Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3353 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי,

 

לפני כמה ימים קניתי את רכב הטיוטה הראשון שלי (אחרי כמה שנים של סוזוקי). הרכב נקנה מחבר, עבר 310K ק"מ בפחות מחצי מחירון.

נכון, הקילומטראז' יחסית גבוה, אבל לפני שקניתי את הרכב, ביצעתי בדיקות לחץ צלנדרים, והופתעתי לראות שהמנוע שמר על לחץ של 200-205 בכל הצלנדרים אחרי 310K ק"מ.

כשקיבלתי את הרכב, היתה נזילת שמן לתוך הפלגים, החלפתי אטם מכסה שסתומים והנזילה נעלמה. כעט, אין כל נזילות שמן במנוע.

הרכב סוחב, והכל טוב ויפה, אבל קצת רועש בעמידה (משהו בקטנה), ה-RPM נוטה להיות נמוך בעמידה (600-700), אבל כשהוא על 750-800 הרעידה נעלמת. דבר שעוזר להעלים את הרעידה הוא הפעלת מזגן או כל מכשיר זולל אינרגיה ברכב (הצלד עולה).

ביצעתי ניקוי בית מצערת וחיישן MAF (אגב ה- THROTTLE BODY היתה מלוכלכת בטירוף), המצב קצת השתפר, אבל עדיין מורגשת רעידה בזמן עמידה.

בדקתי פילטר אוויר והוא נקי לחלוטין.

כיוון שהטסט שלי הוא עוד 3 חודשים אמרתי למה לא להחליף פלגים, נכנסתי לחנות חלקי חילוף וקניתי את הפלגים של DENSO, דגם PK20R11 (פלגים IRIDIUM מקוריים מגיעים בקופסה של טויוטה). רק אחרי שקניתי והרכבתי את הפלגים סמתי לב שהיצרן ממליץ על שימוש בפלגים DENSO K16R-U11 (שהם פלגים רגילים ולא ארידיום).

אחרי הרכבת הפלגים, מורגש שיפור עוצמתי בסחיבה והרכב מגיב מאוד מהר ללחיצות על דוושת הגז. אבל בעית הרעידה בעמידה החריפה, וכשהצלד נמוך אני יכול לראות את כל גוף פילטר האוויר רועד.

 

האם זה בסדר להשתמש בפלגים PK20R11 במקום K16R-U11 ברכב הזה? האם הפלגים הם הסיבה לרעידה או שזה קשור למשהו אחר?

פורסם
הי,

ניסיתי לחפש בשבילך תשובה אבל בלי דגם מנוע או (עדיף) VIM קשה לדעת מה היצרן ממליץ.

תודה על תגובתך. מדובר במנוע 3ZZ-FE

פורסם

K16R-U11 זה המומלץ בספר הרכב. (גם באתר של דנסו)

מצת מספר 20 (במקום 16) הוא מצת יותר קר (עם יכולת פליטת חום יותר גבוה) ויעבוד בטמפרטורה יותר נמוכה.

(ההבדל בין 16 ל-20 זה דרגה אחת בלבד לפי מספרי קטלוג של דנסו)

יכול להיות שיעבוד בסדר או יכול להיות שיהיה נטיה להתבצרות של פיח על המצתים)

(מצתים יותר קרים מומלצים כאשר הרכב מופעל הרבה במהירויות/סל"דים גובוים.

ממליץ לפרק אותם בטיפול הבה ולראות מה המצב.

אם יש הרבה פיח תחליף אותם במצתים הרגילים המומלצים בספר הרכב.

פורסם
K16R-U11 זה המומלץ בספר הרכב. (גם באתר של דנסו)

מצת מספר 20 (במקום 16) הוא מצת יותר קר (עם יכולת פליטת חום יותר גבוה) ויעבוד בטמפרטורה יותר נמוכה.

(ההבדל בין 16 ל-20 זה דרגה אחת בלבד לפי מספרי קטלוג של דנסו)

יכול להיות שיעבוד בסדר או יכול להיות שיהיה נטיה להתבצרות של פיח על המצתים)

(מצתים יותר קרים מומלצים כאשר הרכב מופעל הרבה במהירויות/סל"דים גובוים.

ממליץ לפרק אותם בטיפול הבה ולראות מה המצב.

אם יש הרבה פיח תחליף אותם במצתים הרגילים המומלצים בספר הרכב.

תודה. אני אבדוק את הפלגים בהחלט בטיפול הבא. רק רציתי לוודא שזה לא גורם לנזק בטווח הקצר, דבר שדורש החלפת הפלגים באופן מיידי. אני גם מקווה שזה לא ישפיע על צריכת הדלק.

אגב, האם הפלגים קשורים לרעידות המורגשת בזמן עמידה או שכדי לחפש בכיוון אחר?

פורסם

אני יש לי רכב כמעט כמו שלך רק שנת יצור 03' (דגם לפני מתיחת פנים, 2 כ.אוויר,מנוע טורקי בעייתי שאוכל שמן)

 

יש לי רעידות כאשר אני "עומד" שהילוך D משולב והמנוע בטמפ' עבודה, הסל"ד נע באזור ה650-750 וכתוצאה מכך נשמעים קרקושים שמקורם להערכתי מפלסטיקה רופפת שמנוע בסלד נמוך מרעיד את הרכב.

 

לא יודע בידיוק מה אצלך.

 

אגב לגבי עניין ההצתה, אצלי הלך בשנה האחרונה 2 קויילים (לא ביחד).

 

אם אפשר לשאול אותך אם המנוע והגיר מקורים עם הקילומטרז הרב של הרכב שלך? ואם כן מתי הם נדרשו שיפוץ או החלפה?

מסרב לחתום:evil:

פורסם
אני יש לי רכב כמעט כמו שלך רק שנת יצור 03' (דגם לפני מתיחת פנים, 2 כ.אוויר,מנוע טורקי בעייתי שאוכל שמן)

 

יש לי רעידות כאשר אני "עומד" שהילוך D משולב והמנוע בטמפ' עבודה, הסל"ד נע באזור ה650-750 וכתוצאה מכך נשמעים קרקושים שמקורם להערכתי מפלסטיקה רופפת שמנוע בסלד נמוך מרעיד את הרכב.

 

לא יודע בידיוק מה אצלך.

 

אגב לגבי עניין ההצתה, אצלי הלך בשנה האחרונה 2 קויילים (לא ביחד).

 

אם אפשר לשאול אותך אם המנוע והגיר מקורים עם הקילומטרז הרב של הרכב שלך? ואם כן מתי הם נדרשו שיפוץ או החלפה?

 

אם בשילוב ל R הרעש שמופיע מתגבר אז יכול להיות שהבעיה היא המותחן של הרצועה, בשנתון 2003 שהמותחן מתייבש אז הוא רועש בסל"ד נמוך וזה נשמע כמו פחית או פלסטיק משוחרר.

פורסם
אני יש לי רכב כמעט כמו שלך רק שנת יצור 03' (דגם לפני מתיחת פנים, 2 כ.אוויר,מנוע טורקי בעייתי שאוכל שמן)

 

יש לי רעידות כאשר אני "עומד" שהילוך D משולב והמנוע בטמפ' עבודה, הסל"ד נע באזור ה650-750 וכתוצאה מכך נשמעים קרקושים שמקורם להערכתי מפלסטיקה רופפת שמנוע בסלד נמוך מרעיד את הרכב.

 

לא יודע בידיוק מה אצלך.

 

אגב לגבי עניין ההצתה, אצלי הלך בשנה האחרונה 2 קויילים (לא ביחד).

 

אם אפשר לשאול אותך אם המנוע והגיר מקורים עם הקילומטרז הרב של הרכב שלך? ואם כן מתי הם נדרשו שיפוץ או החלפה?

הרכב אצלי כבר שבועיים והיה יד שניה. המוכר לא החליף מנוע ולא עשה שיבוץ, וגם בעל הרכב שלפניו, ז"א שהמנוע מקורי. הרכב תצורת יפן. לא יודע לגבי גיר.

כשקיבלתי את הרכב נורת המנוע היתה דלוקה והמחשב רשם P0420 (שהיא תקלה נפוצה הקשורה לממיר הקטליטי), איפסתי את המחשב והתקלה לא חזרה אחרי שבועיים של שימוש. לא יודע אם תחזור בעתיד.

אגב, לגבי הרעידות ברכב שלך, אם זה מורגש במיוחד בהילוך D\R אני חושב שזה קשור לתושבת מנוע חלשה.

פורסם
לפי דעתי המצב תקין ואין שום תקלה.

ועצתי לך: אל תחפש להתעסק בכוח.

אתה מתכוון שהכל תקין לגבי הפלגים או לגבי הרעידות?

פורסם
הרכב אצלי כבר שבועיים והיה יד שניה. המוכר לא החליף מנוע ולא עשה שיבוץ, וגם בעל הרכב שלפניו, ז"א שהמנוע מקורי. הרכב תצורת יפן. לא יודע לגבי גיר.

כשקיבלתי את הרכב נורת המנוע היתה דלוקה והמחשב רשם P0420 (שהיא תקלה נפוצה הקשורה לממיר הקטליטי), איפסתי את המחשב והתקלה לא חזרה אחרי שבועיים של שימוש. לא יודע אם תחזור בעתיד.

אגב, לגבי הרעידות ברכב שלך, אם זה מורגש במיוחד בהילוך D\R אני חושב שזה קשור לתושבת מנוע חלשה.

 

גם חשבתי על תושבת מנוע

 

וכן גם אצלי מדובר בP0420 המדוברת וגם ראיתי בעוד רכבים כאלו את הבעיה הזו. כל פעם שמאפסים אצלי את המחשב רכב זה חוזר אחרי 2-3 נסיעות קצרות אבל זה לא מטריד אותי יותר מידי

מסרב לחתום:evil:

פורסם
תודה. אני אבדוק את הפלגים בהחלט בטיפול הבא. רק רציתי לוודא שזה לא גורם לנזק בטווח הקצר, דבר שדורש החלפת הפלגים באופן מיידי. אני גם מקווה שזה לא ישפיע על צריכת הדלק.

אגב, האם הפלגים קשורים לרעידות המורגשת בזמן עמידה או שכדי לחפש בכיוון אחר?

 

לא רוא קשר בין פלגים לרעידות (במיוחד שאתה אומר שלאחר החלפת המצתים "מורגש שיפור עוצמתי בסחיבה והרכב מגיב מאוד מהר ללחיצות על דוושת הגז" )

לא יהיה נזק מידי אבל תהיה עם יד על הדופק: אם אתה מרגיש שהרכב מאבד כח אז תפרק את המצתים לבדוק האם יש פיח עליהם.

פורסם

לגבי הרעידות המצב תקין.

גם לגבי הפלגים המצב תקין (ולא. הפלגים במקרה שלך לא משפיעים על הרעידות).

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

×
×
  • תוכן חדש...