Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

השלב הבא של באבולוציה של מנועי בעירה פנימית מגיע מ...ראש העין


HyperViper
שימו לב! השרשור הזה בן 1381 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חברת סטארט-אפ ישראלית קטנה בשם Aquarius פיתחה את הגביע הקדוש (או לפחות אחד מהם) בתחום מנועי הבעירה הפנימית, העסיקה את המהנדס הראשי לשעבר של צוות הפורמולה של רנו וקיבלה השקעה של מאות מליונים מנוקיה (מסתבר שהם עדיין קיימים).

 

היעילות של מנועי בעירה פנימית (כמות הדלק שאשכרה הופכת לאנרגיה מכאנית) היא בסביבות 20%. המנוע החדש מדבר על יעילות של בין 34%-39%. 

 

https://www.haaretz.com/world-news/.premium.MAGAZINE-a-little-startup-that-could-aquarius-builds-an-engine-others-only-dreamed-of-1.8984355

עריכה אחרונה על ידי HyperViper

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001172096

 

גיוס הון
סטארט-אפ שפיתח מנוע בעירה מנסה לגייס 25 מיליון דולר
החברה טוענת כי פיתחה מנוע חסכוני ויעיל יותר מהקיים, כך שהוא מגדיל פי 2 את ניצולת האנרגיה שלו לעומת הנתון הטוב ביותר של מנוע סטנדרטי

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 מצטער שאני קצת סקפטי. אם היה להם מנוע שעובד במציאות ויעיל פי 2 מכל מנוע מקובל הם לא היו צריכים לגייס הון, אחת מחברות הרכב הגדולות היתה קונה אותם בהרבה יותר מ-25 מליון דולר. חוץ מזה, לפי הויקיפדיה היעילות של מנוע ארבע פעימות היא בסביבות 30%, לא 20% כמו שנטען בכתבה. אני מאחל להם בהצלחה, אבל לא הייתי משקיע את כל חסכונותי בחברה הזו.
 

 

עריכה אחרונה על ידי eladts
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הקוטלים, קראתם את הכתבות לפני? אני קראתי הרגע. וכן, הכותרת והציטוטים קצת מבלבלים (ואולי אף משפטי שיווק מוגזמים לרעת מנועים קיימים/ניסוח בעייתי). אבל בקריאה מהירה פשוט ניתן להבין שהם באים בקונספט שונה, של מנוע שמשמש בתור גנרטור ולא להנעת הרכב והם פיתחו מנוע שבא להחליף בטריות כבדות ויקרות ברכבים חשמליים וזה יכול להיות פתרון ביניים מעניין סה"כ, בעצם רכב היברידי קצת יותר נציל. חיפוש קצר מראה שגם טויטה פיתחו מנוע דומה לפני כמה שנים (נראה שהנצילות והשימוש דומים, אך ההספק הרבה יותר נמוך, הוא רק מאריך טווח ולא המחולל חשמל העיקרי): https://www.cartube.co.il/טכנולוגיה-וירוק/טויוטה-חושפת-מנוע-מאריך-טווח-מתקדם-fpeg
מעניין אם הם זנחו את הפרויקט ולמה. בכל אופן, לא הייתי שולל על הסף רכב עם מערכת הנעה כמו שהם מציעים לו זה היה מגיע לשוק מספיק מהר ומספיק בזול על מנת להיות משתלם יותר מרכב חשמלי. עריכה: קראתי את הכתבות הישנות יותר ולא זו של הארץ, כיוון שהיא בתשלום ואין לי מנוי, אז לא יודע מה העדכון האחרון ומה כולל החוזה שלהם עם נוקיה (ייתכן והם מייעדים את המנוע שפיתחו כבר לשוק אחר ולא לשוק הרכב, הכתבות האחרות הן מלפני כ-3 שנים).

עריכה אחרונה על ידי Nico62
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי את הכתבה, רכב היברידי סידרתי זה לא רעיון חדש. היתה גירסה כזו ל-BMW i3 וגם הפיסקר קארמה עבדה כך. זה פשוט פחות יעיל מרכב היברידי מקובל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בדיוק. הסתכלתי הרגע ולבמו יש מערך סוללות כבד ויקר כאשר המנוע בנזין חלש יותר מהמנוע המדובר כאן והוא נטו מאריך טווח אך אכן המנועים יחסית דומים. והפיסקר זה כבר סיפור אחר עם מנוע 2 ליטר טורבו חזק. עכשיו על מנת שאני לא אובן לא נכון, אני לא מאמין שהפתרון הזה יתפוס שוק משמעותי במכוניות, זה מרגיש לי מאוחר מידי ופחות רלוונטי. אני רק אומר שאני לא הייתי ממהר לקטול את מה שהם פיתחו, סה״כ נדמה שאנשים טובים השקיעו בהם לא מעט כסף וכנראה הם ראו שם משהו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק רוצה לציין שמנועי בעירה פנימית כבר מזמן לא ב20% נצילות. והיום אנחנו מגרדים את ה40 מלמטה.
(לצורך העניין הטופ של הטכנולוגיה בפורמולה 1 מתקרבים ל50, אבל המנועים האלה מחזיקים פחות מ2000 ק"מ).

 

עריכה אחרונה על ידי shellcase
  • רעיון טוב! 2

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1381 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...