Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיקורכב3 - נבון בלי טורבו - או סיכום חצי עשור עם סובארו B4 2010


lanosforce

פוסטים מומלצים

אני ליטשתי במשך 3 שנים רצוף את הפנסים בטויוטה ספייס שלנו (בשיטה הבאה), החזיק מעמד בערך 7-8 חודשים ובטסט תמיד ליטשתי שוב:

משחת שיניים ומברשת שיניים פשוט מצחצח היטבה את הפנס במשך כמה דקות, מנקה וחוזר על זה במידת הצורך,
נקי ומבריק - מרסס WD40 על הפנס - מנגב ובאמת נראה כמו חדש ועובר טסט בקלילות.

מצב הפנסים לפני ליטוש היה ממש קשה (-:
 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 205
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

זה בגלל שאתה כנראה לא שם שום ציפוי מגן על הפנסים - לקה שקופה על בסיס מים תחזיק כמה חודשים טובים אולי אפילו למעלה משנה כי יש בה הגנת UV טובה - אבל לשייף את זה אח"כ זה סיוט. 

 

אני שם ציפוי מגן כלשהו כמו OPTI SEAL או JET SEAL ואז הפנסים מחזיקים חודשיים עד שלושה לפני שהם מצהיבים - להביא אותם שוב למצב שהם שקופים זה בדיוק 5 דקות עם PLATX ומלטשת יד. 

 

אז פעם ברבעון או בשטיפת רכב אני מקדיש להם 5 דקות. 

 

הבעיה אצלי זה שהסובארו רוב הזמן בבית וגם כשלא - הרכב מוחנה מתחת לכיפת השמיים - יש לי שתי חניות נפרדות אבל אף אחת מהן לא מקורה - אז הפנסים מצהיבים אצלי מהר יחסית. אם היתה חניה מקורה - כנראה הפנסים היו מחזיקים שנה בכיף עם ציפוי. וכמה שנים עם לקה. היות ואין חניה מקורה - אני לא טורח לשים לקה כי להוריד אותה זה עונש. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, אז ביצעתי אתמול את התהליך של ECU IDLE RELEARN וממש לא מדובר בלנתק מצבר ולחכות 10 שניות ולהניע - זה קצת יותר מורכב.

 

קודם כל - הנה סרטון שמדגים את זה באופן מושלם: 

 

 

 

 

וזה בדיוק מה שעשיתי - 

 

1. הדלקתי סוויץ' וכיביתי את אורות הדרך והחניה, כיביתי את כל האורות בתא הנוסעים, ניתקתי מערכת הגברה, כיביתי מזגן. 

2. ניתוק מצבר ל30 דקות. 

3. חיבור מצבר.

4. מפתח למצב ACC ON למשך 15 שניות.

5. הנעת מנוע - לא נגעתי בדוושת הגז או שום דבר ברכב במשך 10 דקות. 

6. דימום מנוע - השארת מפתח בסוויץ' במצב OFF למשך 20 שניות. 

7. העברת הסוויץ' חזרה לACC ON למשך 15 שניות. 

8. הנעת הרכב למשך 5 דקות נוספות ללא נגיעה בשום דבר.

9. דימום מנוע למצב OFF למשך 20 שניות והוצאות מפתח.

10. הנעתי את הרכב מחדש והחזרתי את כל האורות, מערכת ההגברה והמזגן ויצאתי לנסיעת מבחן. 

 

התוצאה 

 

אם אתם מצפים לאיזה "וואו" - לא, אין משהו מיוחד פשוט הרכב מניע חלק יותר ורועד הרבה הרבה פחות - למען האמת אחרי 2 דקות נסע חלק. 

 

אבל פה ושם עדיין יש איזה רעידה קלה בהגעה לעצירה אבל ממש מינורי סה"כ הרכב עובד חלק. מחכה עכשיו לימים הקרובים שהאשה תנהג בסובארו ותדווח אם היו בעיות כלשהן או חס וחלילה דימום מנוע - יתכן ומשהו הרבה יותר חמור מסתתר כאן אם זה קורה ויש על זה תביעה ייצוגית וגם קיבלתי מכתב רישמי בנושא שמרחיב לי אחריות על הגיר ל10 שנים או עד שהרכב יגיע ל160 אלף קילומטרים. 

 

אני מקווה שבזה סגרתי כאן את הנושא הזה. 

 

מה נשאר לעשות על הסובארו לתקופה הקרובה? 

 

להחליף תומכות גז למכסה מנוע - יש כאן בעיה קטנה וזה יפורט בהמשך - מקווה להגיע לזה השבוע. 

לפרק טמבון בשביל לשפץ סופית את הפנסים - צריך להחליף להם את נעלי הכבלים לנורות ולתת להם ליטוש סופי. חושב גם לשפץ קצת את הטמבון בהזדמנות הזו אבל בשביל זה אני צריך קודם כל למצוא חתיכת טמבון אחרת מאיזו גרוטאה בשביל לעשות "הלחמות" פלסטיק במקום אחד בתחתית הטמבון. 

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה מה שאני עושה:

1. מוחק תקלות דרך הECU באמצעות TORQUE PRO, על הדרך זה מאפס את הנ"ל. הרבה יותר פשוט ומהיר מהתעסקות עם המצבר.

2. מנתק כל צרכן חשמלי שקל לניתוק (מטענים, מצלמת דרך וכו'. לא מתעסק עם ניתוק דיבורית וכדו').

3. מעביר למצב ON ל10 שניות.

4. מתניע בלי לגעת בכלום (גז,ברקס וכו') ומחכה כ7 דקות.

5. מחכה כ30 שניות.

6. חוזר על 3-4 שוב (מלמד את המחשב כשהמנוע חם).

7. זהו.

 

לגבי רעידות בעמידה - יש לי גם קצת. התחושה שלי שזה מגיע מתושבות מנוע קצת שחוקות.

אשמח לשמוע על הבעיה והתביעה הייצוגית הנ"ל למרות שבדיוק עברתי את ה160 אלף 😕

עריכה אחרונה על ידי nev
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מכתב שהגיע להרבה מאוד בעלים של סובארו עד שנתונים 2018 בדגמים שעלולה להיות בהם בעיה בגיר.

 

תבדוק ישירות מול סמל"ת אם אתה נכלל ברשימה. 

 

בכל מקרה - הרכב לא רועד בעמידה באופן קבוע - דווקא התושבות בסדר והמנוע עובד חלק עגול כמעט כל הזמן - בכניסה של וונטות לפעמים או בעצירה תהיה רעידה קלה - לפני שעשיתי ניקוי פיח התופעה הזו כבר ממש הציקה - אחרי ניקוי פיח זה לחלוטין בגבול הסביר. שוקל לעשות החלפת שמן לפני הטסט ושוב לחזור על הפעולה בצמוד לתוסף דלק. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב - זה מכתב של עמוד שלם - שמודיע לבעלי סובארו בשנתונים ממה שזכור לי 2009-2018 על כיסוי אחריות מורחב לגיר לעשר שנים נוספות מיום ההנפקה\תביעה או עד 160KKM. 

 

הפרטים של הכשל בגיר לא מוסברים שם טכנית ולא רשום שם במפורש שמדובר על ממיר מומנט אבל כן מדובר על תופעה בה הרכב נכבה בעצירה או העברת הילוכים עד כמה שזכור לי - לא בטוח לגבי זה ב100 אחוז. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, lanosforce כתב:

שוב - זה מכתב של עמוד שלם - שמודיע לבעלי סובארו בשנתונים ממה שזכור לי 2009-2018 על כיסוי אחריות מורחב לגיר לעשר שנים נוספות מיום ההנפקה\תביעה או עד 160KKM. 

 

 

זה תקף רק לגיר הרציף כמובן. לצורך הדוגמא, בפורסטר רק ממודל 2013.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלפת תומכות גז למכסה מנוע 

 

לפני שאתחיל במדריך קצר וחביב בנושא הזה - אתמול במהלך שעות העבודה עזרתי לחבר מצוות אחר עם המאזדה CX5 2017 שלו - הוא רצה להתקין מתאם אפל קארפליי שקנה מאליאקספרס. 

 

תהליך הפירוק וההרכבה היה אמור להיות פשוט יחסית אבל אז גיליתי שהדגם שבסרטון ביוטיוב הוא אמנם 2017 אבל זה כבר הסלון שנמכר ב2018 אצלינו ולכן נאלצתי ללמוד לפרק את הרכב בעצמי. תהליך שלקח לנו שעתיים וחצי במקום חצי שעה הודות לכך אבל חייב לציין שבסוף הכל עבד פשוט יפה וחלק וכל בורג חזר למקומו. 

 

לענייניו - הזמנתי מאמזון תומכות גז למכסה מנוע של הסובארו - כאן

 

וכשהן הגיעו גיליתי שמשום מה התומכות המקוריות של הרכב - לא ניתנות לפירוק מהמפרקים המקוריים שלהן - והדרך היחידה זה או להשיג מפרקים כדוריים כאלה ולהבריג את המקוריים עם התומכות החוצה - או לנסר את התומכות המקוריות ולחלץ מהן את המפרקים. 

 

בסוף הזמנתי סט מפרקים - BALL STUDS שמתאימים לסובארו - כאן

 

 

רק שכאן חיכתה לי עוד הפתעה קטנה - ההברגה של המפרקים האלה היא 12 מ"מ אז הלכתי לטמבוריה ורכשתי בעד כל מ"מ שקל - מפתח 12 ב12 שקלים. 

 

ולעיניכם הרואות - קודם פירקתי את התומכות ביחד עם המפרקים:

 

 

image.thumb.jpeg.1883d7b7bd144b5133b49aaeca3be57a.jpeg

 

כך נראה הBALL STUD החדש - הסט מגיע עם חמישה כאלו:

 

 

image.thumb.jpeg.fcad777c84f317b4d4bfa44f02e7cd13.jpeg

 

הרכבה שלהם לנקודות במכסה ובמנוע

 

image.thumb.jpeg.87355a672b2b4784cde57f0868e79398.jpeg

 

והרכבת התומכות 

image.thumb.jpeg.65965d075b359188084976137cc72299.jpeg

 

 

עכשיו התומכות החדשות הגיעו עם קפיץ נעילה קטן וחמקן וממש מעצבן - אבל סה"כ כל העבודה לקחה לי 15 דקות בזמן שאני מחזיק את המכסה מנוע עם הראש או כתף כי פשוט לא היה לי כוח וזמן לחפש מקל. 

 

התוצאה - צריך להתלות עכשיו על המכסה מנוע בכדי לסגור אותו. 

 

חג שמח. 

  • אהבתי 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסיבה מאוד ברורה, זו של צד הנוסע נזלה והתומכות כבר לא הצליחו להחזיק את מכסה המנוע מורם ליותר מכמה שניות.

 

מכסה המנוע של הסובארו, עשיתי לו בידוד אקוסטי והוא מאוד כבד. מספיק כבר בכדי לשבור לאדם בוגר אצבעות במידה ושם את היד והמכסה הזה נופל.

 

גם לקבל אותו בראש ממרחק של חצי מטר, מנסיון, מאוד לא נעים.

 

גם בשביל לא לפגוע בצד שלישי וגם מעצם העובדה שאני מטפל גם בעצמי לא מעט ברכב, החלפתי.

  • אהבתי 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 21.4.2022 בשעה 12:02, lanosforce כתב:

רק שכאן חיכתה לי עוד הפתעה קטנה - ההברגה של המפרקים האלה היא 12 מ"מ אז הלכתי לטמבוריה ורכשתי בעד כל מ"מ שקל - מפתח 12 ב12 שקלים. 

 

שמתי לב שלאורך התאורים שלך אתה רוכש כלים ספציפיים לצורך העבודות, אבל מה שמפתיע הוא שאתה לא מספר על אף סט מלא.

אמנם המידות הפופולריות הן 9,10,13 ולפעמים 19,17.

אבל למה לא להשקיע בסט מלא של מידות גם מ"מ וגם אינצ'י עם ידיות תואמות לראשי  3/8 ו 1/2 ועבור הדברים הקטנים יותר 1/4?

DEWALT® Mechanics Set 184pc DWMT45184-1 | Costco UK

 

  • מעניין 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא כאן הקטע המצחיק הוא שקניתי סט מפתחות של stanley וזו חברה מצויינת אבל גם לסט מלא יש הגדרות ופרשנויות.

 

המידות שיש לי שם מתחילות איפשהו מתחת ל10 ונגמרות ב22

 

ועם הזמן גיליתי שלדימום בלמים אני צריך גם 6 וגם 8

 

ואז גם בדודג' פתאום הייתי זקוק ל25 וגם 32 וזה כבר מידות לא סטנדרטיות לסט לשימוש ביתי ולא נכללים בסט מלא אלא אם כן אתה בעל עסק שקונה כנראה ישירות מספק אני מניח?

 

לds פתאום גיליתי שצריך בוקסה 27 בשביל להחליף פילטר שמן.

 

וצריך בוקסה לפלאגים 14 ממ אבל אההמ כוכב...

 

והנה עכשיו בסובארו ממש הופתעתי לראות מידת בורג מעל 10 ממ לרכיב מנוע או מרכב שלא דורש הידוק במומנט גבוה. אני יורד לי לתומי כולי שמח לבב עם מפתח 10 ואז... מרד אלורררז! אה זא קסהההההה (הלו זה סובארו כאן מקללים ביפנית)

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...