Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיקורכב3 - נבון בלי טורבו - או סיכום חצי עשור עם סובארו B4 2010


lanosforce

פוסטים מומלצים

אפרופו - מספר נסיעות אחרי שבוצע בסובארו איפוס מצערת ולמידת סרק מחדש. 

 

עשינו אתמול נסיעה לאזור אשתאול - רמת רזיאל - הרכב פשוט נוסע חלק! בערך הדבר הכי קרוב ל"חדש מהמפעל". 

  • אהבתי 3

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
  • תגובות 205
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מעשה בשסתום PCV

 

מה שאתם הולכים לקרוא - בבקשה "אל תנסו את זה בבית" על אחריותכם בלבד!!! 

KIDZ 

DON"T TRY THIS AT HOME

 

אז כן - מאז שעשיתי לרכב ניקוי בהזרקה דרך המצערת - אכן כמעט כל הרעידות המעצבנות שהיו נעלמו כלא היו - אבל עדיין, פה ושם יש איזו רעידה בהגעה לעצירה מלאה. משהו בסרק עדיין לא מצליח להתייצב מספיק מהר. 

 

ממשיך לחקור בנושא ומתחיל לראות שיש מלא, פשוט המון! סרטונים ביוטיוב על בעלי סובארו שמחליפים את שסתום הPCV וכולם טוענים שזו אמורה להיות תחזוקה שוטפת - פעם ב30 אלף מייל רצוי להחליף את השסתום הזה לטענת כמעט כולם שם. 

 

אבל הם כולם מתארים את העבודה כעבודה פשוטה של 15 דקות עבודה עם כוס קפה ביחד אחת - למה? כי ברוב המנועים שסתום הPCV בסובארו מתברג ישר לבלוק מנוע (קראנק קייס) ומתחבר עם צינורית אחת. 

 

במקרה שלי השסתום המדובר נראה כמו משהו עוד יותר פשוט - סתם חתיכת פלסטיק -> כאן

 

חיפשתי סרטונים על ההחלפה שלו - לא ממש מוצא רק שבכולם מזהירים שהצינורית שמתחברת לשסתום, צריך להיות מאוד עדין איתה כי היא ככל הנראה כבר יבשה ועלולה להשבר. 

 

טוב - פשוט אמרנו? 

 

אז מגיע יום שישי ואני ניגש לי שמח לבב לפרק שסתום PCV - מתחילים בפירוק קרן אוויר 

 

 

 

 image.thumb.jpeg.d8f1c517383b63329dfce39ff82bf107.jpeg

 

מוציא שני מהדקי ניילון בחלק הקידמי. ממשיך ומסיר מכסה בית מצערת ומפרק את החבק של תעלת האוויר בצידה האחד:

 

image.thumb.jpeg.c2ba4778361e983209402eb6c68ec7d6.jpeg

 

בצידה השני 

 

image.thumb.jpeg.28ed85b3c6e22bb5028c1a99a6fcf072.jpeg

 

מפרק נשם תחתון מצידה האחורי של תיבת האוויר 

 

image.thumb.jpeg.d5761a7b362c8ad683be75b254ecfb8e.jpeg

 

מניח את תעלת האוויר בתא מטען 

 

image.thumb.jpeg.860a2dcc888c166333e46d71aa119e92.jpeg

 

ונחשף מולי שסתום הPCV - 

 

image.thumb.png.64355a69b887eadab553171b3dc51dda.png

 

**בתמונה מעלה - בעיגול זה שסתום הPCV עצמו - ריבוע משמאלו זה בורג הארקה שכדאי מאוד להתיר.

שאר הריבועים הם נקודות העגינה של תעלת האוויר וצינור הנשם. 

 

ואז אני מפרק בעדינות את הצינורית שמחברת בין שסתום הPCV אל המצערת- והחלק העליון של השסתום נחשף מולי - 

 

image.thumb.jpeg.f3aa677b9fb12acb6ecf4751558e27c8.jpeg

 

והצינורית הזו אכן כבר מזמן לא גומי! אלא יותר פלסטיק קשיח - הרכב אכן כבר בגיל מצוות הרי:

 

image.thumb.jpeg.ddf0fddf64cb7622b1d078688e47a72b.jpeg

 

ואז אני משחרר את החבק הידוק של שסתום הPCV ושולף את החבק - אבל כאשר אני מנסה לשלוף את השסתום הזה - אז עשיתי את הטעות שלי... 

 

ומתברר - ואת זה לא מצאתי כתוב באף מקום... שהשסתום הזה לא ישב בתוך תושבת כלשהיא אלא בתוך עוד! צינורית וואקום - רק שזו צינורית מיוחדת שמפצלת את האוורור שיוצא מהקראנק - קודם לסעפת היניקה ורק אז! לשסתום הPCV. 

 

וזה צינורית מפצלת עם צורה ייחודית - חלף ייחודי לסוג הזה של המנוע - ועכשיו אני עם רכב תקוע בחניה! 

 

יום שישי, אחה"צ - אין לי מה לנסוע לחנויות חלפים, מוסך מרכזי\מורשה סגור ואין מחסן - מחליט לנסות לפרק את התושבת ולראות אם אפשר "לבנות" פתרון

 

לעשות את זה אה - לה מקגייוור! 

 

קלטתי שהתושבת של הצינורית זה כבר גומי שהתכווץ על הקראנק והוא מולחם והתפללתי לדבר אחד - שאצליח לשלוף אותו שלם - אז פיצצתי שם בWD40 סיליקון. 

 

והצלחתי לשלוף את התושבת רק שעכשיו צריך רעיון איך ליצור ממנו פיצול אחד לסעפת יניקה ופיצול אחד לשסתום PCV ומשם להתחבר למצערת.

 

וזה מה שקרה: 

 

image.thumb.jpeg.173bbf9eae54e889708f64c4c4bffd58.jpeg

 

לקחתי "מופה" של ניקוז מההשקיה במרפסת שלי וזו מתאימה בול לצינורות 12 מ"מ - יש לי במחסן צינורות וואקום בכמה וכמה קטרים שקניתי דאז לדודג'. 

ואתם רואים למעלה שאני מתכוון להתחבר לתושבת המקורית לקראנק ומשם להתפצל לסעפת ולשסתום (השסתום כבר שם מורכב - האדום). 

 

אבל מחליט לנסות בוקר למחרת - שבת - לבדוק אם יש חלף מקורי בחנות חלפים שאני מכיר (כן שוב, בכפר קסם). 

 

ומניח לרכב - אפרופו ניסיתי להניע אחרי שקראתי בפורומים שכן- אפשר להניע עם PCV מנותק - אבל הסל"ד של הרכב משתגע לחלוטין ואי אפשר באמת לנהוג ככה. אז הנחתי לרכב. 

 

בוקר למחרת (אתמול) 

 

מתקשר לחנות חלפים - וכמובן, אין להם חלף כזה - רק בחברה. 

 

שולף את הדרמל - הכלי הזה שאני לא מבין איך אנשים חיים בלעדיו ומרחיב את התושבת -  

 

image.thumb.jpeg.1b3d020943a4d2c4fb0334862e1b4af9.jpeg

 

עד שהמופה נכנסת אליה ב"קליק"

 

image.thumb.jpeg.35e6a162ec79a465eb091e0d80ebe3cc.jpeg

 

מפוצץ שם בסיליקון עמיד לחום (וויקטור ריינז) ולוקחים את הילדים לבריכה ומניח לפרקנן-PCV הזה שבניתי להתייבש 

 

אחה"צ כבר נעים יותר - יורד חזרה אל הרכב ובא להתקין אבל מבין שהצינור לא גמיש מספיק ולא בצורה נוחה ואני לא רוצה בטעות לשבור את הפיה בסעפת היניקה - כי כן, היא מפלסטיק... אז - קפצתי לטמבוריה - קניתי שלוש זוויות של צינורות השקיה. 

 

*** הפלסטיקה של צינורות ההשקיה - המחברים שלהם - עמידים לחום ולכן אני רגוע יחסית. 

 

ויוצר את הדבר הבא: 

 

image.thumb.jpeg.9761620230c07bb8434388b0aee162ca.jpeg

 

בעצם מה שעשיתי זה - שיניתי את הניתוב של הוואקום שמתחבר לפני השסתום, בין הקראנק לסעפת יניקה - ככה שהוא יבוא מהכוון השני, יעשה חצי סיבוב ואז כבל ישיר בין הסעפת לבין האילתור - האילתור גמיש ולכן לא פחדתי על הסעפת - שגם אותה פיצצתי בWD40. 

 

והנה החיבור הראשון: 

 

image.thumb.jpeg.178036a8fedbf98b988b72e1c6deaab5.jpeg

 

אתם רואים שם את החלק העליון של השסתום - והנה החיבור שלו חזרה לסעפת

 

image.thumb.jpeg.bad3de1139093d6e88117280dfb531ad.jpeg

 

מרכיב הכל חזרה ו...

 

מניע כמו פנתר! 

 

לקחתי את הרכב לנסיעת מבחן - הרעידות נראה שנפתרו לחלוטין!!! 

השסתום הקודם - בקושי זז! כן מאפשר לאוויר לצאת דרכו אבל הוא סוג של תקוע חצי דרך וכנראה שזה גרם לבעיה בוויסות בעצירה. - עוקב אחרי זה בכל מקרה אבל כבר הבוקר קיבלתי דיווח מהאשה שהרכב אכן לא רועד יותר בכלל. 

 

כמובן - הזמנתי כבר את החלקים המקוריים (הצינוריות - עליון ותחתון) וכאשר יגיעו אפרק את מה שבניתי ואתקין חלקים מקוריים. 

 

 

  • אהבתי 7
  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, lanosforce כתב:

כמובן - הזמנתי כבר את החלקים המקוריים (הצינוריות - עליון ותחתון) וכאשר יגיעו אפרק את מה שבניתי ואתקין חלקים מקוריים. 

כל הכבוד על התעוזה והשיתוף!

תוכל לפרסם את המק"טים?

חבר עם רכב זהה, מאותו השנתון סובל גם ברעידות בהאטה ואף נכבה לעיתים בעצירות

  • אהבתי 1

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום חברים, חדש כאן, רק עכשיו גיליתי את החבורה הזאת של בעלי B4 ורציתי לנצל את נסיונכם.

מדובר ב-B4 2010 שקניתי לפני קצת יותר משנתיים, מעבר להחלפת רדיאטור ופנסים לא היו תיקונים גדולים.

לקראת סוף החורף האחרון החלה תקלה של רעידות בזמן עצירה עד לכיבוי מנוע - כמו עצירה עם גיר רגיל בלי ללחוץ קלאץ', מה שבלבל אותי זה שכשהרכב מתחמם הבעייה נפתרת.

המוסכניק הבאמת מדהים שלי אמר שלא נרשמת שום תקלה במחשב ולכן קשה לו לדעת מה הבעייה אבל אולי זה מגיע מהגיר.

זה כל הרמז שהייתי צריך, חיפוש קטן באינטרנט ומצאתי את service bulletin 16-90-13R הידוע לשמצה!

אחד לאחד התופעה שאני חווה, והיות והבעייה נובעת ממעבר שמן, אני מניח שהיא נעלמת אחרי שהטמפרטורה של השמן גיר עולה קצת.

ביקרתי במוסך המרכזי של סובארו בפתח תקווה ונפלתי על אנטיפת מטומטם שלא הייתי נותן לו להחליף בטרייה בשלט, הסברתי לו על התקלה והתשובה שלו הייתה "אין קלאץ' בגיר הזה, זה גיר אוטומאטי, בטח התקלקל איזה סולאנויד, תשאיר את הרכב, נבדוק אותו עם ציוד דיאגנוסטיקה מיוחד ונראה מה הבעייה, הבדיקה זה 800ש"ח"

כששאלתי מה יקרה אם אני צודק והתקלה קשורה לכשל ידוע של סובארו שמוכר בארה"ב, והאם התיקון יהיה על חשבון היבואן, התשובה הייתה, "יש אחריות מורחבת של 10 שנים על הגיר והיא מזמן נגמרה".

אני מבין למה חוכמולוג כמוני בא לא טוב לאיש מקצוע, אבל זה לא מצדיק את חוסר הידע והגישה.

 

בשורה התחתונה, מישהו  הצליח לקבל השתתפות מהיבואן עבור תיקון כזה?

 

מישהו ביצע החלפה של ממיר מומנט ויכול לשתף המלצה ומחיר?

 

סליחה מראש על האורך, מקווה שזה בסדר שרשמתי את הפוסט הזה כאן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, yairw כתב:

כל הכבוד על התעוזה והשיתוף!

תוכל לפרסם את המק"טים?

חבר עם רכב זהה, מאותו השנתון סובל גם ברעידות בהאטה ואף נכבה לעיתים בעצירות

 

זו התחתונה - כאן

 

זו העליונה - כאן

 

את השסתום העליתי בהודעה הקודמת. 

 

לפני 4 שעות, Fugazi כתב:

"יש אחריות מורחבת של 10 שנים על הגיר והיא מזמן נגמרה".

 

מכתב הרחבת האחריות כולל גם סובארו עד שנתונים 2018 - מיום הנפקת המכתב ניתנה הרחבת אחריות ל10 שנים ולדעתי זה בתוקף גם בתוקף ואני מאמין שאני יודע מי הבן אדם שאתה מדבר עליו - לא רוצה להרחיב אבל בגדול אני מבין לליבך. 

 

אם אני זוכר נכון התקלה היא בממיר מומנט בTSB שציינת כאשר המכתב נותן אחריות מורחבת כוללת על הגיר. 

 

אצלי הרכב לא נכבה אבל הוא כבר רעד בצורה מאוד מאוד לא סימפטית בעצירות - מה שפתר את זה אצלי היה ניקוי פיח בהזרקה - תיעדתי בדיוק איך ביצעתי. 

 

אבל אם זה קורה אצלך בהתנעה קרה - הייתי מבקש שיאבחנו גם את הEGR 

 

בד"כ PCV - אתה תחווה בעיות סל"ד בIDLE - כל הזמן - ללא קשר למנוע חם או קר. - דווקא בהתנעה קרה אצלי המנוע עובד נהדר והרעידות מורגשות יותר כאשר הסל"ד מתייצב וזה למשל שולל EGR.

 

היות והרעידות אצלי רק בסרק ואין בעיות סחיבה גם לא חשדתי במשאבת דלק או מצתים - הרעידות הן לא רעידות של הצתה לא טובה אלא וויסות סל"ד 

 

ורוב הדברים האלה מצביעים על בעיות וואקום - צינוריות, PCV, אטמים וכך הלאה. ואין לי צריכת שמן - בכלל. אז לא חשדתי באטמים והרדיאטור הוחלף ומערכת הקירור תקינה לחלוטין. 

 

אם הרכב אצלך נכבה על מנוע קר - בסרק - בעמידה במקום -> תבדוק את הEGR יתכן והוא דרוש לניקוי או החלפה. 

 

אבל אם בהתנעה קרה המנוע מעלה ל1500 תור ועומד יציב - לא, זו כנראה לא הבעיה ואז באמת אני מציע שיאבחנו את הגיר והיה ונמצא והגיר תקול - תיגש לעורך דין ותדרוש לבדוק אם הרכב שלך באחריות המורחבת (אני מתאר לעצמי שכן). 

 

 

*** בבקשה *** תיקח את כל מה שרשמתי כאן בערבון מאוד מאוד מאוד מאוד מוגבל ותבחן את הכל עם בעל מקצוע! 

 

מעבר לכך - הרכב נוסע פשוט פנטסטי מאז החלפת הPCV 

 

אני שוקל אם לעבור על כל הצינורות בתא מנוע ולבדוק מה המצב שלהן ולהחליף צינורות וואקום שאני כן מסוגל כי זה פשוט זוועה מה קורה לצינור גומי אחרי 12.5 שנים. 

 

 

 

 

 

  • אהבתי 3

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, lanosforce כתב:

 

זו התחתונה - כאן

 

זו העליונה - כאן

 

את השסתום העליתי בהודעה הקודמת. 

 

 

מכתב הרחבת האחריות כולל גם סובארו עד שנתונים 2018 - מיום הנפקת המכתב ניתנה הרחבת אחריות ל10 שנים ולדעתי זה בתוקף גם בתוקף ואני מאמין שאני יודע מי הבן אדם שאתה מדבר עליו - לא רוצה להרחיב אבל בגדול אני מבין לליבך. 

 

אם אני זוכר נכון התקלה היא בממיר מומנט בTSB שציינת כאשר המכתב נותן אחריות מורחבת כוללת על הגיר. 

 

אצלי הרכב לא נכבה אבל הוא כבר רעד בצורה מאוד מאוד לא סימפטית בעצירות - מה שפתר את זה אצלי היה ניקוי פיח בהזרקה - תיעדתי בדיוק איך ביצעתי. 

 

אבל אם זה קורה אצלך בהתנעה קרה - הייתי מבקש שיאבחנו גם את הEGR 

 

בד"כ PCV - אתה תחווה בעיות סל"ד בIDLE - כל הזמן - ללא קשר למנוע חם או קר. - דווקא בהתנעה קרה אצלי המנוע עובד נהדר והרעידות מורגשות יותר כאשר הסל"ד מתייצב וזה למשל שולל EGR.

 

היות והרעידות אצלי רק בסרק ואין בעיות סחיבה גם לא חשדתי במשאבת דלק או מצתים - הרעידות הן לא רעידות של הצתה לא טובה אלא וויסות סל"ד 

 

ורוב הדברים האלה מצביעים על בעיות וואקום - צינוריות, PCV, אטמים וכך הלאה. ואין לי צריכת שמן - בכלל. אז לא חשדתי באטמים והרדיאטור הוחלף ומערכת הקירור תקינה לחלוטין. 

 

אם הרכב אצלך נכבה על מנוע קר - בסרק - בעמידה במקום -> תבדוק את הEGR יתכן והוא דרוש לניקוי או החלפה. 

 

אבל אם בהתנעה קרה המנוע מעלה ל1500 תור ועומד יציב - לא, זו כנראה לא הבעיה ואז באמת אני מציע שיאבחנו את הגיר והיה ונמצא והגיר תקול - תיגש לעורך דין ותדרוש לבדוק אם הרכב שלך באחריות המורחבת (אני מתאר לעצמי שכן). 

 

 

*** בבקשה *** תיקח את כל מה שרשמתי כאן בערבון מאוד מאוד מאוד מאוד מוגבל ותבחן את הכל עם בעל מקצוע! 

 

מעבר לכך - הרכב נוסע פשוט פנטסטי מאז החלפת הPCV 

 

אני שוקל אם לעבור על כל הצינורות בתא מנוע ולבדוק מה המצב שלהן ולהחליף צינורות וואקום שאני כן מסוגל כי זה פשוט זוועה מה קורה לצינור גומי אחרי 12.5 שנים. 

 

 

 

 

 

תודה רבה על ההתיחסות.

אין שום בעיות התנעה או שמירה על סל"ד, בית המצערת נוקה לאחרונה ואין שום תקלה רשומה במחשב.

הבעייה מופיעה אחרי שנורית חום מנוע נכבית שאני מניח שזה השלב בו הגיר מאפשר לקלאץ' להיתפס, ואז בשלב הזה, לקראת עצירה, בגלל הבעייה במעבר השמן בגיר, הקלאץ' לא משתחרר והמנוע רועד ומייד נכבה, בדיוק כמו מה שמתואר כאן:

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2018/MC-10140492-9999.pdf

 

איפה אני מוצא את כתב הרחבת האחריות, ואיפה אני מוצא מוסך יבואן נורמאלי?

 

יש לי בעייה עם המוסך בפתח תקווה כי הם לכאורה לא מכירים את הבעייה שמתוארת בבולטין וכמו שאני רואה אותם הם ימציאו כל מיני תקלות שלא היו ולא נבראו, יחייבו אותי בתיקון יקר, ועדיין ישאירו אותי עם ממיר מומנט דפוק.

זה שהבעייה לפחות כרגע מופיעה לזמן קצר מאוד, רק מסבך את העניינים, אני טוען שעם כל הכבוד למכשירים ונסיון, בעיות פותרים קודם כל בראש אחרי ניתוח התסמינים, ואחר כך מוודאים עם ממצאים בשטח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנסה למצוא את המכתב שקיבלתי - זה שמרחיב לי אחריות עד איפשהו ל2031 או ל160KKM ולראות מי העו"ד. 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, lanosforce כתב:

אנסה למצוא את המכתב שקיבלתי - זה שמרחיב לי אחריות עד איפשהו ל2031 או ל160KKM ולראות מי העו"ד. 

תודה רבה! 

רק הבהרה, אני יד שלישית, קיבלתי למשל שתי קריאות ריקול, אבל לא את המכתב הזה, האם אתה הבעלים המקורי של הרכב?

פשוט מנסה להבין למי נשלח המכתב הזה ובאילו תנאים.

עריכה אחרונה על ידי Fugazi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יד 1 - אבא שלי. 

יד 2 אני. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם מדובר על המכב הזה?

https://subaru.co.il/53788/

 

כי אם כן, האחריות היא ל-10 שנים או 160,000 ק"מ מה שקודם, כך שלא רלוונתי לגביי.

חוץ מזה, אם הדיאגנוזה שלי נכונה, הבעייה היא בממיר מומנט ולא בגיר כך שמדובר באופרה אחרת.

המלצה לעורך דין?

 

 

עריכה אחרונה על ידי Fugazi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כמעט בטוח שכן - המכתב הזה או איפשהו עם כל המסמכים של הסובארו או איפשהו מתוייק בבית. 

 

אוקיי קראתי את המכתב הזה שוב - רואה שהם מציינים שם משהו שהוא שוב בלשון משפטי וצריך לקרוא ממש טוב בכדי באמת להבין - 

 

"החל מיום 3.12.2020, לתקופה שתחילתה ביום סיומה של תקופת האחריות המקורית, כמפורט בהסדר הפשרה, וסופה ביום בו יחלפו 10 שנים ממועד מסירת רכב קבוצה לרוכש המקורי, או עד שהרכב גמע נסועה של 160,000 ק"מ, לפי המוקדם מביניהם; וביחס לרכבי קבוצה אשר ביום 3.11.2020 לא יפלו בגדרי ההגדרה שברישא, תקופה של שנה אחת מיום 3.11.2020 "

 

במקרה שלי אם היה קורה משהו - הרוכש המקורי הוא אבא שלי וכבר עברו 10 שנים ממסירת הרכב לידיו - אז גם 160 אלף קילומטרים לא משנה בכלום... 

כן היתה אחריות מורחבת אם אני מבין נכון מיום 3.11.2020 למשך שנה - וכמובן גם זה כבר מאחוריי. 

 

זה רלוונטי עדיין כנראה למי שנמסרה לידו סובארו אחרי אמצע 2012 מקבוצת הגירים הזו. 

 

זה מה שאני מבין מלקרוא את המכתב הזה שוב. - תקנו אותי אם אני טועה? 

 

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, lanosforce כתב:

אני כמעט בטוח שכן - המכתב הזה או איפשהו עם כל המסמכים של הסובארו או איפשהו מתוייק בבית. 

 

אוקיי קראתי את המכתב הזה שוב - רואה שהם מציינים שם משהו שהוא שוב בלשון משפטי וצריך לקרוא ממש טוב בכדי באמת להבין - 

 

"החל מיום 3.12.2020, לתקופה שתחילתה ביום סיומה של תקופת האחריות המקורית, כמפורט בהסדר הפשרה, וסופה ביום בו יחלפו 10 שנים ממועד מסירת רכב קבוצה לרוכש המקורי, או עד שהרכב גמע נסועה של 160,000 ק"מ, לפי המוקדם מביניהם; וביחס לרכבי קבוצה אשר ביום 3.11.2020 לא יפלו בגדרי ההגדרה שברישא, תקופה של שנה אחת מיום 3.11.2020 "

 

במקרה שלי אם היה קורה משהו - הרוכש המקורי הוא אבא שלי וכבר עברו 10 שנים ממסירת הרכב לידיו - אז גם 160 אלף קילומטרים לא משנה בכלום... 

כן היתה אחריות מורחבת אם אני מבין נכון מיום 3.11.2020 למשך שנה - וכמובן גם זה כבר מאחוריי. 

 

זה רלוונטי עדיין כנראה למי שנמסרה לידו סובארו אחרי אמצע 2012 מקבוצת הגירים הזו. 

 

זה מה שאני מבין מלקרוא את המכתב הזה שוב. - תקנו אותי אם אני טועה? 

 

 

 

נראה שאתה צודק, הבעייה שאני מזהה רלוונטית רק לרכבים שיוצרו בין 2010 ל-2012, ב-2013 סובארו עלו על הבעייה ותקנו אותה בממיר מומנט.

בארה"ב יש התיחסות לבעייה הזאת, ולמיטב הבנתי סובארו נושאים שם בעלות של התיקון, בישראל כמובן לך חפש.. יש כאן כתבה של גיל מלמד בנושא:

https://thecar.co.il/שילמתם-על-תיקון-תיבת-הילוכים-בסובארו-א/

 

בכל מקרה, מצאתי את עורך הדין שטיפל בתביעה הייצוגית הקודמת, אנסה לבדוק איתו מה ניתן לעשות, לדעתי כל מי שיש לו B4 או OUTBACK מהשנים 2010-2012 ייתקל בבעייה הזאת אחרי 120,000 ק"מ בשלב מסויים.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...