Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיקורכב3 - נבון בלי טורבו - או סיכום חצי עשור עם סובארו B4 2010


lanosforce

פוסטים מומלצים

בתאריך 7.2.2022 בשעה 17:43, lanosforce כתב:

לאבא שלי יש B4 2015 - אבזור פרימיום - חישוקי 18 אינטש. 

מה הפרוצדורה להחליף לחישוק גדול יותר מהמקורי ?

(צריך לשנות משהו ברישיון רכב?)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 205
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

קודם כל כן.

אבל בשביל מה? חישוק בקוטר גדול יותר = פחות גובה בדופן הצמיג = נוחות פחותה , ככל שגדל החישוק ככה מרחק החישוק מהכביש קטן והתוצאה כל אבן קטנה מורגשת בנסיעה. אתה הופך "רגיש לבורות ולספי מדרכה" . תחשוב על זה לפני שתזרוק כסף על "שופוני" הגב שלך יודה לך. 

  • רעיון טוב! 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, zaf כתב:

קודם כל כן.

אבל בשביל מה? חישוק בקוטר גדול יותר = פחות גובה בדופן הצמיג = נוחות פחותה , ככל שגדל החישוק ככה מרחק החישוק מהכביש קטן והתוצאה כל אבן קטנה מורגשת בנסיעה. אתה הופך "רגיש לבורות ולספי מדרכה" . תחשוב על זה לפני שתזרוק כסף על "שופוני" הגב שלך יודה לך. 

 

מי קבע את זה ?

 

אם יש לו צמיג 175/70 R13 אז גובה הדופן שלו הוא 122.5 ממ

אם יש לו צמיג 205/65 R15 אז גובה הדופן שלו הוא 133.25 ממ

אם יש לו צמיג 205/60 R16 אז גובה הדופן שלו הוא 123.00 ממ

אם יש לו צמיג 225/55 R18 אז גובה הדופן שלו הוא 123.75 ממ

לא כולם ישר הולכים ל 225/35 R20.

 

כדאי לבדוק את המספרים לפני שזורקים סיסמאות לאויר.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נבון בלי טורבו, מפגר עם טורבו, להחזיק רכב ברמת תחזוקה טובה במדינה הזאת נהיה יקר מאוד

עריכה אחרונה על ידי avargel
  • אהבתי 1
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל לגבי החישוקים ב2015 פרימיום אצל אבא שלי - אני חייב לאמר שגם אני ממש לא התלהבתי מהרעיון וכן המלצתי לו - גם אם הוא מעוניין בחבילת הפרימיום - שיבקש לזכות את הג'אנטים 18 האלו ויקח את ה16 בשביל לשפר נוחות - יותר גומי, יותר רכות. 

 

אבל בסופו של דבר - בחירת צמיגים נכונה - וגם במידה 18 הרכב הזה מאוד מאוד נעים ונוח - זה לא כזה פקטור כמו שעושים מזה. הנוקשות של הקפיצים והבולמים הם המבדל העיקרי בעיני. 

 

בין הDS לסובארו של אבא שלי - לשתיהן יש מידות צמיגים גדולות - לDS בכלל מידה מפלצתית ביחס לרכב לרוחב צמיגים - הDS קרש גיהוץ! קשה ברזלים. 

הסובארו של אבא שלי לעומתה רכה יותר באופן ניכר ועדיין - רכב עם כיול מוקשח.

 

הB4 שלי (שגם היתה בבעלות קודמת אצל אבא שלי) - רכה כמו כותנה לעומת זאת - גם מתלים רכים יותר וגם חישוקים בקוטר 16. 

 

בסופו של דבר ה2015 היא ממש קו אמצע - מאוד נכון לדעתי בכיול רכב - בין הB4 שלי לDS. 

בתאריך 25.2.2022 בשעה 14:54, avargel כתב:

נבון בלי טורבו, מפגר עם טורבו, להחזיק רכב ברמת תחזוקה טובה במדינה הזאת נהיה יקר מאוד

לנשום היום זה יקר לצערי ואני מקווה שרכבים חשמליים יביאו איתם ברכה במידה מסויימת בנושא התחזוקה - בייחוד לחובבי הDIY. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טרם יצא לי לחוות את התענוג הזה אבל יש לי בעקרון את כל הציוד שדרוש לזה - גם לשיטה שכוללת את הרמת המנוע עם ג'ק - אם כי אני אמור להיות מסוגל לעשות את זה בלי. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

עדכונפלצת 

 

אז בשבועיים האחרונים הייתי שבוע אחד בבידוד בבית שלווה מיד אחריו עם חופשה באילת - החלטנו לקחת את הסובארו כי היא פשוט נעימה יותר לנסיעות עם הילדים וגם תכלס נסיעה של כמה שעות - אוכל, חטיפים ושאר באלאגאן - הסובארו הרבה יותר בנויה למשימה כזו מהDS. 

 

תכלס בדרך חזרה הרגשתי שאופטימוס (הסובארו) פשוט מתפרק - סוחב קצת ימינה, הבחנתי ברעש כאילו ואני גורר משהו מתחת לגחון - כשלא ראיתי דבר מתחת לגחון בהתחלה חשדתי שנאבה הולכת לי אבל אז מצאתי פלסטיק גחון קצת משוחרר והבנתי שכנראה זה האשם. 

 

גם המצבר כבר התקשה להניע והוא מ2019 אז... במקום לנסות להטעין ולתקן אותו עם מטען שעושה פעולת DE SLOFAT - החלטתי להחליף מצבר, לא יודע פחדתי לנסות. 

 

מפה לשם כשהגענו לבית בבוקר למחורת - יום שישי בודק את הצמיגים ומבין שזה שהיה בו איבוד אוויר כנראה כבר מסיים את חייו. 

 

שישי בבוקר רביעיית צמיגים מתחלפת לה לרביעיית DUNLOP SP SPORT 230 - לא זולים! 450 לצמיג - אבל זה מה שהיה זמין ונגיש לי - תקריה בתוך ראש העין. 

 

על הדרך - נשבר גוז'ון אחד. 

 

משם נסעתי לחנות חלפים בראש העין וקניתי מהם זוג רפידות של HI-Q קדימה אחורה - מחיר באמת סבבה - 250 לקידמיות ואחוריות ועוד 500 שקלים על מצבר חדש של FVP. 

 

הרכב הניע מאוד קשה ולקח לו זמן ללמוד מחדש את הסל"ד. 

 

בבית יש לי זוג צלחות בלם אחוריות - ובבוקר שבת קפצתי על הבוקר למוסך בקסם והחברה תוך שעה החליפו את הגוז'ון - הרכיבו סט צלחות קידמיות ואת האחוריות וכל הרפידות שהבאתי. 

 

הסיבה להחלפת הבלמים היא שבזמן פירוק הגלגלים בתקריה - מצאתי שהאחוריות כבר בלויות והקידמיות היו מעוותות וזה הורגש בנסיעה - האחוריות הן "מקוריות" שהורכבו במהלך הטיפול הגדול כאשר רכשתי את הרכב מאבא שלי (שנתיים לאחר מכן) והקידמיות היו עד כמה שזכור לי גם מתוצרת טובה. 

 

דבר נוסף שמצאתי בזמן הפירוק של הגלגלים הוא שבטנת גלגל קידמי ימנית - היתה חסרה בהרבה מאוד מהדקי ניילון (כנראה שהחלפת הרדיאטור שלי למרות הכל לא היתה כזו מקצועית) ואני תמיד שומר סטים של מהדקי ניילון בבית - הושלמו תוך כדי החלפת הבלמים. 

 

בגלל כמות העבודה וסוג העבודה והרצון שלי לסיים את הכל וליישר לרכב הזה קו - נפרדתי במוסך מאוד 800 שקלים (שכללו צלחות בלמים קידמיות וגוז'ון) 

 

ואח"כ בערב התפניתי לעוד משימה - ליטוש פנסים (באדי אציטון "כביכול") 

 

שלב ראשון - ליטוש בעזרת PLAST-X 

 

 

 

3d999298-25a8-422c-b819-2db0339d35d6.thumb.jpg.45c09145644f3c3cfc7c48da0d2a85ba.jpg

 

לפני 

 

4e5c4ef3-d6af-4ac4-bdae-1f1d587f085a.thumb.jpg.7e1f259cc58467f4538ec00ce635c12f.jpg

 

אחרי 

d72af727-294b-428a-a26e-ed9132408ed4.thumb.jpg.d4211f1a7d8fdc06f8607d0410aca51e.jpg

 

 

והאמת שהייתי צריך כאן לדלג ישר לסיום - אבל היה שלב 2 - שהתברר כטעות קשה 

 

ליטוש בעזרת אדי אציטון 

 

מדובר במכשיר הבא - אני בטוח שרבים מכם ראיתם סרטונים עד כמה הדבר הזה מדהים

 

bc7fb93e-a754-4e33-b000-c5f79ea7a470.thumb.jpg.25623f94c5e3414dd66baf4c509b181d.jpg

 

הנה המצבר החדש של FVP 

 

9ea73214-95e2-44de-ab96-d4080b9aaa6d.thumb.jpg.88577408024cd8c1049a74cd17cf16af.jpg

 

אבל בגדול - זה פשוט BIG NO NO הדבר הזה! 

 

אולי זה נועד לעבוד על פנס "חלבי" לגמרי אחרי ליטוש עם ניירות שיוף - במקרה שלי הפנס כבר היה נראה טוב והדבר הזה תכלס גרם לנזק! 

ונאלצתי ללטש חלקים בפנס שעליו ניסיתי את זה מחדש זריז 

 

אדי האציטון גרמו לי לצרבת נוראית למרות ששמתי מסיכה 

 

בקיצור ממש ממש לא עבד לי טוב - לא מאמין לסרטונים האלה.

 

מכאן דילגתי ישר לסיום - ציפוי הגנה בעזרת JET SEAL 

 

7752fabc-3920-44d4-94b1-d5985f3bee56.thumb.jpg.123e1e18125eeefc9ee52da858c1cabc.jpg

 

63765fc4-3d67-4919-b962-09be41b78511.thumb.jpg.9ccb0af342e6e10b60225c5a82b056f4.jpg

 

התוצאה - 

 

49c03411-a572-4a29-9dbb-822421b4f250.thumb.jpg.26c9647d51ac47e5eba2257d1d0b4189.jpg

 

4421fec5-ba56-4374-8d41-6e60330f3c6c.thumb.jpg.30a95ccbd4e8b3458d8c979e4f23c3d9.jpg

 

סה"כ זה זמני - כי אני צריך לפרק את הפנסים בהמשך ולחדש להם את הקונקטורים והחוטים. 

 

ועוד דבר שאני מחכה לו זה להחליף את תומכות מכסה המנוע - רק שסובארו עשו שם דבר מוזר מאוד ומשום מה אני צריך מפתח פתוח מידה 12 - לא רוצה לדחוף שם ג'בקה אז זה יחכה לעדכון הבא. 

 

עד כאן. 

 

נכון לעכשיו הרכב נוסע טוב מאוד, יתכן ואצטרך לעשות ECU RELEARN - יישור קו לשנתיים הבאות. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נופ, ובמוסך כשהמוסכניק ניסה לקחת רוורס הרכב נכבה פעם אחת.

 

לי הרכב נוסע חלק רוורס וקדימה, רק בהתנעה לרגע מגמגם. יש מלא סרטונים ביוטיוב על איך לבצע לימוד מצערת. סהכ הנסיעה האחרונה היתה חלקה לגמרי. אם אראה שיש צורך אבצע את הפרוצדורה אבל קודם נותן לecu צ'אנס לעשות את הלמידה שלו במהלך הימים הקרובים.

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז המצערת שלך התאפסה. זו כנראה גם הסיבה להתנעה הקשה.

איפוס ECU (או בגלל ניתוק מצבר או איפוס שגיאות) מאפס גם את לימוד המצערת.

יש להעביר למצב ON ל10 שניות ורק אז להתניע ואז לא היית נתקל בהתנעה הקשה. ממליץ בחום לאפס שוב וללמד כמו שצריך, משפיע על צריכת הדלק ועל התנעה בימים חמים\קרים.

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידידי, אציטון ופוליקרבונט זה אולי שיעור ראשון או שני במה לא לעשות עם פלסטיק. 

 

זה כנראה יכול להיות מרשים כשלוקחים פנס בדרך לאשפה, אבל בפועל האציטון תוקף מאוד את הפוליקרבונט וגורם לסדקים רבים. אז גם אם נראה שהוא עוזר - בפועל הוא מזיק.

 

פנס כמו שלך זה נטו ליטוש מכני. 

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשמביטים בסרטונים ב"אתה צינור" (יו-טיוב) זה נראה כל כך מדהים - הייתי חייב לנסות. 

 

גם ככה הפנסים האלה כבר עברו כל כך הרבה שחשבתי (עדיין חושב) להחליפם. תכלס עשיתי שם נזק קטן בשני מוקדים ממש קטנים והצלחתי לשקם את הנזק הזה תוך 10 דקות של עבודה רגועה. בהמשך כמו שרשמתי - אסיר טמבון קידמי בכדי לפרק את הפנסים - יש לי במחסן שני נעלי כבל (בית נורה) קרמיים לH7 שאני צריך להלחים במקום הקיים. 

 

באחד הפנסים יש כרגע שתי נעלי כבל נפרדות וזה בגלל שהמקורי התפורר לי בידיים ובשני המקורי - החוטים כבר אכולים והנורה מאירה חלש יותר בגלל זה. 

 

עברתי עם שני הרכבים תקופת תחזוקה אינטנסיבית - צריך לנוח קצת - וקודם גם להחליף בוכנת גז אחת של מכסה המנוע של הסובארו בכדי שהמכסה לא יפול (כמובן אחליף את הזוג אבל חובה להחליף אחד מהם שנזל) ואז יהיה לי נוח יותר לעבוד על הרכב בלי לאלתר. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...