Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיאט פנדה או סמארט - התלבטות!


Darth-Vader
שימו לב! השרשור הזה בן 6979 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם!

 

אני מחפש להחליף את הרכב הנוכחי שלי (בימבה 121) ואני בהתלבטות אם לרכוש פיאט פנדה או סמארט של מרצדס.

הדגש אצלי הוא אוטו דינמי, קטן, חסכוני, אחזקה זולה. האוטו בעיקר יהיה לעיר לנסיעה יומיומית ולנסיעה חד או דו שבועית מחוץ לעיר. ההפרש ביניהן הוא 13 אלף שקלים (לרכב חדש), המקום הדו מושבי בסמארט לא מפריע לי ממש ולא משחק תפקיד קריטי בקניה. רציתי לקבל המלצות, ניסיון אישי למי שיש מאחד מהרכבים הללו, יתרונות, חסרונות וכדאיות.

בתודה ובברכת שבת שלום.

ליאור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צר לי על בורותי אך למה התכוונת שכתבת, "בהצהרת המשתמש"?

"בהצהרת המשתמש"= מה שאתה מחפש.

תעשה נסיעת מבחן בשתיהן ותראה מה הכי מוצא חן בעינייך מכיוון שהם מאוד שונות אחת מהשניה (בנוחות, במרווח, באבזור וכו').

לפי דעתי הסמארט מקסימה, למי שלא מחפש מושב אחורי הרכב הזה פשוט גאוני, הבעיה זה שהמחיר שלו ממש מוגזם והוא מגיע ערום לגמרי (לא נורא, כיום אפשר לקנות סמארט משומשת 2003 ב-60K ש"ח).

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק בהחלט, אפילו בפחות, בדקתי בלוי יצחק וזה 58 אלפיות.

מה שמפליא אותי זה העובדה שכמעט פי 2 עולה חדש, וירידת הערך ממש לא הגיונית, זה אומר שזה רכב לא סחיר בעליל וכל שנה שאהיה איתו אני אאבד עשרות אלפים מערך האוטו?! אם ככה זה לא שווה.

אגב, התקשרתי לחברת השכרה שמשכירה רק מכוניות סמארט, והם אמרו לי שזה בלתי אפשרי להשכיר מהם את הרכב מכיון שאני עוד לא בן 24, שרק בגיל 24 יסתיים לי הנהג הצעיר! - דבר אבסורדי ביותר, יש לי רישיון כבר 5 שנים, אני כמעט בן 23 וזה עדיין לא מספיק...

ליאור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שתי המכוניות לא דינמיות במיוחד. בפאנדה לא נהגתי, בסמארט כן, היא רכב נחמד מאוד, במיוחד בגרסה הפתוחה, אבל בעיקר בגלל הצורה וכו', לא בגלל הנהיגה, שהיא בסדר, אבל לא מהנה. בכל מקרה אם אתה מחפש חיסכון גדול בהוצאות לא תמצא אותו בסמארט לדעתי. הגיוני שעלות הביטוח שלה תהיה גדולה יותר, וכנ"ל עלות חלפים. בנוסף לפי מה שהבנתי אתה מדבר על פנדה חדשה עם אחריות יצרן ל 3 שנים, מול סמארט משומשת בלי אחריות, שוב עדיפות לפנדה בעלויות.

 

מה שכן, הסמארט בעלת פוזה גבוה יותר בעשרות מונים מהפנדה. אבל נראה שזה לא מספר אחד אצלך אלא חסכוניות. קח נסיעת מבחן בפנדה, ותתרשם. דינאמית ממש היא לא, אבל רכב עירוני חביב היא כן. אגב יש לה אופציה חביבה מאוד של גג שמש גדול.

 

*להבא תפרסם את השאלה שלך בפורום הנכון, השאלה הזו היתה בכללי וזה לא מקומה.*

 

גיא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, תודה על התגובה המועילה.

שנית - הבטתי מבט חטוף למעלה וראיתי שהשאלה נשאלה בפורום ביעוץ לרכישת רכב - זהו לא הפורום המתאים?

דבר אחרון - מבחינת דלק, נדמה לי ששתיהן חסכוניות באותה מידה. (אני כמעט בטוח שהסמארט אפילו חסכונית יותר).

אגב, אם אתה מכיר חברות השכרה שיכולות להשכיר לי איזו סמארט לנסיעת התרשמות של יומיים בערך - אני אשמח ללינק או תגובה בה"פ בבקשה, פשוט המכשול אצלי זה שאני בן 23 כמעט ולא מסכימים לתת לי להשכיר את הרכב, ורוב חברות ההשכרה שבררתי דרכן אינן מחזיקות את הסמארט, ומי שכן - טוענת שלפי תקנון החברה רק מגיל 24 שכבר לא אחשב נהג צעיר יותר.

קראתי לא מזמן את השרשור שפרסמת בנוגע לסמארט קבריו, קראתי אותו בעיון רב ואף הגבתי. רציתי לדעת איך התרשמת באופן תמציתי מהרכב ומדוע הפנדה עדיפה, ואם אתה מדבר על פוזה, אז כן, פוזה משחקת תפקיד. אגב, קבל לינק של עשרת המכוניות הכי חסכוניות בארץ (גם גרסאות דיזל) הסמארט מקום שמיני (ועוד הסמארט על בנזין כמובן!), והפנדה לא ברשימה בכלל...

לינק: http://www.netcar.co.il/magazin/result10.asp?type=1&order=7&

אשמח לקבל תגובה מהירה.

 

ליאור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הפורום - טעות שלי, זה מן הסתם המקום הנכון, וההודעה לא היתה בכללי קודם (כנראה).

 

אני לא מכיר מקום שישכיר לך סמארט מתחת לגיל 24. מה שכן, אולי שווה לך לבקש מחבר\משפחה להשכיר את הרכב ותיסע בו קצת בתור נוסע.

 

אין ספק שהסמארט בעלת פוזה עדיפה על הפיאט, אבל לדעתי התחזוקה שלה תהיה יקרה יותר כפי שכבר רשמתי. שתיהן יהיו חסכוניות (גם הפנדה חסכונית מאוד), אבל בסמארט יש סיכוי לעלויות תחזוקה גבוהות הרבה יותר. אם כבר סמארט הייתי שוקל גם את הקאבריו. הסמארט היא לא רכב דינאמי שכיף לנהוג בו בגלל הנהיגה עצמה. כיף לנהוג בו בגלל שהוא נראה כמו צעצוע, ובגלל תשומת הלב הרבה שהוא מעורר (למי שאוהב את זה). לא הייתי לוקח סמארט לכביש נהיגה ב 5 בבוקר לדוגמא, זה פשוט לא המקום שלה (וגם לא של הפנדה במיוחד). לדעתי תחליט מה יותר חשוב לך, פוזה או חסכוניות, או דינאמיות. אולי בכלל עדיף לך לרכוש רכב אחר.

 

גם הפאנדה חסכונית (14.8 ק"מ לליטר) והגיוני שההפרש בדלק בסמארט יקוזז מול הביטוח היקר יותר. אני למשל לא הייתי מחזיק סמארט פתוחה בתור רכב יחידי לעצמי כי הוא לא יספק אותי מבחינה דינאמית, בתור רכב נוסף הוא אופציה חביבה מאוד. לא חסרים רכבים אחרים בתקציב שלך חזקים משמעותית, ועדיין חסכוניים למדי בנהיגה עדינה, לדוגמא קליאו 1.4 16V ידנית משומשת, ויש עוד אופציות אחרות טובות.

 

גיא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה גיא, אני כבר נוהג 3 שנים על מאזדה 121 שהיא גם לא שיא הנוחות, אבל אוטו אמין, חסכוני, לא עושה בעיות, אחלה אוטו לפי דעתי אבל, אין בו הגה כוח וזה דבר קריטי היום.

לא אכפת לי אם נעשה השוואה בין הבימבה לבין הסמארט או הפנדה לצורך העניין שלפי דעתי יש לכולן אותה נוחות נסיעה ואותה תמורה מצופה מאוטו קטן באותה קטגוריה. הפלוס היחיד והחשוב ביותר בשבילי זה הגה כוח.

עוד פלוס קצת פחות חשוב הוא חיסכון בעלויות, בעיקר בדלק. אגב, ראיתי את הנתונים של הביטוח על הסמארט והם לא רחוקים ממה שאני משלם כיום על הבימבה, ההפרש בכלל לא משמעותי מבחינת כסף. לגבי דבר אחד אני מסכים, חלפים ועלויות תחזוקה באוטו - הם עלולים לעלות באופן יקר יותר מאשר היפנית או האיטלקית. עם כל החסרונות, אני לא קונה אוטו בשביל לחזות לו תקלות ולפחד מביקור במוסכים, ואני לא מאמין שעלויות התחזוקה של הסמארט יקרות באופן רדיקלי, בוא נניח שפי 1.5 למשל משל הבימבה - מקובל עליי.

דבר אחרון, הפכתי כבר את כל האנטרנט ועדיין לא מצאתי אתר רשמי של סמארט, באתר של מרצדס הרשמי בישראל אין זכר בכלל לסמארט - אם אתה מכיר או מישהו מכיר ויכול לפרסם לי כאן לינק לסמארט - יתקבל בברכה.

ליאור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבחירה מבין השניים היא מאד פשוטה , אני אישית חושב שמבחינת השוואה של מנועים עלויות אחזקה

וכו' הן די דומות , נותר פשוט לבחור מי מהן מתאימה לך יותר , יש משפט שאומר שהמכונית של הבן אדם משקפת את האישיות שלו, אז תבחר מה אתה מעדיף איטלקיה סקסית ושובבה בצבעים מרעננים

או גרמניה קטנטנה שבנוייה מפיברגלס ...

אני חושב שדעתי די ברורה :twisted:

Il Futuro ha un passato legendario

8C Competizione

 

Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2000

Alfa Romeo 75 1.6 Carb.1990

Lancia Dedra 1.6 1997

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז תבחר מה אתה מעדיף איטלקיה סקסית ושובבה בצבעים מרעננים

או גרמניה קטנטנה שבנוייה מפיברגלס ...

אני חושב שדעתי די ברורה :twisted:

 

מצחיק... אם נדמה לך שהפנדה היא איטלקיה סקסית ושובבה בצבעים מרעננים, אז אתה חי בסרט איטלקי. זאת קופסה מרובעת ומשעממת למראה, שהסקסיות ממנה והלאה.

 

הסמארט לעומת זאת, מיוחדת הרבה יותר. וזה ממש לא משנה אם היא גרמניה או יפנית או קוריאנית. ואם כבר - הצבעים שלה משמעותית יפים יותר מאלו של הפנדה הסתמית למראה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו יכול להסביר לי את העניין שסמארט משנת 2003 לפי המחירון של לוי יצחק עולה 58 אלף, ורק שנתיים אחרי, של שנת 2005 (חדשה) עולה 96 אלף שקלים?! ירידת ערך של פי 2 כמעט משווי הרכב?

מי שיכול להסביר לי את הענין - אני אשמח.

ליאור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר אחרון, הפכתי כבר את כל האנטרנט ועדיין לא מצאתי אתר רשמי של סמארט, באתר של מרצדס הרשמי בישראל אין זכר בכלל לסמארט - אם אתה מכיר או מישהו מכיר ויכול לפרסם לי כאן לינק לסמארט - יתקבל בברכה.

ליאור

אתר רשמי של סמארט? ניסית אולי דאבל יו דאבל יו דאבל יו נקודה סמארט נקודה קום?

תנסה אתה תופתע..

...Our necessities are few but our wants are endless

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6979 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...