Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך מאיצים בצורה הכי חסכונית בגיר ידני?


טירון רכבים
שימו לב! השרשור הזה בן 1971 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

המחשב ברכב שלי מדרג את חסכנות המשתמש (ECO) לפי כמה פרמטרים שונים, ברוב הפרמטרים כמו החלפת הילוכים או חיזוי אני מקבל ציון טוב חוץ מאחד, ״האצה״ שם יש לי רק 3 כוכבים מתוך 5.

 

אז מן הסתם אני עושה משהו כנראה לא נכון, אולי אני מאיץ מהר מדי?

 

הרי האינטרס שלי כשאני רוצה לחסוך זה לטפס להילוך גבוה יותר במהרה, אולי לא במהרה ברמה של ללחוץ את כל הדוושה אבל כן בצורה זריזה יחסית, ככה לפחות הבנתי, הרי אם אאיץ בצורה מאוד מדודה ואיטית אני אתקע יותר זמן על הילוכים נמוכים, שזה עוד יותר רע לדלק כשאנחנו מדברים על נסיעה עירונית שלא מגיעה מטבעה להילוכים מאוד גבוהים ושרצופה האטות ועצירות.

 

אני מרגיש שאני מבזבז יותר מדי דלק בעיר, שם כל עניין ההאצה בא הרבה יותר לידי ביטוי באופן טבעי מאשר בכביש בין עירוני שרוב הזמן תקועים בו על הילוך חמישי.

 

אז מהי באמת הדרך הכי נכונה להאיץ עם גיר ידני מבחינת חסכון של דלק?

עריכה אחרונה על ידי טירון רכבים
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני חושב שפיספסתה קצת את העיקרון, ההילוכים הגבוהים לא חוסכים דלק.

מירב הנצילות של המנוע זה בעומס גבוה כלומר כאשר הסלד נמוך ושם אתה חוסך דלק. אם אתה רוצה לחסוך בדלק תנסה לשמור על סלד נמוך ולחיצה עדינה על דוושת הדלק בהתאם למהירות הנסיעה.

 

* קצת חומר למחשבה לאחר דיון עם סטודנט שלי שהגדיר את עצמו אשף בנהיגה חסכונית. לצאת ממש לאט מרמזור אכן חוסך לך דלק, אך אם כולם יחסכו דלק בצורה זו אז יעברו פחות מכוניות בכל רמזור ירוק מה שיגרור לרכבים לחכות יותר רמזורים ובכך למעשה לצרוך יותר דלק.

טסלה 3 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת הדלק היא בעיקר כמה לוחצים על הדוושה. אם העלית הילוך מוקדם מדי ועכשיו אתה צריך ללחוץ יותר כדי להאיץ - אתה מבזבז דלק, תהיה בהילוך שבו אתה מרגיש שהרכב מגיב בקלות, אם הרכב מרגיש איטי אתה בהילוך גבוה מדי.

הילוכים גבוהים חוסכים דלק במהירויות גבוהות, בהאצה רגועה מ40 קמ"ש ההילוך הכי חסכוני יהיה השלישי, בהאצה קצת יותר אגרסיבית - השני.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא צריך להיות בהילוך הכי גבוה שניתן, אלא להיות בסלד שיתן לך לחיצה הכי קלה על הגז כדי להתקדם.

למשל אצלי בהילוך שלישי על מהירות של 40-50 משתנה, עדיף לי להיות על הילוך שלישי ב2000 סלד (המומנט אצלי בסלד נמוך), מאשר בהילוך רביעי על 1300+_

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתכלס, זה הרבה יותר פשוט ממה שאתה חושב.

מה שאתה צריך לעשות זה למצוא את גרף המומנט של האוטו שלך, וללמוד באיזה סל"ד להעביר הילוך ככה שבהילוך ה"חדש" תהיה בתוך רצועת המומנט וכמה שיותר קרוב לתחתיתה.

לדוגמה - הרכב שלך מפיק 15 קג"מ ב-2000 סל"ד. אתה רוצה להעביר מהילוך ראשון לשני כך שבהילוך השני (אחרי ההעברה) תהיה ב-2050-2100 סל"ד. כנ"ל בהעברה להילוך שלישי-רביעי וכן הלאה.

 

טוב, במחשבה שניה, אולי "פשוט" זאת לא המילה הכי נכונה :lol:

 

מבחינת לחיצה על הדוושה, כמה שיותר עדין. פה אין טריקים - ככל שאתה לוחץ יותר חזק, האוטו מזריק יותר דלק. ולהיפך. ולא משנה אם אתה ב-700 או ב-7000 סל"ד.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Spire אתה צודק במידה ומאיצים להילוך גבוה.

אתה טועה במידה והשיוט הוא במהירות לא חד משמעית, כמו הדוגמא שהבאתי בתגובה הקודמת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל הוא שאל לגבי האצה...

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, אבל גם למהירות שיוט אתה מאיץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, אבל במהירות שיוט אתה משייט :)

אם היה שואל איך נוהגים הכי חסכוני, הייתי עונה לו על זה, אבל הוא שאל איך מאיצים אז עניתי לו איך מאיצים.

 

בכל מקרה, גם בשיוט עדיף להימצא בהילוך הכי גבוה שבו אתה עדיין נמצא בתוך התחום היעיל של המנוע. אם זה גיר ידני, אפשר קצת למתוח את זה ולא להעביר הילוך כל רגע כי העברת ההילוך גם גוזלת דלק, ברכב אוטומטי (בטח ובטח פלנטרי) אין בעיה בעיה לשחק עם ההילוכים כל הזמן.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם! עשיתם לי קצת סדר בעניין, מסתבר שהייתי תחת הנחת מוצא שגויה לגמרי, טוב ששאלתי פה. מי יודע כמה דלק שרפתי בגלל ההנחה הזו.

 

בתכלס, זה הרבה יותר פשוט ממה שאתה חושב.

מה שאתה צריך לעשות זה למצוא את גרף המומנט של האוטו שלך, וללמוד באיזה סל"ד להעביר הילוך ככה שבהילוך ה"חדש" תהיה בתוך רצועת המומנט וכמה שיותר קרוב לתחתיתה.

לדוגמה - הרכב שלך מפיק 15 קג"מ ב-2000 סל"ד. אתה רוצה להעביר מהילוך ראשון לשני כך שבהילוך השני (אחרי ההעברה) תהיה ב-2050-2100 סל"ד. כנ"ל בהעברה להילוך שלישי-רביעי וכן הלאה.

 

טוב, במחשבה שניה, אולי "פשוט" זאת לא המילה הכי נכונה :lol:

 

מבחינת לחיצה על הדוושה, כמה שיותר עדין. פה אין טריקים - ככל שאתה לוחץ יותר חזק, האוטו מזריק יותר דלק. ולהיפך. ולא משנה אם אתה ב-700 או ב-7000 סל"ד.

 

הרכב שלי הוא קליאו 0.9, ככה שרצועת הסל״ד די גמישה אבל יש קצת סתירה בין מה שאתה אומר למה שמחשב הרכב אומר לי לעשות.

 

אם אני מאיץ בצורה מאוד מדודה ואיטית, ואני מדבר ממש על לחץ הכי עדין שאפשר על דוושת הגז, אז מחשב הרכב אומר לי להעלות הילוך עוד כשבקושי נגעתי ב 2000 סל״ד. הבעיה היא שבהילוך הבא אני בסוג של בור מומנט ואני מתחת ל 2000, יכול להיות שהמחשב טועה וכדאי להעביר ב 2300-2500 כדי שבהילוך הבא אני אהיה בטווח סל״ד יעיל יותר של 2000? או שאולי העברת ההילוך שלי לוקה בחסר מבחינת טכניקה ו/או זריזות?

 

המחשב רכב אגב אומר לי לרוב להעביר הילוכים לפי סגנון הנהיגה, אם אני לוחץ יותר חזק אז הסימן להעביר הילוך יופיע יותר מאוחר, אבל כשזה עדין מאוד אז הוא אומר מוקדם מאוד להעביר. נראה לי שאם ״אסרב״ להצעה שלו אז אקבל ציון נמוך בקטגוריית ״העברת הילוכים״ שכרגע יושבת על 5 כוכבים כי אני ילד טוב ומקשיב למחשב כשהוא אומר לי להעביר :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תהיה אובססיבי לזה יותר מדי, כנראה שאין לזה משמעות של יותר מחצי קמ לליטר דלק בצריכת דלק.

כנראה שכשהוא מזהה שאתה 'מלטף' את הדוושה הוא חושב שאתה לא מאיץ למהירות גבוהה יותר, לכן הוא מציע להעלות הילוך שיתן לך סלד נמוך יותר באותה מהירות, בלי להאיץ ממנה עוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרעיון הוא להמצא בטווח האפקטיבי של המומנט לאורך כל ההאצה.

תעביר מוקדם מידי,תצטרך ללחוץ כי הסל''ד נמוך.

תעבור אותו? תהיה על סל''ד גבוה ותבזבז דלק.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אובססיבי בכלל, אחרת לא הייתי פותח נושא שכזה רק שנה אחרי שאני נוהג על הרכב, פשוט בתקופה האחרונה יש לי הרבה נסיעות עירוניות ונראה שהצריכה שלי שם גבוהה יותר ביחס למה שאמור להיות.

 

אני רוצה רגע להתעכב על העניין שככל שהלחיצה על הדוושה עדינה יותר כך הבזבוז קטן יותר.

נגיד אני צריך להגיע למהירות של הילוך שלישי בעיר, השאלה היא האם עדיף מבחינת חיסכון להאיץ כמו סבתא בצורה מאוד איטית ועדינה וכך בעצם זמן ההאצה ארוך יותר או שעדיף להאיץ ביותר זריזות ולהגיע להילוך המיועד מהר יותר מתוך מחשבה שכך אבלה בו יותר זמן ובעצם אגיע למהירות השיוט מהר יותר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי אתה יוצא מנקודת הנחה שהיצרן אומר שצריכת דלק בעיר היא 1 ל17 נניח, ואתה מגיע ל1 ל14 ולדעתך זה גבוה...

לפי מה החלטת שהצריכת דלק שלך לא מספיק טובה? איך מדדת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תהיה אובססיבי לזה יותר מדי, כנראה שאין לזה משמעות של יותר מחצי קמ לליטר דלק בצריכת דלק.

כנראה שכשהוא מזהה שאתה 'מלטף' את הדוושה הוא חושב שאתה לא מאיץ למהירות גבוהה יותר, לכן הוא מציע להעלות הילוך שיתן לך סלד נמוך יותר באותה מהירות, בלי להאיץ ממנה עוד.

 

פה אתה ממש טועה. יכולה להיות לזה השפעה די גדולה.

 

הרעיון הוא להמצא בטווח האפקטיבי של המומנט לאורך כל ההאצה.

תעביר מוקדם מידי,תצטרך ללחוץ כי הסל''ד נמוך.

תעבור אותו? תהיה על סל''ד גבוה ותבזבז דלק.

 

טווח הסל"ד הוא גדול מאוד, במיוחד במנועי טורבו. הוא יכול להתפרס על 3500-4000 סל"ד בכיף.

 

אני רוצה רגע להתעכב על העניין שככל שהלחיצה על הדוושה עדינה יותר כך הבזבוז קטן יותר.

נגיד אני צריך להגיע למהירות של הילוך שלישי בעיר, השאלה היא האם עדיף מבחינת חיסכון להאיץ כמו סבתא בצורה מאוד איטית ועדינה וכך בעצם זמן ההאצה ארוך יותר

 

זה.

 

 

ולגבי הרכב שלך, שיא המומנט שלו מגיע ב-2500 סל"ד, אז תשתדל להחליף הילוכים "לתוך" הסל"ד הזה עד כמה שאפשר.

 

נקודה חשובה היא שעדיף לעבור אותו מלמעלה מאשר מלמטה. תתייחס לגרף הכחול הדהוי, הוא גרף המומנט המקורי.

שים לב שאחרי שיא המומנט, הירידה בתפוקה מתונה יחסית. ככה שגם אם עברת את שיא המומנט ב-400 סל"ד, ב-2900 עדיין יש לך בסביבות 130 (5 פחות מהשיא) ניוטון-מטר, אבל אם לא הגעת לשיא המומנט, "תחטוף" הרבה יותר חזק וב-2100 סל"ד תקבל רק 126 (9 פחות מהשיא).

 

2449_2.png

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1971 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...