Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שנה שניה ברציפות לפיאט - ציון 0 ב Euro NCAP


Muzic4Ever
שימו לב! השרשור הזה בן 1973 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מותג מת מחברה שיש לה זכות קיום זמנית בלבד הודות לעולם השלישי. לא מבין מאיפה החוצפה למכור את הפונטו/פנדה בעולם המערבי, מה יוצא להם מזה? אלה מכוניות עד כדי כך ריווחיות?

עוד כמה שנים וגם בעולם השלישי יתחילו להתייחס ברצינות לבטיחות (השינוי כבר החל, אגב). בקצב הזה פיאט תהפוך להיסטוריה של חובבי טריוויה בנושאי רכב.

 

ל-Ooga - התשובות לתהיותיך נמצאות באתר של ncap, כל סיכומי המבחנים מכל שנה שהיא שמורים שם.

 

אלפא ג'וליה וסטלביו רכבים חדשים.

ה500X גם לא נכשלה.

 

רכבים בסיסיים מוכרים כי יש ביקוש,

בדיוק כמו דאצ'יה, לאדה וסוזוקי.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ל-Ooga - התשובות לתהיותיך נמצאות באתר של ncap, כל סיכומי המבחנים מכל שנה שהיא שמורים שם.

 

זה לא באמת נותן השוואה למבחן מודרני. את המבחן המקורי ראיתי עוד לפני שרכשתי את האוטו.

תקרא את הנתוני מסירות החודשיים בארץ ותראה שמה שמחזיק את פיאט זה בעיקר הדובלו והטיפו.

לפנדה למיטב ידיעתי הייתה מוצעת כאופציה בלימה אוטונומית בגרסה הבכירה אבל תומחרה גם במחיר לא מחובר למציאות לפני הפסקת הייבוא שלה.

הטיפו מחזיקה את פיאט בצדק, אוטו לא רע ביחס למחיר (בדגש על המחיר, כי הטכנולוגיה עתיקה. אבל לפעמים זה כל מה שצריך).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקרא את הנתוני מסירות החודשיים בארץ ותראה שמה שמחזיק את פיאט זה בעיקר הדובלו והטיפו.

לפנדה למיטב ידיעתי הייתה מוצעת כאופציה בלימה אוטונומית בגרסה הבכירה אבל תומחרה גם במחיר לא מחובר למציאות לפני הפסקת הייבוא שלה.

כשכתבתי שמה שמחזיק את פיאט זה ה-500 (והנגזרות שלה) הכוונה שלי הייתה בכל העולם, כיצרן, ללא התייחסות ספציפית בנושא הזה לשוק הישראלי. יצא לי לטייל באירופה הרבה בשנים האחרונות, ומי שבלטה הייתה ה-500.

בארץ, הפנדה תומחרה בתחילת הדרך שלה במחיר די גבוה לפי מה שאני זוכר, המחיר ירד אבל כנראה שזה לא מספיק, כשיש מכוניות מיני שנמכרו בתור חדשות במחיר נמוך יותר, ולעיתים הציעו גם יותר בחלק מהתחומים, נראה שהגורל של הפנדה היה ידוע מראש במחיר גבוה יותר מהמתחרות כשהיא מציעה פחות, בייחוד מבחינת מספרים ו/או אבזור שאוהבים בארץ.

 

אי אפשר להסתמך על דגמים ישנים ולא מעודכנים לסטנדרטים של היום. מערכות בטיחות אקטיביות נהפכו לסטנדרט בהרבה מאוד רכבים, גם בקטגוריית המיני. אנשים מחפשים יותר אבזור, זה די בולט בארץ ואני מניח שיש מקומות מסוימים בחו"ל שיש אנשים שאכפת להם מאבזור.

זה נחמד שהיה כבר מתישהו דגם עם בלימה אוטונומית, אבל במחיר מופרז ברור שלא ירכשו אותו ומובן למה הפסיקו לייבא אותו. מה שלא הוסיף למכירות של הפנדה בארץ היה היעדר גיר אוטומטי כלשהו.

ובאופן כללי, הדגמים המאובזרים של פיאט בדרך כלל יקרים בארץ, כמה שזכור לי פיאט 500 מהדגם המאובזר ביותר עולה משהו כמו 120 אלף ש"ח. אחלה, הרכב מגיע עם סאנרוף מקורי, ריפודי עור, ג'אנטים בגודל 16" ועוד כל מיני דברים, אבל על זה 120 אלף ש"ח? זה כמעט מחיר של משפחתית! אני יכול לקנות סופר מיני מאובזרת, טובה יותר מה-500 בכל פרמטר (ואם אני רוצה משהו ייחודי עדיין, אז יש מכוניות כמו C3 למשל) ולהישאר עם עודף יפה מאוד!

לדעתי, אם פיאט לא תתעורר, גורלה יהיה להימכר לאחד מהקונצרנים הגדולים או להיסגר לחלוטין. וחבל, יש להם רכבים עם איזשהו קסם ורכבים לא סטנדרטיים בעיצוב, כמו ה-500 וה-500X.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בכנות לא מבין מה יש (או מה אין ליתר דיוק) בפונטו ובפנדה שמקנה להם 0 כוכבי בטיחות בזמן שסנדרו סטפוויי (שחפה מכל מערכות בטיחות ויש בה "רק" 4 כריות אויר) זוכה ל 4 כוכבי בטיחות.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בכנות לא מבין מה יש (או מה אין ליתר דיוק) בפונטו ובפנדה שמקנה להם 0 כוכבי בטיחות בזמן שסנדרו סטפוויי (שחפה מכל מערכות בטיחות ויש בה "רק" 4 כריות אויר) זוכה ל 4 כוכבי בטיחות.

שאלה טובה.

מה שעוד מעניין לא פחות:

פיאט 500 חולקת הרבה מאוד במשותף עם הפנדה, הושקה במקור בשנת 2007, עדיין זכתה לשלושה כוכבים בפעם האחרונה שנבחנה. (כמדומני לפני שנה)

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בכנות לא מבין מה יש (או מה אין ליתר דיוק) בפונטו ובפנדה שמקנה להם 0 כוכבי בטיחות בזמן שסנדרו סטפוויי (שחפה מכל מערכות בטיחות ויש בה "רק" 4 כריות אויר) זוכה ל 4 כוכבי בטיחות.

 

הסנדרו נבחנה ב 2013, אם היית נבחנת היום הציון היה אחר.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכלל לא בטוח שאתה צודק, גם הדאסטר החדש זכה ל 3 כוכבי בטיחות וחף מכל מערכת בטיחות אקטיבית, למה לא קיבל אפס? כי מעבר למערכות כאלה או כאלה, כנראה שבפיאטים יש איזה כשל תכנוני מובנה בשילדה. לא סתם צקבלים אפס. דבר אחד בטוח, כל הקשרשת מסביב ל"דאציה זה רכב לא בטוח" היא בדיוק מה שזה....קשקשת.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאתה טועה.

א. לא מצאתי מבחן של הסטאפאווי בNCAP. מצאתי של הסנדרו הרגילה שנבחנה ב2013.

ב. אתה משווה רכבים שנבחנו בתקופות שונות. הפנדה נבחנה בתקן החדש. אם תסתכל על המבחן שלה בתקן הקודם היא דווקא הייתה לא רעה וקיבלה 4 כוכבים.

 

אז רגע עד לפני המבחן החדש לקנות פנדה = לקנות רכב יחסית בטוח ומהיום מדובר ברכב עם "כשל תכנוני מובנה בשילדה"? לא.

הפנדה תוכננה אי שם מזמן והיא תוכננה על מנת לעמוד ברף הבטיחות שהיה נכון לתקופתה שהוא היה עד לפני שנתיים בערך רף הבטיחות של כל התעשיה.

מאז השתנה הרף והפנדה לא השתנתה. באיזשהו תירוץ מטומטם של החלפת פנס בחנו את הפנדה שוב.

 

תבחן את הסנדרו שנבחנה ב2013 במבחן החדש ואני לא יודע אם תקבל תוצאה שונה.

 

דרך אגב הפונטו שקיבלה 0 קיבלה 5 כוכבים בזמנו.

 

הבעיה של פיאט היא לא בשילדה אלה בכך שהם הפסיקו לייצר ולתכנן רכבים חדשים ובמקום זה ממשיכים למחזר את הקיימים. כך אתה מקבל מבחנים של רכבים שתוכננו כדי לעמוד במבחן מסויים ובמקום זה נותנים להם מבחן חדש.

 

כמו לקחת ילד גאון שלמד לבגרות 5 יחידות ולתת לו מבחן בחדווא א. ברור שהוא יכשל. זה לא אומר שהוא אידיוט.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז זהוא בדיוק, זה שגם הפנדה וגם הפונטו הצליחו בעבר וכשלו עכשיו, איפה שרכבים אחרים ללא מערכות בטיחות אקטיביות לא כשלו גורם לי לחשוב שמשהוא שונה לרעה בחוזק המבני בפונטו ובפנדה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסנדרו נבחנה ב2013 וציון הריסוק למבוגרים שלה היה 80%. בחלק המילולי, הבוחנים ציינו:

 

The passenger compartment remained stable in the frontal impact.

 

ב2014 נבחנה הלוגאן MCV והתוצאה היתה 57%. בחלק המילולי, הבוחנים ציינו:

In the frontal impact test, the passenger compartment suffered extensive deformation and could clearly not withstand any further loading.

הם עוד ממשיכים בתיאור מפורט של כל הדברים שקרסו שם.

 

בהנתן ששני הרכבים יושבים על אותה פלטפורמה בסיסית (M0) ושהפרונט שלהם צריך להיות זהה, נשאלת השאלה מה המקור להבדלים המהותיים בתוצאה. אולי שינויים בבדיקות. אולי דאציה החליטו לחסוך משהו בפרונט. בכל מקרה, ספק אם ה57% במונחי 2014 מעיד על בטיחות טובה יותר מ45% במונחי 2018 של הפנדה. בטיחות טובה אין כאן בכל מקרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי בגלל הבדלי המשקל בין שני הרכבים התוצאות כאלה.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז זהוא בדיוק, זה שגם הפנדה וגם הפונטו הצליחו בעבר וכשלו עכשיו, איפה שרכבים אחרים ללא מערכות בטיחות אקטיביות לא כשלו גורם לי לחשוב שמשהוא שונה לרעה בחוזק המבני בפונטו ובפנדה.

 

השינויים בבדיקות הן לא רק במערכות הבטיחות האקטיביות. יש גם שינויים במבחנים עצמם, מבחן התנגשות שונה למשל. אולי יש עוד שינויים במערכות הניטור, לא אני ולא אתה עברנו על התקן של המבחן והבדיקות ועמדנו את ההבדלים, מה שבטוח שיש הבדלים כי הרכב קיבל ציון 4 בתקן הקודם ועכשיו 0.

 

תמצא כמה רכבים שנבדקו לפני השינוי בתקן ואחרי השינוי בתקן ונוכל להתחיל להעלות השערות. זה יהיה קצת קשה לדעתי כי למעט פיאט אני לא מכיר יצרן שממחזר דגם כבר 10+ שנים.

 

השערה שלי - היצרנים אני מאמין מתכננים את הרכב כך שיעבור את המבחן בתוצאה רצויה. הם כנראה מקבלים תקן מNCAP ומכוונים בהתאם לכמה כסף הם רוצים להשקיע. יכולים להנחות את המהנדסים להוציא ציון של 4, יכולים להנחות לציון של 5. המהנדסים מתכננים והרכב ברוב המקרים יקבל את מה שצפו לו. אם שינו את המבחן התוצאה תהיה לא צפויה לכאן או לכאן. אף יצרן לא בונה רכבים יותר בטוחים מהתקן כי זה עולה כסף ולא מבטיח לו ציון גבוה לאורך זמן שהתקן של המבחן משתנה.

 

עוד דבר שצריך לזכור הוא שNCAP מפרסמים את השינויים הצפויים לפני שהם קורים כדי לתת ליצרנים זמן להגיב. אני לא מאמין שיש להם תחזית קדימה של 10 שנים, אז גם דגם שהושק שנה אחרי דגם אחר יכול להנות מיתרון, כי הוא כבר קיבל את העידכונים בהתאם לשינויים הצפויים בתקן. כלומר גם אם תמצא שני רכבים שנבחנו בתקן הישן ובתקן החדש זה לא נותן לנו שום תשובה חד משמעית.

 

מאתר NCAP, שינויים צפויים:

https://www.euroncap.com/en/for-engineers/whats-new/

 

אני לא יודע אם ראית פעם מבחן קשיות או מתיחה של חומר. כשתראה תבין שמתכננים חלק לעמוד בעומס מסויים אז לוקחים טווח בטיחות. ברגע שעוברים את הערך של טווח הבטיחות ומגיעים הזה ומגיעים לנקודת הכשל , אז הכשל הוא קטסטרופלי. זה קורה בבת אחת.

 

אז לי קשה להאמין שרכב אחר שתוכנן כשהפנדה תוכננה והיו למהנדסים בשני הצדדים את אותו הידע על המבחן יצלח את הנוכחי בהצלחה.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז זהוא בדיוק, זה שגם הפנדה וגם הפונטו הצליחו בעבר וכשלו עכשיו, איפה שרכבים אחרים ללא מערכות בטיחות אקטיביות לא כשלו גורם לי לחשוב שמשהוא שונה לרעה בחוזק המבני בפונטו ובפנדה.

 

ברור. זה כל הרעיון של המבחן. הוא לא בודק רק את המערכות, אלא גם את היכולת של האוטו להגן על הנוסעים כאשר הקקי פוגע בונטילטור. ככה, מאוד מאוד בגדול - שלושת הכוכבים הראשונים הם להגנה פאסיבית, והשניים הנוספים למערכות. הדאסטר פשוט הגן על הנוסעים טוב יותר מאשר השתיים האלו ולכן קיבל ציון גבוה יותר.

 

פה יש הסבר מלא על הניקוד.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז איך לפני כמה שנים הפונטו קיבלה 4 כוכבים?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1973 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...