Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך מאיצים בצורה הכי חסכונית בגיר ידני?


טירון רכבים
שימו לב! השרשור הזה בן 1891 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

Spire אתה צודק שיש השפעה, אבל לדעתי לא בדוגמא שהוא נתן, זה לא שהוא לא יודע להעביר הילוכים אלא לא מוצא את הנקודה המדוייקת.

 

מאיפה שלפת את הגרפים האלו? מעניין

 

עריכה:

אוקיי מצאתי לשלי, לפי ההסבר שלך כל עוד אני בטווח של 1800-2500 סלד זה אופטימלי, באמת כך אני נוהג, בד"כ מעביר הילוך באיזור ה2300 ומשתדל לשייט ב1700 ומעלה

wykres_power.php

עריכה אחרונה על ידי EliC25
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פשש spire סחטיין על התשובה, לא ציפיתי שתשלוף לי גראפים כאלו ספציפיים, חבל שאני לא מצליח כל כך לקרוא ולהבין את הגרף בעצמי אבל הבנתי ממך שהסל״ד היעיל אצלי מתחיל מ 2500 ולכן אני צריך להעביר הילוכים מ 2500 לפחות, סבבה לגמרי.

 

זה.

 

סורי אבל פה קצת פספסתי אותך, לא הבנתי אם עדיף להגיע יחסית בזריזות להילוך המיועד מתוך מחשבה שאבלה יותר זמן במהירות השיוט שלי או שעדיף תמיד להאיץ כמה שיותר לאט בכל זאת גם אם זה אומר שאבלה יותר זמן בהאצה. איזו התנהגות עדיפה באמת לטווח רחוק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לזה תשובה חד משמעית, זה תלוי בתנאי הדרך, אם הם מאפשרים לך, תאיץ בהדרגה לא חזק מדי ולא חלש מדי, כדי שתשייט מהר במהירות המיועדת.

אם אתה רואה שתגיע למהירות המיועדת במהירות ואז תעצר ברמזור, עדיף להאיץ לאט יותר מן הסתם.

לגבי החלפת הילוך - אתה צודק, המטרה שלך היא בזמן תאוצה להעביר הילוך באיזור ה2500~ כדי שבהילוך הבא הסלד ירד אבל המומנט יעלה (באיזור ה2100 סלד), וכך לא יהיה לך בור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשש spire סחטיין על התשובה, לא ציפיתי שתשלוף לי גראפים כאלו ספציפיים, חבל שאני לא מצליח כל כך לקרוא ולהבין את הגרף בעצמי אבל הבנתי ממך שהסל״ד היעיל אצלי מתחיל מ 2500 ולכן אני צריך להעביר הילוכים מ 2500 לפחות, סבבה לגמרי.

 

הגרף מאוד פשוט - שני הדהויים הם הגרפים המקוריים, הבולטים הם אחרי איזה תוכנת ניהול (סתם חיפשתי Renault 0.9 torque graph) הכחול מסמן את המומנט (מסומן מצד ימין ע"י (Torque (NM - ניוטון מטר. כל ניוטון מטר הוא בערך 0.1 קג"מ) והאדום את ההספק (מסומן מצד שמאל ע"י (Power (KW - קילו וואט, מידה אוסטרלית מטופשת - ששווה לבערך 1.35 כ"ס).

 

קוראים אותו פשוט ע"י בחירת סל"ד (למטה) ובדיקה של כמה כ"ס וקג"מ יש לך באותו סלד.

 

 

סורי אבל פה קצת פספסתי אותך, לא הבנתי אם עדיף להגיע יחסית בזריזות להילוך המיועד מתוך מחשבה שאבלה יותר זמן במהירות השיוט שלי או שעדיף תמיד להאיץ כמה שיותר לאט בכל זאת גם אם זה אומר שאבלה יותר זמן בהאצה. איזו התנהגות עדיפה באמת לטווח רחוק?

 

 

תקרא שוב :)

מחקתי את החלק שלא נכון לעשות והשארתי את זה שכן. עדיף להאיץ בעדינות. למעשה, מתחילת התנועה ועד 15-20 קמ"ש הם הרגעים הכי קריטיים מבחינת צריכת הדלק.

 

 

*בניגוד לאלי, אני שניה מתעלם לחלוטין מהעולם האמיתי ואומר מה נכון לעשות ב"וואקום". כמובן שבפועל לא תמיד תוכל לעשות את זה ומה שאלי אומר יהיה בפועל נכון יותר פעמים מאשר שהוא יהיה לא נכון.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עקומת המומנט יכולה לסייע בהחלפות הילוכים חלקות ובסחיטת ביצועים מקסימאליים. כמו גם להבין טווחי פעולה בהם גמישות המנוע בשיאה.

כדי להגיע לצריכת דלק נמוכה, צריך ללחוץ על דוושת התאוצה כאילו יש ביצה בין כף הרגל לדוושה. זאת אומרת תאוצה מאוד איטית.

יש נקודה שבלחץ מסויים על הדוושה בהילוך נתון, הרכב מאבד תאוצה. את ההילוך יש להחליף מעט לפני כן.

לכן לצריכה מינמאלית, אין צורך להגיע דווקא לנקודת המומנט המקסימאלי (אלא אם הוא בטווח של 1,500-2,000)

ניסיון נרכש.

 

אבל זו נהיגה שלא הוגנת כלפי הסובבים אותך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האינטואיציה שלי היא ללחוץ עדין על הגז כך שכמה שפחות אצטרך להרפות ממנו/לבלום או בתכלס, סוג של לנסות ליסוע קרוב למהירות הממוצעת הריאלית. למה הכוונה?, נניח יש כביש עמוס על גבול הפקוק שבולמי בו די הרבה ומאיצים והמהירויות נעות בין 0-80 , נניח שכרגע יש חצי דקה שהדרך מאפשרת ליסוע 80 קמש אז אני אסע 70 כי ממילא עוד שניה כל האנרגיה שהשקעתי הולכת להיבלם עוד כמה שניות אז במקרה הכי גרוע ידחף לי רכב 1-2 (וגם לא תמיד).

 

מבחינת חיסכון בגיר ידני (ודי תקף לגיר אוטומטי, אסביר) בלי קשר לטיפים הרגילים לחסכון, לעניות דעתי השאיפה היא מינימום לחיצה ביחס לעליה במהירות (כמובן ההאצה תהיה איטית יותר אבל המטרה כאן היא לחסוך ולא לצאת לעקיפה קצרה). נניח יש ירידה ארוכה ובטוחה, אפשר להעלות הילוכים די מהר וכמעט כל ליטוף על הדוושה מאיץ את הרכב, למעשה המנוע העומס עליו נמוך מאוד יחסית והירידה די נותנת מומנט (סליחה אם ההגדרה לא מדוייקת פיזיקלית).

בגדול כאשר בגיר ידני מעבירים הילוך מוקדם מהצפוי (נניח קפיצה מהילוך שני לרביעי במהירות של 30 קמש) אז התסמין בדרך כלל הוא רעידות וצורך ללחוץ חזק יותר על הגז לצד תאוצה איטית ומאוד בזבזנית.

 

דבר אחרון, אוסיף כי נסיעה על ניוטרל לא חוקית, לא בטיחותית ולא חוסכת בדלק במקרים קלאסים כמו גלישה לרמזור אדום (עדיף להגיע עם הילוך משולב בו לא תצטרך להאיץ בשביל להגיע לרמזור, הגלגלים מסובבים את המנוע וכך מחשב הרכב לא מזריק כמעט דלק לעומת גלישה על ניוטרל בו יש צורך להזריק דלק למנוע שלא יכבה).

עריכה אחרונה על ידי windows
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנסיעה עירונית תנסה כמה שיותר לשמור על שיוט וכמה שפחות להגיע למצב שאתה נאלץ לעצור ולהאיץ מחדש כי שם בזבוז הדלק הכי גדול. למשל דוגמא שכולנו מכירים: אתה רואה את הרמזור האדום מרחוק, נניח 300-400 מטר במהירות 60, כאן השאלה אם אתה ממשיך במהירות גבוהה יחסית מגיע לרמזור ונאלץ לעצור (כמו רוב הישראלים), או שאתה מאט בעדינות ובשאיפה מגיע לרמזור כשהרכב לא בלם לגמרי ואז אתה יכול להמשיך להאיץ שוב ממהירות שאינה 0. הרגל כזה למשל לדעתי הרבה יותר משמעותי מאשר 300 סל"ד לפה או לשם בהחלפת הילוכים.

 

כמו כן אם אתה מגיע למעבר חציה ואיזו זקנה צריכה בדיוק לעבור אז תשתדל לא לעצור אלא לעקוף אותה איכשהו כדי שלא תצטרך לבזבז דלק (סתם סתם :p)

 

באופן כללי, נהיגה יותר חסכונית בעיר היא כשגרף המהירות כמה שיותר רציף ועם פחות קפיצות עצבניות, אם תדמיין את זה בראש זה בעצם אומר שאתה מאיץ במתינות ומאט גם במתינות (מה שאומר שאתה לא מבצע עצירות "סתם"). כמובן שזה האידיאל אבל מין הסתם בתלות בתנאי הדרך בד"כ יהיו עצירות לא רצויות.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחשב ברכב שלי מדרג את חסכנות המשתמש (ECO) לפי כמה פרמטרים שונים, ברוב הפרמטרים כמו החלפת הילוכים או חיזוי אני מקבל ציון טוב חוץ מאחד, ״האצה״ שם יש לי רק 3 כוכבים מתוך 5.

 

 

 

 

סתם בשביל הקטע, יש כזאת מערכת במשאיות ויש חברות (לפחות בחו"ל) שנותנות בונסים בשכר לנהגים שמקבלים ציונים גבוהים מהמערכת.

 

זאת אומרת לנהגים שכירים יש עיניין אישי לנהוג בצורה חסכונית .

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השיטה הכי טובה לחסוך בדלק ברכב שניתן עם ידני בהחלט לשלוט היא כמה שפחות שינויים קיצוניים, אם אתה נוסע בשיירה למשל לשמור על מהירות קבועה ועל מרחק סביר מהרכב מלפניך, למעשה אתה צריך להגיע למצב שבאמצעות הגיר והגז קלאץ' אתה שומר על מהירות הרכב וכמעט לא נוגע בבלמים אלא אם מגיעים לעצירה או להאטה עקב שינוי מפתיעה בתנאי הדרך, תתרגל כמה שפחות להצמד לרכבים וכמה שיותר לנוע בצורה הרמונית, ככה תחסוך דלק רב.

לראיה אני עושה כך עם סיטרואן סי 4 מנוע NFU ידנית מגיע לצריכה ממוצעת של 1:12.5 יש לשני חברים שלי אותו דגם באוטומט שנוסעים בתואי שטח דומה לשלי עושים בלחץ 1:10.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החבר ניוטון קבע שגוף לא משנה את המהירות שלו אם לא מופעל עליו כוח חיצוני וע"מ לשנות מהירות חייבים להפעיל כח (שווה גז).

רכב שנוסע במהירות קבועה צריך להפעיל כח שמיועד רק להתגבר על ההפסדים השונים (ובראשם הגרר של האויר והצמיגים).

רכב שמאיץ צריך להפעיל כח שגם מתגבר על ההפסדים האלה אבל בעיקר מעלה את המהירות של גוף במשקל טון+.

לכן, בהגדרה, אין האצה חסכונית בדלק. זה רק עניין של מינון ההאצות האלה או כמה הנהיגה יותר אגרסיבית.

מהנסיון שלי, המערכות האלה די טיפשות וכל מה שהן מסמנות לנהג זה כמה חזק הוא לוחץ על הגז...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על התגובות המועילות.

 

עומר צודק במה שהוא אומר על ההאצה, מאז הנושא ניסיתי בפועל לחסוך ואני חושב שיש שיפור כשזה נוגע לשמירה על מהירות שיוט עם מינימום בזבוז אבל בתאוצה אין באמת דרך להאיץ בלי בזבוז דלק די גבוה. אם נדרש ממני להעלות הילוך בין שני לשלישי או בין שלישי לרביעי גם אם אני לוחץ בצורה מאוד מדודה ואיטית על דוושת הגז כדי להאיץ לאט זה עדיין בזבזני מאוד ומד צריכת הדלק במחשב מזנק משמעותית ככה או ככה.

 

הגעתי למסקנה עצמית שעדיף להאיץ קצת יותר בזריזות לפחות מהילוך שלישי לרביעי אחרת הבזבוז גבוה יותר כי נתקעים יותר זמן ב mode האצה במקום במוד שיוט, זה במיוחד מודגש בתנאי עיר שבהם אם תאיץ כמו סבתא בכל מעבר של הילוך אתה תבזבז יותר זמן במוד האצה במקום במוד שיוט שבו אפשר עם באמת נגיעה עדינה בגז לשמור על תצרוכת דלק מאוד נמוכה.

 

אני לא אומר שצריך להתחרע על הגז כי אז ההאצה תהיה מאוד בזבזנית אבל כן צריך לתת גז בצורה יותר מהירה מ״ביצה שתקועה על דוושת הגז״ כמו שתיארו פה.

עריכה אחרונה על ידי טירון רכבים
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אובססיבי בכלל, אחרת לא הייתי פותח נושא שכזה רק שנה אחרי שאני נוהג על הרכב, פשוט בתקופה האחרונה יש לי הרבה נסיעות עירוניות ונראה שהצריכה שלי שם גבוהה יותר ביחס למה שאמור להיות.

 

אני רוצה רגע להתעכב על העניין שככל שהלחיצה על הדוושה עדינה יותר כך הבזבוז קטן יותר.

נגיד אני צריך להגיע למהירות של הילוך שלישי בעיר, השאלה היא האם עדיף מבחינת חיסכון להאיץ כמו סבתא בצורה מאוד איטית ועדינה וכך בעצם זמן ההאצה ארוך יותר או שעדיף להאיץ ביותר זריזות ולהגיע להילוך המיועד מהר יותר מתוך מחשבה שכך אבלה בו יותר זמן ובעצם אגיע למהירות השיוט מהר יותר?

עוד טיפ מאחת מתוכניות הרכב הנהדרות שיש - Wheeler Dealers שנגעה בתרבות ההיפר מייל

צפה למד את הטיפים שהציעו ותהנה.

 

אם אתה רוצה עוד נתונים בצע חיפוש למילה hypermile וצמצא אינספור אתרים שמתעסקים בנושא, לדוגמא:

https://www.cnet.com/roadshow/videos/how-to-hypermile-and-get-great-gas-mileage/

כאן תיראה הסברים על הגיר, לחץ אוויר ועוד פרמטרים שתוכל להבין יותר.

עריכה אחרונה על ידי kobi_g

קובי

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פה אתה ממש טועה. יכולה להיות לזה השפעה די גדולה.

 

 

כל יום לומדים משהו חדש, שיפרת לי את הצריכת דלק בטנק הזה ב15%, בדרך כלל בתוואי העירוני שאני נוסע הרכב עושה 1 ל12.5-13, תדלוק נוכחי על טנק של 3 וחצי שבועות הציג צריכה לא רעה של 1 ל14.5 (כאמור, 80 אחוז בעיר).

תודה רבה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1891 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...