Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אוטוטו מושקת Geely Geometry C החל מ-133900 ש"ח


PriceDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 513 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 38 דקות, gabizon79 כתב:

אני עושה 30 אלף ק"מ בשנה בבין עירוני, הנסיעה המקסימלית היא 150 ק"מ לכל כיוון פעם בשבועיים, ביומיום בד"כ פחות מ100 ק"מ לכיוון, הרכב מאד נראה לי.

השאלה אם מספיק מרווח לזוג + 2 (עם 2 כסאות בטיחות) ונהג גבוה, וגם לגבי תא המטען.

עשיתי אז נסיעת מבחן על הMG ZS EV, והדבר העיקרי שמנע ממני לרכוש זה הטווח.

ברבעון הראשון של 2022 אמורה להגיע הגרסה החדשה עם טווח של 440 ק"מ, השאלה מתי תגיע וכמה תעלה.

הגאומטרי קורצת לי, השאלה אם תתאים כרב משפחתי.

אף אחד לא באמת יודע. קח בחשבון שאין עדיין שום נסיון עם הרכב באף מדינה מערבית. אפילו בסין הדגם קיים רק חודשיים.
אני אישית לא הייתי שוקל אף דגם מכונית חדש (לא משנה איפה היא מיוצרת וע״י מי, ו-Geely אכן יצרן מכובד כשלעצמו) בתור רכב עיקרי במשפחה, כזה שצריך לבנות עליו, לפני שיש איתו שנתיים (או לפחות שנה) נסיון -- ואם לא בארץ, לפחות בארץ מערבית כלשהי. הסיכון נראה לי גבוה מדי, ולו רק הסיכון הכלכלי.
כן, דגם הבנזין עליו הוא מבוסס (Emgrand GS/S) קיים יותר זמן, מ-2016, אבל רק בסין.

נכון, הכלל הזה פוסל את כל הסיניים פרט ל-MG ZS EV, שנמכר בבריטניה כבר שנתיים ועוד כמה ארצות באירופה כשנה, וה-Aiways U5 , שנמכר באירופה שנה.
אגב, לא יודע אם משנים לך שיקולי בטיחות -- ה-Geometry C  לא עבר מבחני Euro NCAP, ואין צפי שיעבור אותם כל עוד הוא לא משווק באירופה -- ואין צפי כזה בעתיד הקרוב. גם זה נכון לרוב הסיניים שיש בארץ, חוץ מה-Aiways U5 וה-ZS EV.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 167
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מה שהכי מדהים בגילי ואחרים הוא המהפך התודעתי של הצרכן הישראלי כלפי רכב תוצרת סין. פתאום זה לא מהווה אפילו שיקול אצל מרבית הרוכשים, העיקר המחיר והחיסכון. מה שכן, אין ספק שתעשיית הרכב הסינית השתפרה מאוד ואפשר לראות את זה היטב ב- MG, את הקפיצה הענקית בין פח הזבל MG 550 לבין MG ZS. הם עדיין לא מקוריים מספיק ולא קשה לראות העתקה בלא מעט תחומים, אבל זה חסר חשיבות בתכלס. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, ch2856 כתב:

מה שהכי מדהים בגילי ואחרים הוא המהפך התודעתי של הצרכן הישראלי כלפי רכב תוצרת סין. פתאום זה לא מהווה אפילו שיקול אצל מרבית הרוכשים, העיקר המחיר והחיסכון. מה שכן, אין ספק שתעשיית הרכב הסינית השתפרה מאוד ואפשר לראות את זה היטב ב- MG, את הקפיצה הענקית בין פח הזבל MG 550 לבין MG ZS. הם עדיין לא מקוריים מספיק ולא קשה לראות העתקה בלא מעט תחומים, אבל זה חסר חשיבות בתכלס. 

הטלפון לי הוא שיואמי מבחירה בגלל VFM

הטלויזיה שלי היא הייסנס מבחירה בגלל VFM

נכון שהמוצרים האלה מתחלפים בצורה תדירה יותר והמשמעות מבחינת בטיחות וכלכלית היא שונה לחלוטין, אבל ככל הנראה זה עניין של זמן, במיוחד כשיש כבר רכבים עם 5 כוכבי ריסוק והמפרט עשיר.

הגיוני שככל שהרכב יתחשמל יהיו יותר רכבים סינים בארץ וןבעולם.

ארליך, תביא אורז, מקרוני וביצים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, PinkDolphin כתב:

אף אחד לא באמת יודע. קח בחשבון שאין עדיין שום נסיון עם הרכב באף מדינה מערבית. אפילו בסין הדגם קיים רק חודשיים.

 

כאן הפסקתי לקרוא.

 

הדגם קיים כבר שנה וחצי ובארץ נוסעת אחת כבר מאפריל.

 

אין לי מושג אם הדגם טוב או רע. רכב חשמלי "(לפחות כרגע) מכוון בעיקר ל- Early Adopters אם אתה לא כזה, זה לא בשבילך.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, zvit כתב:

 

כאן הפסקתי לקרוא.

 

הדגם קיים כבר שנה וחצי ובארץ נוסעת אחת כבר מאפריל.

 

אין לי מושג אם הדגם טוב או רע. רכב חשמלי "(לפחות כרגע) מכוון בעיקר ל- Early Adopters אם אתה לא כזה, זה לא בשבילך.

צודק שהדגם קיים כבר שנה וחצי בסין בלבד -- טעות של Google Translate של אתר סיני, ושלי שלא בדקתי תירגום של עוד מקורות. תודה על התיקון.

ההשקה הגלובלית היתה באוגוסט השנה.
https://carnewschina.com/2021/08/21/geely-releases-futuristic-geometry-c-subcompact/
שמבוסס על:
https://auto-sina-com-cn.translate.goog/newcar/x/2021-08-17/detail-ikqciyzm1994964.shtml?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=iw&_x_tr_pto=nui
(תרגום Google Translate).
יחידה אחת שנוסעת בארץ לפני השקה מסחרית לא נחשבת נסיון בשוק עם דגם מכונית. אני חושב שהיה די ברור  למה התכוונתי, אבל אם צריך להגיד את זה במפורש, בסדר🙂

ולגבי זה שחשמליות מיועדות רק ל-early adopters, אני חושב שזה כבר לא נכון. נתח שוק של 15% באירופה בספטמבר (לא כולל פלאג-אין היברידיות) זה כבר הרבה מעבר לזה. נתח השוק העולמי בספטמבר כבר היה מעבר ל-7%, כולל את כל ארצות העולם המתפתח ששם יש מעט מאד חשמליות, ואין שום תמריצים.
בארץ השוק החשמלי כמובן במצב די ראשוני, אבל משתנה במהירות. במחצית הראשונה של השנה נתח שוק של החשמליות היה 2.5%  . זה בדיוק נתח השוק בארה״ב לאותה תקופה.
לינואר-ספטמבר (כולל), נתח השוק של החשמליות בארץ כבר היה 3.2% . הצמיחה תהיה עוד יותר מהירה ברגע שיהיה מבחר סביר של חשמליות במחיר בינוני עם טווח גדול יותר (כ-400 ק״מ ומעלה לפי WLTP, מעל 300 ק״מ בכביש מהיר) -- מה שעכשיו מתחיל לקרות. יש כמובן חסמים כמו יכולת להתקין עמדת טעינה ביתית.

באופן לגמרי אנקדוטלי בהסתכלות בפורומים שונים בארץ, נראה שכחצי מהקונים והמתעניינים ממוקדים בחיסכון (מבחינת TCO) בתור נושא עיקרי, לא שיקולים סביבתיים או של ביצועים.

עריכה אחרונה על ידי PinkDolphin
הוספת קישור
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Early Adopters? לדעתי כל מי שקונה כיום רכב חדש ויש לו אפשרות לטעינה בעבודה\בית, אין לו מגבלות קריטיים של טווח והוא לא שונא-חשמליות (מאי אילו סיבות), אמור לקנות רכב חשמלי, בלבד. כרגע ההיצע עדיין לא זמין בכל הסוגים והרמות (למשל 7 מקומות מוגבל רק ל Maxus אם אינני טועה) אבל לקנות היום רכב בנזין\היברידי כשיש כבר חשמליות במחירים מקבילים ולעיתים אפילו זולים יותר? אני לא חושב שאנשים מעכלים בדיוק את הקטע של המשמעות של "אין מנוע" (כמו שאומרים הגששים), עזבו בצד את השקט, ההאצה החלקה והחזקה (יחסית), היפרדות לנצח משמנים (חוץ משמן ברקס), פחות תלות בחלקים מכניים נעים (מה שכנראה יחסוך תקלות לאורך זמן), שקט (הא כבר אמרתי), זה בערך ההבדל בין הייטק ללואו-טק.

 

קיצר, כל אלה שקונים היום איזה ג'יפון יונדאי\טויוטה\מאזדה חדש, כשיש סיני כנראה יותר זול, עם מרווח פנים של S500 וסוללה במקום מנוע, אני חייב לשאול - למה?? :)

עריכה אחרונה על ידי yonisi
  • אהבתי 3

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, yonisi כתב:

Early Adopters? לדעתי כל מי שקונה כיום רכב חדש ויש לו אפשרות לטעינה בעבודה\בית, אין לו מגבלות קריטיים של טווח והוא לא שונא-חשמליות (מאי אילו סיבות), אמור לקנות רכב חשמלי, בלבד. כרגע ההיצע עדיין לא זמין בכל הסוגים והרמות (למשל 7 מקומות מוגבל רק ל Maxus אם אינני טועה) אבל לקנות היום רכב בנזין\היברידי כשיש כבר חשמליות במחירים מקבילים ולעיתים אפילו זולים יותר? אני לא חושב שאנשים מעכלים בדיוק את הקטע של המשמעות של "אין מנוע" (כמו שאומרים הגששים), עזבו בצד את השקט, ההאצה החלקה והחזקה (יחסית), היפרדות לנצח משמנים (חוץ משמן ברקס), פחות תלות בחלקים מכניים נעים (מה שכנראה יחסוך תקלות לאורך זמן), שקט (הא כבר אמרתי), זה בערך ההבדל בין הייטק ללואו-טק.

 

קיצר, כל אלה שקונים היום איזה ג'יפון יונדאי\טויוטה\מאזדה חדש, כשיש סיני כנראה יותר זול, עם מרווח פנים של S500 וסוללה במקום מנוע, אני חייב לשאול - למה?? :)

יש יתרונות לרכב חשמלי, אבל בהקשר התחזוקה, צריך לזכור שפרט למע׳ ההנעה יש מערכות ורכיבים רבים במכונית, ללא קשר לסוג מע׳ ההנעה. עדיין יש מתלים, גלגלים, צמיגים, היגוי, בלמים, בטיחות, חשמל מתח נמוך, פנים, גוף המכונית, בקרת אקלים, בידור ומידע וכו׳. כל עדיין אלה צריכים תיקון/החלפה במקרה תאונה ו/או תחזוקה לטווח ארוך.
נכון שרפידות ברכב חשמלי צריכות החלפה לעיתים הרבה יותר רחוקות, אבל בכל השאר אין ממש הבדל.
ההערכה של משרד האנרגיה האמריקאי, ע״ס ניתוחים סטטיסטיים, שעלות התחזוקה השוטפת (לא אחזקה כוללת, לא כולל דלק/חשמל, ולא כולל ירידת ערך וכיו״ב) של רכב חשמלי נמוכה ב-40% מזו של רכב בע״פ.
https://www.energy.gov/eere/vehicles/articles/fotw-1190-june-14-2021-battery-electric-vehicles-have-lower-scheduled
כמובן, מדובר בעלויות בארה״ב, אבל אני מאמין שהיחס נשמר גם בארץ.
40% פחות זה כמובן משמעותי למדי, אבל לא אפסי, כפי שחלק מחובבי הרכב החשמלי נוטים לטעון לפעמים; הם שוכחים שהרבה מהרכיבים צריכים החלפה/תיקון רק אחרי כמה שנים טובות -- למשל בולמי זעזועים, אז העלות הזו עדיין לא משתקפת בשנים הראשונות -- ורוב הרכבים החשמלים על הכביש חדשים למדי .
אגב, הגרף שמקושר למעלה הוא חלק ממחקר מעניין שעושה השוואה בין העלות הכוללת (TCO -- עלות בעלות כוללת -- ואז כן נכנסות כל העלויות האחרות) של רכבים עם סוגי מע׳ הנעה שונים:
https://www.osti.gov/biblio/1780970/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@yonisi נער הייתי גם זקנתי ואני מייעץ לאנשים ברכישת רכב יותר מ-40 שנה.

 

אם יש משהו שאפשר להגיד במידה מסוימת של ודאות לגבי שיקולים ברכישת רכב בשוק הישראלי:

 

1) הצרכן הישראלי הממוצע הוא שמרן ולא רץ לרכוש כל דבר שצץ בשוק.

2) אפשר להגיד הרבה דברים עלרכישת רכב, מה שבטוח שברוב המכריע של המקרים היא לא רציונלית.

3) האדם הממוצע לא שוקל לרכוש רכב חשמלי כי הוא מפחד להתקע עם סוללה ריקה. רוב לא נוסעים אפילו 200 ק"מ ביום - עדיין הגירסה היקרה של ה-460 ק"מ פופולרית יותר מהבסיסית למרות של-95% מאנשים זה ממש לא ישפיע על השימשו היומיומי ברכב ב-95% מהזמן.

 

@PinkDolphin

 

אירופה זה לא כאן. אני מדבר על השוק הישראלי. הדברים שלך מדברים בעד עצמם אתה חושש, ולכן אתה פשוט לא בקהל היעד.

 

לגופו של עניין: אני חושש שקניית טסלה מיבואן לא מבושל מבחינת שירות ותמיכה, היא הרבה יותר מסוכנת מרכישת רכב סיני מיבואן ותיק שיודע דבר או שניים בשירות לקוחות לרוכשי כלי רכב.

 

עם כל  הרוח והצילצולים סביב כלי הרכב החשמליים  נתח השוק שלהם השנה יהיה כ-4% במקרה הטוב, כשתוצרת אירופה תמשיך לדשדש עקב חוסר כדאיות כלכלית של היצרנים האירופים למכור כאן מכוניות "נקיות"ץ

  • אהבתי 3

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, zvit כתב:

אין לי מושג אם הדגם טוב או רע. רכב חשמלי "(לפחות כרגע) מכוון בעיקר ל- Early Adopters אם אתה לא כזה, זה לא בשבילך.

 

איך אתה כותב EARLY ADAPTERS כאשר רואים טסלות וחשמליות נוספות בכל פינה? 

כל הגישה לחשמליות השתנתה לטובה בשנה האחרונה, ואתה רואה את זה גם בתקשורת שמתחילה לפרגן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, Gopher כתב:

 

איך אתה כותב EARLY ADAPTERS כאשר רואים טסלות וחשמליות נוספות בכל פינה? 

כל הגישה לחשמליות השתנתה לטובה בשנה האחרונה, ואתה רואה את זה גם בתקשורת שמתחילה לפרגן.

 

כרגע מדובר ב-3% מהשוק שזה זניח לחלוטין. הרעש מסביב לזה (במיוחד בכל הקשור לטסלה) הוא חסר פרופוציות לחלוטין.

  • אהבתי 2

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, zvit כתב:

 

כרגע מדובר ב-3% מהשוק שזה זניח לחלוטין. הרעש מסביב לזה (במיוחד בכל הקשור לטסלה) הוא חסר פרופוציות לחלוטין.

 

זה רק ההתחלה, הקצב יתגבר  בשנים הקרובות.

על פי תחזית BDO ,בשנת 2025 שיעור המכירות של כלי רכב חשמליים מסך כלי הרכב הפרטיים החדשים יעמוד על כ-%30 .המשמעות היא כי בשנת 2025 ייסעו בכבישי ישראל 215 אלף רכבים חשמליים.

מקור: מהפכת הרכב החשמלי בישראל 2021 -2030

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל הכבוד לתחזית BDO אנחנו מ-א-ד רחוקים משם במיוחד בכל הקשור לתשתיות טעינה ורגולציה שתקל על דיירי בתים משותפים ורשויות מקומית להקים עמדות טעינה בקלות.

  • אהבתי 1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, zvit כתב:

@yonisi נער הייתי גם זקנתי ואני מייעץ לאנשים ברכישת רכב יותר מ-40 שנה.

 

אם יש משהו שאפשר להגיד במידה מסוימת של ודאות לגבי שיקולים ברכישת רכב בשוק הישראלי:

 

1) הצרכן הישראלי הממוצע הוא שמרן ולא רץ לרכוש כל דבר שצץ בשוק.

2) אפשר להגיד הרבה דברים עלרכישת רכב, מה שבטוח שברוב המכריע של המקרים היא לא רציונלית.

3) האדם הממוצע לא שוקל לרכוש רכב חשמלי כי הוא מפחד להתקע עם סוללה ריקה. רוב לא נוסעים אפילו 200 ק"מ ביום - עדיין הגירסה היקרה של ה-460 ק"מ פופולרית יותר מהבסיסית למרות של-95% מאנשים זה ממש לא ישפיע על השימשו היומיומי ברכב ב-95% מהזמן.

קודם כל הרשה לי לומר שאני מכבד לגמריי, מהעצות והתגובות שלך וגם מהסגנון למדתי הרבה.

 

לגבי רציונל - אני אכן אדם בד"כ מאוד רציונלי (לפעמים עשוי להשתחרר בורג או פיוז אבל זה לא קשור לקטעים כלכליים) וההערות שלי הן נטו מתוך רציונליות. ההגיון שלי אומר שבאמת אין טעם היום לרכוש רכב חדש שאינו חשמלי. ז"א מי שכבר גם ככה הולך להשקיע 120K וצפונה, הייתי באמת ממליץ לבדוק את האפשרות החשמלית. אני מודע לכך שההמון לעיתים אינו רציונלי, מקובע, חושש משטויות וכו' וכו'. אבל אני כן מדבר על רציונל. שני אנשים קרובים אלי יחסית שקנו לאחרונה רכבים חדשים, שניהם קנו חשמליות ולא מצטערים לרגע (אחד סקודה אניאק ביבוא מקביל והשני U5). אחרי שראיתי את שני הרכבים מקרוב וגם נהגתי עליהם קצת, ראיתי מה יש מתחת למכסה המנוע, הרגשתי את השקט, העיצוב הנקי, מרווח הפנים הגדול ביחס לגודל החיצוני, מבחינתי הרציונל אומר שאין שאלה, זה פשוט הדור הבא. מי שקונה היום רכב חדש עם מנוע בעירה פנימית ללא סיבה מובהקת לכך, זה בעיני לא פחות גרוע מאשר לקנות דגם יוצא של רכב מסויים באותו מחיר של דגם חדש שכבר משווק.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, Gopher כתב:

 

זה רק ההתחלה, הקצב יתגבר  בשנים הקרובות.

על פי תחזית BDO ,בשנת 2025 שיעור המכירות של כלי רכב חשמליים מסך כלי הרכב הפרטיים החדשים יעמוד על כ-%30 .המשמעות היא כי בשנת 2025 ייסעו בכבישי ישראל 215 אלף רכבים חשמליים.

מקור: מהפכת הרכב החשמלי בישראל 2021 -2030

 

הכל תלוי במדיניות המס והמשך ההטבות הנדיבות. במדינה כמו שלנו? חיים משנה לשנה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתחבר לגישה שאומרת שמי שעוד לא חושב על רכב חשמלי כרכב הבא - שיתחיל. 

אני מבין שזה יהיה בהתחלה מוזר לאנשים, וחרדת הטווח היא חרדה אמיתית, אבל אישית זה נראה לי שגוי לקנות היום רכב חדש ששורף שאריות דינוזאורים. 

כך, גם לאישתי הזמנתי רכב חשמלי חדש.

לגבי רכב משומש - לא רלוונטי עדיין. 

 

המכוניות היחידות שישארו רלוונטיות עם מנועי זלילת עצמות הן ספורטיביות ורכבי שטח. 

וגם בשני הסגמנטים האלה, עם התקדמות הטכנולוגיה, מה שישאר זה להריח בנוסטלגיה אדי סולר / בנזין, ולשמוע את רעש המנועים. 

כל רכב ספורטיבי עם מנוע חשמלי יתן בראש לכל רכב שצריך לעלות בסל"ד כדי להגיע לשיא מומנט, וכל רכב שטח חשמלי עתידי כמו הטנדר של ריביאן, יתן בראש בשטח לכל הדינזאורים שיש להם תיבות העברה ודרייבשאפטים. 

 

  • אהבתי 5

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 513 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...