Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

לפני כשעה, OF כתב:

אין וויכוח, והשאלה למה לתקן היום שלדה? אתה היית קונה רכב (עם 450 כ"ס..) אחרי תאונה שתיקנו לו שלדה? ואם יש אזורי קריסה שקרסו, זה תיקונים שממילא מאד גדולים ולא תמיד אפשר לעשות.

אני לא מדבר על תאונה בה קורסים אזורי הקריסה והכריות פועלות, אני מדבר על מכה בינונית (לפגוע בעמוד בכמה קמ"ש בחניון) שמה שכל מכוני הבדיקה מגדירים "קצה שלדה". מכה כזו ניתן לתקן והיא בעלת משקל ביטוחי בלבד ולא בטיחותי. להבדיל, נראה לי כי עם שלדת אלומיניום רוב רכבי הליסינג לעולם לא יגיעו למגרשים☺️

 

לפני כשעה, OF כתב:

זה שילוב של העובדה שהרכב לא גניב + מחירי חלפים מאד זולים + אולי פחות תאונות . השנה ממה שאני שומע המחירים עולים ב 300-400 ש"ח בהתאם לעליית המחיר של הרכב

כנראה כי בעיקר עקב הסיבה הראשונה. דווקא ציפיתי כי מחירי החלפים יהיו יקרים בעיקר כי לא ניתן למצוא מכוניות לפירוק (חלקי פח ברכב חשמלי או בנזין לא אמורים להיות שונים במחירם). 

 

לפני כשעה, OF כתב:

עוד יתרון ביציקות הוא הדיוק והקלות לקבלת הטולרנסים הרצויים שאין מצב כמעט לקבל אותם שהחלק מורכב מ70 חלקים מרותכים.

לא מדויק, אתה כן מקבל היום את הטולרנסים הרצויים אע"פ שהחלק מורכב מ70 חלקים מרותכים. ריתוך רובוטי או ריתוך נקודתי בתוך שטאנץ יכולים לתת רמה גבוהה של דיוק. המגבלה העיקרית היא מבנה הבובינה של היציקה שלא מאפשרת צורות חלולות/סגורות (לפחות ממה שאני יודע מהעבר) ומגביל את תיכנון השלדה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 49 דקות, Haim_gds כתב:

כנראה כי בעיקר עקב הסיבה הראשונה. דווקא ציפיתי כי מחירי החלפים יהיו יקרים בעיקר כי לא ניתן למצוא מכוניות לפירוק (חלקי פח ברכב חשמלי או בנזין לא אמורים להיות שונים במחירם). 

חלקי פח אכן לא אמורים להיות שונים בין חשמלי ובנזין, אבל הם מאד שונים

 

הקטע הבא לקוח מכלכליסט של 1.12.21 ובו אודי עציון חלק איתנו תובנה שחמקה כנראה מעינהם של בעלי ההון (ההדגשה שלי):

 

"ניסיונות להגדיל את מספר מוסכי הפחחות מתנהלים בעצלתיים, זאת בין השאר עקב מחירי החלפים שהם זולים באופן משמעותי משאר הרכבים. בחלקי פחחות למשל, כמו "כנפיים" הממוקמות בצידי החלק הקדמי, מדובר בעלות של כ־1,000 שקל לחלק עבור מכונית טסלה לעומת כ־5,000 שקל ברכבים במחירים דומים. מחיר המחירון של רוב חלפי התאונות אצל יבואני הרכב גבוהים כדי לאפשר הנחות גדולות, לעיתים עד 70% לחברות הביטוח ולמוסכים, וכך הם מרוויחים יותר כסף בסופו של דבר מול הלקוח. דברי מקור בענף המוסכים, טסלה מעניקה הנחה ממוצעת של 20% בלבד לעוסקים בתחום, וכך חלפי החברה זולים מאוד לרכישה ישירה בידי בעלי הרכב, אבל פחות "רווחיים" לחברות הביטוח והמוסכים."

 

וזה במקביל לתלונות שמוגשות למשרד התחבורה ע"י כל מיני איגודי מוסכים שמתלוננים שטסלה לא מוכנה למכור להם חלפים, כנראה כדי שיוכלו להמשיך בקומבינה הנ"ל  ולדפוק את הלקוחות שלהם כמו שהם רגילים. טסלה גם הגדילה ובאתר שלה אפשר למצוא רשימת חלקים/חלפים מלאה של מודל 3 עם מחיר לכל חלק. ככה שאם אתה צריך תיקון, אתה יודע בדיוק ממה התשלום שלך מורכב.

אני חושב שכל נושא המוסכים/טיפולים נמצא במודל הכלכלי של טסלה בסעיף "הוצאות", לכן גם הם עושים את המינימום הנדרש בתחום וזה לא צפוי להשתפר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Haim_gds כתב:

לא מדויק, אתה כן מקבל היום את הטולרנסים הרצויים אע"פ שהחלק מורכב מ70 חלקים מרותכים. ריתוך רובוטי או ריתוך נקודתי בתוך שטאנץ יכולים לתת רמה גבוהה של דיוק. המגבלה העיקרית היא מבנה הבובינה של היציקה שלא מאפשרת צורות חלולות/סגורות (לפחות ממה שאני יודע מהעבר) ומגביל את תיכנון השלדה. 

הטולרנסים עם חלק של 70 חלקים הוא פשרה  ( המצב המצוי)וכתוצאה מזה מחליטים על המרווחים בין הפאנלים /מסביב לדלתות וכו', זן גם ביגלל הטולרנסים וגם העיוותים בעומסים שצריך להתחשב בהם, כל אלה משתפרים מאוד כאשר משתמשים ביציקות ענק כמו בטסלה(המצב הרצוי), יש אחלה רעיון בין סנדי מונרו לאילון מאסק שבו מדברים על זה והיה כבר פה בשירשור קישור לסרטון.

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה מה הגודל של חלק אחד הכי גדול והאם גם הם הצליחו לרכוש את המכשיר הגדול של IDRA לשימוש כעת (לא מדבר על הזמנה עתידים לעוד שנה שנתיים).

במבט מהיר ניראה שמרצדס לא ממש משתמשת ביציקות ענק כמו טסלה אלה בהרבה יציקות פחות מורכבות.

תיראה את ההבדל בגודל (זה כל החלק כיחידה אחת ולא שתיים מחוברים)ומורכבות החלק:

image.thumb.png.dd0e10adb18ff9578ecfa67126ab5de2.png

 

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, OF כתב:

דברי מקור בענף המוסכים, טסלה מעניקה הנחה ממוצעת של 20% בלבד לעוסקים בתחום, וכך חלפי החברה זולים מאוד לרכישה ישירה בידי בעלי הרכב, אבל פחות "רווחיים" לחברות הביטוח והמוסכים."

שים לב. זה לא ש"טסלה" זולה אלא שהשיווק הישיר שלה של החלקים עוקף את התמחור של היבואנים. למה ללכת רחוק, מספיק לחפש חלקי חילוף מקוריים מחו"ל כדי לראות מה היה אמור להיות המחיר שלהם אם היבואנים לא היו חותכים את ליטרת הבשר שלהם.

 

סתם לדוגמה, ראדיטור שמן מקורי שעולה בארץ 2900 ש"ח אצל היבואן ניתן לרכישה בחו"ל בכ 1400 ש"ח (חלק מקורי של מרצדס כולל משלוח ומיסים)

לפני 36 דקות, hwgeek כתב:

במבט מהיר ניראה שמרצדס לא ממש משתמשת ביציקות ענק כמו טסלה אלה בהרבה יציקות פחות מורכבות.

דבר המקטין את הגמישות בהרכבת דגמים שונים על אותה פלטפורמה, מתי תוכנן דגם 3? כמה זמן הוא קיים ועומד להמשיך להיות מיוצר?

 

רוב היצרנים מבצעים מתיחת פנים כל שנה שנתיים הדורשת הרכבה שונה ותת מערכות שונות. קצת קשה לי להאמין כי זה ניתן לביצוע עםחלקים יצוקים גדולים.

 

עריכה אחרונה על ידי Haim_gds
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי מתיחות פנים וכו' כניראה זו מגבלה שאין לטסלה כי היא מתכננת את רוב החלקים שיהיו מתאימים בין כל הדגמים כולל 3/Y/S.

 

לגבי פער התיוון בחלקי חילוף כמה שאתה צודק, מזכיר לי שחיישני פוטנציומטר פשוטים לרובוט  בפיאט שעלו באנגליה כ300~200 (למקורי) שקל תומחרו בארץ מעל 2000 שקל!.

 

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מרצדס, היציקה הקדמית שלהם היא הגדולה ביותר כיום בכל רכב בייצור סדרתי. מצד שני באמת שאין מה להשוות רכב אולטרה יקר כמו SL לרכב בייצור המוני כמו מודל 3 או Y, אם נפגוש יציקות כאלו ב-C קלאס אז אולי יהיה אפשר לדבר. 

 

"מחיר המחירון של רוב חלפי התאונות אצל יבואני הרכב גבוהים כדי לאפשר הנחות גדולות, לעיתים עד 70% לחברות הביטוח ולמוסכים, וכך הם מרוויחים יותר כסף בסופו של דבר מול הלקוח." 

 

מרבית התיקונים הם במסגרת הביטוח המקיף ולכן ההשפעה היא בעיקר על מחיר הביטוח המקיף, כנראה שבשל כך הביטוח המקיף לדגמי טסלה זול משמעותית מדגמים במחיר מקביל. לצערנו, עלות הביטוח המקיף הוא לא שיקול משמעותי מספיק ברכישת רכב חדש, אם אולי הייתה לזה יותר מודעות היה קצת יותר לחץ על היבואנים להשוות למחירי החלפים המעולים של טסלה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Haim_gds כתב:

 

דבר המקטין את הגמישות בהרכבת דגמים שונים על אותה פלטפורמה, מתי תוכנן דגם 3? כמה זמן הוא קיים ועומד להמשיך להיות מיוצר?

רוב היצרנים מבצעים מתיחת פנים כל שנה שנתיים הדורשת הרכבה שונה ותת מערכות שונות. קצת קשה לי להאמין כי זה ניתן לביצוע עםחלקים יצוקים גדולים.

 

 

את המודל 3 מייצרים מ 2018 ויש לו המון חלקים משותפים עם המודל Y (נשוא היציקות שבנידון). למרות שהן לא בשימוש כרגע במודל 3 שלא מיוצר (כרגע) בכלל בברלין.

טסלה מסורתית לא משנה עיצוב. המודל S שיצא ב 2012 נראה עדיין אותו דבר, הרכב שונה לחלוטין בעיצוב פנים ומנועים ששודרגו. מבחינת המבנה, לא שונה הרבה, אם בכלל. 

לפני כשעה, Haim_gds כתב:

שים לב. זה לא ש"טסלה" זולה אלא שהשיווק הישיר שלה של החלקים עוקף את התמחור של היבואנים.

 

אבל מה זה אם לא "זולה"? פח זה פח, ולא משנה אם הוא יושב בפיאט או במרצדס, עדיין חלקים מתומחרים שונה מאד, והסיבה היחידה היא כי אפשר, והלקוחות מקטרים ומשלמים. גם טסלה ישראל "מיבאת" את החלקים האלה, רק לא מנסה לעשות עליהם (ועל הלקוחות) סיבוב.

עריכה אחרונה על ידי OF
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלקוח סופי זה באמת שלא מעניין אותי מה הסיבה שהחלפים של טסלה זולים יותר, מצידי שהיו עושים את זה באמצעות ייצור מקומי, העבודה היא שהם זולים יותר (באופן מאוד משמעותי) וגם בתחום זה טסלה שוב ממחישה את הכשלים הגדולים בשוק הרכב הישראלי. מצד שני, צריך לזכור שלטסלה אין ממש מלאי מקומי של חלפים וזמני ההמתנה לחלקי פח, לפי הפרסומים ברשת, הם ללא ספק הרבה מעבר לסביר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאיזה גרסה?

המחיר בטוח יעלה יותר מ3 כי זו התצורה הכי מבוקשת בעולם, אז הם ידרשו כמה שאפשר ואיליו יורידו רק אם המכירות לא יעמדו בציפיות שלהם?

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...