Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בלמים ברכב חדש פחות טובים מבלמים ברכב ישן


damnt
שימו לב! השרשור הזה בן 1415 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  

לפני 5 דקות, motizkn כתב:

אני לא רואה שום סתירה בין מה שכתבתי לבין מה שאתה כתבתה (חוץ מניסוח יותר טוב שלך).

בירידה עם רכב מלא תחת עומס בלמי התוף פשוט איבדו את היעילות שלהם ברמה כזו שממש חשבתי שהולך להיות תאונה.

לצערי יצא לי לבלום במצבי חירום בעברי וגם עם רכבים מלאים ששוקלים יותר מהפונטו ומעולם לא הרגשתי שאני מאבד את האפקטביות של הבלמים כמו בפונטו באותה יום, מזל שלי ששמרתי מרחק גדול.

אני אישית לא יקנה לעולם שוב רכב עם בלמי תוף.

 

 

יש סתירה בין מה שאתה כתבת לבין מה שפות"ש תיאר כחולשה בבלימה. הוא לא התייחס לבלימה רציפה, אלא לתחושה של עוצמת העצירה ביחס ללחיצה על דוושת הבלם.

 

ולא ברור לי למה החלטת שבלמי התוף בפונטו הם שאיבדו יעילות ולא בלמי הדיסק...

כי אני הצלחתי לחרוך רפידות גם בבלמי דיסק של מכונית ספורטיבית. זה יותר תלוי בכמה אתה נחוש להיות דיביל, מאשר בטכנולוגיה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אכן הדוגמא שנתתי לא קשורה ישירות למה שפותח השירשור התכוון אבל זה כן תכונה של בלמי תוף ואיבוד יכולת בלימה.

 

מודה שלא בדקתי מה איבד את היעילות לאחר המקרה, אבל על סמך זה שבלמי תוף לא מספיק יעילים בבלימה חזקה וממושכת לעומת לבלמי דיסק (ואת זה גם אתה אמרתה) ושלאחר הבלימה הברקסים עבדו כרגיל מה שלא היה קורה עם הייתי גומר רפידות בבלמי הדיסק,

ובנוסף העובדה שמקרה דומה מעולם לא קרה לי עם שום רכב אחר למרות שמאז עברתי כל כך הרבה רכבים (וכולם עם 4 בילמי דיסק) אני מרשה לעצמי להניח בסבירות גובה שמה שאיבד את היעילות היו בלמי התוף ולא הדיסק.

טסלה 3 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא אמרתי כלום, זו לא דעה, זו עובדה פיסיקלית.

אני גם הבאתי לידיעה שבלמי התוף מתאמצים הרבה פחות מבלמי דיסק. אם הם היו קורסים קודם, הזנב היה בורח. אם הרגשת את איבוד עוצמת הבלימה, בטח בירידה, אלו היו הקדמיים. האחוריים בקושי תורמים.

בנוסף, יש עוד הרבה משתנים שיכלו לגרום או לתרום לאובדן יכולת הבלימה, הנהיגה שלך, הטמפרטורות באותו היום, התחממות הצמיגים, איכות הרפידות... המון משתנים.

 

אם אתה רוצה לבחון עד כמה הבלמים האחוריים מינוריים בבלימה, קח רוורס במהירות, עם הגה ישר, ובלום חזק. תראה עד כמה הבלמים האחוריים עוצרים כשהעומס עליהם...

 

  • מעניין 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא רואה שום סתירה בין מה שכתבתי לבין מה שאתה כתבתה (חוץ מניסוח יותר טוב שלך). בירידה עם רכב מלא תחת עומס בלמי התוף פשוט איבדו את היעילות שלהם ברמה כזו שממש חשבתי שהולך להיות תאונה. לצערי יצא לי לבלום במצבי חירום בעברי וגם עם רכבים מלאים ששוקלים יותר מהפונטו ומעולם לא הרגשתי שאני מאבד את האפקטביות של הבלמים כמו בפונטו באותה יום, מזל שלי ששמרתי מרחק גדול.

אני אישית לא יקנה לעולם שוב רכב עם בלמי תוף.

 

 

  

בירידה עם רכב מלא תחת עומס צריך לדעת לנהוג ויש גבול לכמה משקל מותר להעמיס לא משנה איזה בלמים יש לך.

אני אחשוד קודם כל בנהג אחר כך במצב ובתחזוקה של מערכת הבלימה ורק בסוף אאשים אולי את התופים שהוכיחו את עצמם כבר 100 שנה אם לא יותר בתנאים סופר קשים.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, falou כתב:

אני גם הבאתי לידיעה שבלמי התוף מתאמצים הרבה פחות מבלמי דיסק.[...]האחוריים בקושי תורמים.

 

אם אתה רוצה לבחון עד כמה הבלמים האחוריים מינוריים בבלימה, קח רוורס במהירות, עם הגה ישר, ובלום חזק. תראה עד כמה הבלמים האחוריים עוצרים כשהעומס עליהם...

 

הכל נכון, אבל יש סייג אחד: הודות לחלוקת עוצמת הבלימה האלקטרונית, ברכבים רבים כיום יופעל כוח בלימה רב דווקא על הסרן האחורי בהאטה קלה. הרעיון הוא שהפעלת כוח האטה רב (יחסית) על הסרן האחורי מותחת את המתלה האחורי, ולכן מקטינה את תנועת המרכב קדימה.

 

בכל מקרה, גם נכונה האמירה שכוח בלימה לא חסר (או לא אמור להיות חסר) באף אחת מארבעת פינות הרכב. ההבדל בין תופים ודיסקים הוא בעמידותם לחום, ובמנגנוני הכשל האופייניים לכל אחד מהם.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבדלים בבלימה בין רכב לרכב זה לאו דווקא סוג הבלמים, זה הרבה מעבר, זה מבנה שלדה, חלוקת משקל של הרכב, המערכת ההידראולית, המתלים, הצמיגים וכו'.

מה לאחד ירגיש כמו מערכת בלימה מצויינת כי התגובות מאוד רגישות לדוושה, לאחר ירגיש פשוט זוועה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 7.6.2020 בשעה 13:33, חן ג. כתב:

הכל נכון, אבל יש סייג אחד: הודות לחלוקת עוצמת הבלימה האלקטרונית, ברכבים רבים כיום יופעל כוח בלימה רב דווקא על הסרן האחורי בהאטה קלה. הרעיון הוא שהפעלת כוח האטה רב (יחסית) על הסרן האחורי מותחת את המתלה האחורי, ולכן מקטינה את תנועת המרכב קדימה.

תקן אותי אם אני טועה אבל עדיין כמות האנרגיה שנספגת קטנה יחסית למצב בלימה רגיל בו העברת המשקל גורמת לכך שהציר הקדמי סופג את רוב האנרגיה, בזמן שהציר האחורי סופג הרבה הרבה פחות (כמובן שאני מדבר על פרייבטים ולא משאיות/מסחריות עמוסות וכו)

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמיד כוח הבלימה יהיה רב יותר מלפנים, בכל מצב בכל תנאי -  זה לרכב הפרטי והמסחרי קל (עם מערכות הידראולית ומשאבה מרכזית) 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, David32 כתב:

תקן אותי אם אני טועה אבל עדיין כמות האנרגיה שנספגת קטנה יחסית למצב בלימה רגיל בו העברת המשקל גורמת לכך שהציר הקדמי סופג את רוב האנרגיה

 

בבלימה חזקה יש העברת משקל יחסית גדולה לחרטום, והמערכת מעבירה את רוב עוצמת הבלימה (ומדובר על הרוב המוחלט - אני חושב שראיתי מספרים של אפילו 80% מעוצמת הבלימה) לחרטום.

 

בבלימה חלשה עם חלוקת בלימה אלקטרונית - אין לי מספרים, אבל בחלק מהרכבים יש יותר בלימה בסרן האחורי ממה שהיית מצפה. לפעמים זה מרגיש יותר כאילו מישהו הרים בלם יד. יותר מהסרן הקדמי? שווה לו? לא יודע.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
  • רעיון טוב! 1
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזוב מה שאתה מרגיש, זה לא תואם את מה שקורה בפועל. 

אני בכל אופן לא מכיר תרחיש כזה בשום רכב,  עם בקרה אלקטרונית, מכנית או משולבת. אם יש לך מידע אחר, תציג. 

יש כמובן רכבים עם יחס עודף לבלימה של גלגלים אחוריים, אבל עדיין הקדמיים יקבלו יותר כוח בלימה.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הצגתי את ההרגשה שלי בתור ראיה: רק ציינתי אותה בהקשר לנושא השיחה. ברור לי ש"זה מרגיש" זו לא ראיה לכלום.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 7.6.2020 בשעה 14:33, חן ג. כתב:

 

הכל נכון, אבל יש סייג אחד: הודות לחלוקת עוצמת הבלימה האלקטרונית, ברכבים רבים כיום יופעל כוח בלימה רב דווקא על הסרן האחורי בהאטה קלה. הרעיון הוא שהפעלת כוח האטה רב (יחסית) על הסרן האחורי מותחת את המתלה האחורי, ולכן מקטינה את תנועת המרכב קדימה.

 

מעניין.

הגיוני, זה גם מונע נעילה של הקדמיים במהירויות נמוכות.

השילוב של מערכות ESP לחלוקה אידיאלית של הבלימה מורגש מאוד. זה מרגיש כמעט... לא טבעי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, חן ג. כתב:

בבלימה חלשה עם חלוקת בלימה אלקטרונית - אין לי מספרים, אבל בחלק מהרכבים יש יותר בלימה בסרן האחורי ממה שהיית מצפה. לפעמים זה מרגיש יותר כאילו מישהו הרים בלם יד. יותר מהסרן הקדמי? שווה לו? לא יודע.

 

יש לציין שזה יכול לקרות רק ברכבים עם EBD (מערכת אלקטרונית לחלוקת בלימה) או ESP (שמכילה את ה-EBD).

 

ויש לזה גם היגיון במעגל האחיזה, כל תזוזה קטנה (כלומר ימינה ושמאלה) של הצמיגים הקדמיים באה על חשבון אחיזה פנויה לבלימה, האחוריים בד"כ לא יכולים לזוז ימינה ושמאלה ולכן 100% מהאחיזה שלהם יכולה ללכת לבלימה, הם קבועים על הציר הצידי.

 

ואם כבר יש ABS שימנע את נעילת הגלגלים האחוריים אז גם הסיכון הזה יורד (שהוא כנראה הכי משמעותי בבלימה על הציר האחורי), ואם יש ESP אז הוא יכול לנטרל גם Funky shit אחר.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בימים טרום ה-ABS, לא יכולת לנעול את האחוריים לפני הקדמיים, רק שמערכת ויסות הבלימה היתה מכאנית.
כן/לא EBD, כל יצרן קורא למערכות שלו אחרת. פעם היו מציינים EBD כמשהו נפרד. היום לא תמיד.

לפני 2 דקות, banji man כתב:

זה כנראה מסביר גם למה הרפידות האחוריות נשחקות בקצב מהיר יותר ברכב שלי.

 

אני לא רואה הסבר הגיוני לזה מלבד תקלה בבלמים (אלא אם מבין גדול יותר יכול להאיר את עיני).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1415 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...