Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אוטוטו מושקת Geely Geometry C החל מ-133900 ש"ח


PriceDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 540 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 6 דקות, zaf כתב:

תראו מה קרה לכמות התעבורה באתר הוותיק שבו מוצהר שמכשירי חשמל אינם מכוניות. אין חדשות, מעט הודעות בפורום, אפילו לא מבחן דרכים חדש לרפואה. 

זה כבר הרבה שנים כך. פועל יוצא של ממשק מיושן ועורך שמוחק הודעות לכל מי שלא מסכים איתו (או לא מקפיד מספיק על סימני פיסוק)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 167
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

צריך להעביר את "מושיקו הנהג" לכאן. אין לי ספק שהוא יתרום כאן הרבה מאד.

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Gopher כתב:

 

בכל זאת זה רכב חשמלי. עד עכשיו הוא היה אנטי לנושא...

 

הוא לא היה אנטי חשמלי, הוא היה תמיד אנטי טסלה, כי טסלה קילקלה לחברים שלו מאוליגופול יבואני הרכב את חגיגת המחירים על חשבון הצרכן הישראלי. 

  • אהבתי 2
  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, zaf כתב:

הנעה חשמלית היא כאן ולא תעלם. תראו מה קרה לכמות התעבורה באתר הוותיק שבו מוצהר שמכשירי חשמל אינם מכוניות. אין חדשות, מעט הודעות בפורום, אפילו לא מבחן דרכים חדש לרפואה. 

לאיזה אתר אתה מתכווין?

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, FARM כתב:

זה כבר הרבה שנים כך. פועל יוצא של ממשק מיושן ועורך שמוחק הודעות לכל מי שלא מסכים איתו (או לא מקפיד מספיק על סימני פיסוק)

 

 

לפני כשעה, daniel204 כתב:

לאיזה אתר אתה מתכווין?

של רוני

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתכלס צודקים. פלטפורמות רכב חשמלי הרבה יותר קלות לתכנון, אין תקנות זיהום אוויר שצריך לעמוד בהם. כך שברגע שהסינים יסגרו את הפער של בטיחות הרכבים ,מערכות אקטיביות ופסביות, (ויש יצרנים סינים שכבר עשו את זה), אין לדעתי מה שיעצור הצפה סינית של רכבים במחירים הרבה יותר זולים ממה שמדינות המערב יכולות לתת. מה שיקרה סביר להניח שכמו באלקטרוניקה, רוב חברות הרכב פשוט יעברו לייצור בסין. הבעיה היחידה תהיה שסין הופכת לאט לאט למקום שכבר לא כל כך זול לייצור.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Uri-G כתב:

בתכלס צודקים. פלטפורמות רכב חשמלי הרבה יותר קלות לתכנון, אין תקנות זיהום אוויר שצריך לעמוד בהם. כך שברגע שהסינים יסגרו את הפער של בטיחות הרכבים ,מערכות אקטיביות ופסביות, (ויש יצרנים סינים שכבר עשו את זה), אין לדעתי מה שיעצור הצפה סינית של רכבים במחירים הרבה יותר זולים ממה שמדינות המערב יכולות לתת. מה שיקרה סביר להניח שכמו באלקטרוניקה, רוב חברות הרכב פשוט יעברו לייצור בסין. הבעיה היחידה תהיה שסין הופכת לאט לאט למקום שכבר לא כל כך זול לייצור.

נקודה נוספת היא שהובלת מוצר כמו רכב זה כבר לא דבר זול. מה שחשוב זה לא כמה אחוזים ההובלה מהווה מהמחיר, אלא העלות המוחלטת -- זה מה שהקונה משלם בסופו של דבר (וכמובן מיסוי מגדיל את הפער). יש סיבה מדוע, כשהם מתחילים למכור הרבה בשוק מסויים, יצרני רכב פותחים מפעלים מקומיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב הבעיה בהובלה ימית היא הפריקה. לגל-נועיות בדרך כלל אין בעיה כזאת כי הן לא דורשות פריקת מנוף. אבל ברמה היותר מקומית, עצוב שרשות ההגבלים העסקיים שלנו ישנה שנת חורף ארוכה. במקום לדאוג לפירוק האוליגופול על ידי איסור ליבואנים קיימים לרכוש עוד ועוד מותגים סיניים ועל ידי כך לפתוח את השוק לתחרות (גם כך רכבים חשמליים לא צריכים כל כך הרבה מוסכים) עם יבואנים חדשים. אנחנו תקועים באותה קונספציה של תקיעת כל הרכבים לאותן משפחות אוליגרכים שלא מתחרות אחת בשניה ותוקעות מחירי טיפולים לא הגיוניים לרכב חשמלי רק כי המדינה לא מתפקדת.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי שראיתי מבחן דרך בכלכליסט לגאומטרי C, המסקנות של המבחן לא ישבו אצלי טוב. חשבתי לשתף את ההתרשמות שלי מהרכב.

תומר אדר מהכתבה אומר שהגאומטרי C עושה מה שהקוריאנים עשו לפני עשור או היפנים לפני שני עשורים. לאחר שאני ובת זוגתי בדקנו את הגאומטרי C (וגילוי נאות: הזמנו אחת) אני לא מצליח לראות איזה פער יש ליצרן כמו ג'ילי לסגור מול היצרנים הארופאים. כלומר בדקנו הרבה רכבים שונים ומגוונים (פולקסווגן גולף, סיטרואן C4, קיה נירו, קורולה ועוד הרבה, אני כבר לא זוכר...) אם אני יורד רגע מהעניין החשמלי ומסתכל על האוטו מכל זוית אחרת, אני אישית הרגשתי שגאומטרי מציע לי יותר. לא רק האבזור שהוא מאוד עשיר, גם העיצוב הפנימי הייטקיסטי וחדשני והאוטו הרבה יותר מרווח מכל המתחרים בטווח המחיר הזה, למעט תא מטען לא להיט. סתם לדוגמא, סיטרואן C4 מרגישה פשוט דור אחד אחורה ביחס, וזה באולם תצוגה לפני שהתחלנו לסוע. די מפתיע בגלל שהC4 הושק רק לאחרונה. ככה גם קורולה, פוקוס ורק הגולף נותנת פייט.

אני בעיקר מדבר על האיכות הכללית שהרכב משדר. לגאומטרי יש אומנם פלסטיקים קשיחים אבל משום מה הם לא מרגישים זולים או חלולים. בכללי, הרכב מרגיש מאוד "סוליד" הכל מוצק ויושב טוב, נקי ונעים לעין.

מבחינת נסיעה הוא דיי מנותק, לא צריך נסיעה ארוכה כדי להבין שגולף ופוקוס יותר מתקשרים, אני אישית מרגיש את זה בעיקר בהגה שבגאומטרי הרגיש לי קצת מת. מה שכן אני לא יוכל לומר שהC4 או נירו הרגישו יותר טוב.

מבחינת מערכת הנעה. רק מי שהתנסה במקצת עם מכוניות חשמליות יבין שזה ללא ספק העתיד. זה מרגיש כאילו מנוע בעירה פנימית טוב כמו 1.5 TSI מנסה לחקות בצורה מכנית את מה שמנוע חשמלי עושה בטבעיות. הכל חלק, שקט ומאוד מהיר ויעיל. 

הדבר העיקרי שניתן להגיד שהוא עדיין סיני זה עניין הבטיחות. הגיאומטרי לא נבדק במבחנים האמריקאים או הארופאים ובטיחות פאסיבית של הרכב זה הרבה עניין של ניסיון ומוטיבציה של יצרן, שלא בטוח שליצרן כמו ג'ילי יש.

חוץ מזה, בעני אוטו פצצה. אם לפני 15 שנה מכוניות קוריאניות היו סבירות בהכל ולא נפלו או התעלו בכלום. אז בהשווה, לפי ההתרשמות שלי, הגאומטרי C מצטיין ואף מתעלה מעל התחרות בלא מעט פרמטרים חשובים והוא רק סביר בשאר. אליי הרכב הזה מדבר הרבה יותר מהתחרות בטווח מחיר של עד 150K בלי קשר לחשמלי או לא חשמלי, זה שהוא חשמלי עם טווח ראוי הופך את כל העניין לno brainer עבורי.  

 

 

  

  • אהבתי 4
  • לא הבנתי... 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את ההתרשמות הכללית שלי מהגיאומטרי c כבר כתבתי.

 

 אבל רק אתייחס להודעה מעליי ואציין שאם אנתק את החלק החשמלי בגיאומטרי c ואשווה אותה לרכב "רגיל", אני באופן אישי לא הייתי קונה אותה.

 

יש עדיין פערים בינה לבין רכבים "רגילים", לא פערים הנובעים מפערי טכנולוגיה, אלא פערים הנובעים מרצון לחסוך ומתפיסה עיצובית פנימית שונה.

 

ראשית דבר כבר לא רואים פלסטיקה קשיחה כמו בגיאומטרי באף רכב משפחתי רגיל, בכולם פלסטיקה רכה ואיכותית בהרבה. לי זה מאד חשוב להרגשת איכות והנאה מהישיבה ברכב. (איכות ההרכבה בגיאומטרי אכן טובה מאד).

 

שנית אני התרשמתי שהמרווח לנהג ולנוסע דווקא מצומצמים והוקרבו בעיקר על חשבון עיצוב הקנוסולה המרכזית המרחפת הגבוהה שגוזלת מרחב ותחושת מרחב.

 

מאחור אכן המרווח יפה מאד אבל עדיין בסדר גודל של רכב משפחתי מרווח.

 

תא המטען בסדר גודל של רכב האצ'בק וקטן מדי בשביל הצרכים שלי.

 

האבזור פנטסטי, אבל עדיין לא היה גורם לי לרכוש את הרכב בגלל החסרונות הנ"ל.

 

כמובן שאם מכניסים את החלק החשמלי התמונה משתנה, יחידת ההנעה החשמלית משנה לגמרי את חווית הנהיגה.

 

בנוסף הטווח הגדול, החסכון בעלויות הנסיעה, האחריות הארוכה מטים לדעתי את הכף לטובת הגיאומטרי לעומת רכב רגיל באותה רמת מחיר (למי שיסתדר עם גודל תא המטען- אני לא ולמי שיש אפשרות להתקין עמדת טעינה).

 

 

עריכה אחרונה על ידי evc
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו אני יכול לגלות שאחרי שלושה ביקורים בסוכנות (פעם אחת לבדי, פעם שניה יחד עם אשתי, בעלת הרכב המיועדת ופעם שלישית בבוקר שלמחרת כדי לפתוח את ההזמנה) גם אנחנו הזמנו ג׳ילי בגרסת הtwo-tone בצבע לבן.

אצלנו הג׳ילי תחליף רנו קאדג׳ר דיזל. 

לאחר ששקלנו את השימוש המיועד ברכב ולאחר נסיעת מבחן הגענו למסקנה שהרכב מתאים לנו מאוד.

כבעל ניסיון טכני בתחום הרכב, בחנתי את שלושת האקזמפלרים שהיו בסוכנות בקפידה ולהפתעתי לא מצאתי שום פאולים בהרכבה שציפיתי אולי למצוא. 

הרכב היה לי נוח בצורה מספקת, ואני גדל מידות (1.85 מ׳ על 125 ק״ג). אכן אסכים ואומר שסביבת הנהג קצת צפופה בגלל מבנה הקונסולה, אבל לא בצורה מחניקה. המושבים נוחים למדי ומתכוונים חשמלית עם זיכרונות למושב הנהג.

הפלסטיקה נאה, אבל באמת על הצד הקשיח של הסקאלה. לא דיל ברייקר.

איכות הנסיעה בהתאם לציפיות. יש טובות ממנה, אבל לא ברמת המחיר הזו.

עכשיו נשאר להמתין לפברואר.

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משהוא יכול להסביר את הצורך להוספת מגן תחתון לסוללה שמציע היבואן? על מה ולמה? כמה זה מוסיף למשקל? למה זה לא נדרש באף רכב חשמלי אחר? מבקשים על זה 2500 שח.

אשמח לתובנות....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, meir_gi כתב:

משהוא יכול להסביר את הצורך להוספת מגן תחתון לסוללה שמציע היבואן? על מה ולמה? כמה זה מוסיף למשקל? למה זה לא נדרש באף רכב חשמלי אחר? מבקשים על זה 2500 שח.

אשמח לתובנות....

אל תתפוס אותי במילה, אבל אחרי מבט די ארוך על הסוללה, זה נשמע לי כמו אכבר קשקוש. הסוללה בכל מקרה יושבת בתוך קייס פלדה/ברזל כלשהו והמגן הזה יוסיף רק עוד משקל מיותר.

אל תתפוס אותי במילה2, אבל יש לי תחושה שזה בעיקר זריזות מחשבית וניצול הזדמנות של איזה איש שיווק נלהב.

לא מצאתי דיאגרמה של מארז הסוללות של הג'יאומטרי (מודה, השקעתי בזה רק איזה 20 דקות) אבל קשה לי מאוד להאמין שיש איפשהו יצרן רכב - בטח בסדר הגודל של ג'ילי - שמספיק מטומטם כדי לשחרר רכב עם סוללה פגיעה כמו שאנשים מציירים. אבל מה אני מבין...

 

לפני 6 שעות, יונתן12345 כתב:

אחרי שראיתי מבחן דרך בכלכליסט לגאומטרי C, המסקנות של המבחן לא ישבו אצלי טוב. חשבתי לשתף את ההתרשמות שלי מהרכב.

תומר אדר מהכתבה אומר שהגאומטרי C עושה מה שהקוריאנים עשו לפני עשור או היפנים לפני שני עשורים. לאחר שאני ובת זוגתי בדקנו את הגאומטרי C (וגילוי נאות: הזמנו אחת) אני לא מצליח לראות איזה פער יש ליצרן כמו ג'ילי לסגור מול היצרנים הארופאים.   

חלילה מבלי להעליב, אתה אומר את זה פשוט כי אין לך מספיק ניסיון והבנה ברכבים, ובמניעים ו"טריקים" של יצרני רכב. סתם ככה בשליפה אחרי נסיעה של בערך 10-15 דקות אני יכול להגיד לך שהם עדיין צריכים לשפר את איכות החומרים (ההרכבה, כמו שאמר @ALX באמת טובה), טווח הכוונון של ההגה וגודל מסך המחוונים והמידע שמופיע עליו. 

לעשות נסיעת מבחן של חצי שעה גם על עשרות מכוניות כנראה לא תעזור לך להבין איך עובד העסק ברמות עמוקות יותר. אבל אין לך מה להרגיש רע על זה שאתה "לא מבין", קודם כל כי אתה בדיוק קהל היעד והיצרנים יודעים בדיוק על מה לשים דגש ואיפה לחסוך כדי "לעבור" בעיניים של "אנשים רגילים".

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהם לגילי יש גם את פולסטאר ווולוו - ידע לא חסר שם, זה הכול מבחירה.

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 540 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...