Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סמי סליקס - יתרונות וחסרונות ברכב שמשמש לנסיעות מעטות ביומיום


שימו לב! השרשור הזה בן 1116 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 6 שעות, Liviur כתב:

או 

עכשיו אנחנו מדברים על awd במערכות מתוחכמות.

שבמאמר מוסגר גם המחשבים בהרבה רכבים עושים את זה עם מערכות בלימה בעיקר.

בהאצה אתה צודק

בבלימת חירום ותמרון - פחות.

 

(וראיתי את זה עם חורפים פה ורכב הנעה אחורית , 4wd מוצלח יותר ופחות - קאנטרימן וwrx ועכשיו עם הנעה קדמית על המאזדה 3 החדשה. יש הבדלים - אבל האלקטרוניקה וצמיגי החורף משפיעים יותר - בסדר הפוך)

הצמיגים הם הדבר הכי חשוב ואולי הכי משפיע ועל זה אין ויכוח וכמובן שיש הבדל ענק בין יצרן ויצרן ובין מערכת אחת לשנייה אבל אני אומר לך מנסיון אישי שנכון שה4wd לא משפיע על הבלימה עצמה ומערכת הesp ברכבים יחסית מודרנים שיש להם אותה עוזרת לייצב את כיוון הנסיעה תוך כדי בלימת חירום ה4wd יכול להשפיע מאוד על ההשלחות של בלימת החירום בהתנהגות של הרכב אם בהמשך הנסיעה או בהתמודדות של העברת המשקל וכיוון הנסיעה שמשפיעים מאוד על חלוקת העומס על כל צמיג ומשנים את כמות האחיזה שלו , לדוגמה נניח שאתה מגיע הרבה יותר מידי מהר לכיכר קטנה של נתיב אחד ואתב מנסה לבלום חזק אם תמשיך להחזיק את ההגה שלך ישר אתה עלול לא לעצור בזמן ואם אז אתה מסובב את ההגה ימינה פה הesp יכנס לפעולה גם ברכב עם הנעה קדמית אבל ברגע שאת תתחיל לסובב את ההגה שלך שמאלה עם כיוון הכיכר אתה כבר מקשה על האוטו לשנות כיוון כי אתה גם בולם גם פונה וגם משנה כיוון ומשקלים שלא לדבר על מצב שאתה רוצה אפילו להאיץ ולצאת מהכיכר הזאת יותר מהר במצבים כאלה ל4wd יש יתרון מובהק , דבר דומה יכול לקרות לך כשאתה נכנס לשלולית גדולה עם חצי אוטו תוך כדי בלימה  כי יש אובדן באחיזה בצד אחד של הרכב וגם התנגדות ובצד השני לא , 4wd כמו של סובארו או אודי יכול להציל אותך אבל ברור שלא תמיד ונהג טוב צריך ללמוד ולהכיר את המגבלות שלו ושל הרכב שלו על כלל המרכיבים שלו ואיך כל מערכת כזאת פועלת ומתי 

 

לפני 50 דקות, shellcase כתב:

אני ניסיתי, נכון הוא לא 888, אבל בדיוק כמו האח ה'קטן' של ה888 הR1R, בחורף כשקר ויורד גשם הצמיג הזה אוחז בערך כמו צמיג סיני (יודע שזה אולי 40-50 יום בשנה, אבל אתה הרי לא משבית את הרכב בדצמבר-ינואר).
בעיני זו לא בטיחות פסיבית (אלא אם יש לך עוד סט לחורף, אבל בוא... אנחנו בישראל, לאף אחד אין סט לחורף חוץ מלקבוצות פורמולה באוניברסיטאות ולילדים המגניבים בקרטינג).
אני חושב (מנסיוני לפחות) שאסימטריק של גודייר, PS4/PSS של מישלן ספורטקונטקט של קונטי - זה בטיחות פסיבית, כי הם בנויים לכביש, תוספת האחיזה של סליקס או סמי-סליקס פשוט לא נדרשת בכביש הציבורי, או יותר נכון - זה לא משתלם במשוואת האופטימיזציה שמפקטרת את כל מאפייני הצמיג, או לפחות כך אני חושב.

שוב אני לא רוצה להתווכח איתך או עם הנסיון שיש לך עם הצמיג הזה אבל מהנסיון האישי שלי זה ממש לא ככה אולי היה לך דגם ישן יותר ? בשנים האחרונות יש דגם שנקרא ad08r ה r הזה הוא קצת יותר חדש ועשו שם כמה שינויים לדעתי , קראתי על זה לפני שנתיים בכל אופן אני אישית כמעט לא מרגיש בכלל הבדל בין נסיעה בקיץ או בחורף בטח ובטח שלא כמו צמיג סיני , גם לא בגשם על כביש רטוב וזה גם תואם את כל מה שקראתי עליו ומבחנים וחוות דעת שראיתי ,זאת אחת הסיבות העיקריות שקניתי אותו , וזה אחד היתרונות הגדולים שלו על  לr1r שעולה פחות , יש לא מעט מבחני השוואה ביניהם , אני אישית באמת מאוד מאוד מרוצה ממנו אבל ברור שהוא לא מושלם , אין מושלם בעולם הרכב , אתה תמיד תהיה חייב להתפשר על משהו , אני בחרתי להתפשר על צריכת הדלק והאצה בתמורה לתוספת נדיבה ומורגשת מאוד באחיזה ( בכל עונות השנה)  

 

כמובן שזאת רק העדפה אישית שלי ולא בהכרח תתאים לכל אחד או לכל אוטו ואם האוטו שלי לא היה קשיח מאוד ורועש גם בלי הצמיגים האלה אולי גם אני לא הייתי שם אותם אבל אצלי זה לא כזה שינוי גדול 

עריכה אחרונה על ידי sweet d
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 6 שעות, shellcase כתב:

אני ניסיתי

מעניין - זה לא תואם את הסקירה הזו לדוגמא:

https://www.tirerack.com/tires/tests/testDisplay.jsp?ttid=172

או ניסיון של 3 שנים שלי עם צמיגים כאלו (Starspec Z2 שמצויינים באותה סקירה) ביוםיום (מינוס חורף ניו יורקי - שבו אני כן עם צמיגי חורף. אבל תאמין לי שבסתיו והאביב פה - יש יותר גשם מבישראל במשך כל השנה והאמת -  גם כנראה יותר קר)

אני לא פוסל את הניסיון שלך - פשוט מציין שהוא לא תואם את הניסיון שלי במזג אוויר יותר קיצוני ויותר ימי גשם.

 

לפני 6 שעות, shellcase כתב:

סליקס או סמי-סליקס

בא נעשה קצת סדר - סמי סליקס או סליקס מתיחס לR compound , לא לצמיגים שהם 200TW ונחשבים צמיגי כביש.

וההבדל ביניהם מתייחס לGroves.

כלומר - R888R או Cup2 לדוגמא שהם מתחת ל200TW - הם סמי סליקס.

אבל היוקוהומה המדובר הוא לא.

לפני 6 שעות, sweet d כתב:

מצב שאתה רוצה אפילו להאיץ ולצאת מהכיכר הזאת יותר מהר במצבים כאלה ל4wd יש יתרון מובהק

ברור לגמרי.

יחד עם זאת - כמות ה״אנשים הסבירים״ שילחצו על הגז במצב הזה והם לא חובבי רכב ונהיגה תיהיה כנראה אפסית.

 

והכי כיף לצאת לנהיגה באמצע הלילה עם קצת שלג ולהשוות בין הBRZ שהיתה לי בזמנו עם צמיגי שלג לWRX - (במקסיקו כמובן... זה המקביל לקפריסין פה) בזמן שהBRZ היתה עסוקה בלקשקש בזנב במהירות 0 , עם הWRX זה הרגיש כמו סטייג׳ ראלי למתקדמים)

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Liviur כתב:

מעניין - זה לא תואם את הסקירה הזו לדוגמא:

https://www.tirerack.com/tires/tests/testDisplay.jsp?ttid=172

או ניסיון של 3 שנים שלי עם צמיגים כאלו (Starspec Z2 שמצויינים באותה סקירה) ביוםיום (מינוס חורף ניו יורקי - שבו אני כן עם צמיגי חורף. אבל תאמין לי שבסתיו והאביב פה - יש יותר גשם מבישראל במשך כל השנה והאמת -  גם כנראה יותר קר)

אני לא פוסל את הניסיון שלך - פשוט מציין שהוא לא תואם את הניסיון שלי במזג אוויר יותר קיצוני ויותר ימי גשם.

 

בא נעשה קצת סדר - סמי סליקס או סליקס מתיחס לR compound , לא לצמיגים שהם 200TW ונחשבים צמיגי כביש.

וההבדל ביניהם מתייחס לGroves.

כלומר - R888R או Cup2 לדוגמא שהם מתחת ל200TW - הם סמי סליקס.

אבל היוקוהומה המדובר הוא לא.

ברור לגמרי.

יחד עם זאת - כמות ה״אנשים הסבירים״ שילחצו על הגז במצב הזה והם לא חובבי רכב ונהיגה תיהיה כנראה אפסית.

 

והכי כיף לצאת לנהיגה באמצע הלילה עם קצת שלג ולהשוות בין הBRZ שהיתה לי בזמנו עם צמיגי שלג לWRX - (במקסיקו כמובן... זה המקביל לקפריסין פה) בזמן שהBRZ היתה עסוקה בלקשקש בזנב במהירות 0 , עם הWRX זה הרגיש כמו סטייג׳ ראלי למתקדמים)

אז אולי באמת במזג אוויר יותר חורפי וקיצוני כמו שיש בחול   הם פחות יעילים אבל בעיני  אין צמיג יותר טוב למי שמחפש אחיזה גם בקיץ וגם בחורף הדל שלנו ומוכן להתפשר על דלק נוחות ובלאי מואץ 

 

לגבי הקטגוריות סליקס סמי סליקס אני באמת לא נכנס לזה , אני רק יודע שהיוקוהומה הוא צמיג הרבה יותר רך ודביק מצמיגים רגילים יש לו יותר גומי בסוליה במגע עם הכביש וזה מגדיל את החיכוך אבל משפר את האחיזה ובנוסף לזה הדפנות שלו מחוזקות והרבה יותר קשיחות מה שנותן עוד יותר יציבות במצבים מסויימים של העברת משקל ושינויי כיוון כמו בפניות חדות על אספלט ישר אבל עלול לפגוע ביציבות במצבים אחרים שנדרשת יכולת ספיגה כמו מהמורות שקעים ובליטות בכביש במהירות גבוה ( בדיוק אותו דבר כמו בולמים קשיחים מידי ) והוא נשחק הרבה יותר מהר מצמיג כביש סטנדרטי  

 

"יחד עם זאת - כמות ה״אנשים הסבירים״ שילחצו על הגז במצב הזה והם לא חובבי רכב ונהיגה תיהיה כנראה אפסית."

כנראה שאני לא אדם "סביר " חח

 

אנשים סבירים ולא חובבי נהיגה ורכב כנראה גם לא יקנו צמיגים כאלה שעולים יותר ונוסעים פחות קמ לפני שהם נגמרים  , גורמים לאוטו שלך לשרוף יותר דלק ולנסוע יותר לאט בזמן שהם עושים יותר רעש ומעבירים לך וויברציות מכל חריץ באספלט 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, sweet d כתב:

אז אולי באמת במזג אוויר יותר חורפי וקיצוני כמו שיש בחול   הם פחות יעילים אבל בעיני  אין צמיג יותר טוב למי שמחפש אחיזה גם בקיץ וגם בחורף הדל שלנו ומוכן להתפשר על דלק נוחות ובלאי מואץ

זו היתה הכוונה שלי אם זה לא היה ברור

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע את ההבדל בין הAD08 לR888 (ובטח לסליק מלא), הAD הוא יותר 'מתחרה' של הR1R, וזה במרכאות כי הוא טוב יותר ממנו בכל דבר פרט למחיר אולי.
אני מסכים מאד שמדובר בצמיג מדהים בקיץ, אבל בחורף הישראלי לא הרגשתי המון בטחון איתו, יתכן שזה בגלל שהחורף שלנו מלווה בלא מעט סופות חול והפוגות של מז"א חם עם רוחות מה שיוצר כביש ג'יפה חלק גדול מהזמן, לא יודע, אולי גם זה בגלל שהצמיגים לא היו במצב חדש כבר כשקניתי את הרכב שהם היה עליו.
סתם החוייה האישית שלי.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.4.2021 בשעה 12:00, sweet d כתב:

ה4wd יכול להשפיע מאוד על ההשלכות של בלימת החירום בהתנהגות של הרכב אם בהמשך הנסיעה או בהתמודדות של העברת המשקל

 

להנעה לכל-הגלגלים אין השפעה בבלימת חירום.

 

כן יש לה השפעה על בלימת מנוע, שזה לא עניין של מה-בכך ליציבות הרכב; אבל בבלימת חירום? לא ממש, לא.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, חן ג. כתב:

 

להנעה לכל-הגלגלים אין השפעה בבלימת חירום.

 

כן יש לה השפעה על בלימת מנוע, שזה לא עניין של מה-בכך ליציבות הרכב; אבל בבלימת חירום? לא ממש, לא.

אולי לא הסברתי את עצמי מספיק טוב , היא לא משפיע ישירות על הבלימה עצמה אבל היא ועוד איך משפיעה על ההשלכות שיכולות להיות עקב בלימת חירום שלא תמיד תתרחש בקו ישר או על משטח בעל מקדם חיכוך אחיד 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ממש.

 

הכי הרבה שאפשר לומר על התפקיד של ההנעה הכפולה בבלימת חירום היא שיש לה השפעות עקיפות על יציבות הרכב במצב כזה, בעיקר עקב השפעתה על משקל הרכב, חלוקתו, קשיחותו, זוויות ההיגוי, הדיפרנציאלים וכדומה.

 

ולא כל ההשפעות הללו בהכרח חיוביות בבלימת חירום, אגב.

 

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבין שאתה משתדל לא להבין אז אני אסביר בצורה יותר מפורטת עוד פעם אחת ואני מסיים את הנושא הזה מבחינתי 

 יש מצבים מסויימים שאם תבצע בהם בלימת חירום אתה עלול לאבד אחיזה בגלגלים בגלל כל מיני גורמים בין אם כביש משובש או בלימה בסיבוב ממהירות גבוה או אחרי שינוי כיוון חד והעברה של משקלים מצד לצד ועקב כך עלולים לאבד גם את השליטה על הרכב ובמצב כזה 4wd ועוד איך עוזרת.

ברגע שרכב עם 4wd מתחיל להחליק המחשבים של האוטו מייד נכנסים לפעולה ועושים את הפעולות הנדרשות ( תלוי בסוג המערכת ואצל איזה יצרן ) וגורמות לכל צמיג ברכב לקבל את האחיזה המקסימלית בשבילו 

כל בעלים של סובארו ( כנראה גם אודי ואחרים )  שהצליח לזרוק את הרכב שלו להחלקה בין מרצון ובין שלא כנראה הרגיש את זה בצורה ברורה מאוד

 

השירשור הזה נפתח בשביל לדון בשאלה לגבי  צמיגי חצי סליקס ליום יום  והתפזר , לי אישית אין יותר מה להוסיף בנושא הזה , שיהיה לכולם שבוע טוב 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני די התייאשתי מהפורום הזה ונשאר רק נושא השיפורים שעוד קצת מעניין כאן ומרשה לעצמי להגיב.

 

מתוק, אין טעם להתעקש. למערכת ההנעה יש השפעה על התחום הדינמי רק כאשר אתה לוחץ על דוושת התאוצה, בבלימה אין לה כל השפעה. זה כמו שתאמר שבין הרכבים שלי עם הנעה אחורית לעומת רכבים אחרים עם הנעה קדמית יש השפעה לתצורת ההנעה בזמן בלימה, אבל אין, פשוט אין, בחזרה לגז בוודאי שיהיו אבל בבלימה? שוב, אין. הדבר היחידי שאני יכול לחשוב עליו זה קצת בלימת מנוע חזקה יותר, אבל היא כלום לעומת העצמה של הבלמים.

 

ביום יום, לא רואה שום סיבה טובה לעבור לצמיג סמי-סליקס שכן החסרונות עולים על היתרונות. ברכב יום יומיאני  לא רוצה לדאוג לאם פתאום יש גשם, אם הצמיגים הגיעו לטמפרטורת עבודה שחשוב לזכור, משפיעים לא רק על האחיזה בסיבובים אלא גם על הבלימה ואנחנו לא יודעים מתי נידרש לכל יכולות האחיזה למטרה זו וכו', זאת מבלי להוסיף את נושא הרכב והנוחות. צמיגי UUHP יספקו על הכביש הציבורי 99.9% מכל מה שיש לסמי-סליקס לספק אך יעשו את זה 100% מהזמן לעומת סמי סליקס שבנסיעה קצרה אולי אפילו לא יגיעו ל-80% מהיכולת של צמיג UUHP. הסיבה היחידה לבחור סמי-סליקס לרכב יום יומי זה באיזה רק קל יחסית עם המון מומנט שהרכב מתקשה להוריד לקרקע. 

עריכה אחרונה על ידי ch2856
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, ch2856 כתב:

למערכת ההנעה יש השפעה על התחום הדינמי רק כאשר אתה לוחץ על דוושת התאוצה, בבלימה אין לה כל השפעה. זה כמו שתאמר שבין הרכבים שלי עם הנעה אחורית לעומת רכבים אחרים עם הנעה קדמית יש השפעה לתצורת ההנעה בזמן בלימה, אבל אין, פשוט אין, בחזרה לגז בוודאי שיהיו אבל בבלימה? שוב, אין. הדבר היחידי שאני יכול לחשוב עליו זה קצת בלימת מנוע חזקה יותר, אבל היא כלום לעומת העצמה של הבלמים.

 

למערכת ההנעה יש גם השפעה כשאתה סוגר את המצערת מבלי לבלום, שזה לא עניין של מה בכך. זה תלוי במערכת, אבל הנעה כפולה נוטה פחות ל-Lift-Off Oversteer

 

גם בזמן בלימה, לאופן שבו הדיפרנציאל מחלק את בלימת המנוע יש משמעות על התנהגות הרכב. ראה כאן. זה כמובן לא קשור ישירות להנעה כפולה, אבל זה משהו.

  • רעיון טוב! 1
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, אבל אני מניח שזה לא בגלל ההנעה הכפולה עצמה אלא פשוט בגלל משקל המערכת על הציר האחורי וחלוקת המשקל, זה תקף גם לרכבי הנעה אחורית. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, ch2856 כתב:

לא בגלל ההנעה הכפולה עצמה אלא פשוט בגלל משקל המערכת על הציר האחורי וחלוקת המשקל, זה תקף גם לרכבי הנעה אחורית. 

 

להנעה כפולה יש גם השפעה על חלוקת המשקל, נכון, אבל לא לזה התייחסתי.

 

דווקא בהנעה אחורית, סגירת מצערת היא בעייתית במיוחד כי אתה גם מקטין את ההצמדה של הסרן האחורי (עקב העברת המשקל קדימה) וגם מנצל חלק מסך-הכל האחיזה שלו לטובת בלימת מנוע.

 

בהנעה כפולה, לעובדה שבלימת המנוע מתחלקת בין כל ארבעת הגלגלים יש השפעה מייצבת במצבים כאלו.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין את עניין ההתעקשות והנהיגה עם צמיג כזה, סמי סליק .

יש צמיגים הרבה יותר מוצלחים שעושים עבודה טובה מאוד , גם כשהם 

קרים ובבוקר יום קפוא ללא חימום סוליה שמצריך חימום. סמי סליק

הוא צמיג בעייתי בק"מ הראשונים שלו 3-5 קמ בערך.

מישלין פיילוט ספורט 4 , הוא צמיג מצוין , גם לכל אלה שנוסעים עם 400 כס

וגם אלה שפחות, בחורף וגם בקיץ הוא מעולה.

אני רושם דברים מניסיון אישי על 888 ועל איבודי שליטה בכביש ציבורי עם רכב 4X4.

לי הספיק הניסיון ולמדתי ממנו המון.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1116 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...