Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמאלנים, נמאסתם!


menir1
שימו לב! השרשור הזה בן 2398 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כמעט כל יום אני נוסע מנתניה לתל אביב בכביש החוף, כמעט תמיד מתנחל לו רכב על מסלול האמצעי ב-80 קמ"ש, אני לא רוצה לעקוף אותו משמאל (כי אני לא רוצה לעבור את 100 קמ"ש), נשאר לי רק לעקוף אותו מימין. אגב זו אחת העבירות הכי קלות לרישום על ידי שוטרים, ברור מאוד.

 

אבל לכמה התנגשויות זה גורם? לכמה הרוגים?

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 162
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

חן - אני לא מכיר את הסטטיסטיקה. אבל זה גורם לעבירות אחרות - אי שמירת מרחק, עקיפה מימין, השתלבויות לא צפויות וחיתוכים ימינה תוך נטילת זכות הקדימה - ואלה כבר מסוכנות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא טוען שאין לזה משקל בסטטיסטיקה. אני טוען שכל עוד המשקל של זה בסטטיסטיקה לא הובהר, אין טעם להתרעם דווקא על העבירה הספציפית הזו כל כך הרבה.

 

משהו גם אומר לי שזה לא משמעותי. יש מספיק התנגשויות עקב אי שמירת רווח, אם להתייחס לאחת הדוגמאות שלך, גם מבלי נהגים אטיים בשמאל, כך שלדעתי גם החלק של זה בהתנגשויות שהגורם להן נופל תחת סעיפים אחרים בסטטיסטיקה הוא בשוליים.

 

אני חושב שמה שהכי מפריע לי זה השטחיות שניבעת מן הקנטרנות הזו. כאילו המדד למה מסוכן ומה לא הוא אך ורק עד כמה שלוותו של הנהג נעכרת או, גרוע מכך, שגם אם אין לזה משמעות בטיחותית, אזי מה שהכי חשוב הוא קורת רוחו של הנהג. זה כאילו מישהו בזמן הדבר השחור היה מסתובב בחוצות העיר ומזהיר בקולי קולות מפני דלקות אוזניים.

 

 

צריך לזכור שעם המראות של היום, כשרכב פרטי אחד עוקף רכב פרטי אחר, הסיכוי לפספוס עקב מגבלות שדה ראיה אמנם קיים, אך קטן.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן - אני עדיין חולק עליך. מדובר בעבירה של הסחת דעת, ובעיקר בעבירה הגוררת עבירות אחרות הרבה יותר משמעותיות.

 

הגרמנים טוענים שההקפדה על הנהיגה בימין היא אחד הכלים המרכזיים המאפשרים לאוטובאבן לפעול. וברור למה - מדובר במניעת הפתעות. הנהג הישראלי הנרדם בנתיב השמאלי גם נזכר באחור שהוא צריך לצאת ימינה, והדרך לחיתוך 3-4 נתיבים בלי לבדוק אם הם פנויים קצרה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא גם שנהגים חושבים שהנתיב השמאלי הפך לנתיב מהיר, ובכן הוא לא! הוא מיועד לעקיפה וזהו.

כל הנהגים שמסמנים עם האורות לרכבים מלפניהם שיסעו יותר מהר לא פחות גרועים מהשמאלנים.

להזדחל בנתיב השמאלי ולטוס בנתיב השמאלי אלו שתי תופעות שצריך למגר. זה נבלה וזה טרפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא תזחל בשמאלי (או באמצעי), אף אחד לא יסמן לך עם האורות. אף אחד לא מסמן עם האורות אלא כדי שתזוז. מהירות היא "בין אדם למקום", התנחלות בשמאלי היא "בין אדם לחברו". ברגע שתבין את זה, לפחות תפסיק להפריע לאחרים.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפתרון - פשוט לעקוף מימין ולהמשיך הלאה, בלי להתעכב, בלי אורות גבוהים או צפירות.

 

אין לי בעיה לעקוף מימין, וזה גם מה שאני עושה כשאני נתקל במתנחל בשמאלי והנתיב מימין פנוי. הבעיה היא בעיקר כשיש רכב מימיני אבל לא מימינו של המתנחל, אבל הוא עדיין נשאר תקוע בשמאלי ולא נותן לעבור, או כשיש רכבים שנוסעים במקביל אחד לשני בערך באותה המהירות וחוסמים את כל הכביש.

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי בעיה לעקוף מימין משתי סיבות:

1. הנעקף לא מצפה לזה.

2. נקודת ההנחה שלי היא שהמתנחל גם לא כיוון מראות כראוי וגם לא מסתכל בהן. אילו היה מסתכל במראות היה גם רואה אתי מנסה לעקוף או מהבהב לו.

אז אם אני מתייאש ומחליט בכל זאת לעקוף מימין אני מעדיף לעזות זאת במרחק שני נתיבים (אם מדובר בכביש תלת נתיבי), ואם אני בנתיב הסמוך - מתחל את העקיפה בצפירה - כאזהרה שאני מימינו, לא כ"עונש",

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנעקף לא מצפה לזה.

 

אתה בטוח? נראה לי שמי שמתנחל בשמאלי דרך קבע כבר אמור להיות רגיל לזה שעוקפים אותו מימין.

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טרילנדיאן - ראה את המשפט הבא. התנהגותם של מרבית המתנחלים מצביעה על אדישות מוחלטת לעשה סביבם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע עד כמה אני מסכים עם האמירה הזאת. אני חושב שחלק גדול מהם עושה את זה פשוט כי הם לא מודעים שזה לא בסדר.

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני שונא לעקוף מימין.

אבל המציאות בכבישי הארץ מאלצת ואף מכריחה אותי לעשות זאת לפעמים, כי כל המתנחלים בשמאלי פשוט לא שמים לב/עסוקים בדברים אחרים/לא איכפת להם מהרכב שמאחוריהם ורוצה לעקוף.

 

דוגמא למה שקרה לי לא מזמן, בטח תזדהו:

 

נוסע בכביש 2 מת"א לחיפה, מלפניי קיה ספורטאז' שנוסעת במהירות כלשהי. נוסע מאחוריה דקה-שתיים בלי לעשות כלום, מקווה שתבין את הרמז (בכל זאת קשה להתעלם מקסנון בחשכה, לא מאמין שלא ראה אותי). לא קורה כלום, מהבהב באורות הגבוהים. שוב לא קורה כלום, מהבהב שוב. מה החצוף עושה? במקום לעבור לנתיב הימני (שהיה פנוי לחלוטין) הוא מפעיל אורות חירום לכמה שניות וממשיך בהתנחלות בנתיב. בלית ברירה עקפתי אותו מימין בזריזות וכשחזרתי לאחר מכן לשמאלי לעקוף עוד רכב, החצוף בספורטאז' שעכשיו היה מאחוריי עוד מעז להבהב לי באורות הגבוהים א-לה "איך העזת לעקוף אותי"...

לא ידעתי אם לצחוק או לבכות.

 

Cadillac ATS Premium 2015

 

Citroën C5 Aircross Shine PK 2021

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

הוא לא חצוף, הוא פשוט לא קולט מה לא בסדר בהתנהגות שלו.

חופרים לו בפרסומות ברדיו שצריך לנסוע במהירות המותרת ולחגור חגורת בטיחות, אבל אף אחד לא מדבר על נתיבים. הפעם האחרונה שזה עבר לו בראש היתה בשיעורי הנהיגה שלקח לפני 20 שנה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותי דווקא יותר מרגיז הנדבקים מאחור, אתה בפקק שזוחל 5-10 קמ"ש והנהג/ת מאחוריך משום מה חושב שזה יעזור לו להגיע יותר מהר ליעדו אם הוא ידבק לך לתחת ולא מבין שאם תאלץ לבלום הוא יכנס בך ושבגלל זה אני רק מגדיל את המרחק שאני שומר מהרכב שלפני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2398 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...