Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צאיצאינו עוד ילעגו לנו....


barzelay
שימו לב! השרשור הזה בן 1671 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני קורא שדווקא מעריכים את חיי הכורים הקיימים מ-40 שנים ל-60 שנים. הודו,סין נכנסו באיחור בבניית תחנות גרעיניות לעומת ארה"ב לכן שם כרגע קיימת תנופה גם בגלל הביקוש העולה לאנרגיה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

משקיעים אנגיות רבות אנרגיות מזהמות כדי להפיק את הנפט , כל תהליך הזיקוק וההובלה עד לתחנות הדלק עד לתדלוק כלי הרכב , יש הרבה זיהום בתהלך כל התהליך !!!! אנוכי דיברתי פרופר על מנועי השריפה הלא יעילים

 

 

באשקלון תחנת הכוח שורפת פחם !!!!!!!!!!

המדיניות של חברת החשמל היא להקטין את יצור החשמל בפחם ולעבור לגז טבעי ויצור מהשמש. קמות כל הזמן תחנות כוח פרטיות, לאחר שאושר להקים תחנות כוח פרטיות.

בנוסף לכך, ההספק החשמלי שנצרך גדל מכל שנה שקדמה לה. כל הזמן מחפשים פתרונות מהירים ליצירת אנרגיה חשמלית. לכן אי אפשר ביום בהיר אחד לוותר על תחנת כוח גדולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני קורא שדווקא מעריכים את חיי הכורים הקיימים מ-40 שנים ל-60 שנים. הודו,סין נכנסו באיחור בבניית תחנות גרעיניות לעומת ארה"ב לכן שם כרגע קיימת תנופה גם בגלל הביקוש העולה לאנרגיה.

 

קשה להגיד את זה, אבל אחד היתרונות במשטרים טוטליטריים שיכולים להוציא אל הפועל תוכניות אדירות וארוכות טווח בלי להתחשב בדעת הציבור.

 

הממשל בסין שם את נושא זיהום האוויר בעדיפות עליונה והחליט להעביר את רוב המדינה לאנרגיה גרעינית. המערב, לעומת זאת, זנח את האנרגיה הגרעינית בגלל עשרות שנים של PR מזעזע והמון, המון בורות של הציבור.

 

מחר הממשל בסין יכול להחליט שהחל מ-2020 אפשר למכור רק מכוניות חשמליות ותוך מספר שנים סין תהפוך למעצמה של מכוניות חשמליות. אין לך כסף למכונית חשמלית? לא נורא. יום אחד יהיה לך. עד אז לך ברגל או סע באוטובוס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה לגבי הנעה במימן ? האם היא יותר נצילה או שהיתרון פה הוא בפליטות הלא מזהמות (מים) ?

 

ליצר מימן דרושה אנרגיה גדולה יותר ממה שהמימן יעניק לנו בחזרה בתאי הדלק שברכב המימני !!!! לכן אין מה לדבר על מימן בשלב זה

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יודע למי לא מראים חצי עבודה.

 

לנצילות הגבוהה של מנועי החשמל, ולהעדר הזיהום מתאי דלק אין שום משמעות כאשר ייצור מקור האנרגיה למנוע (חשמל או מימן, בהתאמה) גורם זיהום עצום ובזוז משווע. היתרון המשמעותי העיקרי במדינה כמו ישראל, שמבוססת על דלק מאובנים, הוא בהרחקת הזיהום ממרכזי הערים. ברמה הגלובלית ההפרש קטן.

אנרגיה סולרית להפקת חשמל כנראה זה יהיה הפתרון

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה לי לגבות את הטענה במחקר,אבל אני בטוח קראתי על זה.

ייצור הסוללות מזהם מאוד.

 

אתה תשקיע את אותן אנרגיות רבות רק שתחנות הכוח והזיהום יורחק מהערים הגדולות.

עדיין תהיה רשת חשמל שצריך להזין.

 

"מנועי שריפה לא יעילים" ביחס למה?מי קבע ולפי אילו קריטריונים?

יש פה כתיבה רגשית שלא מגובית ביותר מידי עובדות,ואנשים שקצת מבינים יקטלו את הטענות האלה דיי מהר.

לא יעילים ביחס למנועי חשמל....מה פה לא ברור ? , הנצילות התרמית של שריפת הדלק היא רק 30% בלבד !!! כלומר רכב בנזין או דיזל מנצל רק 300 סמ"ק מליטר שלם להסעת הרכב....אלו עבדות פיזיליות .....

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה לי לגבות את הטענה במחקר,אבל אני בטוח קראתי על זה.

ייצור הסוללות מזהם מאוד.

 

אתה תשקיע את אותן אנרגיות רבות רק שתחנות הכוח והזיהום יורחק מהערים הגדולות.

עדיין תהיה רשת חשמל שצריך להזין.

 

"מנועי שריפה לא יעילים" ביחס למה?מי קבע ולפי אילו קריטריונים?

יש פה כתיבה רגשית שלא מגובית ביותר מידי עובדות,ואנשים שקצת מבינים יקטלו את הטענות האלה דיי מהר.

 

יעילות אנרגטית גדולה יותר בהנעת כלי רכב עם חשמן היעילות עומדת כיום כ-88%

 

כל תהליך שבו יש ייצור יש זיהום , נכון גם ביצור סוללות נוצר זיהום ....בכל מקרה זיהומים מפליטות כלי רכב הוא ענק ובו נטפל תחילה.....

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה אתה קובע איזה זיהום מסוכן יותר?

ומאיפה לך שהזיהום של לייצר סוללות בכמות שבה מייצרים מנועים תזהם פחות?

ושוב,אתה מוציא את הזיהום החוצה,לא מבטל אותו.

 

הבנתי שהצלחת למצוא בגוגל נצילות של מנוע בנזין ונצילות של מנוע חשמל,אין צורך להדגיש זאת עשרות פעמים.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני קורא שדווקא מעריכים את חיי הכורים הקיימים מ-40 שנים ל-60 שנים. הודו,סין נכנסו באיחור בבניית תחנות גרעיניות לעומת ארה"ב לכן שם כרגע קיימת תנופה גם בגלל הביקוש העולה לאנרגיה.

 

למה ללכת רחוק ....באשקלון תחנת הכוח פועלת על פחם !!!! גם במדינות רבות אחרות מיצרות חשמן משריפת פחם ..... לכן ממשיכים להפיק פחם !!!!!

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין. לפי מקורות מידע שונים דווקא ממשיכים לבנות תחנות חדשות בעולם.

 

 

https://www.world-nuclear.org/information-library/current-and-future-generation/plans-for-new-reactors-worldwide.aspx

 

ללא ספק יבנו וייפתחו עוד כורים גרעיניים במידת הצורך.....

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנאום היה מרגש, אבל מבחינתי חסר תכלית, שכן את שני הפתרונות הכי מתבקשים (מבחינתי) היא לא ציינה:

1. מעבר לאנרגיה גרעינית

2. בקרת ילודה

 

אני יודע שאת מספר 2 מאוד לא נח לנו לשמוע וזה טאבו. אבל זה לא סוד שריבוי האוכלוסיה הוא גורם הזיהום מספר אחד, וחבל מאוד שדווקא בו איש לא חושב לטפל ברצינות.

 

ובינינו, תרשה לי לגחך בזילזול, כשילדה שוודית מפונקת מתבכיינת שגנבו לה את החלומות.

 

כדור הארץ יכול לספוג זיהום הנובע מריבוי אוכלוסיות בעולם כי הטבע מאזן ויודע "לקזז" ריבוי יתר.....על ידי אסונות טבע כגון טורנדו , שריפות , רעידות אדמה, צונמי וכו'....אבל השימוש המוגבר עם הנפט מהמאובנים הפלנטה שלנו לא מסוגלת לאזן ולא מסוגלת לשרוד במסות ענקיות של מזהמים שהאדם עושה בניצול הנפט.

 

מה לגבי הנעה במימן ? האם היא יותר נצילה או שהיתרון פה הוא בפליטות הלא מזהמות (מים) ?

 

 

מכונית מימן היא בסופו של תהליך מכונית חשמלית , תאי הדלק ברכב יודעים להפיק חשמל מהמימן , נשאלת השאלה למה אני זקוק לתחנת כוח מימנית להפקת חשמל בתוך הרכב וזאת כדי להסיע את הרכב ? לא עדיף לקנות חשמל ישר מחברת החשמל ??? התשובה היא כן עדיף מחברת החשמל לרכוש חשמל..... מכאן שאין עתיד למכוניות מימן !!!!!

 

 

להפקת מימן משקיעים יותר אנרגיה מאשר האנרגיה שנפיק מהמימן !!!!!

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדור הארץ יכול לספוג זיהום הנובע מריבוי אוכלוסיות בעולם כי הטבע מאזן ויודע "לקזז" ריבוי יתר.....על ידי אסונות טבע כגון טורנדו , שריפות , רעידות אדמה, צונמי וכו'....אבל השימוש המוגבר עם הנפט מהמאובנים הפלנטה שלנו לא מסוגלת לאזן ולא מסוגלת לשרוד במסות ענקיות של מזהמים שהאדם עושה בניצול הנפט.

 

אתה לא יכול להפריד את הדברים כי ריבוי אוכלוסיה משפיע ישירות על השימוש בנפט וכל שאר משאבי הטבע.

 

ובהתייחס לתיאורייה הראשונה שלך לגבי ״האיזון הטיבעי״, אז המהפכה התעשייתית כבר מזמן שברה אותו. אחרת איך אתה מסביר שתוך 100 שנה אוכלוסיית העולם הכפילה עצמה פי 10, מספרים שמעולם הטבע לא ידע?!

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא יכול להפריד את הדברים כי ריבוי אוכלוסיה משפיע ישירות על השימוש בנפט וכל שאר משאבי הטבע.

 

ובהתייחס לתיאורייה הראשונה שלך לגבי ״האיזון הטיבעי״, אז המהפכה התעשייתית כבר מזמן שברה אותו. אחרת איך אתה מסביר שתוך 100 שנה אוכלוסיית העולם הכפילה עצמה פי 10, מספרים שמעולם הטבע לא ידע?!

השילוב של ריבוי אוכלוסין והשימוש המוגבר במוצרי הנפט הוא קטלני......אילו הייתה לנו אנרגיה ירוקה ריבוי האוכלוסין הטבע יותר לאזן !!!!

 

אתה לא יכול להפריד את הדברים כי ריבוי אוכלוסיה משפיע ישירות על השימוש בנפט וכל שאר משאבי הטבע.

 

ובהתייחס לתיאורייה הראשונה שלך לגבי ״האיזון הטיבעי״, אז המהפכה התעשייתית כבר מזמן שברה אותו. אחרת איך אתה מסביר שתוך 100 שנה אוכלוסיית העולם הכפילה עצמה פי 10, מספרים שמעולם הטבע לא ידע?!

 

ריבוי טבעי כשמו כן הוא דבר שמתאזן ללא התערבות האדם !!! , אבל האדם ידו בכל מייצר "קטליזטורים" בריפוי חולים , בהגברת פוריות ומתן תרופות האדם שורד יותר, ללא ספק גם צריכת אנרגיות מהנפט גדלה גם......יש צורך בשינוי מיידי וכבר החלה תזוזת מה בכיון הנכון !!!!

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלה יהיו ימי המשיח מבחינת אקלים טהור מזיהום .......הסכנה של קרינה תמיד תיהיה כפוטנציאל הרסני בסדר גודל אחר .....

 

התחנה הזאת לא הייתה רחוקה ממימוש ורק משבר דיפלומטי בין סין לארה"ב מנע את הבנייה שלה. סימולציות מורכבות הוכיחו את התיאוריה מאחורי התחנה מסוג כזה.

לגבי התאונות בצ'רנוביל ויפן, הן היו בגלל כשל תכנוני והנדסי.

התחנות האלו נבנו בעידן העיפרון והסרגל כפי שציינו בסדרה על גייטס. היום ההבנה באנרגייה אטומית הרבה יותר גדולה והסיכון הטמון בתחנה כזאת, פחת.

ללא קשר לפוסט, ממליץ לכולם לראות את הסדרה הזאת. פשוט מדהים לראות את העשייה של האדם הזה.

מצב האקלים נמצא בסוף רשימת העדיפיות של הממשלות ברחבי העולם וביום שיזכרו לטפל בזה, זה כבר יהיה מאוחר מדי.

קחו לדוגמה אותנו, ישראל היא אחת מהמדינות עם הכי הרבה שמש בעולם אבל גם אחת המדינות שהכי פחות מנצלת את זה.

שטייניץ הציב יעד של 30% שימוש באנרגיה מתחדשת עד 2030 בעוד הרבה מדינות אחרות הציבו יעד 100%.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך טעות בסיסית - אתה צריך לבדוק את הנצילות של הנפט מהבאר עד הגלגל, כאשר הוא עובר דרך מנגנון של זיקוק ומנוע שריפה פנימית, לעומת אותו נפט שעובר דרך גנרטור ומערכת ההולכה של חברת החשמל עד למצבר הרכב ולגלגלי הרכב. איני מצוי במספרים המדוייקים, אבל ההפרש הזה יהיה הרבה פחות מאותם 50% שאתה מתאר (35 מול 85), אני מניח שיותר לסדר גודל של 5%. אז נכון שאבסולוטית מדובר במספרים לא קטנים, אבל הרבה יותר קטנים מאלה שעליהם אתה מדבר.

 

החישוב מתבסס על שריפת הדלק שהמנוע צורך ממיכל הדלק ברכב .....החישוב מוציא את התוצאה של הנצילות התרמית היעילה של מנוע שריפה פנימית המצוי כיום בכלי הרכב.

 

מובן שבכל התהליך של הפקת הנפט וזיקוקו יש השקעת אנרגיות רבות !!!

 

מה שכתבתי מתייחס ליעילותו של מנוע השריפה המזהם בן ה-200 שנים שעדיין מרים ראש !!!!

 

הנעה במימן הינה הנעה חשמלית עם תא שמייצר חשמל בעזרת מימן.

כרגע מבחינת well-to-wheel זאת דרך פחות יעילה בגלל תהליך ייצור המימן.

 

בהחלט אתה צודק ומה שכתבת נכון !!!!

 

התחנה הזאת לא הייתה רחוקה ממימוש ורק משבר דיפלומטי בין סין לארה"ב מנע את הבנייה שלה. סימולציות מורכבות הוכיחו את התיאוריה מאחורי התחנה מסוג כזה.

לגבי התאונות בצ'רנוביל ויפן, הן היו בגלל כשל תכנוני והנדסי.

התחנות האלו נבנו בעידן העיפרון והסרגל כפי שציינו בסדרה על גייטס. היום ההבנה באנרגייה אטומית הרבה יותר גדולה והסיכון הטמון בתחנה כזאת, פחת.

ללא קשר לפוסט, ממליץ לכולם לראות את הסדרה הזאת. פשוט מדהים לראות את העשייה של האדם הזה.

מצב האקלים נמצא בסוף רשימת העדיפיות של הממשלות ברחבי העולם וביום שיזכרו לטפל בזה, זה כבר יהיה מאוחר מדי.

קחו לדוגמה אותנו, ישראל היא אחת מהמדינות עם הכי הרבה שמש בעולם אבל גם אחת המדינות שהכי פחות מנצלת את זה.

שטייניץ הציב יעד של 30% שימוש באנרגיה מתחדשת עד 2030 בעוד הרבה מדינות אחרות הציבו יעד 100%.

 

יפה כתבת.....ליד ירוחם יש התקן ענק שממיר את אנרגיית השמש לקיטור והאחרון מסובב טורבינת חשמל

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1671 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...