Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התשתיות משתפרות והפקקים רק מתרבים , למה?


yoni_yoni
שימו לב! השרשור הזה בן 1676 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

באופן כללי התשתיות משתפרות לא מספיק בקצב כדי להדביק את קצב עליית הרכבים

 

וכדי להוסיף חטא על פשע אין אכיפה נגד עבירות שגורמות לפקקים כמו נסיעה בשמאלי שלא לצורך עקיפה (ההוא שנוסע בשמאלי בקצב איטי יותר מהימני מה שגורם לעשר מכוניות לעקוף אותו מימין), או נסיעה שלא בכיוון החץ (אלה שנוסעים בנתיב שמאלי או אמצעי, ורגע לפני הפנייה נזכרים שהם בעצם צריכים ימינה וחותכים נתיבים וגורמים לכולם לבלום בלימת חירום, ובפעם הבאה לנסוע מראש יותר לאט), או אי מתן ז"ק (כאלה שעוקפים את הפקק דרך נתיב פנוי ונדחפים בקצה).

 

ולהוסיף פשע נוסף על חטא העבירות האלה גורמות לתאונות, שבתורן גורמות לסגירת נתיב או האטה משמעותית של התנועה בו (כי כולם צריכים להאט ולראות מה קרה).

 

ואז כמו בניית דומינו זה אבן שמפילה אבן שמפילה את הבאה ובסוף כל הבנייה קורסת.

 

אולי יגיע יום שהמצב בכבישים יהיה כל כך קטסטרופלי שאנשים יעברו לתחבורה ציבורית בעל כורחם ואו אז יש מצב שנראה שיפור בה

 

אם אנשים יעבור לתח"צ בעל כורחם איזה אינטרס יש למישהו לשפר את התח"צ?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 61
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

איך שאני רואה את זה יש 2 סיבות עיקריות (שתכלס המקור של שתיהן הוא דומה):

 

א. אין מספיק ידע וניסיון בניהול פרוייקטים בקנה מידה גדול במשרד התחבורה. מה שגורם מצד אחד לחוסר יעילות בתכנון פרוייקטים עתידיים (רכבת קלה במקום רכבת תחתית לדוגמה) ומצד שני להאטה ובזבוז בפרוייקטים קיימים ורצים. כך יוצא שהפוטנציאל ביצוע של משרד התחבורה נמוך משמעותית מקצב הגידול במדינה (בעיה אחרת לגמרי שאפשר לקשר אותה לפה גם).

 

ב. חוסר בגרות של החברה הישראלית. זה בא לידי ביטוי כהדחפויות, אי עמידה בתורים, קומבינות ובשאר הפעולות שהמוטיב מאחוריהן הוא "אני יותר חושב מהאחר".

 

לדעתי השינוי יתחיל ביום שבו פיגורטיבית התור לפנייה יהיה קצר יותר מהתור להדחפות לפנייה וביום שבו זה יהיה Common sense שעצם הקיום שלנו כבני אדם הוא הפרעה ומטרד לסובבים אותנו וכקולקטיב נפעל על מנת להפריע אחד לשני כמה שפחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים עם m3x7r3m3 שתרבות הנהיגה האיומה בארץ תורמת לגודש בכבישים. נהגים שנתקעים בנתיב האמצעי והשמאלי, נתיב ימני שרוב הזמן שומם כי כולם נתקעים באמצעי ובשמאלי. קיצורי דרך של נהגים שתוקעים את זרימת התנועה.

 

לדוגמא ביציאה מאשדוד בצומת גן יבנה יש תחנת דלק ואלפי חכמולוגים מידי יום משתמשים בתחנת דלק הזאת בשביל לחתוך את הפקק. האבסורד הוא שהם אלה שגורמים לפקק כי הם משתלבים בהמשך ומעכבים את זרימת התנועה. בחיי אם זה היה תלוי בי הייתי מתקין שם 40 פסי האטה ככה שכל נהג שיסע שם ירגיש את הסתימות בשיניים שלו רועדות.

 

אבל בגדול הבעיה היא שאין נגישות לתחבורה ציבורית, מקומות עבודה מרוכזים בעיקר בתל אביב, שכונות חדשות מתוכננות בצורה כזאת שלא תהיה שם תחבורה ציבורית טובה לא משנה כמה כסף ישפכו שם ורוב האנשים מתחילים לעבוד פחות או יותר באותן שעות ומסיימים באותן שעות. כל יום העדר נוסע לתל אביב וחוזר מתל אביב.

 

קחו בחשבון שהולך להיות הרבה, הרבה יותר גרוע לפני שיהיה יותר טוב.

 

אצלי אחד הקריטריונים לבחירת מקום עבודה הוא נגישות לתחבורה ציבורית. אם אין לי אפשרות להגיע בתחבורה ציבורית בפרק זמן סביר המקום לא רלוונטי מבחינתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב. חוסר בגרות של החברה הישראלית. זה בא לידי ביטוי כהדחפויות, אי עמידה בתורים, קומבינות ובשאר הפעולות שהמוטיב מאחוריהן הוא "אני יותר חושב מהאחר".

 

לדעתי השינוי יתחיל ביום שבו פיגורטיבית התור לפנייה יהיה קצר יותר מהתור להדחפות לפנייה וביום שבו זה יהיה Common sense שעצם הקיום שלנו כבני אדם הוא הפרעה ומטרד לסובבים אותנו וכקולקטיב נפעל על מנת להפריע אחד לשני כמה שפחות.

בוא ואגלה לך סוד.

יש דרך מאד פשוטה להעלים לחלוטין פקקים כשנתיבים משתלבים (מ-3 יוצא 1! :lol:).

בכל מקום שבו מצטמצמים נתיבים יש פקקי אימים. הסיבה- בדיוק מה שציינת: אני יותר חשוב. אני צריך לזוז ולשמור על מקומי, בכח.

מה יקרה, אם כ-ל הנהגים יבינו שעליהם להשתלב בצורה יעילה יותר?

ויש צורה יעילה יותר- צורת ריצ'רץ'. רכב אחד מכל נתיב עובר לפי תורו. ואין פקק!!! פשוט אין פקק.

 

אבל לאאא, זה מאיץ כדי להידחף אחרת לא יתנו לו, וזה לא רוצה לצאת פראייר אז הוא מאיץ כדי ליצור גוש חוסם, והופ קיבלת בחירות V3.0...

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהתשתית נבנתה, היא התאימה למצב של 20 שנה אחורה.

כשמעדכנים אותה, היא עדיין מותאמת ל-20 שנה אחורה ולוקח 40 שנה לבצע משהו.

זה הכל...

התיחסתי לכך בשרשור המקביל.

 

בקצרה, האקדמיות לנביאים של הרברפי עדיין לא החלו לפלוט בוגרים, וכנראה שיש קושי לחזות את העתיד. האם ב-1999, כאשר אוכלוסית ישראל עמדה על 6 מיליון נפש, מישהו חזה שב-2019 היא תעלה על 9 מיליון, ותכנן כבישים או בתי ספר או בתי חולים בהתאם?

 

מעבר לבעיה התרבותית של תכנון ארוך טווח, יש גם בעיה אמיתית של חיזוי הצרכים, וכנראה שמי שצריך לתקצב את הפעילות מעדיף תחזיות יותר נוחות מבחינה תקציבית, קרי בתחום הנמוך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן כמות הרכבים עלתה, אבל לעומת אירופה אנחנו עדין דיי נמוך בכמות המכוניות ל-1000 תושבים.

עדין לדעתי צריך לשפר את הכבישים ולבנות עוד מחלפים כי זה עדין לא ברמה גבוה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה המרכזית בארץ היא בניה של שכונות לא מותאמות לתחבורה ציבורית, החל משנות ה-70. כל השכונות והערים שנבנו מאז ועד היום לא מיועדות לתחבורה ציבורית אלה למכוניות. מכיוון שלא ניתן לבנות את השכונות מחדש, ומכיוון שתחבורה ציבורית לא נתפסת כחלק משמעותי ממשבר הדיור, המצב בישראל יהיה עוד הרבה יותר גרוע ממה שהוא עכשיו.

 

שיהיה לכם בהצלחה.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקארפול זה לא פתרון

ברוב המקרים זה פשוט לא עובד

 

לא כולם מסיימים באותה שעה, לא כולם חברים של כולם, ישנם כאלו שסוחבים ציוד ברכב(ציוד רפואי,טכנאים)

אנשים עושים פרצופים אם אתה מוריד אותם 10 דק' מהבית שלהם

 

הפתרון אמור להיות הרבה יותר גדול, רק שינוי בתפיסת החיים שלנו

עבודה מהבית

ובעוד עשרות שנים זה גם אמור ללכת לכיוון של חלוקת עבודה - חלק ביום חלק בלילה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקארפול זה לא פתרון

ברוב המקרים זה פשוט לא עובד

 

לא כולם מסיימים באותה שעה, לא כולם חברים של כולם, ישנם כאלו שסוחבים ציוד ברכב(ציוד רפואי,טכנאים)

אנשים עושים פרצופים אם אתה מוריד אותם 10 דק' מהבית שלהם

 

הפתרון אמור להיות הרבה יותר גדול, רק שינוי בתפיסת החיים שלנו

עבודה מהבית

ובעוד עשרות שנים זה גם אמור ללכת לכיוון של חלוקת עבודה - חלק ביום חלק בלילה

 

hello? ברור..

אם מישהו היה מוריד אותך 10 דקות מהבית אחרי ששילמת על הנסיעה גם אתה היית מתעצבן.

הרי עם הרכב אתה מגיע עד הבית, אם אתה לוקח מונית אתה יורד בדיוק בבית, אם אתה נוסע באוטובוס הוא מוריד אותך דקה-שתיים מהבית.

למה שבקארפול תצטרך ללכת 10 דקות ברגל?

בתקופות שחם, לרדת בבית או ללכת ברגל (גם אם כמה דקות) זה בדיוק ההבדל בין להגיע הביתה בסבבה ללהגיע הבית סחוט מזיעה.

 

הבעיה היא שאין פתרון קסם.

קארפול יכול לעזור אבל זה ממש לא מספיק.

גם תחבורה ציבורית לא תפתור את הפקקים לגמרי.

צריך לשנות את תרבות הנהיגה בארץ בנוסף לכל המסביב ורק אז נצליח להוריד את כמות הפקקים לנסבלת.

They are trying to ban me...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו זה בדיוק הבעיה

 

ולמה שהנהג המסיע יכנס לתוך העיר, יוריד אותך בבית, יצא ויסע לנקודה הבאה?

אם באמת יש 2-4 עובדים שגרים במרחק של מאות מטרים ספורים בתוך העיר, סבבה, הגיוני שיסעו ביחד

 

הבעיה היא שכמעט ואין כאלו, ושוב כמו שאמרתי להתחשב בכל מה שקשור לשעות העבודה, או לציוד ברכב, ואם פתאום בעל הרכב צריך לאסוף את הילד שלו מהחוג?

 

זה כבר לא לעודד קארפול, המצב שנוצר הוא מצב שמכריחים קארפול. מעבר לזה שכמו שאמרתי עם המזג של הישראלים או בכלל לשים את אותם חבר'ה יום אחרי יום באוטו זה מתכון לצרות

 

הבעיה העיקרית זה העצלות וההחלטות המטופשות של הממשלה. קודם תיצרו תחבורה ציבורית יעילה, אחר כך תכפו קארפול, ולא ההפך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו זה בדיוק הבעיה

 

ולמה שהנהג המסיע יכנס לתוך העיר, יוריד אותך בבית, יצא ויסע לנקודה הבאה?

אם באמת יש 2-4 עובדים שגרים במרחק של מאות מטרים ספורים בתוך העיר, סבבה, הגיוני שיסעו ביחד

 

הבעיה היא שכמעט ואין כאלו, ושוב כמו שאמרתי להתחשב בכל מה שקשור לשעות העבודה, או לציוד ברכב, ואם פתאום בעל הרכב צריך לאסוף את הילד שלו מהחוג?

 

זה כבר לא לעודד קארפול, המצב שנוצר הוא מצב שמכריחים קארפול. מעבר לזה שכמו שאמרתי עם המזג של הישראלים או בכלל לשים את אותם חבר'ה יום אחרי יום באוטו זה מתכון לצרות

 

הבעיה העיקרית זה העצלות וההחלטות המטופשות של הממשלה. קודם תיצרו תחבורה ציבורית יעילה, אחר כך תכפו קארפול, ולא ההפך

 

כי משלמים לו על זה.

אם המסלול לא מתאים, שלא יקח אותו מראש.

They are trying to ban me...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לזה המון סיבות.

 

כבר הוכיחו שהוספת כבישים לא תמיד תורמת להורדת העומס ולעיתים אף להיפך.

 

היעדר תחבורה ציבורית איכותית, כמובן

 

בניית הרכבת בתל אביב כמובן גם משפיעה.

 

תרבות הנניגה של הנהג הישראלי החוצפן שנדחף וגונב ולא נותן לאף אחד לעקוף אותו בוודאי לא מקל.

 

וכמובן, כמות הרכבים החדשים שעולים על הכביש אל מול כמות הרכבים הנמוכה שמורדת מהכביש בכל שנה...

 

נתיב התחבורה הציבורית באיילון בוודאי לא יתרום

 

וכל הנ"ל הינו מתכון בטוח לכך שהמצב רק ילך ויחמיר בשנים הבאות...

 

Welcome to hell

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר׳ה, זה לא קשור לרמת הנהגים. יש רוויה מוחלטת של הכבישים באיזור המרכז בשעות מסויימות, עד כדי כך שמושג הנהיגה כבר לא קיים.

נהגים גורמים לבעיות אנקדוטליות מקומיות (רמזור, צומת או כיכר מועדים לפורענות קבועה) אבל אין להם קשר לפקקים שהולכים לאורך איילון ב8:30 בבוקר. זו פשוט סטורציה של התשתית.

 

בישראל פשוט אין מספיק כבישים לעומת מדינות אירופה, ויש חוסר איזון משמעותי בכך שגוש דן הוא מרכז כובד לא פרופורציונלי. למרות שוואלה גם כביש 40 בואכה מצפה רמון חווה עומסי תנועה בשעות מסויימות בשנים האחרונות.

לאיזור תל אביב וערי מעגל ראשון (רמת גן, גבעתיים, חולון, בת ים) - אין ברירה אלא לעבור לתחבורה ציבורית.

תל אביב צריכה להסגר לרכב פרטי. אנשים יסתדרו. עסקים יזוזו, יהיו התאמות אבל העיר הזו לא יכולה לשאת בנטל המכוניות הפרטיות (בטח שלא לאור תנופת הבניה המטורפת במרכז, במיוחד מבחינת שטחי תעסוקה).

 

כל זה לא יעבוד בלי תחבורה ציבורית 24/7, כי אם רוצים שאנשים יוותרו על הרכב הפרטי חייבת להיות אלטרנטיבה תמיד.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1676 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...