Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צלצולים במנוע- פיג'ו 308 2014 puretech 1.2t


Omergti
שימו לב! השרשור הזה בן 1436 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי לכולם

 

ברשותי פיגו 308 שנת 2014 עם מנוע הפיורטק 1.2 טורבו 130 כס

הרכב עבר כ99000 קמ, נעשה טיימינג בזמן, קיט מקורי, שמן מנוע מקורי, כולל פילטר (בוצע במורשה בתא)

והרכב סהכ טופל כהלכה ללא בעיות מיוחדות.

יש לציין שאני קניתי את הרכב כשהיה סביב 85000 קמ יד ראשונה וקיימת היסטוריה נורמלית.

מאז שקניתי את הרכב שמתי לב לתופעה של צלצולים - ברגע שאני מגביר לחיצה על דוושת הגז תחת מאמץ מנוע, נגיד מ40-50 קמש ומעלה,

נשמעים צלצולים, תקתוקים כאילו מישהו תופס פעמון ביד ודופק עליו נקישות.

חוץ מזה על פניו נראה שהרכב נוסע טוב, נבדק במורשה עם חיבור למחשב ולא קיימים קודי שגיאה כלשהם, וכמובן לא נורות בלוח שעונים.

 

האם עוד מישהו עם המנוע הנל חווה את הצלצולים הללו? זה משהו שהוא אופייני לדגם הנ"ל? קיימת דרך לפתור את זה ?

ניסיתי לעבור לדלק 98 ולא חוויתי הבדל כלשהו בנקישות. גם בוצע הליך CARBON CLENING, ללא שיפור גם כן.

 

תודה מראש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תחליף תחנת דלק לכמה תדלוקים ותראה אם יש הבדל,אם לא תחליף פלאגים,יכול להיות שהם עשו את שלהם.

 

יש רכב כזה במודל הזה עם 332,000ק"מ והמנוע לא מצלצל או מרעיש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 13.5.2020 בשעה 18:59, Omergti כתב:

היי לכולם

 

ברשותי פיגו 308 שנת 2014 עם מנוע הפיורטק 1.2 טורבו 130 כס

הרכב עבר כ99000 קמ, נעשה טיימינג בזמן, קיט מקורי, שמן מנוע מקורי, כולל פילטר (בוצע במורשה בתא)

והרכב סהכ טופל כהלכה ללא בעיות מיוחדות.

יש לציין שאני קניתי את הרכב כשהיה סביב 85000 קמ יד ראשונה וקיימת היסטוריה נורמלית.

מאז שקניתי את הרכב שמתי לב לתופעה של צלצולים - ברגע שאני מגביר לחיצה על דוושת הגז תחת מאמץ מנוע, נגיד מ40-50 קמש ומעלה,

נשמעים צלצולים, תקתוקים כאילו מישהו תופס פעמון ביד ודופק עליו נקישות.

חוץ מזה על פניו נראה שהרכב נוסע טוב, נבדק במורשה עם חיבור למחשב ולא קיימים קודי שגיאה כלשהם, וכמובן לא נורות בלוח שעונים.

 

האם עוד מישהו עם המנוע הנל חווה את הצלצולים הללו? זה משהו שהוא אופייני לדגם הנ"ל? קיימת דרך לפתור את זה ?

ניסיתי לעבור לדלק 98 ולא חוויתי הבדל כלשהו בנקישות. גם בוצע הליך CARBON CLENING, ללא שיפור גם כן.

 

תודה מראש

יכול להקליט?

כשהרכב עומד מונע אין רעש חריג מהמנוע?

(הקלטה בנסיעה עם חלון פתוח למרות שבטח יהיה קשה כי 40-50 קמש)

בטוח שזה מהמנוע ולא תושבת כלשהי? כי בטח בזמן נסיעה קשה יותר לאבחן.. הייתי מעלה איתי איש שמכיר את הרכב ומבין החלקיו לנסיעה עם חלון פתוח..(הייתי עושה את זה עוד לפני כל ההחלפות שבוצעו למרות שפלאגים במעל 90 אלף זה יותר מסביר להחליף אז לא נורא)

 

חשוב לדעת מתי הרעשים הם הכי מורגשים ומתי הם לא מופיעים..

 

 

עריכה אחרונה על ידי online
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פלאגים שהיו ברכב כשקניתי אותו היו ngk מתאימים (שהוחלפו בטיפול גדול אחרון שבוצע במוסך), החלפתי בכל מקרה לאחר מכן למקוריים מהחברה על פי רישיון רכב/מס׳ שלדה.

 

לגבי רעשים אחרים או תושבת אז לא, מדובר בצלצולים 100%, גם מכונאים אחרים שהקשיבו לזה טענו שאכן מדובר בצלצולים( להתחיל מניקוי שסתומים בלחץ אוויר ושבבים-2200 שח ומעלה, החלפות חיישנים וכו, פחות מתאים לי אם לא יודעים בוודאות מה הבעיה). אם מתנהלים עם הרכב רגיל לא שומעים כלום, גם כשהרכב עומד במקום מונע נשמע מעולה ורגיל. אבל ברגע שהרכב בנסיעה ורוצים לעקוף / מאיצים חזק תחת עומס שומעים את רעש המנוע בליווי צלצולים.

אנסה להקליט אבל מקווה שיצליחו לשמוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות LSPI(Low speed pre ignition ), מנועים מודרניים מאד רגישים לשמן מנוע. ראיתי בהודעה הראשונה שלך ששמת "שמן מנוע מקורי" - אין דבר כזה, אבל יש תקן של היצרן שצריכים לוודא שהשמן עומד בו, במקרה הזה PSA B71 2297. שמן לא מתאים יכול לגרום למעבר אדי שמן לתא השריפה שניצתים אקראית והם אחראים לתופעת ה-LSPI.

 

למנוע חיישן נקישות שאמור למנוע צלצולים כתוצאה מהצתה ספונטנית של תערובת הדלק / אוויר

 

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תופעת הצתברות פיח בשסתומי היניקה . תופעה מוכרת והיצרן מכיר בה באחריות למי שטיפל במוסך יבואן עד 5 שנים מלא, מעל 5 ועד 8 שנים חלקים בלבד.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, menir1 כתב:

יכול להיות LSPI(Low speed pre ignition ), מנועים מודרניים מאד רגישים לשמן מנוע. ראיתי בהודעה הראשונה שלך ששמת "שמן מנוע מקורי" - אין דבר כזה, אבל יש תקן של היצרן שצריכים לוודא שהשמן עומד בו, במקרה הזה PSA B71 2297. שמן לא מתאים יכול לגרום למעבר אדי שמן לתא השריפה שניצתים אקראית והם אחראים לתופעת ה-LSPI.

 

למנוע חיישן נקישות שאמור למנוע צלצולים כתוצאה מהצתה ספונטנית של תערובת הדלק / אוויר

 

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

בטח שיש דבר כזה שמן מקורי, זה השמן ששמים במוסך המורשה ומה שהיצרן ממליץ עליו (כמובן שלפי התקן ועומד בדרישות), במקרה הזה מה שהיצרן ממליץ זה total qwartz , כמובן שיש אחרים שהם לא מה ששמים במורשים אבל כל עוד עומדים בתקנים יכולים להתאים ולהיות איכותיים לא פחות.

לפני 2 שעות, Yosef Bezalel כתב:

תופעת הצתברות פיח בשסתומי היניקה . תופעה מוכרת והיצרן מכיר בה באחריות למי שטיפל במוסך יבואן עד 5 שנים מלא, מעל 5 ועד 8 שנים חלקים בלבד.

הרכב שנת 2014 ככה אחריות כבר לפי מה שאני מבין לא תופסת. באיזו דרך אני יכול לפתור את הבעיה הזו ? יש מקום מומלץ שידע לאבחן ולאשר שבזה מדובר ויבצע את העבודה במחיר ריאלי? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא "שמן מקורי" היצרן לא מייצר שמנים, זהו שמן שעומד בתקן היצרן. אם זה Total Quartz 5w30 בתקן PSA B71 2297 אז סבבה.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, Yosef Bezalel כתב:

תופעת הצתברות פיח בשסתומי היניקה . תופעה מוכרת והיצרן מכיר בה באחריות למי שטיפל במוסך יבואן עד 5 שנים מלא, מעל 5 ועד 8 שנים חלקים בלבד.

זה לא קורה ב1200 טורבו

ממליץ לך למצוא מוסך מורשה שיעשה לך עדכון תוכנה למחשב מנוע ולבדוק שוב שהפלאגים מתאימים . חוץ מזה זה קצת נדיר ב 308
יש מצב שהמיכל דלק לא תקין והמנוע מצליח למשוך דלק דרך הקניסטר כמו בסי4 פיקאסו אז תדאג למלא מיכל מלא להרים את הרכב על ליפט ולהוציא את הצינור מהקניסטר אם יוצא דלק המיכל גמור וזה למה המנוע מצלצל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא קורה ב1200 טורבו

ממליץ לך למצוא מוסך מורשה שיעשה לך עדכון תוכנה למחשב מנוע ולבדוק שוב שהפלאגים מתאימים . חוץ מזה זה קצת נדיר ב 308
יש מצב שהמיכל דלק לא תקין והמנוע מצליח למשוך דלק דרך הקניסטר כמו בסי4 פיקאסו אז תדאג למלא מיכל מלא להרים את הרכב על ליפט ולהוציא את הצינור מהקניסטר אם יוצא דלק המיכל גמור וזה למה המנוע מצלצל

לא יודע איך הגעת למסקנה שב1.2 טורבו זה לא קורה, אבל זה קורה ודי הרבה ולכן היצרן נתן דעתו על זה. כדי להיות בטוחים מפרקים סעפת יניקה ובודקים . באם היתה לו תקלת מעבר דלק לקניסטר המנוע היה מזייף עקב הרטבת מצתים ולא מצלצל .שוב מצתים לא נכונים בדגם מנוע זה החרסינה של האלקטרודה נשברת ושוב מתקבל זיוף מנוע .


Sent from my iPhone using Tapatalk
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי מצתים ברכב הזה כמו שכבר ציינתי היו תקינים תואמים שהוחלפו בטיפול אחרון (ngk( , החלפתי שוב בכל זאת למצתים מקוריים מהחברה על פי רישיון רכב (לא חושב שאפשר לטעות בזה), ועדיין הצלצולים נשמעים כרגיל. לגבי עדכון תוכנה בדקתי כבר פעמיים ב2 מוסכים מורשי יבואן לגבי ריקולים ועדכונים בהסטוריה של הרכב ואצל כולם כתוב שבוצע עדכון תוכנה ושכרגע אין ריקולים לפי מס רכב במחשבי החברה/מוסך. לגבי זיופים וחוסר סחיבה הדבר לא קיים, האוטו נוסע וסוחב מעולה, אני רק חושש שיש לו קצת ״אדישות״ או השתהות בתגובת הדוושה אבל לאחר שנייה או שתיים הוא מתחיל למשוך חזק בדיוק על פי כמה שלחצתי בדוושה. 

קיבלתי הצעת מחיר טלפונית ממוסך מורשה לגבי ניקוי שסתומים בסך של 4400 שח לפני מעמ. מישהו מכיר פתרון קצת יותר זול ? מה גם שאף אחד לא ידע עד עכשיו במוסכים להגיד לי שזה בוודאות יפתור לי את הבעיה..

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1436 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...