Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

 

לפני 34 דקות, Transporter כתב:

 

ויש כאן אנשים שחושבים שאם הזמנתי אותם לאירוע אז אני מנצל אותם ומזמין אותם לכסות לי עלויות ולא כי הם חברים שלי

באמת לא מבין את זה

זה בזכותך.

אתה לא שם לב אבל אתה מדבר בשתי שפות כל הזמן.

מצד אחד, חשוב לך להדגיש שאתה "מכבד את הבן אדם".

מצד שני, אתה מספר איך מאחורי הקלעים, צ'ק בסכום לא מספיק גבוה נתפס כזלזול ברמה כזו שהלקוחות שלך מצטערים שהזמינו את האיש.

אתה מבין את הדואליות?

אתה מתאר אנשים כאילו לארג'ים מהחיים. אבל מעשית לפי הקודים החברתיים שלך, אין להם ברירה. 

לא מצפה שתשתכנע. אבל מה שאתה מתאר זו בסך הכל פרקטיקה חברתית בנאלית למדי, בה הקודים מוכתבים. גם אם לכל המשתתפים נורא בא להאמין שזה הכל מברירה ולארג'יות ושאר הירקות.

 

ואני לא הרגשתי בחיים שלי שהזמינו אותי לחתונה כדי לכסות עלויות (אם כי יש ארועים אחרים שזו די המטרה שלהם באופן די ברור). באירועים של חברים טובים מן הסתם שמתי יותר (פלוס מסיבות רווקים, או חינה למעטים שחגגו). באירועים של אנשים מרוחקים יותר שמתי פחות. אני מסכים לחלוטין שיש רף מינימלי. אבל הוא לא אבסולוטי. הוא פונקציה של קרבה ומעמד כלכלי. וכן, אני גם בוחר לעיתים לא ללכת בדיוק כי לא בא לי להוציא 350-400 שקל על אנשים שלא ממש איכפת לי מהם, וכי אני חוסך לחתונה של צ'מגיא. ואולי בעינך אני קמצן על כי אני שם רק 350-400 לאנשים שהם לא חברים קרובים, אבל האמת היא שאפילו לסכום הזה אני מגיע על סמך מה שאני שומע מאנשים שהם באותה רמת הקרבה כמוני לזוג. ובחלק מהמקרים מדובר באנשים שמתחתנים בהפרש של חודש חודשיים.

 

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
  • רעיון טוב! 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

זה הכל עניין של כבוד.

בתרבות של טרנספורטר הכל נמדד בכבוד -
גודל האירוע
סוג האוכל
הזמר שהבאת
המתנה שהבאת
הבגדים שלבשת
עם מי אתה מסתובב ובמה הוא נוהג ואיפה הוא גר ואת מי הוא מכיר ומה הם עושים בשירותים, ואת מי

(אני לא אתחיל לחזור אחורה ולצטט או לספור את כל הפעמים שהמילה כבוד מופיעה, אבל זה יכול להיות אחלה שעשוע לילדים [או עילויי regex] לשבת)

מהכבוד נובע הכל - צריך לשמור על כבוד המשפחה, על כבוד סמלי המדינה (שאיזה שמאלנית לא תחשוף ציצי על המנורה), על הכבוד המוסרי של הצבא המוסרי ביותר בעולם, על כבוד ראש הממשלה החכם באדם של המדינה הטובה בעולם, על כבוד הזמיר הלאומי והפות מוביל שלו, וכבוד של מי הוריד למי עוקב באינסטה ראשון

הכל מתחיל ונגמר בכבוד - זה עולם צללים עם כלכלה משלו שבה כבוד הוא המטבע החזק ביותר.

  • רעיון טוב! 2
פורסם (נערך)
לפני 39 דקות, יבגניפ כתב:

זה בזכותך.

אתה לא שם לב אבל אתה מדבר בשתי שפות כל הזמן.

מצד אחד, חשוב לך להדגיש שאתה "מכבד את הבן אדם".

מצד שני, אתה מספר איך מאחורי הקלעים, צ'ק בסכום לא מספיק גבוה נתפס כזלזול ברמה כזו שהלקוחות שלך מצטערים שהזמינו את האיש.

אתה מבין את הדואליות?

אתה מתאר אנשים כאילו לארג'ים מהחיים. אבל מעשית לפי הקודים החברתיים שלך, אין להם ברירה. 

לא מצפה שתשתכנע. אבל מה שאתה מתאר זו בסך הכל פרקטיקה חברתית בנאלית למדי, בה הקודים מוכתבים. גם אם לכל המשתתפים נורא בא להאמין שזה הכל מברירה ולארג'יות ושאר הירקות.

 

נכון  זה בול מה שאמרתי

זה לא עניין של לארג' או עשיר או חתונה יקרה

הסברתי לך כבר בנאדם יכול להזמין אותי לאולם עלוב ואני  בכלל לא יכול להגיע ושולח לו צק יפה

כי אני מכבד אותו

יש דבר כזה שנקרא נורמה

כמו שאתה מגיע למסעדה ויכול להשאיר 5 שקל טיפ, ויכול להשאיר 12-15%

אתה לא חייב להשאיר בכלל. אבל נהוג להשאיר טיפ יפה

גם בחתונה אתה יכול לתת 100 שקל כי זה מה שאתה רואה  לנכון

נתתי דוגמא מאוד ברורה כשאתה בא לחבר הבייתה ומחליט להביא איתך משהו, אתה  יכול להביא בדיוק מה שהיית רוצה שיביאו לך, ואתה יכול להביא את הדבר הכי זול וחסכוני שתמצא

זה ככה בכל דבר בחיים

לפני 39 דקות, יבגניפ כתב:

 

ואני לא הרגשתי בחיים שלי שהזמינו אותי לחתונה כדי לכסות עלויות (אם כי יש ארועים אחרים שזו די המטרה שלהם באופן די ברור). באירועים של חברים טובים מן הסתם שמתי יותר (פלוס מסיבות רווקים, או חינה למעטים שחגגו). באירועים של אנשים מרוחקים יותר שמתי פחות. אני מסכים לחלוטין שיש רף מינימלי. אבל הוא לא אבסולוטי. הוא פונקציה של קרבה ומעמד כלכלי. וכן, אני גם בוחר לעיתים לא ללכת בדיוק כי לא בא לי להוציא 350-400 שקל על אנשים שלא ממש איכפת לי מהם, וכי אני חוסך לחתונה של צ'מגיא. ואולי בעינך אני קמצן על כי אני שם רק 350-400 לאנשים שהם לא חברים קרובים, אבל האמת היא שאפילו לסכום הזה אני מגיע על סמך מה שאני שומע מאנשים שהם באותה רמת הקרבה כמוני לזוג. ובחלק מהמקרים מדובר באנשים שמתחתנים בהפרש של חודש חודשיים.

 

אף אחד לא מזמין אותך כדי לכסות עלויות

וגם אם עשיתי חתונה ב 80,000 ואתה תביא לי 200  שקל זה מעליב. 

זה לא סוד שאנשים משלמים חלק מהאירוע מהמתנות. לא בקשתי שאנשים יביאו מתנות שאפשר לכסות איתן חתונה של מליון שח

אבל מינימום לבנאדם 500 שח זה לגמרי ממוצע והגיוני

 

ושוב אני לא מדבר על בנאדם שבדיוק פשט רגל  ונכנס לחובות או התגרש והפסיד בית או כל דבר הזוי אחר. אף אחד לא מחפש את ה1% האלה מבין המוזמנים

מדברים על כלל האנשים שמגיעים

אלתוציא 400 שקל על מי שלא אכפת לך ממנו גם אני לא הולך במקרה כזה

אבל מי שכן אכפת לך ממנו תשים לו במינימום 500.  אולי אם היית שואל אותי בשנת 2002 הייתי אומר לך 300 אבל היום 2020 ולדעתי 500 זה לגמרי בסיסי

אם זה חבר קרוב לא הייתי מראה את הפרצוף שלי פחות מ 1500 אם אני בא לבד

וזה לא קשור בכלל לכמה אני  מרוויח

גם כשהייתי חייל שמתי לאנשי קבע מתנות שכיבדו אותי כי בסוף הפרצוף שלי  עומד מאחורי המתנה

עריכה אחרונה על ידי Transporter
פורסם

מינימום 500₪ ליחיד או 1000₪ לזוג זאת נורמה מבחינתך או בסוגי הארועים בהם מזמינים את שירותיך.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם (נערך)
לפני 19 דקות, pl7410 כתב:

זה הכל עניין של כבוד.

בתרבות של טרנספורטר הכל נמדד בכבוד -
גודל האירוע
סוג האוכל
הזמר שהבאת
המתנה שהבאת
הבגדים שלבשת
עם מי אתה מסתובב ובמה הוא נוהג ואיפה הוא גר ואת מי הוא מכיר ומה הם עושים בשירותים, ואת מי

(אני לא אתחיל לחזור אחורה ולצטט או לספור את כל הפעמים שהמילה כבוד מופיעה, אבל זה יכול להיות אחלה שעשוע לילדים [או עילויי regex] לשבת)

מהכבוד נובע הכל - צריך לשמור על כבוד המשפחה, על כבוד סמלי המדינה (שאיזה שמאלנית לא תחשוף ציצי על המנורה), על הכבוד המוסרי של הצבא המוסרי ביותר בעולם, על כבוד ראש הממשלה החכם באדם של המדינה הטובה בעולם, על כבוד הזמיר הלאומי והפות מוביל שלו, וכבוד של מי הוריד למי עוקב באינסטה ראשון

הכל מתחיל ונגמר בכבוד - זה עולם צללים עם כלכלה משלו שבה כבוד הוא המטבע החזק ביותר.
 

 

אתה צודק

יש אנשים שאין להם בעיה לשים פחות 200 שקל העיקר לא להרגיש שדפקו אותם

זה בדיוק האנשים שישבו במסעדה והמלצר יאחר להם עם המנה ב 3 דקות בשביל שלא ישאירו טיפ "כי המקום הזה על הפנים" כאילו המלצר אשם

כמו שאמרתי אין לי חברים כאלה ותודה לה' שככה

לפני 3 דקות, vladclar כתב:

מינימום 500₪ ליחיד או 1000₪ לזוג זאת נורמה מבחינתך או בסוגי הארועים בהם מזמינים את שירותיך.

 

500 זה סכום שאני שם כשאני לא הולך

אם אני הולך אני שם יותר ואם  זה חבר קרוב אז סכום של 4 ספרות

לחברים שלי אני משתדל לא לעשות שום דבר באירוע חוץ מלייעץ ולהשיג להם מחירים באולמות

 

אני לא חושב שיש כאן בנאדם ששם 350 ולא יכול להרשות לעצמו לשים עוד 150

ומההתרשמות שלי האנשים שמגיבים כאן הם לא אנשים שהולכים ל 15-20 אירועים בכל עונה

לא שמים  "כי למה שאני אצא פראייר"

זאת הבעיה

עריכה אחרונה על ידי Transporter
פורסם
לפני 11 דקות, Transporter כתב:

כי אני מכבד אותו

יש דבר כזה שנקרא נורמה

אתה עושה מה שהמעמד שלך כפי שאתה תופס אותו מחייב אותך. הנורמה בסביבה שלי היא לא הנורמה בסביבה שלך. אתה זה לא הממוצע.

אני לא רואה בעיה להשאיר 10% טיפ. יש לי חבר טוב שמבחינתו 15% זה המינימום. למה? ככה.

לפני 13 דקות, Transporter כתב:

גם אם עשיתי חתונה ב 80,000 ואתה תביא לי 200  שקל זה מעליב. 

זה לא סוד שאנשים משלמים חלק מהאירוע מהמתנות. לא בקשתי שאנשים יביאו מתנות שאפשר לכסות איתן חתונה של מליון שח

אבל מינימום לבנאדם 500 שח זה לגמרי ממוצע והגיוני

מעליב אותך.

ממוצע בעינך ובעיני הקהל שלך.

איך אתה מסוגל בעמוד אחד לספר שאתה עובד עם נישה וחי בנישה, ובעמוד אחר לנסות להוכיח שהסכומים שלכם רלוונטיים לכלל?

לפני 14 דקות, Transporter כתב:

בל היום 2020 ולדעתי 500 זה לגמרי בסיסי

לדעתך. ואני אומר לך שהייתי במספיק חתונות בשנים האחרונות, בהן אנשים שהתחתנו בעצמם אחר כך שמו 350-400 גג, וזה מה שהם ציפו לקבל בחזרה.

והחתונות לא היו חתונות בהן המפיק היה טרנספורטר ואייל גולן עלה לשיר ב-2  בלילה. אז גם העלויות היו טיפה שונות. משום מה אתה שוב שוכח שרובינו לא הולכים לאירועים שאתה מפיק, עם שיירה של 911 ומזראטי בכניסה.

לפני 15 דקות, Transporter כתב:

וזה לא קשור בכלל לכמה אני  מרוויח

אצלך לא כי כבוד זה שם המשחק. אצל אחרים זה כן. וגם הציפיה בהתאם. 

לפני 15 דקות, Transporter כתב:

גם כשהייתי חייל שמתי לאנשי קבע מתנות שכיבדו אותי כי בסוף הפרצוף שלי  עומד מאחורי המתנה

שוב, אתה חי במגבלה חברתית מאוד נוקשה של משחקי כבוד. אתה מתאר בשרשור פה ובאחרים מלא דברים שאתה עושה כאילו מרצון, אבל מעשית אתה שבוי בקודים חברתים נוקשים.

יכול להיות, כנראה, שאתה חושב שהכל מברירה וזה טוב וזה נכון וככה צריך להיות. סבבה. זכותך. מבחינת הקורא מהצד, די ברור שאתה מאוד חושש לתדמית שלך. זכותך לגמרי להוציא על זה כמה כסף שבא לך. בכל תחום. אבל מהצד זה בדיוק מה שזה. משחקי תדמית.

וגם בעוד מאות עמודים לא תצליח לשכנע אחרת. בדיוק כמו שספריאל לא יצליח לשכנע לצד השני, אגב. מאותה הסיבה. רובינו נמצאים איפשהו באצמע. את הקצוות קל לכולם לזהות.

 

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 3
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם (נערך)
לפני 8 דקות, יבגניפ כתב:

אתה עושה מה שהמעמד שלך כפי שאתה תופס אותו מחייב אותך. הנורמה בסביבה שלי היא לא הנורמה בסביבה שלך. אתה זה לא הממוצע.

אני לא רואה בעיה להשאיר 10% טיפ. יש לי חבר טוב שמבחינתו 15% זה המינימום. למה? ככה.

 

אתה  טועה

לא כל הלקוחות שלי גרים במגדלי יוקרה ועושים חתונות במליון שח

ההפך

דווקא אלה שלא עושים בסכומים ה אלה מספרים לך שיש להם אורחים ששמו מתנות שמביישות אותם

ועובדה שאפילו שהם לא גרים באחת השכונות הכי יקרות בתל אביב הם חושבים שצריך לשים יותר כי זה מה שהם בעצמם שמים

לפני 8 דקות, יבגניפ כתב:

לדעתך. ואני אומר לך שהייתי במספיק חתונות בשנים האחרונות, בהן אנשים שהתחתנו בעצמם אחר כך שמו 350-400 גג, וזה מה שהם ציפו לקבל בחזרה.

והחתונות לא היו חתונות בהן המפיק היה טרנספורטר ואייל גולן עלה לשיר ב-2  בלילה. אז גם העלויות היו טיפה שונות. משום מה אתה שוב שוכח שרובינו לא הולכים לאירועים שאתה מפיק, עם שיירה של 911 ומזראטי בכניסה.

 

הסברתי לך כבר שגם בנאדם שאין לו פורש (לי אין) יכול לשים עוד 150 שח והוא לא ימות מזה

אנחנו מדברים על הכלל ולא על בנאדם אחד ספציפי שאתמול היו אצלו הוצאה לפועל

עוד 150 לא הורג אף אחד. במיוחד שברור לי שאתה לא הולך לכמות של אירועים בכל עונה. אולי 2 או 3

אם תתן 150 יותר אתה לא תמות מזה

 

אמרתי כבר כמה פעמים הכל תלוי מי סביבך. אם אתה יודע שאתה מזמין חברים הבייתה והם מביאים איתם המבורגר זוגלובק כדי להגיד "הבאתי" , אז כשאהת תלך אליהם אתה  תביא אותו דבר

וככה גם בחתונה

אני כשאני מזמין חבר הוא יביא את הדברים שלדעתו הכי בא לי שהוא יביא כי הוא יודע שככה אני מתנהג בדיוק שאני בא אליו.

ברור לי שיש אנשים שהם אולי חברים טובים ביום יום אבל כשזה מגיע לכסף הם רואים בכל דבר בזבוז ומרגישים מנוצלים. יש כאלה. למזלי לא סביבי

לפני 8 דקות, יבגניפ כתב:

שוב, אתה חי במגבלה חברתית מאוד נוקשה של משחקי כבוד. אתה מתאר בשרשור פה ובאחרים מלא דברים שאתה עושה כאילו מרצון, אבל מעשית אתה שבוי בקודים חברתים נוקשים.

יכול להיות, כנראה, שאתה חושב שהכל מברירה וזה טוב וזה נכון וככה צריך להיות. סבבה. זכותך. מבחינת הקורא מהצד, די ברור שאתה מאוד חושש לתדמית שלך. זכותך לגמרי להוציא על זה כמה כסף שבא לך. בכל תחום. אבל מהצד זה בדיוק מה שזה. משחקי תדמית.

וגם בעוד מאות עמודים לא תצליח לשכנע אחרת. בדיוק כמו שספריאל לא יצליח לשכנע לצד השני, אגב. מאותה הסיבה. רובינו נמצאים איפשהו באצמע. את הקצוות קל לכולם לזהות.

 

 

 

אתה חושב שזה קודים

אני הייתי כזה גם כשהייתי בצבא וגם כשהייתי  עובד במסעדה בשביל 400 שקל ליום

חוץ מזה שאני מדבר פה על המון לקוחות שלי שהם אנשים נורמטיבים לגמרי שמשתפים אותי ומספרים שחלק מהאורחים שלהם הביאו מתנות בושה

אתה חייב להבין שזה לא קשור לאיפה הם גרים. לא כל הלקוחות שלי באים מסביון  או מפיתוח או מקיסריה

לפני 8 דקות, יבגניפ כתב:

אצלך לא כי כבוד זה שם המשחק. אצל אחרים זה כן. וגם הציפיה בהתאם. 

 

עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם

גם מי שמרוויח רק 15,000 בחודש

יכול לשים עוד 150  והוא לא ימות מזה אני מוכן  לחתום על זה

הוא פשוט רואה בזה בזבוז זה הבעיה

 

עזוב בצד  את האירועים עם הפורש והמזראטי שם הכל עובד אחרת ואתה בטח  מבין את עניין המתנות שם

עריכה אחרונה על ידי Transporter
פורסם

למה לעצור ב150? גם 1500 שקל פעמיים בשנה לא יהרגו אותי,אז אולי לשים 2000 מתנה?

 

ובדיוק פה זה מתחבר חזרה,אף אחד לא ימות מזה.

אבל זה כסף שהלך לדברים אחרים ואם ספריאל רוצה לקנות סיר חדש ולא לשים עוד 200 שקל לאירוע או צ׳מגאי שחידש את הפרמיום בטינדר....

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם
לפני 7 דקות, Transporter כתב:

עוד 150 לא הורג אף אחד. במיוחד שברור לי שאתה לא הולך לכמות של אירועים בכל עונה. אולי 2 או 3

אם תתן 150 יותר אתה לא תמות מזה

אני לא אמות מזה. אצל אחרים הנזק יותר מורגש. אני לא נכנס לכיס של אף אחד. אמרתי לך בדיוק מה אני עושה. שואל את הסביבה הרלוונטית כמה שמים ומתיישר.

מה לעשות - 500 זה יותר ממה שהרוב בסביבה שלי שמים. שוב, גם כאלו שהתחתנו בהפרשים של חודשים ספורים ובפירוש לא ציפו לקבל מאיזה מישהו שיושב לידם במשרד את העוד 150 שח לאדם.

לפני 7 דקות, Transporter כתב:

אמרתי כבר כמה פעמים הכל תלוי מי סביבך.

הפעם האחרונה שהעסקתי את עצמי בשאלה "מי קנה מה ובאיזה סכום" במפגש חברתי היתה כשהייתי בן 19.

כנראה שגם האינטקרציות החברתיות שלי מאוד שונות משלך. וכנראה שגם מה שחשוב לי. אני לרוב מעדיף לצאת ולא לשבת עם חברים בבית. אבל כשזה קורה, אף אחד בסביבה שלי לא מסתכל על התווית על בקבוק היין כדי לראות כמה הושקע, ואם זה ראוי או לא. זה פשוט לא מעניין. אף אחד. אצלך נראה שהמצב הוא שונה, ולכן המגבלות הן אחרות. לגיטימי, באמת. 

לפני 10 דקות, Transporter כתב:

חוץ מזה שאני מדבר פה על המון לקוחות שלי שהם אנשים נורמטיבים לגמרי שמשתפים אותי ומספרים שחלק מהאורחים שלהם הביאו מתנות בושה

אתה טענת כמה פעמים שהלקוחות שלך זה כאלו שמסוגלים להוציא סכום מסוים על אירוע, ושאתה עובד עם נישה.

אני, בכל מקרה, לא אומר שאין סכום שהוא רף תחתון. רק מתווכח על הסכום כמשהו אבסולוטי.

לפני 8 דקות, Transporter כתב:

אתה חושב שזה קודים

לא אני. תחום אקדמי נחמד שנקרא "סוציולוגיה".

לפני 8 דקות, Transporter כתב:

הוא פשוט רואה בזה בזבוז זה הבעיה

נכון, כי כולנו חיים בעולם של מגבלות ואזונים וכל אחד מחליט איפה להעביר את הגבול.

האנשים שאני מכיר, כאמור, הם לא מהסוג שיהיו לקוחות או חברים שלך. 

הסטנדרטים שונים.

הציפיות שונות.

מן הסתם יש רף. אבל הוא שונה.

 

  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
×
×
  • תוכן חדש...