Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3222 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אם אתה מצליח לרכוש את האוריס / איוניק בסביבות 120.0 - 125.0 אש"ח - אז כן, ההפרשים גדולים אם אתה מדבר על מחירים גבוהים יותר, גש לסוכנות קיה הקרובה אליך ונסה להוציא הנחה לעסקה ללא טרייד אין.

ההפרשים כבר מצטמצמים לאלפים בודדים, שיתקזזו במכירה של יד ראשונה או 0 ק"מ.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
רועי - תתפלא, אבל תא ההטענה באוריס זהה בגודלו לתא ההטענה באיוניק - הסיבה לכך נעוצה (כנראה) במיקום הסוללות.

are we sure ? בדקתי שוב בטבלה מאוד אמינה באתר שכן, אז שם לאיוניק 443 ליטר ( לא שזה רע ) לאוריס הייבריד סטיישן 530 ליטר שזה יותר ולא במעט ומסתדר עם ההתרשמות האישית שלי שנעשתה באולם התצוגה וגם במהלך נסיעות מבחן שערכתי בשתי המכוניות ומשם גם דליתי את ההתרשמות לגבי האיכות העודפת בתחושת הנסיעה של האוריס, שאמנם יש לה תיבת הילוכים מעצבנת, אבל באופן כללי היא מעודנת ונעימה יותר לנסיעה, לפחות לטעמי.

פורסם

נסיעת מבחן זה יותר טוב מכל עצה שתקבל כאן :wink:

 

רועי5,

התא מטען של האוריס הוא רע יחסית לרכבי סטיישן אחר, כנראה בגלל הסוללות. יש לו כל מיני גומחות ומדרגות. המושב האחורי פחות מרווח ממה שנדמה, בעיקר ממה שהיית מצפה מהמידות הרשומות בקטלוג. כהשוואה - הקורולה שאמורה להיות אחות תאומה - מרווחת בהרבה במושב האחורי.

לאבא שלי יש איוניק, שם המרווח במושב האחורי מפתיע מאוד לטובה והמיזוג לאחור זה פשוט תענוג.

התא מטען שלו מצויין, לטעמי נופל רק מזה של האוקטביה.

 

נהיגה זה טעם האישי, אני מצאתי את האוריס כרכב רע לנהג בעוד שמהאיוניק די נהנתי. מבחינת רעש - האוריס רועשת מאוד מהמנוע (כשהוא עובד) והאיוניק מהצמיגים. לי רעשי מנוע מפריעים יותר.

Now: Octavia 1.5T 2020 and 308SW 1.2T 2016

Past: Focus 06, Insight 11, Ibiza 09 + 1.2T, Impreza 14, C4 09, Corolla 17

 

פורסם

אם כבר מדברים פה על רמת הרעש באיוניק, אז אני יכול בוודאות לומר שהמאזדה 3 וקורולה הרבה יותר רועשות. כן איוניק רועשת, אך ברמה די נסבלת.

Hyundai IONIQ

פורסם

סרגיי, כבעל איוניק, האם יצא לך לקבל תלונות מהנוסעים במושב האחרי לגבי רעש כביש/צמיגים?

מהו הרעש באיוניק שאתה מתייחס אליו?

כשנהגתי נסיעה קצקה באיוניק לא הרגשתי ברעש יוצא דופן, אבל שמעתי מהרבה תלונות על רעש חריג באיוניק ומעניין אותי אם אכן זה כך ואם כן, מהוא מקור הרעש....

פורסם

לא שמעתי על תלונות רעש במושב האחורי כי לילדים כנראה זה לא מפריע.

מקור הרעש כמו שאמרו פה מהצמיגים, והעוצמה שלו תלויה באיכות האספלט.

ככל שהאספלט יותר ישן, הרעש יותר חזק.

לי אישית הרעש לא מפריע, אך יהיו כאלה שיגידו כן מציק להם. תעשה נסיעת מבחן ואז תוכל להבין ולהחליט האם זה מתאים לך או לא.

אני רק יכול להגיד מנסיון אישי שלי שהקורולה והמאזדה יותר רועשות.

Hyundai IONIQ

פורסם
נסיעת מבחן זה יותר טוב מכל עצה שתקבל כאן :wink:

 

רועי5,

התא מטען של האוריס הוא רע יחסית לרכבי סטיישן אחר, כנראה בגלל הסוללות. יש לו כל מיני גומחות ומדרגות. המושב האחורי פחות מרווח ממה שנדמה, בעיקר ממה שהיית מצפה מהמידות הרשומות בקטלוג. כהשוואה - הקורולה שאמורה להיות אחות תאומה - מרווחת בהרבה במושב האחורי.

לאבא שלי יש איוניק, שם המרווח במושב האחורי מפתיע מאוד לטובה והמיזוג לאחור זה פשוט תענוג.

התא מטען שלו מצויין, לטעמי נופל רק מזה של האוקטביה.

 

נהיגה זה טעם האישי, אני מצאתי את האוריס כרכב רע לנהג בעוד שמהאיוניק די נהנתי. מבחינת רעש - האוריס רועשת מאוד מהמנוע (כשהוא עובד) והאיוניק מהצמיגים. לי רעשי מנוע מפריעים יותר.

אוריס סטיישן מרווחת יותר מהאיוניק בתא המטען, ענין של נפח, אין לי אף אחת מהשתיים, שקלתי אותן כרכב צמוד מכאן התרשמותי כפי שתוארה כאן למעלה, התרשמות שהיא תוצאה של נסיעת מבחן לא ארוכה, אבל די היה בה כדי להבהיר, לי לפחות, שהאיוניק מאובזרת יותר, אבל נעימה פחות לנסיעה ונהיגה. בכל מקרה אף לא אחת מהשתיים מעוררת איזה חשק מיוחד, לא אצלי עכ"פ.

פורסם

כדאי לקחת בחשבון גם את הנושא של תקופת אחריות, באיוניק נותנים 7 שנים על הסוללה אבל אצל האוריס ניתן להרחיב אחריות לעוד 5 שנים מעבר ל-5 שנים הראשונות ב-300 שקל לשנה. כך שיש לך ראש שקט ל-10 שנים עבור 1500 ש"ח בנושא הסוללה. איוניק גם רכב חדש אז קשה לצפות כמה זמן תחזיק מעמד הסוללה שלו.

פורסם
כדאי לקחת בחשבון גם את הנושא של תקופת אחריות, באיוניק נותנים 7 שנים על הסוללה אבל אצל האוריס ניתן להרחיב אחריות לעוד 5 שנים מעבר ל-5 שנים הראשונות ב-300 שקל לשנה. כך שיש לך ראש שקט ל-10 שנים עבור 1500 ש"ח בנושא הסוללה. איוניק גם רכב חדש אז קשה לצפות כמה זמן תחזיק מעמד הסוללה שלו.

 

האוריס ביבוא מקביל - לא בטוח שיש איזושהיא אחריות מעבר לשלוש שנים, שכן היא תלויה ביבואן המקביל (אם הוא עדיין יהיה קיים)

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

לא נסעתי על האואריס, אבל לגבי היונדאי (אני איתה כבר כמעט 3 חודשים ו18K ק"מ) היא חסכונית מאוד, יחסית מרווחת,

אבל רעשי כביש יש בשפע ולדעתי פחות נוחה (אולי זה עניין הצמיגים עםחתך נמוך).

פורסם

ביצעתי נסיעת מבחן על האוריס סטיישן ועל האיוניק

לדעתי וטעמי האוריס הרבה יותר נוחה לנהיגה גם המושבים יותר נוחים, ההגה פשוט מושלם, הרבה פחות רעש מהאיוניק, תא המטען יותר גדול באוריס, נכון שמרווח הרגליים במושב האחורי צפוף לעומת המרווח הגדול באיוניק, אבל במושב האמצעי באיוניק פשוט א"א לשבת בו אפילו ילד, לעומת האוריס (זה נובע מזה שהמושבים באיוניק יותר רחבים ואז באמצע זה מאוד צר) ,נכון יש באיוניק אביזרי בטיחות מקוריים, והבקרת שיוט אדפטיבית פשוט חויה, ההתלבטות ממש גדולה האוריס הרבה יותר נוחה ושקטה, ואיוניק מציעה אבזור עשיר.

אולי שבוע הבא אני אבחן את הנירו .

פורסם (נערך)

האוריס בסוף חייו והאיוניק והנירו בתחילת חייהם.

 

אני אישית לא מוכן לרכוש רכב חדש כאשר תוך זמן קצר הוא יוחלף לחדש.

 

ניתן אולי לשקול זאת אם מקבלים הנחה גדולה, דבר שלא ניתן כרגע באוריס (לא הייתי רוכש בייבוא מקביל בשביל הנחה קטנה כזאת).

 

את האוריס הייתי מעדיף בגלל תצורת הסטיישן אם רק היה מדובר בדגם חדש.

 

את האיוניק אישית לא הייתי רוכש בגלל החלון האחורי המשופע שמכניס שמש וחום על יושבי המושב האחורי. בנירו ובאוריס אין את הבעיה הזאת.

 

המרווח האחורי לרגליים לא מזהיר למרות בסיס הגלגלים הארוך, המרווח קצת יותר גדול מהאוריס שממש צפופה בפרמטר זה.

 

הנירו הכי מרווחת ובעלת תנוחת ישיבה גבוהה ונוחה יותר.

 

בשקלול הנתונים אני הייתי בוחר את הנירו (דגם עם מסך מולטימדיה גדול יותר ואולי גם אבזור נוסף צריך להתחיל להימכר בזמן הקרוב בישראל).

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

דווקא בנושא שמש וחום אין לאיוניק בעיה גם במושב האחורי, המזגן פשוט מעולה עם פתחים למושב האחורי לא הייתה אף פעם תלונה ליושבים מאחור גם בימים החמים ביותר, והמזגן איפה שהוא בחצי הדרך בעוצמת האיוורור.

פורסם

טוב אז חשבתי שלאור ימי המכירות ביונדאי וקיה, וקבלת הצעה על הנירו ב132, לקנות ישר מהסוכנות. רציתי לשאול במה טוב יותר הנירו מהאוריס והאיוניק? האם הוא יחזיק מחירון בעוד 3 שנים לעומת השאר? (לאור העובדה שאינו נמכר לליסינג ב0 ק"מ) ולמה לא רואים אותו כ"כ בכביש? (האם בגלל היעדר ליסינג?) תודה


×
×
  • תוכן חדש...