Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה בסך הכל ביקשתי, תנור נפט?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2345 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אז כן, מחפש תנור נפט. הבעיה היא שאין לי מושג היכן לקנות או איזה דגם מומלץ. הדבר היחיד שהבנתי משיטוט בזאפ, זה שהדגם של גולד ליין פחות מומלץ.

אני יודע שתנור נפט זה לא הדבר הכי מדהים שיש, אבל אני גר בדירה ישנה עם תשתית חשמל חלשה (אין אופציה לשידרוג או התקנת מזגן) ואני לא מעוניין בקפיצות חשמל כל רגע. אני מודע לצעדים הבטיחותיים שצריך לנקוט כדי להפעיל תנור כזה.

מישהו מכיר חנות לתנורים כאלה? איזה דגם לקנות? למה לשים לב?

 

תודה מראש

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

לא מדובר בתנור סולר כמו בצבא. בתנורים שראיתי יש כלי קיבול בתחתית התנור

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

אה לא הכרתי. זה עדיין דורש התעסקות עם מילוי כל 8 שעות הפעלה בערך, עם כל מה שכרוך בזה, סירחון, לכלוך וכו. למה לא גז בעצם?

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

סרחון רק מתי שמדליקים לכמה דקות, מדליקים מחוץ לדירה ואחרי זה מכניסים פנימה.

יש מאיפה לקנות נפט היום, בזמנו היה עובר מוכר נפט ברחוב עם עגלה.

אחלה חימום שבעולם, חום נעים, היינו מחממים מעל המגן מלמעלה תפוחי עץ... איזה טעם...

 

כנראה שאחד מאמצעי החימום, הכי לא בטוחים שיש, אם יש ילדים בבית או בעלי חיים צריך להזהר מאוד.

 

הייתי בטוח שתנורים כאלה כבר חלפו מהעולם.

פורסם

"פרידמן תנור לבית, לחורף וגם לקיץ. כי פרידמן זה פרידמן מה יש לדבר".

 

מעבר לזה - אין לי מה לתרום. בדרך כלל במקרה כזה נהוג פשוט לסתום. אבל זה נראה לי רעיון כ"כ הזוי, שנראה לי סבר לומר זאת-

זה מסוכן (מזל שאנחנו לא שכנים :-P) זה מסריח, זה מטריח (למלא נפט כל הזמן) זה לא אקולוגי, ומאיפה בכלל תשיג נפט?

מזגן שנותן 9-10K BTU של חימום צורך כ0.7 KWH . עד כמה איומה מערכת החשמל שלךך שלא יכולה לעמוד בזה? זה גוזל לך כ5 אמפר. גם אם יש לך חיבור של 25, זה צריך לעמוד.

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

אתה מזמין את אורי זוהר

קחו למשל

המצאה יוצאת מן הכלל

כמו:

זלמן תנור לבית

לחורף וגם לקיץ

מיכל כפול ופלסטי

שומר על צבע הנפט

הפתיל שהוא אלסטי

אחורה מתכופף

לכל עקרת בית קל לה

לא תאמין, לא תאמין.

כי השסתום שלו למעלה

לא תאמין, לא תאמין.

סובב את הכפתור תחילה

הנפט מרטיב את הפתילה

תדליק עם גפרור

תסס.. תס... תס...

זה בוער זה בוער זה בוער

כי זלמן זה זלמן

מה יש לדבר

כי זלמן תמיד

הוא הטוב ביותר.

 

ומרק צודק. מאז שאבא שלי התעלף ופגע בתנור פיירסייד (זה המקור הבריטי לפרידמן, היה יותר קטן ויציב) וכמעט הצית את הבית תנורי הנפט יצאו מהבית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

עדיף גז.

פחות מסריח, לא צריך לאחסן נפט, יותר בטיחותי וחונק אותו הדבר אם חמותך באה לביקור.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
"פרידמן תנור לבית, לחורף וגם לקיץ. כי פרידמן זה פרידמן מה יש לדבר".

 

מעבר לזה - אין לי מה לתרום. בדרך כלל במקרה כזה נהוג פשוט לסתום. אבל זה נראה לי רעיון כ"כ הזוי, שנראה לי סבר לומר זאת-

זה מסוכן (מזל שאנחנו לא שכנים :-P) זה מסריח, זה מטריח (למלא נפט כל הזמן) זה לא אקולוגי, ומאיפה בכלל תשיג נפט?

מזגן שנותן 9-10K BTU של חימום צורך כ0.7 KWH . עד כמה איומה מערכת החשמל שלךך שלא יכולה לעמוד בזה? זה גוזל לך כ5 אמפר. גם אם יש לך חיבור של 25, זה צריך לעמוד.

 

מאוד איומה. הבית ישן רצח - חשמלאי שבא לתיקון הארקה מצא שהרבה מהחוטים בכלל מבודדים עם בד כלשהו.

רק להביא את לוח החשמל למצב קצת יותר מודרני יעלה כ-4000 ש״ח (הערכה גסה של אותו חשמלאי) ואני לא רוצה בכלל לחשוב על תוספת של פאזות.

הדירה שכורה ומזגן לא באופק של בעה״ב.

 

אני מודע לחסרונות של תנור כזה, אבל בהתחשב בנסיבות זה פיתרון טוב. לדירה יש מרפסת עם חיפוי, כך שלהדליק את התנור בחוף ואז להכניס זו לא בעיה.

האם לתנור גז צריך תשתית כלשהי מעבר ליציאה (יש במטבח)? יש המלצות?

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

החיים שלך שווים 4000 ש״ח? וואלה זול.

בהתחשב בנסיבות צריך לסדר את החשמל או להחליף לפחון אחר, קצת פחות מוזנח.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

תנור גז זה פתרון מעולה, חום נעים ותפעול נוח בלי ריחות. רק צריך להזהר...לא מומלץ אם יש ילדים בבית.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם (נערך)

אני מניח שכל היועצים משתמשים על בסיס קבע בתנורי נפט וגז או לפחות גדלו עליהם.

עשרות שנים אני משתמש בתנור גז לחימום. יש לי מזגנים בשפע אבל חום הגז נעים לנו יותר.

יש גם קמין עץ אבל ההתעסקות אתו מיגעת.

אז ההגדרה 'גז לא מסריח' מטעה מאד. זה תלוי בצד עליו קם איש בית הזיקוק. אני מנחש שזה משפיע על יחס הבוטן-פרופן המרכיבים את הגז ואולי בעוד משתנים שאינני מכיר. יש בלונים בהם הבערה כמעט ללא ריח ויש שהריח ניכר, ואני מדבר על מבערים שמנוקים באוויר דחוס ותנור שנשמר ומלוקק באופן תדיר.

הניסיון שלי בתנורי נפט הוא מהעבר הרחוק. בזמנו אבא שלי הציל שכן ממות בשרפה כשמיכל הזכוכית של התנור התפוצץ אבל אחר כך כשעברו למיכלי מתכת לא נתקלתי בבעיה. אכן זכור לי שהיה ריח אבל נדמה לי שהעין שלי צדה בחנות כלשהי שיש מעין צילינדר זכוכית מעל לפתיל כך שגזי הבערה עוברים שריפה די מלאה בטמפרטורה מאד גבוהה - זה מתכון די בטוח לשריפה נקייה וכמעט נטולת ריח. אכן צריך לשים לב כשמכניסים את התנור מהמרפסת - בהנחה שיש סף יותר גבוה לדירה. יש כמובן גם צורך לדאוג לכניסת חמצן אלא אם יש לך חדר עם תקרה בגובה של 5 מטרים ויותר, ואז נפח האוויר כה גדול שהצורך בחלון פתוח חלקית מתייתר.

אבל באמת כדאי שתבדוק איפה מוכרים היום נפט. די נעלם מהשוק.

 

כשתקנה ותצבור ניסיון אשמח לעדכון.

כמו כן היות ומדובר באש ממש, גם אם מוגנת, כמובן שחלה חובת זהירות, אבל בשימוש מושכל הכל בסדר.

 

יוסי

עריכה אחרונה על ידי yosi05
×
×
  • תוכן חדש...