כתב:

הבעיה העיקרית היא לא מערכת ההיגוי - למרות שבכלליות אתה אכן מעביר ה ר ב ה יותר עומס לכל המערכות שמסביב - כלומר הכל יסבול מבלאי משמעותית יותר גבוהה.

הבעיה היא דברים כמו התהפכות ואכן אובדן שליטה מאוד פתאומי כשאתה מאבד אחיזה.

 

אני נוסע עם סליקים גם מאחורה, אבל בעניין איבוד האחיזה צריך להיות חתיכת פסיכופט בסיבוב בשביל שזה יקרה. וגם ליסוע בלי בקרות. 

יש היום מסלולים בארץ ומי שמאבד אחיזה על כביש ציבורי פשוט בושה לתחום .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, _DownLoaD_ כתב:

יש היום מסלולים בארץ ומי שמאבד אחיזה על כביש ציבורי פשוט בושה לתחום .

למה אתה קורא סמי סליקס ? כי זה הפך שם בארץ לאיזה 3 קטגוריות.

בכל אופן זה קורה. מה לעשות...

 

הרי ברור לך שהרבה לא הולכים למסלול ...

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, Liviur כתב:

למה אתה קורא סמי סליקס ? כי זה הפך שם בארץ לאיזה 3 קטגוריות.

בכל אופן זה קורה. מה לעשות...

 

הרי ברור לך שהרבה לא הולכים למסלול ...

r888r.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 30.3.2021 בשעה 15:58, Liviur כתב:

למה אתה קורא סמי סליקס ? כי זה הפך שם בארץ לאיזה 3 קטגוריות.

בכל אופן זה קורה. מה לעשות...

 

הרי ברור לך שהרבה לא הולכים למסלול ...

אני לא הייתי במסלול פעם אחת בחיים שלי וביום יום אני נוהג מאוד רגוע אבל אני עדיין מאוד נהנה מזה שהאוטו שלי יכול להכנס לפניות וסיבובים כמו מטוס קרב בצורה שכמעט נוגדת את חוקי הפיזיקה ובטח את איך שהוא נראה מבחוץ  והכי חשוב מתחושת הביטחון שאתה מקבל מהיציבות הזאת , קרו לי לא מעט פעמים שהתחמקתי מנהגים אחרים במצבים שעם רכב רגיל הייתה קורת תאונה בוודעות אבל הרכב שלי אפילו לא מתאמץ, כמובן שגם ה4wd הקויילאוברים הבושינגים והאנטי רול באר עוזרים מאוד אבל צמיגים טובים זה הבסיס להכל 

 

לדעתי בטיחות פאסיבית כמו שצמיגים כאלה נותנים לך ( כמובן שאתה חייב להכיר אותם ואת המגבלות שלהם טוב מאוד ולנהוג בהתאם, לא לנסוע מהר מעל שלוליות למשל !!  ) היא החלק הכי חשוב שכמעט אף אחד לא מדבר עליו 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני די בטוח שצמיג ספורטיבי לכביש, PS4 ושות' לדוגמא, יספקו יותר אחיזה ויציבות על הכביש הציבורי, קשה מאוד להביא סמי סליקס לטמפרטורת עבודה בכביש הציבורי.

ועוד, מצבי חירום לא בוחרים מזג אוויר, אין לסמי סליקס (לפי דעתי)* מקום על הכביש הציבורי לרכב שננהג כל השנה.

עריכה אחרונה על ידי אסטון מרטין
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא אוהב סמי סליקס, 888 זה צמיג שב10-15 דק נסיעה גם לא מתחמם ורק אחרי כמות גדולה של ק"מ הוא מתחמם וזה בקיץ.   בחייאת , אני נוסע לעבודה 15 ק"מ ופקוק גם ככה

אז בכלל לא היו מגיעים למצב חם ואפילו ההפך, הצמיג לא עוצר כשהוא קר ונתקלתי במצבים לא נעימים אתו , כשגשום בכלל הרכב משתולל כשקר לו בסוליה.

הרכב מדגיש את האובר סטיר מקדימה בגלל אובר אחיזה ומגדיל קוטר סיבוב (כשהוא קר) ומייצר מצב מסוכן (בכביש ציבורי) ולרוב כשאני מרכיב צמיג כזה, הרכב (4X4) מאבד את כל הפאן שבו , 

ההיגוי נהייה כבד וגמלוני (אמנם מדויק,אבל לא כיף). חוץ מזה שאצלי הוא היה מחזיק בדיוק 12 אלף קמ, אז כל שנה וחצי מחליף סט צמיגים?

שלא לדבר על כמות הרעש שחודרת לרכב כמו טרקטור על צמיגי בוץ. לא מספיק הורדתי את האגזוז המרעיש והחלפתי לדוד שקט, אז לחזור לצמיגים האלה סיוט.

עריכה אחרונה על ידי bigmik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, bigmik כתב:

אני לא אוהב סמי סליקס, 888 זה צמיג שב10-15 דק נסיעה גם לא מתחמם ורק אחרי כמות גדולה של ק"מ הוא מתחמם וזה בקיץ.   בחייאת , אני נוסע לעבודה 15 ק"מ ופקוק גם ככה

אז בכלל לא היו מגיעים למצב חם ואפילו ההפך, הצמיג לא עוצר כשהוא קר ונתקלתי במצבים לא נעימים אתו , כשגשום בכלל הרכב משתולל כשקר לו בסוליה.

הרכב מדגיש את האובר סטיר מקדימה בגלל אובר אחיזה ומגדיל קוטר סיבוב (כשהוא קר) ומייצר מצב מסוכן (בכביש ציבורי) ולרוב כשאני מרכיב צמיג כזה, הרכב (4X4) מאבד את כל הפאן שבו , 

ההיגוי נהייה כבד וגמלוני (אמנם מדויק,אבל לא כיף). חוץ מזה שאצלי הוא היה מחזיק בדיוק 12 אלף קמ, אז כל שנה וחצי מחליף סט צמיגים?

שלא לדבר על כמות הרעש שחודרת לרכב כמו טרקטור על צמיגי בוץ. לא מספיק הורדתי את האגזוז המרעיש והחלפתי לדוד שקט, אז לחזור לצמיגים האלה סיוט.

נסית פעם את הad08 של yokohoma ? 

לדעתי הצמיג הזה הוא השילוב הכי טוב של כל הפרמטרים , הוא מתחמם מספיק מהר ואני אישית לא חוויתי שום דבר ממה שאתה אומר 

* לא יצא לי לנהוג על שום צמיג "חצי סליק" אחר ולא על ה888 , אני החלטתי לקנות את הad 08 בדיוק בגלל הסיבות שאתה ציינת וגם אחרות ורק אחרי שעשיתי הרבה מאוד שיעורי לפני הקנייה ולכן בעצה הראשונה שלי המלצתי ספציפית עליו 

 

בעיני בהחלט יש לו מקום בכביש ציבורי במידה ואתה מוכן לסבול את הרעש , הבלאי ( אני נסעתי כבר יותר מ20אלף על שלי ונראה שיש לו עוד די הרבה ) , צריכת הדלק ופגיעה קלה בהאצה 

לפני כשעה, אסטון מרטין כתב:

אני די בטוח שצמיג ספורטיבי לכביש, PS4 ושות' לדוגמא, יספקו יותר אחיזה ויציבות על הכביש הציבורי, קשה מאוד להביא סמי סליקס לטמפרטורת עבודה בכביש הציבורי.

ועוד, מצבי חירום לא בוחרים מזג אוויר, אין לסמי סליקס (לפי דעתי)* מקום על הכביש הציבורי לרכב שננהג כל השנה.

אתה צודק שבמצבי חירום לא בוחרים מזג אוויר אבל אם אתה רואה שאתה נוהג ביום מאוד גשום אתה יכול לנהוג בהתאם ואתה יכול להתרחק מהשולים בכביש מהיר ולהיות מודע לשיפועים של הכביש ולראות מראש  את השלוליות הגדולות שנאספות שם , דרך אגב זה תקף לכל סוג של צמיג , אם חצי מהאוטו שלך נכנס לשלולית גבוהה ונוסע  במים וחצי על אספלט זה מתכון לאסון במיוחד אם אין לך 4wd שאולי יציל אותך 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, אסטון מרטין כתב:

אני די בטוח שצמיג ספורטיבי לכביש, PS4 ושות' לדוגמא, יספקו יותר אחיזה ויציבות על הכביש הציבורי, קשה מאוד להביא סמי סליקס לטמפרטורת עבודה בכביש הציבורי.

ועוד, מצבי חירום לא בוחרים מזג אוויר, אין לסמי סליקס (לפי דעתי)* מקום על הכביש הציבורי לרכב שננהג כל השנה.

This

לפני שעה, sweet d כתב:

נסית פעם את הad08 של yokohoma ? 

לדעתי הצמיג הזה הוא השילוב הכי טוב של כל הפרמטרים , הוא מתחמם מספיק מהר ואני אישית לא חוויתי שום דבר ממה שאתה אומר 

לדעתי הוא מדבר על צמגי סמי סליקס ולא צמיגי 200TW שהם צמיגי כביש נקודה - שיכולים להיות אחלה לDual duty.

לכן ביקשתי מאנשים להיות ספציפים. R888R וכו - לא באמת מתאימים לרוב לכביש כי יש חסרונות.

עם צמיגים כמו הAD08 , הZ3s והחבורה בכלליות הזו - אין שום בעיה לסוע ביום יום מעבר לעדיין המון רעש וזה שהם דביקים אז נסיעה בחצץ ועפר תיהיה סיוט (מבחינת כל החרא שיעוף על הרכב מהצמיגים).

אין שום בעיה לסוע איתם במים.

 

לפני שעה, sweet d כתב:

אם חצי מהאוטו שלך נכנס לשלולית גבוהה ונוסע  במים וחצי על אספלט זה מתכון לאסון במיוחד אם אין לך 4wd שאולי יציל אותך

4wd לא משפיע על היגוי ובלימה. הדבר היחיד שיציל אותך מhydroplaning (התופעה שאתה מדבר עליה) - זה להשתמש בראש ובעיניים (בין צמיגים כמו שציינת לבין צמיג רגיל לא יהיה כמעט שום הבדל. אולי לצמיגים עם groves משמעותית מאוד יותר גדולים כמו צמיגי שלג ושטח - אבל אז האחיזה בשאר הזמן תיהיה יותר נמוכה - כי הפשרות שם אחרות).

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Liviur כתב:

This

לדעתי הוא מדבר על צמגי סמי סליקס ולא צמיגי 200TW שהם צמיגי כביש נקודה - שיכולים להיות אחלה לDual duty.

לכן ביקשתי מאנשים להיות ספציפים. R888R וכו - לא באמת מתאימים לרוב לכביש כי יש חסרונות.

עם צמיגים כמו הAD08 , הZ3s והחבורה בכלליות הזו - אין שום בעיה לסוע ביום יום מעבר לעדיין המון רעש וזה שהם דביקים אז נסיעה בחצץ ועפר תיהיה סיוט (מבחינת כל החרא שיעוף על הרכב מהצמיגים).

אין שום בעיה לסוע איתם במים.

 

4wd לא משפיע על היגוי ובלימה. הדבר היחיד שיציל אותך מhydroplaning (התופעה שאתה מדבר עליה) - זה להשתמש בראש ובעיניים (בין צמיגים כמו שציינת לבין צמיג רגיל לא יהיה כמעט שום הבדל. אולי לצמיגים עם groves משמעותית מאוד יותר גדולים כמו צמיגי שלג ושטח - אבל אז האחיזה בשאר הזמן תיהיה יותר נמוכה - כי הפשרות שם אחרות).

תשמע אני לא רוצה להתווכח איתך אבל ל4wd יש המון השפעה במצב כזה כשיש פערים באחיזה בין הצירים ומצד לצד  זאת בדיוק הסיבה שהמציאו אותו , המחשבים באוטו יודעים להגיב בהתאם כדי לנסות ולשמור על אותו כיוון נסיעה , היעילות וצורת הפעולה  משתנה מיצרן ליצרן  

 

לגבי הhydroplaning זה נכון שזה קורה לכל צמיג אבל לא באותה חומרה צמיגים עם תפוס חריצים מסויים מפנים מים יותר טוב מאחרים

הad08 עובדים מצויין בכביש רטוב, יותר טוב מאחרים בקטגוריה שלהם  אבל קצת פחות טוב על שלוליות של מים עומדים 

 

לגבי החצץ וכל זה אתה לגמרי צודק ולכן כמו שכתבתי קודם אני התקנתי באוטו שלי mud flaps כנפונים מפוליאורטן כמו בראלי ששומרים על האוטו מכל השיט שהצמיגים מרימים מהכביש ואתה ממש שומע כשזה קורה ולא מעט 

וגם מה שכתבת לגבי הרעש נכון  , הם משמעותית יותר רועשים וזה בהחלט לא מתאים לכל אחד אבל גם לא תושבות מנוע וגיר מפוליאורטן או בושינגים זה פשוט עניין של טעם וסגנון 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, sweet d כתב:

תשמע אני לא רוצה להתווכח איתך אבל ל4wd יש המון השפעה במצב כזה כשיש פערים באחיזה בין הצירים ומצד לצד  זאת בדיוק הסיבה שהמציאו אותו , המחשבים באוטו יודעים להגיב בהתאם כדי לנסות ולשמור על אותו כיוון נסיעה , היעילות וצורת הפעולה  משתנה מיצרן ליצרן

או 

עכשיו אנחנו מדברים על awd במערכות מתוחכמות.

שבמאמר מוסגר גם המחשבים בהרבה רכבים עושים את זה עם מערכות בלימה בעיקר.

בהאצה אתה צודק

בבלימת חירום ותמרון - פחות.

 

(וראיתי את זה עם חורפים פה ורכב הנעה אחורית , 4wd מוצלח יותר ופחות - קאנטרימן וwrx ועכשיו עם הנעה קדמית על המאזדה 3 החדשה. יש הבדלים - אבל האלקטרוניקה וצמיגי החורף משפיעים יותר - בסדר הפוך)

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, sweet d כתב:

נסית פעם את הad08 של yokohoma ? 

אני ניסיתי, נכון הוא לא 888, אבל בדיוק כמו האח ה'קטן' של ה888 הR1R, בחורף כשקר ויורד גשם הצמיג הזה אוחז בערך כמו צמיג סיני (יודע שזה אולי 40-50 יום בשנה, אבל אתה הרי לא משבית את הרכב בדצמבר-ינואר).
בעיני זו לא בטיחות פסיבית (אלא אם יש לך עוד סט לחורף, אבל בוא... אנחנו בישראל, לאף אחד אין סט לחורף חוץ מלקבוצות פורמולה באוניברסיטאות ולילדים המגניבים בקרטינג).
אני חושב (מנסיוני לפחות) שאסימטריק של גודייר, PS4/PSS של מישלן ספורטקונטקט של קונטי - זה בטיחות פסיבית, כי הם בנויים לכביש, תוספת האחיזה של סליקס או סמי-סליקס פשוט לא נדרשת בכביש הציבורי, או יותר נכון - זה לא משתלם במשוואת האופטימיזציה שמפקטרת את כל מאפייני הצמיג, או לפחות כך אני חושב.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1109 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...