Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיקורכב3 - נבון בלי טורבו - או סיכום חצי עשור עם סובארו B4 2010


lanosforce

פוסטים מומלצים

אחל'ה סקירה. נהניתי לקרוא - רכב מאוד מיוחד, כי מבחוץ עבור מי שלא מבין זה ניראה רכב רגיל לחלוטין ורק המבינים, מבינים שזה תצורה אקזטטית עם מנוע בוקסר והנעה כפולה.

רכב מאוד אמין ומוצלח. מנוע EJ20 הוא מנוע אגדי ואמין מאוד. למעשה בנפח הזה מדובר על מנוע הכי מוצלח. רצועת טיימינג בימינו זו יתרון, כי מחליפים פעם ב וזהו - ראש שקט.
שרשרת זה טוב במקרים רבים, אבל במנועים רבים זה גם דורש החלפה כאשר היא מתארכת.

לא יודע לגבי מנוע FB, אם הבעייה קיימת שם, אבל שם זה שתי שרשראות (הסיבה ששמו שרשרת לא כדי לחסוך עלויות אחזקה, אלא כדי לעשות ראשים קומפקטיים יותר שהמנוע החדש עם מהלך גדול יותר יכנס לתא מנוע של הקודם). ובחו"ל יש שאלות לגבי מנוע FB25 בעינין: צריכת שמן, מייסבי קרנק בצילינדר 4 כתוצאה מהתחממות וכד'. לגבי צריכת שמן הנושא עלה גם בארץ: https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4993494,00.html

מכאן אפשר להסיק שמנוע החדש רגיש יותר מקודמו האגדי.

 

  • אהבתי 1

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 205
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יום שישי האחרון - 24 ספטמבר 

 

העברתי את הרכב טיפול שנתי - חלק 2 ממשימות התחזוקה של החומרים שרכשתי ב390 שקלים. 

 

היות ואין כאן משהו ממש מעניין לא אתעד "מדריך" רק אראה שתי תמונות שבאחת מהן יש קצת עניין. 

 

מה שבוצע - החלפת פילטר אוויר - שני קליפסים עליונים של קופסאת האוויר - שליפת הפילטר הישן (שהיה די נקי) - הכנסת חדש וסגירה. זמן עבודה - דקה, 

 

פילטר מזגן - הסרת דלת תא כפפות - פתיחת דלת בית הפילטר - פילטר של K&N רב פעמי שעלה לי בזמנו 200 שקלים - עליתי הביתה, שטפתי, שמתי קצת ריחן של CG קוטל בקטריות (ריח תפוח) - החזרתי חזרה את הכל - עבודה - 15 דקות רובן שטיפה במים בבית והזמן שלוקח ללכת לחזור. 

 

הוצאתי את השמן המלוכלך מהמנוע ע"י פתיחת שסתום פומוטו שהתקנתי בסובארו בזמנו: 

 

fumoto.thumb.jpg.98d420e5f2575dfb25331aaba3859d46.jpg

 

הסרתי את תפס הבטחון הפלסטי, מיקמתי מכיל לתפיסת השמן ופתחתי את השסתום - בסיום סגרתי אותו והחזרתי את תפס הבטחון. 

 

ואז החלפת פילטר שמן: 

 

oil-filt.thumb.jpg.80d7d77b9714e6ae4dd71b546875990a.jpg

 

יש לי מפתח ראצ'ט לפילטר שמן הספציפי הזה - נגיעה קטנה, חיכיתי שכל השמן ינזל למיכל התפיסה.

לפילטר החדש מרחתי קצת שמן על הO RING וכמובן ווידאתי בעין וביד שהO RING של הפילטר הישן יצא ביחד איתו (דרך מאוד נפוצה להרוס מנוע). 

 

הברגתי עם היד ונתתי עוד סיבוב עם הראצ'ט. 

 

מילוי שמן וסגירת פתח מילוי. 

 

נסיעת מבחן - יום למחרת ווידוא חוסרים (לא חסר כלום) 4.2 ליטר שמן + עוד טיפונית שכנראה הלך לפילטר. 

 

זמן - שעה כולל נסיעת מבחן ו5 דקות בוקר למחרת. 

 

התחזוקה שנשארה לי היא ריענון נוזל בלמים ואת זה אתעד בצורת מדריך מלווה בתמונות. 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הזמנתי מאמאזון - תזמין לפי דגם הרכב שלך - הפילטרים הם של חברת K&N 

 

לאמר לך בכנות - אתה צריך להחזיק את הרכב אצלך לפחות 4 שנים בשביל להחזיר את ההשקעה הזו - במבט לאחור - אתה במילא מוציא את הפילטר בשביל לשטוף אותו - עלות של פילטר מזגן היא נמוכה יחסית - לא ממש עוזר לך לחסוך על זה כמה עשרות שקלים בשנה, זה לא מה שיהרוג אותך. 

 

לשיקולך. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חנות חלפים לרכב - הרוב ממליצים כאן על אבי פרטס רחובות. - אם אני זוכר נכון בסביבות ה30-40 שקלים. 

  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, 

 

אז נוזל בלמים רוענן - רק ש.. שכחתי לצלם את התהליך וחבל. 

 

כי המהנדסים של סובארו עשו לי חיים די קלים - כן, הייתי צריך להרים כל גלגל על בוק ולהסיר אבל הבורג פיטמה לניקוז נוזל ואוויר נמצאים ממש בצד הקליפר מופנה כלפי הטמבון האחורי לא צריך לשלוח לא ידיים ולא ראש אל צידו הפנימי של הקליפר - רק לחבר משאבת וואקום ידנית - מפתח 10 - ליצור וואקום ולפתוח ולסגור את הבורג. 

 

כלים - 

 

ג'ק עגלה ושני בוקים

ראצ'ט חשמלי עם בוקסה ארוכה 19 

משאבת וואקום עם כוסית וצינורות לשאיבת נוזל בלמים. 

ליטר נוזל בלמים דוט4 (שלוש קופסאות שבאחת מהן לא השתמשתי) 

מפתח 10 

מפתח מומנט (לנעול לאג-נאטס ל120 ניוטון) 

מברג טסטר שטוח

 

בגדול - התהליך 

 

פותחים מכסה מנוע ופותחים מאגר ראשי - מוציא בעזרת מברג טסטר שטוח את הפילטר ששומר על מילוי המאגר. 

שואב את כל הנוזל שאני יכול מהכוסית וממלא בנוזל חדש. 

 

מרים על ג'ק גלגל קידמי שמאלי שהכי קרוב למאגר - מסיר גלגל - שואב - מרכיב גלגל - טורק למומנט על האדמה אחרי שהורד מהג'ק. 

עובר לגלגל ימני אחורי - חוזר על התהליך. 

 

בודק נוזל ממלא לפי צורך.

 

חוזר לגלגל ימני קידמי - חוזר על התהליך. 

 

בודק נוזל ממלא לפי צורך. 

 

חוזר לגלגל שמאלי אחורי - חוזר על התהליך. 

 

ממלא מאגר. 

 

זהו - נסיעת מבחן לראות שהרכב בולם כמו שצריך - עוד לפני בודק בחניה שהדוושה לא צונחת על רכב מונע ומביט מתחת לרכב לראות שאין שלוליות בצידי הגלגלים שאני לא מכיר. 

 

זהו - התחזוקה שלי לשנת 2021 הסתיימה. 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

לא היה לי זמן לכתוב בשבועיים האחרונים והאמת שלא רציתי לכתוב את זה לפני שהתיקון קרה כי - לא רוצה לכתוב שיש לי רכב עם תא מטען לא נעול בפומבי. 

 

לפני שבועיים אשתי עצרה ב"חבל וסע" (נשק וסע) - כנראה איזה אבא עם יד של קינג קונג - טרק את דלת תא המטען והמנגנון של המנעול (הקפיץ) נשבר. 

 

בקיצור מגיע מהעבודה בערב - מפרק דיפון דלת תא מטען. 

שני ברגים 8 מ"מ, משחרר את הכבל מהמנעול ואז לפחות דלת תא המטען יכולה לרדת עד המפתן ולא רואים שתא המטען לא נעול. 

 

מכאן לשם נכנס למאגר ומזמין מפירוק מנעול סטרייקר לתא מטען סובארו - 400 שקלים סה"כ התענוג. 

 

בחמישי שעבר חיברתי את המנעול מפירוק חזרה 

 

strikerlock.thumb.jpg.812f88caf2877b01c8bb2511d0bbbb91.jpg

 

הכל נסגר עובד ותקין - ווידאתי לפני כן שהמפתח - לפני פקודה חשמלית יכול לפתוח את המנעול שחס וחלילה לא אסגור תא מטען שגם ישאר נעול לנצח. 

 

נה נה נהההה - נה נה נה נה 

נה נה נהההה 

נהה נההה נההה

שתישאר נעול - לנצח! 

 

trunk-liner.thumb.jpg.9365d2c47aa5edf9d3144fe4a5366558.jpg

 

הרכבתי בחזרה את הדיפון (אתם רואים שם כל מיני חומרי בידוד שהוספתי לדלת תא המטען). 

 

ותא מטען אחד נעול. 

ואמא אחת שלא מרשה יותר לגורילת אבא לפתוח תא מטען בחבל וסע. 

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 5.9.2021 בשעה 07:31, lanosforce כתב:

 

יש איזה מסמך שמפרט את הטיפולים שצריך לעשות ? נגיד מתי טיימינג, מתי פלאגים ובכלל כל מה שצריך

 

יש איזה מסמך שמפרט את הטיפולים שצריך לעשות ? נגיד מתי טיימינג, מתי פלאגים ובכלל כל מה שצריך

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטח

 

לכל יצרן ולכל דגם רכב צריך להיות באתר היצן דף שמסביר את סוגי הטיפולים - המפרט שלהם והמרווח בינם. 

 

למשל service type and interval for subaru legacy. 

 

וגם בספר רכב יש את המידע הזה. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא עובד ככה - יש לך מחזורי טיפולים שמתחרשים בכל X קילומטרים. 

 

יש דברים שמחליפים בסובארו כל 90KKM כמו פילטר משאבת דלק, פלאגים 

יש דברים שמחליפים כל 40KKM כמו פילטר אוויר מנוע (תחליף כל טיפול עם האבק שיש לנו בארץ) 

20KKM מחליפים פילטר מזגן 

 

רצועת טיימינג פעם ב150KKM או 7 שנים 

 

וכך הלאה 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 5.9.2021 בשעה 07:31, lanosforce כתב:

החוט שנכנס לתוך בית התאורה יוצא בקלות ע"י הסרת פקק גומי - חותך את הגידים, לוחץ נעלי כבל כחולות שמתאימות לרגליים של נורת הH7, שם שרוולים מתכווצים עם בדיל שנמס בחום נמוך ועם מלחם הדרמל שלי ולוחץ סופיות מבצע - ניתוח מעקפים. 

 

קרה לי אותו דבר באימפרזה שלי (נורה H1 עם רגל אחת בלבד) ואילתרתי כמוך עם נעל כבל. מה הסיכון להשאיר את זה כך?

עריכה אחרונה על ידי tza
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין סיכון - פשוט לא היה לי באותו רגע מחבר קראמי לנורות H7, הזמנתי זוג מזמן הגיעו והם אצלי במחסן - כשתישרף נורה כבר אבצע שוב 

 

פירוק טמבון. 

הסרת פנסים - ליטוש - לכה שקופה אקרילית על בסיס מים שהפעם יחזיק איזה שנה שנתיים בשקט. 

והלחמה של מחברים חדשים. 

  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...