Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיקורכב3 - נבון בלי טורבו - או סיכום חצי עשור עם סובארו B4 2010


lanosforce

פוסטים מומלצים

לפני 18 שעות, yairw כתב:

איך ניתן לדעת איזו תיבה יש ברכב של חבר שלי?

האם לכל הדגמים מהשנתון הזה שמכרו בארץ יש גיר רציף

לא שמעתי על B4 אוטומטית בארץ עם גיר שהוא לא CVT

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 205
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כן-

subaru Lineartronic CVT TR690 and TR580

Lineartronic CVT transmission
The fifth generation Legacy/Outback and the JDM Subaru Exiga received a newly revised CVT under the Lineartronic name. It is a metal chain, pulley-based CVT, which is considered the most reliable, due to the simplicity of the pulley system and durability of the metal chain. In addition, the metal chain pulley system is generally quieter than other CVT designs.

In the US, the Lineartronic is available with the 2.5i engine in the Outback, Legacy and Forester(2014), and the 2.0 FB engine in the Impreza and slightly modified for the XV Crosstrek. In SE Asia this transmission is also available for the 2.0i engine for the 2010 and later Legacy Legacy Asia spec. Subaru claims that the transmission provides "uninterrupted power that maximizes fuel efficiency while keeping the engine at the optimal rev range". EPA mileage estimates for the CVT with the 2.5i, naturally aspirated based engine, claim 30 MPG highway (29 Outback, 31 Legacy).[1]

Lineartronic uses a specially modified torque converter to connect the engine to the transmission. It can slip like a traditional torque converter, but remains locked under all conditions except when coasting or traveling at very low speed. The persistent lockup condition under acceleration provides the efficiency and control of a clutch while still behaving much like a traditional planetary automatic transmission. The transmission can also be manually controlled by the driver by providing the ability to select 6 or 7 (if paired with a Diesel engine[2]) or 8 different "virtual" gears, where the transmission will hold a particular ratio.

Gear Ratios: 6.32:1
Usage: 2010–current Subaru Legacy / Outback / Exiga / Impreza / Levorg / Forester / XV and 2015 Subaru WRX Premium and Limited Editions.
TR580

2013-2020 Legacy/Outback 2.5L NA
2012-2020 Impreza 2.0L NA
2013-2022 Crosstrek 2.0L NA
2014-2020 Forester 2.5L NA
Maximum torque 250Nm

TR690

2010-2012 Legacy/Outback 2.5L NA
2015-2019 Legacy/Outback 3.6L NA
2014-2020 Forester 2.0L Turbo
2015-2020 WRX 2.0L Turbo
2019-2020 Ascent
2020 Legacy/Outback 2.4L Turbo
2022 WRX 2.4L Turbo
2022 Levorg 2.4L Turbo
Maximum torque 400Nm

  • אהבתי 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון לגבי הPCV 

 

הצינוריות המקוריות כבר בארץ ובקרוב יגיעו אליי -אבל אני לא ממהר. 

 

הרכב נוסע מדהים! היתה לי נסיעה ארוכה אתמול וההבדלים הם עצומים אחרי החלפת השסתום - ההבדל הכי ניכר מיד אחרי הרעידות - זה רעש המנוע! 

המנוע עכשיו שקט - חשדתי תקופה מסויימת שאולי הבידוד האקוסטי שעשיתי התייבש - החשד הזה התבדה לחלוטין. 

 

בעליות, בתאוצות - כל עוד אני לא סוחט את המנוע לטורים מאוד גבוהים - לא שומעים אותו בכלל. 

 

תענוג.

 

שמתי לב שבזמן התנעה קרה - תהיה רעידה אחת או שתיים, ברגע שהמים מתחממים - זהו, פיקס. 

יכול להיות שזו בעיית וואקום יכול להיות שזה משהו אחר אבל זה יותר מידי מינורי בשביל שאתאמץ על זה כרגע - רכב בן 12.5 בכל זאת. 

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, tza כתב:

אתה בטוח שתקף גם לאימפרזות 1.6 ששווקו בארץ? מוזכר שם רק אימפרזה 2.0.

המקור מתייחס לדגמים שמשווקים בארצות הברית עם מנועי ה 2 וה 2.5 ליטר. אני מניח שבדגמי ה 1.6 שאולי לא זקוקים למומנט גבוה יש דגם שונה, אבל בכל מקרה הוא עדיין רציף.

הלינארטרוניק הוא סוג של "פנינה"  לפחות לפי זה - 

https://olive.com/subaru-cvt-transmission-problems-are-all-subaru-models-affected/

 

The models and years that were affected mainly by transmission issues are:
Crosstrek, 2013 – 2015
Crosstrek Hybrid, 2014 – 2015
Forester (2.0 and 2.5 liter engines), 2014 – 2015
Impreza, 2012 – 2015
Legacy, 2010 – 2015
Legacy 3.6L V6, 2015
Outback, 2010 – 2015
Outback 3.6L V6, 2015
WRX 2.0, 2015

  • אהבתי 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, עד היום !

image.thumb.png.02ac02eae05e2bf913d8176a56b80763.png

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, lanosforce כתב:

עדכון לגבי הPCV 

 

הצינוריות המקוריות כבר בארץ ובקרוב יגיעו אליי -אבל אני לא ממהר. 

 

הרכב נוסע מדהים! היתה לי נסיעה ארוכה אתמול וההבדלים הם עצומים אחרי החלפת השסתום - ההבדל הכי ניכר מיד אחרי הרעידות - זה רעש המנוע! 

המנוע עכשיו שקט - חשדתי תקופה מסויימת שאולי הבידוד האקוסטי שעשיתי התייבש - החשד הזה התבדה לחלוטין. 

 

תענוג.

 

אתה פשוט מדהים!

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגומיות הגיעו - מעלה לכאן תמונות עם מק"טים למי שיצטרך אי פעם:

 

image.thumb.jpeg.1870bdf22aa2cff750b6704b9777c383.jpeg

 

image.thumb.jpeg.1055fc610af3eabba69a5c946dd2c566.jpeg

 

ואכן זה גומי ולא פלסטיק - שומר אותם במגירה אצלי בעבודה, כרגע הרכב נוסע נהדר ולא מתחשק לי להתעסק שם בכל הקונסטלציה. 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 שבועות מאוחר יותר ...

נעדכן קצת על מהללי אופטימוס בדרכים. 

 

יום שבת האחרון לקחתי בבוקר את הסובארו לעשות לה החלפת שמן, פילטר שמן ופילטר אוויר תא מנוע - באחד המוסכים שאני מכיר (כן... שם) 

 

לא היה לי כוח להתחיל להעלות את הרכב על רמפות, לפרק מגן ולהתלכלך אז כבר לקחתי למוסך ושילמתי 200 שקלים על העבודה. 

 

סה"כ עשו עבודה יפה מאוד! וגם על הדרך כבר בדקנו את הגלגלים הקידמיים 3-9 ו 6-12 - ראינו שכל הגומיות והרצועות שלמות שבולמים לא נוזלים וכך הלאה כי הרכב עתיד לעבור טסט החודש טפו טפו טפווווו. 

 

ואז כנראה עשיתי טעות - ביקשתי מהמוסכניק לנקות לי את המנוע מאבק - והוא פשוט פיצץ שם בחומר שימון שבד"כ מנקים איתו פלסטיקים - המנוע נוצץ! מבריק. 

 

אבל אחה"צ עשינו נסיעה לראשון אל גיסי ובחזור - רעידות איומות, הרכב כמעט נכבה ומדליק לי חג מולד של נורות - כן... חיישן חמצן עליון 

 

קרוז מהבהב, בקרת אחיזה ובלם חניה. 

 

מגיעים הביתה - מחבר סורק - אכן תקלת גוף חימום בחיישן 1 בנק 1 - קלאסי - עברו כמעט 70KKM מאז הקודם וזה אכן כנראה הזמן שלו להתחיל למות. 

 

אבל אני חושב שמה שבאמת קרה זה שהיו כל כך הרבה אדים מכמויות חומר הניקוי שהבחור השפריץ שם שהמנוע פשוט נשם את זה וחיישן החמצן הזדהם. 

 

אבל האמנם? 

 

עד אתמול בערב - ברוורס הרכב היה נכבה לפעמים וגם בניוטרל - אז, גיר זה לא - כי זה קורה גם בניוטרל. 

 

ואני שואל את עצמי מה אם בסה"כ אחרי שאיפסתי את התקלה - הלך לימוד המצערת? 

 

אתמול בערב - מגיע לאימון בחדר כושר - מנתק צרכנים - מכבה אורות דרך, אורות קבינה, מנתק מערכת סטריאו, מכבה מזגן - ומנתק לרכב מצבר ועולה לאימון זריז של חצי שעה. 

 

יורד אל הרכב ועושה נוהל ECU IDLE RELARN כמו שהדגמתי כאן בעבר. 

 

והבעיה הסתדרה לחלוטין! הרכב נוסע חלק לייק אה בובה! 

 

אבל ברור לי שהחיישן הזה כנראה כבר על הסף - הוזמן חדש, יגיע שבוע הבא - נרכיב, נעשה לימוד מצערת שוב - ניסע לטסט. 

 

אה - וכבר על הדרך הרכבתי את צינוריות הגומי המקוריות לPCV. ובדקתי שאין רעשים של וואקום או כל בעיה כזו - המנוע שקט רצח ועומד יציב על 650 סל"ד

 

  • אהבתי 3

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק רוצה לעדכן - בשביל הידע - המק"ט לחיישן חמצן עליון לסובארו הזו הוא 22641AA480 והחיישן המקורי הוא של DENSO. 

 

הDENSO מאוד יקר - בחברה גובים עליו סביבות ה1500 שקלים ובחנויות חלפים באזור האלף שקלים פלוס מינוס. 

 

מחו"ל אחרי מיסים ומשלוח ניתן להשיגו באזור ה700 שקלים. 

 

אני הזמנתי חיישן שתואם למק"ט הזה אשר אינו של דנסו אבל יש כלפיו ביקורות חיוביות - דרך אמאזון. אני לא זורק את החיישן המקורי וכאשר אפרק אותו אפרק בעדינות למקרה ויהיה צורך להחזיר. (עדיין שומר את המקורי שהוחלף לפניו). 

 

האחד שהזמנתי עלה כולל מיסים ומשלוח כ390 שקלים - ניתנת עליו אחריות למשך שנתיים וזה פחות או יותר מה שאני צריך. 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין של מי החיישן שהזמנת?

לאימפרזה 2005 קיבלתי אזהרות להחליף רק לדנסו ולא שום תחליפי כי התחליפיים לא עושים את העבודה כמו שצריך ומדובר בחיישן שהנתונים שלו משפיעים ישירות על הזרקת הדלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...