Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בלמים ברכב חדש פחות טובים מבלמים ברכב ישן


damnt
שימו לב! השרשור הזה בן 1427 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 15 דקות, m3x7r3m3 כתב:

יש לציין שזה יכול לקרות רק ברכבים עם EBD (מערכת אלקטרונית לחלוקת בלימה) או ESP (שמכילה את ה-EBD).

 

כן, התכוונתי לרכב עם EBD.

 

לפני 15 דקות, m3x7r3m3 כתב:

האחוריים בד"כ לא יכולים לזוז ימינה ושמאלה ולכן 100% מהאחיזה שלהם יכולה ללכת לבלימה, הם קבועים על הציר הצידי.

 

לא. גם הגלגלים האחוריים פונים. אפילו אם נתעלם מזווית ה-Toe, הם פונים עם גוף הרכב, אבל הם עדיין פונים.

 

אם הם לא היו פונים, לא היה אפשר לנהוג.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור




 
אני לא רואה הסבר הגיוני לזה מלבד תקלה בבלמים (אלא אם מבין גדול יותר יכול להאיר את עיני).


לא מדובר בתקלה. זוהי תופעה ידועה גם לחברי עם רכב דומה. יש לזה גם סימוכין ברשת:
https://www.google.com/amp/s/forums.swedespeed.com/showthread.php%3f190297-Rear-Brake-Pad-Wear&amp=1

ביואיק  SUV

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, חן ג. כתב:

לא. גם הגלגלים האחוריים פונים. אפילו אם נתעלם מזווית ה-Toe, הם פונים עם גוף הרכב, אבל הם עדיין פונים.

 

אם הם לא היו פונים, לא היה אפשר לנהוג.

 

הכוונה על הציר הצידי, כמו שהפניית ההגה מזיזה את הגלגלים הקדמיים. לכן ציינתי הציר הצידי.

כלומר הכוונה היא שאין צורך להימנע מבלימה כשהגלגלים האחוריים אינם מיושרים עם כיוון הנסיעה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפניית ההגה מזיזה את הגלגלים הקדמיים

הגלגלים הקדמיים מזיזים את המרכב

המרכב מזיז את הגלגלים האחוריים

 

ב-steady state הגלגלים האחוריים מייצרים בדיוק אבל בדיוק אותה כמות של כוח צד כמו הקדמיים. הם רק מגיעים למגבלות שלהם מאוחר יותר, כי הרכב בנוי לתת-היגוי.

 

ובכל אופן, היחס בין הכוח האורכי והכוח הצדי שהצמיג מייצר הוא פיתגוראי, כך שאם ניצלת 50% מהאחיזה של הצמיג לבלימה, נשארו לך הרבה יותר מ-50% כדי לפנות.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנת על איזה ציר אני מדבר. אני מתכוון לציר המקביל לסוליית הצמיג, בהפשטה כללית אם תסתכל על צמיג אסימטרי אז זה כיוון החץ.

הפניית ההגה תשנה את הציר הזה של הגלגלים על הסרן הקדמי אבל לא על האחורי

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא משנה. בשורה התחתונה, ב-Steady State שני הסרנים מייצרים בדיוק אותה כמות של כוח פניה. בכל תרחיש אחר לא היית מצליח להישאר על הכביש.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב-Steady State אתה לא צריך EBD, ESP, ABS ועוד קללות בראשי תיבות של שלוש אותיות אנגליות.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, תפקיד המערכות הללו הן לא לדברים שקורים בשגרה, לא פנייה ברדיוס קבוע, לא נסיעה ישר וכו'.

תפקיד המערכות הללו זה במקרים יחסית קיצוניים למנוע התדרדרות המצב, למנוע סבסוב, נעילת גלגלים, איבוד אחיזה וכו'.

 

יותר מזה, ברדיוס סיבוב קבוע מופעלים כמובן כוחות אחרים על הגלגל הפנימי לרדיוס והחיצוני לרדיוס. אחרת לא היה צריך דיפרנציאלים למשל.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, המערכות מיועדות לעזרה במצבי הקיצון, לא בשגרה.

זה לא משנה אם אותו מצב קיצון קורה בכביש ישר, רדיוס קבוע, משתנה, היירפין או דשא

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא בפניה "ארוכה" (שבה הרכב מגיע למצב של Steady State) יש יותר פוטנציאל לצרות מבפניה "קצרה". למעשה, רוב הפניות בכביש מתוכננות כך שלא יהיה בהן קטע ארוך ברדיוס קבוע, בעוד על המסלול רוב וילסון מאמן את הנהגים בליגות הגבוהות "לקצר" את הפניה באופן יזום, והתוצאות מדברות בעד עצמן.

 

מעניין שהזכרת היירפין, כי זה סוג הפניה היחיד שבו אין בהכרח קורלציה בין חדות הפניה לאורכה: היירפינים יש ארוכים וקצרים. בכביש הציבורי, היירפין שמאלי תמיד יהיה ארוך.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פוטנציאל לצרות לא מעניין את המערכות האלה, הן לא רואות את הכביש ויודעות מה הולך להגיע בהמשך.

הן מודדות את המצב ונכנסות לפעולה כשהצרות קורות, או עומדות לקרות, לא כשיש פוטנציאל לצרות.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1427 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...